Auteur Topic: Vuelta pool 2022  (gelezen 6030 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #80 Gepost op: 19-08-2022, 23:01:24 »
Ik ben niet altijd voor de usual suspects gegaan.  Ik ga ook voor het podium en dan moet je durven.  :P

Primoz Roglic
Joao Almeida   

Roglic een no-brainer als hij goed is en daar leek het vandaag wel op (heb hem bij Scorito niet meegenomen). Evenepoel stond er lang in, maar toch maar overgestapt. Hij heeft zich vandaag trouwens niet populair gemaakt bij zijn ploeggenoten. Had door de REV exit iets meer financiële ruimte en Almeida is geen koekenbakker natuurlijk.

 Wilco Kelderman
 Eric Mas   
 Mads Pedersen   
 Ethan Hayter
 Mike Teunissen

Kelderman heb ik nipt gekozen boven Arensman (waren allebei 20). Ben wel heel benieuwd hoe Arensman het gaat doen. Pedersen en Hayter voor de (ook iets moeilijkere) sprints, Theunissen een gokje. Eric Mas moet het voor mij doen. Ik hoop dat hij inmiddels de LOI cursus afdalen met succes heeft afgerond :-). Movistar zal vol voor elk punt gaan, want ze staan in dedegradatiezone.

Carlos Rodriquez   
Juan Ayuso   
Kaden Groves   
Itamar Einhorn   
Andrea Vendrame   

Bij de helpers heb ik mij voornamelijk laten leiden door wat er over ze geschreven is. Na de TDF pool was het voor mij wel duidelijk dat ik mij iets meer in helpers moest verdiepen, want ik had bijvoorbeeld toen niet eens over Cort nagedacht. Nu maar hopen dat ze het goed doen :-).


 Ben O'Connor   
 Thibault Pinot   
 Carlos Verona   
 Roger Adrià   
 Vadim Pronskiy

Bij de reserves heb ik vnl gekeken naar keuzes waar ik mee kan leven en wat financieel haalbaar was. Verona zoals eerder geschreven alleen gekozen omdat hij slechts 17 miljoen kostte, Pronskly kende ik tot vanochtend niet (ondanks zijn 7e plaats in het jongerenklassement van de giro ;-)) , maar ik had nu eenmaal een 2 punter nodig nadat Panalver last minute positief testte. Roger Adria (2)  schijnt een koopje te zijn (heb ik van horen zeggen).

Ik heb in ieder geval veel voorpret gehad door het vullen van een paar pools. Dit is natuurlijke van al  die pools degene die ik het liefste win (ongeveer net zo graag als de WIDM pool hier elders op het forum).  ;D ;D ;D

Het was in ieder geval een heerlijke eerste etappe met een prachtige rode trui!
« Laatst bewerkt op: 19-08-2022, 23:03:30 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #81 Gepost op: 19-08-2022, 23:16:27 »
Mijn team - De jeugd heeft de toekomst (veel renners onder 25 en paar ervaren krachten, ik speel puur voor de punten en kijk hoe ver ik kan komen dit jaar)

Basisploeg kopmannen
- Roglic (hier stond eerst Almeida, maar ja als Roglic gaat, dan is hij goed genoeg, dus klik!)
- Evenepoel (heeft zn doel gemaakt van Vuelta, laat maar zien!)

Basisploeg beschermde renners
- Hayter (wilde hem al in de Tour, maar die ging niet, dus nu een nieuwe kans, kan WvA'tje worden)
- Higuita (was de eerste die ik erin klikte  omdat Vuelta ook doel is. Risico. geen drie weken renner, dus zullen zien)
- Arensman (ik had hier heel lang Mäder, maar ik dacht ik kies gewoon een uitgesproken kopman)
- MAL (ondanks de drugsellende heeft hij zijn zinnen gezet oo de Vuelta. Als hij geen gekkigheid heeft, is hij potentieel puntenkanon0

Basisploeg helpers
- Rodriguez (als ie niet knecht, zie ik het hem goed doen)
- Ayuso (no brainer, zeker nu Almeida zich niet zo goed schijnt te voelen, of is dat zand strooien?)
- Groves (hopelijk een fijne sprintsprokkelaar, mag zich mengen in de sprints, kan een heuveltje verteren)
- Thijssen (wil sowieso veel sprinten, beetje sprokkelaar zoals Girmay in Giro was? Plus hij zegt misschien ook wel groen te willen meedoen
- Battistella (allrounder, wilde ik al in de Tour, na wegvallen van Peñalver dacht ik doei, upgrade naar Stewart of hij)
- Adria (voor 2 miljoen een leuk rennertje, ben niet de enige... had misschien toch Repa basis moeten zetten.. was 50/50 tussen die 2 voor laatste plekje)

Bank (ik had geen budget meer over, alles op de basis ingezet)
- Oconnor (pakt hij revanche als een van mn kopmannen faalt?)
- Chaves (mogelijk bollen als  invaller?)
Verona (tsja...)
- Repa (is een groeibriljantje, 22 jaar, klimmer, tijdrijder goede voorbereiding. Als Tsjech neemt een Spaanse ploeg je niet zomaar mee. Had ook een goede tijdrit, potentieel pareltje) dus Daisy, ben benieuwd of hij jou sowieso wat oplevert  ::ok::
- Einhorn (om nog wat te sprokkelen eventueel budgetsprinter)

Verder op mn lijst, maar helaas niet mee en andere afwegingen waar ik spijt van ga krijgen misschien :P
- Kelderman (het was hij of Higuita)
- Teunissen (had ik er lang in staan, sprak over geen sprinttrein/vaag over ambities, dus Thijssen)
- Cras (talentje van Lotto, maar relatief duur)
- Carapaz (altijd maar dat aanklampen, potentiële veel puntenpakker, zakt er ook wel eens door, slechte voorbereiding, dus niet gedaan)
- Sivakov (goedkoop, kan echt een parel zijn, maar ja, vaak ongeluk gehad me
- Yatas (als reserve, maar vond ik te duur)
- Stewart (na wegvallen Penalver, was het hij of Battistella, Batti klimt ook en ik vond zn voorbereiding ook niet zo indrukwekkend verder) en Batti wilde ik ook al in de Tour.
- Mas (die stond ook als puntenpakker op mn lijst, zeker na zijn goede Tour alleen hij is heel onzeker over zn kansen en daalangst dus laat maar... ga ik spijt van krijgen waarschijnlijk)
-Juan Pedro Lopez (het was hij of Rodriguez, ik vind Rodriguez net was meer allround)
- Buitrago (fijne talentvolle vrijbuiter waar ik veel van verwacht, had goede Giro, zie ik wel als puntenparel zoals JuanPe dat ook in de Giro was)
« Laatst bewerkt op: 20-08-2022, 00:29:09 door MollenvangR »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #82 Gepost op: 19-08-2022, 23:55:49 »
Ik heb ook wellicht wat onverwachte dingen gedaan.

Kopmannen:
Almeida + Evenepoel
Ik had gemist dat Almeida zelf claimt geen goede benen te hebben, maar heb alsnog vertrouwen in die knul.

In tegenstelling tot Roglic. Alles en iedereen prijst m natuurlijk aan als topfavoriet, maar het zou mij benieuwen. Vent is hard gevallen, verre van ideale voorbereiding, en ik mik eigenlijk dat ze m deels op de bonnefooi hebben meegenomen (kijken hoe z'n vorm wordt), en deels omdat het juist nu in Nederland prima reclame is voor Jumbo & voor Visma. Maar ik ga er niet vanuit dat hij top gaat zijn. Als hij dat wel is, ben ik dood natuurlijk, maar dat is een genomen gok.

Evenepoel heb ik wel. Wordt ook gezien als andere topfavoriet, zeker ook bij de bookies. Heb ik ook twijfels bij. Ik zet in dat hij er rond het tweede weekend wel doorheen zakt. Maar tot die tijd bergen punten heeft gepakt + mooi plaats kan maken voor de reserve.

Beschermd:
Hayter, Kuss, Mas, Pedersen.
Hayter heeft dus iedereen, hoewel ik m pas laat erin plaatste ipv SuperLopez.
Kuss want geen vertrouwen in Roglic, dus hoi Kuss.
Mas.. Unica uit Tour, maar tegenvallend. Ik twijfelde vandaag of ik m moest vervangen door Merlier, maar hele dag aan het werk & geen tijd. Maar goed, Mas hoort okay te zijn.
Pedersen voor punten, obviously.

Helpers:
Ayuso, Thijssen, Groves, van Wilder, Adria, Hepburn.
Vrij veel budget voor mijn doen naar helpers. Was blij dat ik wat nuttige kon vinden, alhoewel jullie er alsnog meermaals enkele noemen die mij geheel niet bekend voorkomen, dus ik zal nog best zeer goede opties hebben gemist.
Had ook veel te weinig tijd om ze secuur uit te zoeken.

Bank:
Hindley
Mäder
Sivakov
Vandenbeele
Nieuwenhuis


Ik geef Hindley goede kans op de eindwinst eigenlijk, maar niet in m'n primaire team omdat ik denk dat de anderen beter gaan scoren.

Dat + Mäder (en Sivakov) maakt dat ik niet echt bang ben voor wissels

Ps: had Arensman ook lang in m'n primaire team, nog eerder dan Mäder, maar ja, toen ik toch nog 10m te verbranden had... En zo eindeloos hoog waren m'n verwachtingen voor m ook niet dat ik m koste wat kost wilde behouden.
« Laatst bewerkt op: 19-08-2022, 23:58:02 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #83 Gepost op: 20-08-2022, 00:08:29 »
Tussenstand na dag 1
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Nieky  (136 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::ok:: ::ok:: 2de: Sanmol  (126 punten)  ::ok:: ::ok::
 :) 3de plek: Compuart (123 punten)  :)


Dagwinnaar: Nieky ::ok::
Grootste stijger: - ::ok::
 ::hug::

Klik hier voor de volledige tussenstand
« Laatst bewerkt op: 20-08-2022, 08:20:02 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #84 Gepost op: 20-08-2022, 00:34:25 »
Volgens mij is de stand nog steeds niet helemaal goed zo..... alleen de eerste 5 per team hebben nu etapppe-punten gescoord, terwijl de rest van t team ze ook zou moeten krijgen, zeker als ze tegelijk met de rest van t team over de streep zijn gekomen (bijv erg lullig voor de mensen met Theunissen (heb ik zelf overigens niet)..... en Gesink heeft nu als enige 25 etappe-punten gekregen..... de bonus als rode leider is denk ik voldoende ;)
Verder staat Sivakov ipv Hayter nu als 9e, dus dat is ook niet helemaal goed denk ik
« Laatst bewerkt op: 20-08-2022, 00:43:16 door Telminator »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #85 Gepost op: 20-08-2022, 00:49:59 »
Ik haat officieel nu ploegentijdritten ;D

Edit: Datgene van Gesink en Hayter heb ik aangepast. Dat met de 5 renners staat in de spelregels en is gebaseerd op de officiële uitslag.
« Laatst bewerkt op: 20-08-2022, 00:57:14 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #86 Gepost op: 20-08-2022, 01:13:19 »
Nee, dat staat er niet. Er staat:

Citaat
alle renners uit een ploeg die eindigt op plaats 1 t/m 5 krijgen bovenstaand aantal punten

Dus ALLE renners. Dat van plaats 1 t/m 5 slaat op de uitslag van de ploeg. 'die eindigt op' kan grammaticaal alleen verwijzen naar 'een ploeg' en niet naar 'de renners'. Pas je de score dus nog aan aub?
« Laatst bewerkt op: 20-08-2022, 01:15:16 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #87 Gepost op: 20-08-2022, 08:07:20 »
Dan heb ik dat dus verkeerd gelezen gisteravond. Ik ga het aanpassen  ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #88 Gepost op: 20-08-2022, 08:21:01 »
Stand is aangepast. Als het goed is, staat nu alles goed. Als er toch nog iets niet zou kloppen hoor ik het graag.

Sorry voor al het gedoe ::sorry::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #89 Gepost op: 20-08-2022, 08:40:15 »
Kan gebeuren!
Ploegentijdritten komen ook maar zelden voor :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #90 Gepost op: 20-08-2022, 08:47:07 »
Stand is aangepast. Als het goed is, staat nu alles goed. Als er toch nog iets niet zou kloppen hoor ik het graag.

Sorry voor al het gedoe ::sorry::

Geen probleem, fijn dat het nu klopt!  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #91 Gepost op: 20-08-2022, 08:54:12 »
Thanks voor alle moeite! :)

Gelukkig zit er maar 1 ploegentijdrit in ;)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #92 Gepost op: 20-08-2022, 09:27:37 »
Ik heb naast Roglic Carapaz gekozen. Gokje. Slechts 8 mensen hebben hem, nog iets minder dan ik had verwacht. Ik wilde ook graag Carlos Rodriquez, dus geen plek voor Hayter. Had niet verwacht dat hij de meest gekozen renner zou zijn  :o.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #93 Gepost op: 20-08-2022, 09:43:03 »
Thanks voor alle moeite! :)

Gelukkig zit er maar 1 ploegentijdrit in ;)

Gelukkig wel ja  ;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #94 Gepost op: 20-08-2022, 11:53:42 »
Sorry voor al het gedoe ::sorry::

We mogen blij zijn dat jij het doet! Die TTT puntentelling op de zaterdagochtend is geen pretje!  ::ohno::    ::ok::

En leuk de andere ploegen te zien. Veel meer diversiteit dan een paar weken geleden en dat maakt  het leuk en spannend!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #95 Gepost op: 20-08-2022, 14:11:44 »
Dus we kunnen nu concluderen dat ik bovenaan sta?  ::hypocriet::
You'll never walk alone

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #96 Gepost op: 20-08-2022, 15:33:46 »
Dus we kunnen nu concluderen dat ik bovenaan sta?  ::hypocriet::

Helaas voor jou heb ik Tureluurs al gecomplimenteerd en ik blijf niet aan de gang…..   ;)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #97 Gepost op: 20-08-2022, 15:41:39 »
 ::rofl:: wat een gedoe. Nou ja ik heb even bovenaan gestaan  ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #98 Gepost op: 20-08-2022, 17:58:20 »
Veel teams met vergelijkbare namen die in de basis zeker 5-7 namen gelijk hebben, kan een mooie close race worden .

De eerste paar dagen zijn mooi omdat het in Nederland is ( ik zeg niets over top wielrennen en straatmeubilair ) , maar verder zullen de eerste drie dagen vrij voorspelbaar zijn .

Mijn team is zoals altijd eigenlijk heel erg gericht op jonge talenten die het eigenlijk nog moeten waar maken.

Ayuso en hayter waren bij mij op voorhand al met pen opgeschreven.  Carlos Rodriquez haalde het over sivakov.
Bij de kopmannen voor het ak zaten er ook 2 jonkies dus die maar gekozen, hoewel ik bij beide erg getwijfeld heb  ( en die twijfel is nog niet weg )

Dus team bagagedrager dit keer

Evenepoel,  almeida
Chaves ( de opa in het team die een gooi gaat doen naar de bollentrui )
Hayter, higuita en arensman
Ayuso, Rodriquez,groves, jake Stewart, Adria, Pedro lopez.

De bank hoop ik niet nodig te hebben, al lag Adria al op de grond zag ik zojuist . Op de bank zit echt niets wat het verschil gaat maken, al kan een o Connor vol met motivatie na verprutste tour gekke dingen doen .

Wat ineos mannen in mijn team, en wat semi sprinters, maar vooral heel veel jong volk



Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #99 Gepost op: 20-08-2022, 18:52:39 »
Ik heb naast Roglic Carapaz gekozen. Gokje. Slechts 8 mensen hebben hem, nog iets minder dan ik had verwacht. Ik wilde ook graag Carlos Rodriquez, dus geen plek voor Hayter. Had niet verwacht dat hij de meest gekozen renner zou zijn  :o.

Heb Carapaz stevig overwogen, maar had geen plek voor hem. En ik twijfel ook een beetje of dit parcours wel goed voor m is, met zo'n relatief eenvoudige 3e week.

Ik heb Carlos Rodriquez niet echt overwogen. Is er enige aanwijzing dat hij vrijheid krijgt van ineos? Sivakov zal aanvankelijk wel beschermd worden, maar verder had ik niet echt verwachtingen.

En ja, ik dacht met Hayter nog wel een slimme te hebben.. Heeft het gros die 😄
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.