Auteur Topic: [Theorie] Alles Combineren Light  (gelezen 879 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
[Theorie] Alles Combineren Light
« Gepost op: 27-03-2022, 20:46:22 »
Beter laat dan nooit: ook dit seizoen is er weer Alles Combineren ::bravo:: Eigenlijk heb ik het veel te druk hiervoor, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan ;D Daarom net als vorig jaar een Alles Combineren Light. Dat wil zeggen: vijf factoren, versimpeld tot drie graden van verdachtheid. 2 punten voor heel verdacht op basis van een factor, 1 voor een beetje, 0 voor onverdacht.

Als je al deze factoren een heel seizoen bijhoudt, komt vanzelf de mol bovendrijven ::joehoe:: De kans dat die op geen enkele factor - follow the money, gedrag in de opdrachten, Molpunten, de stemwijzer en wie is de mol niet - slecht scoort, is immers nihil.

Wie er na de eerste aflevering het meest en wie het minst verdacht is, kun je daarom zien in het grote Alles Combineren Light-overzicht 2022 ::cheerleader::
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren Light
« Reactie #1 Gepost op: 3-04-2022, 17:13:19 »
Een nieuwe week, een nieuwe Mol-index. Hopelijk helpt  heteen zwevende kiezer (zoals ik). De Molpunten zitten er nog niet in verwerkt, dus dat zou de top 3 nog kunnen verschuiven. Maar op dit moment staat op een gedeelde eerste plaats:

1. Bert & Sven (8,3)

Gevolgd door:
3. Anke (7,2)
4. Yens (6,1)
5. Philippe (5,6)
6. Manu, Nele & Uma (3,9)
« Laatst bewerkt op: 3-04-2022, 17:16:20 door Pac »
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Alles Combineren Light
« Reactie #2 Gepost op: 3-04-2022, 19:18:34 »
Mooi dat dit er weer is! ::bravo::

Eigenlijk vind ik deze "simpele" vorm met 0, 1 of 2 punten per categorie juist wel een hele mooie. Het is goed te volgen, en de kleinere verschillen die je weggooit zijn waarschijnlijk grotendeels ruis. Naar mijn idee is een simpele telmethode vaak net zo goed als een ingewikkelde, maar wel een stuk beter te volgen. Het is mooi te zien waar de verschillende onderdelen overeenstemmen of juist verschillen.

Je kunt de molpunten van aflevering 2 er trouwens in verwerken hoor :) (Gaat misschien iets schuiven, want Uma staat bij mij veel hoger dan Yens. Voor de rest komt het aardig overeen.

Edit: ik zou er wel voor kiezen om de kleuren om te draaien, en 2 punten (verdacht) groen te doen en 0 punten (onverdacht) rood, omdat de molkleur traditioneel groen is en de afvaller een rood scherm krijgt.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2022, 19:20:34 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren Light
« Reactie #3 Gepost op: 3-04-2022, 20:22:38 »
Dank je Erik :D

Edit: ik zou er wel voor kiezen om de kleuren om te draaien, en 2 punten (verdacht) groen te doen en 0 punten (onverdacht) rood, omdat de molkleur traditioneel groen is en de afvaller een rood scherm krijgt.
Hm, daar moet ik nog eens over nadenken dan. Zelf vind ik rood=slecht=verdacht gevoelsmatig beter kloppen.

Ik zal er waarschijnlijk morgen pas aan toekomen om de website te updaten, maar even snel gekeken komt Bert nu ruimschoots als winnaar naar voren (8,5) met Sven en Uma op een gedeelde twee plek (7,5). Gelukkig maar dat ik dat ook in de pool ingevuld had ::zweet::
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Alles Combineren Light
« Reactie #4 Gepost op: 12-04-2022, 22:28:07 »
Hèb je al weinig tijd hiervoor (hulde  ::ok:: ) kun je nu weer opnieuw beginnen. Hoop dat je volhoudt. Succes!
« Laatst bewerkt op: 13-04-2022, 09:21:27 door Mollem »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Alles Combineren Light
« Reactie #5 Gepost op: 13-04-2022, 00:09:32 »
Eens met Mollem, hulde voor alle inspanning ondanks de drukte.
Ik ben benieuwd of het lukt; begrijpelijk ook als je er niet meer aan toe komt hoor. Niemand (ik in ieder geval niet) heeft de twist in aflevering 4 kunnen voorspellen.
Bedankt voor het werk!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren Light
« Reactie #6 Gepost op: 13-04-2022, 20:18:25 »
Ah ja, ik heb nu pas door dat ik aflevering 3 ook nog niet eens verwerkt had :-[ Ik zal voor de vorm de laatste twee aflevering nog wel berekenen ergens dit weekend, daarna beginnen we weer met schone lei :)
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Alles Combineren Light
« Reactie #7 Gepost op: 13-04-2022, 22:00:16 »
Deze bizarre wending gaat een hele hoop theorieën overhoop gooien. Ergens is het voor ons mollenjagers weer een klein beetje alsof we het voor het eerst doen: we hebben geen idee wat we moeten doen!

Ik snap dat je de hele boel gaat resetten. Toch voelt het wrang om het helemaal weg te gooien. Maarja. De situatie is heel anders en het spel begint eigenlijk opnieuw. Met 6 kandidaten in plaats van 11 wordt het wel iets overzichtelijker, maar met maar 3 afleveringen wordt het ook wel erg ingewikkeld...

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Alles Combineren Light
« Reactie #8 Gepost op: 10-05-2022, 09:26:53 »
Ik hoop dat het een volgende keer weer lukt @Pac, dit topic is wmb erg interessant  ::ok::