Auteur Topic: Vuelta pool 2022  (gelezen 6010 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #200 Gepost op: 8-09-2022, 19:52:54 »
Klopt, Mas ontbreekt?!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #201 Gepost op: 8-09-2022, 20:55:08 »
Hmmm hier is iets verkeerd gegaan met de nummers. Ik ga even kijken.

Edit aangepast
« Laatst bewerkt op: 8-09-2022, 20:57:35 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #202 Gepost op: 8-09-2022, 21:10:58 »
Helaas klopt het bij de bolletjes nog steeds niet. Er staat nu Rodriquez 1e i.p,v. Carapaz.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #203 Gepost op: 8-09-2022, 21:14:12 »
En volgens mij is Compuart de dagwinnaar van vandaag met 149 punten ;D (sorry Timmie).

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #204 Gepost op: 8-09-2022, 21:24:42 »
Ik heb vandaag echt een butdag ::sorry::

Ik ga er even naar kijken  ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #205 Gepost op: 9-09-2022, 17:48:15 »
Oeps! Bij de kast minute wijziging van Peñalver Goldstein erin gezet.... terwijl t Einhorn moest zijn  ::oink::
Niet handig.....

Ik neem aan dat we het er over eens zijn dat die punten voor de zevende plaats van vandaag niet bijgeschreven hoeven te worden….   Zo wil je toch niet winnen.

;-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #206 Gepost op: 9-09-2022, 17:51:41 »
 ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #207 Gepost op: 9-09-2022, 17:56:29 »
Ik neem aan dat we het er over eens zijn dat die punten voor de zevende plaats van vandaag niet bijgeschreven hoeven te worden….   Zo wil je toch niet winnen.

;-)
::rofl::

het wordt wel spannend om die laatste podiumplek hoor. Weer klein stapje dichterbij ;D

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #208 Gepost op: 9-09-2022, 19:31:59 »
Ik neem aan dat we het er over eens zijn dat die punten voor de zevende plaats van vandaag niet bijgeschreven hoeven te worden….   Zo wil je toch niet winnen.

;-)

Winnen lukt toch niet meer, dus ik neem de punten toch graag in ontvangst  ;)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #209 Gepost op: 10-09-2022, 14:29:03 »
Alvast een beetje evalueren (ook al is morgen de finish pas).

We hebben deze Vuelta geëxperimenteerd met een groter aantal helpers. Is dat bevallen? Of volgend jaar in de Giro weer liever terug naar het 'oude' systeem?
Er is dus nu een tool waarmee we het aantal renners dat je per categorie in de pool kan kiezen kan aanpassen. Dus ook andere opties zijn eventueel mogelijk.

We horen graag jullie mening  :D
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #210 Gepost op: 10-09-2022, 16:46:17 »
Hmm, op de ochtend van inleveren heb ik nog Arensman gedumpt, om Hayter erin te doen. Achteraf niet de juiste beslissing, maar zo gaat dat wel vaker met dingen achteraf ;)

Klopt het dat de uitslag van gister nog niet is verwerkt?

Alvast een beetje evalueren (ook al is morgen de finish pas).

We hebben deze Vuelta geëxperimenteerd met een groter aantal helpers. Is dat bevallen? Of volgend jaar in de Giro weer liever terug naar het 'oude' systeem?
Er is dus nu een tool waarmee we het aantal renners dat je per categorie in de pool kan kiezen kan aanpassen. Dus ook andere opties zijn eventueel mogelijk.

We horen graag jullie mening  :D

Hmm, lastig.
Ik vond dit wel wellicht de leukste wielerpool in jaren, maar dat was vooral vanwege het enorm mooie & brede deelnemersveld. En toegegeven, er zaten ook een serie mooie renners bij de helpers. Waarbij ikzelf het budget heerlijk ruim vond, zodat ik een stuk interessantere keuzes kon maken.

Dus wat dat betreft een hoop zeer positieve dingen, maar niet rechtstreeks het grotere aantal helpers.

Ik twijfel of het interessant is om een extra beschermde renner te doen (that said: ik heb enkele giro's en vueltas gemist, dus misschien is het al een keer gedaan). Of het budget steeds wat ruimer zetten, aangezien ik juiste een weelde had, een luxeprobleem, want er waren zoveel interessante opties, die allemaal budgettechnisch wel somehow werkend te maken waren.

Ik weet niet of het kwam door het brede deelnemersveld, het budget, of de interessante helpers - maar normaliter staat een goed deel van m'n team na een tijdje wel vast, terwijl ik via schaven hier en daar wat miljoen probeer te winnen om terug naar budgetgrens te komen.
Terwijl nu voor het eerst ik veel meer interessante renners in m'n team probeerde (en kon!) proppen dan dat erin paste. Terwijl ik niet het gevoel heb dat de variatie tussen teams kleiner is.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #211 Gepost op: 10-09-2022, 18:03:18 »
Alvast een beetje evalueren (ook al is morgen de finish pas).

We hebben deze Vuelta geëxperimenteerd met een groter aantal helpers. Is dat bevallen? Of volgend jaar in de Giro weer liever terug naar het 'oude' systeem?
Er is dus nu een tool waarmee we het aantal renners dat je per categorie in de pool kan kiezen kan aanpassen. Dus ook andere opties zijn eventueel mogelijk.

We horen graag jullie mening  :D
Ik ben voor! Een aantal renners hadden gelijkenissen in teams (lees: Ayuso, Rodriguez), maar verder levert het meer creativiteit op en ook ruimte om een team samen te stellen dat nog gebalanceerder is. Ga je voor een dure sprinter bij de beschermde? Of pak je een helper mee die ook goed kan sprinten (Teunissen bv, Battistella, Thijsen). Het is mij goed bevallen in ieder geval   ::ok::

Edit: en sowieso tof dat jullie ook wat durven experimenteren en veranderen. Denk ook aan die tool je positie laat zien op de ranglijst.  ::ok::

Ikzelf zou ook nog steeds als overweging meegeven de strijdlust te belonen met wat (bonus)puntjes, dan loont het wellicht om een leuke vluchter mee te pakken in je team. Of sowieso iemand die die prijs toebedeeld krijgt.
« Laatst bewerkt op: 10-09-2022, 18:06:04 door MollenvangR »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #212 Gepost op: 10-09-2022, 18:38:50 »
Ik weet niet zo goed of ik nu voorstander ben van het nieuwe model .  Ik zag deze ronde enorm veel teams met dezelfde renners , met name bij de helpers.  Maar ik denk dat dat weinig tot niets te maken had met de gewijzigde opzet van de pool, maar meer met de verschillende  Vuelta voorspel sites, die ayuso, hayter, Rodriquez, groves en einhorn noemden als goede picks voor je team .

Wel had ik zelf veel opties om een team te bouwen en eerlijk gezegd ben ik er wel voorstander van om zoveel mogelijk opties te hebben. Dus denk ik dat ik kies voor de nieuwe opzet al schuilt daarin het gevaar , zeker met een ruim budget en lage prijzen , dat er Minder unieke renners in de teams komen . Al blijft het natuurlijk een sport waarin, zeker in covid tijd, veel gekke zaken kunnen gebeuren .

Verder aanhakend op MV, respect voor het team dat achter de tourpools zit . Persoonlijk hoeft er voor mij niks te veranderen en vind ik de animatie van de rit uitslag erg leuke toevoeging . Als je al iets wilt wijzigen kun je misschien iets doen met een bonuspunt als een van je renners meezit in de vlucht ( al is de vraag hoe lang moet een vlucht zijn en hoe controleer je dat )

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #213 Gepost op: 10-09-2022, 21:53:13 »
Ik vond het erg leuk wat ruimer te kunnen kiezen. Een mogelijkheid om meer variatie in ploegen te krijgen is extra punten toe te kennen aan unica's, z.g.darkhorse punten. Bijvoorbeeld dubbele punten voor de etappe waarin ze scoren. Dat maakt het interessanter minder voor de hand liggende namen te selecteren en kan het klassement spannender maken.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #214 Gepost op: 10-09-2022, 22:03:37 »
Update tussendoor: Om de spanning op te bouwen stuur ik geen tussenstand meer tot morgen  ::jaja::

(Nu even zonder dollen. Ik ben er gisteren en vandaag nog niet aan toe gekomen. Ik probeer morgenochtend/begin van de middag de etappe van gisteren/vandaag te verwerken en morgenavond de rest  ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #215 Gepost op: 11-09-2022, 09:56:49 »
Tussenstand na dag 19
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Daisy (1972 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::ok:: ::ok:: 2de: Telminator (1905 punten)  ::ok:: ::ok::
 :) 3de plek: VK (1846 punten )  :)


Dagwinnaar: Kaaasje ::ok::
Grootste stijger: G-root ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #216 Gepost op: 11-09-2022, 10:13:13 »

Tussenstand na dag 20
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Daisy (2087 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::ok:: ::ok:: 2de: Telminator (2015 punten)  ::ok:: ::ok::
 :) 3de plek: VK (1951 punten )  :)


Dagwinnaar: G-Root ::ok::
Grootste stijger: G-root & HDD ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #217 Gepost op: 11-09-2022, 10:52:36 »
Shit,  ik heb een lekke band en volgens mij zitten we virtueel in de laatste 3KM. Betekent dit dat er na deze etappe niets meer verandert en dat ik alvast mijn podiumplaats kan gaan vieren?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #218 Gepost op: 11-09-2022, 10:54:59 »
Is je band wel echt lek?  ;D
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #219 Gepost op: 11-09-2022, 11:46:36 »
Shit,  ik heb een lekke band en volgens mij zitten we virtueel in de laatste 3KM. Betekent dit dat er na deze etappe niets meer verandert en dat ik alvast mijn podiumplaats kan gaan vieren?
Nee ;D