Auteur Topic: [de Mol] online kijken  (gelezen 9608 keer)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #80 Gepost op: 29-03-2023, 09:18:08 »
Lijkt toch aan je thuisverbinding te liggen, want ik kan overal via Goplay.be kijken/downloaden etc.
Vanavond thuis nog maar eens proberen...

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #81 Gepost op: 29-03-2023, 09:20:10 »
NPO start werkt prima maar je moet goed in de gaten houden wanneer het erop komt, zondag uitgezonden, pas maandagavond laat staat het erop. Niet te lang wachten want later gaat het alleen nog via NPO start plus, waarvoor je moet betalen.
Ja, dat snap ik. Maar niet iedereen heeft zoveel tijd dat hij binnen een week kan kijken. Er zijn zaken die voorgaan boven televisiekijken

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #82 Gepost op: 29-03-2023, 09:46:44 »
Heb je wel je ad blocker uit staan voor goplay? Anders gaat het niet.
Als het echt niet lukt mag je me een pb sturen, ik kan de afleveringen naar je sturen met wetransfer.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #83 Gepost op: 29-03-2023, 09:54:39 »
Ik heb ook al jaren een account op goplay.be en kan ook dit jaar gewoon kijken via mijn account. Zelfs Café De Mol. Alles, inclusief extra beeldmateriaal, is ook te zien op mijn telefoon.
Op NPO start is de aflevering inderdaad maar één week beschikbaar en verdwijnt daarna achter de betaalmuur van NPO plus. Volgens mij was dat vorig jaar ook zo.

En op mijn tv wil de hele app niet eens openen....

Dit hadden wij ook bij de eerste aflevering maar het bleek dat de app een update nodig had. Na verwijderden en opnieuw installeren van de NPOstart app werkte alles prima..

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #84 Gepost op: 29-03-2023, 12:23:53 »
https://www.goplay.be/video/de-mol/de-mol-s11/de-mol-s11-aflevering-2

Je kunt de aflevering ook downloaden met het programma Gemist Downloader. Gebruik wel je Goplay.be account, deze moet je bij de instellingen invoeren.

https://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/
Er zit helaas een klein probleempje in GemistDownloader. De Afspeelduur tag wordt niet goed ingevuld. Volgens deze tag duurt aflevering twee 87 uur, 43 minuten en 56 seconden. Als je deze met VLC afspeelt zie je de lijn van de afspeelbalk nauwelijks vooruit gaan aangezien het percentage van 87 uur wordt weergegeven. Als je maar een klein stukje na het begin klikt crasht het afspelen aangezien je terecht zou komen voorbij het einde van de video.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #85 Gepost op: 29-03-2023, 13:03:22 »
Het probleem zit niet bij Gemist Downloader volgens mij, maar in de upload van Goplay.be

Of heb ik het mis? ???
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #86 Gepost op: 29-03-2023, 16:55:55 »
Heb je wel je ad blocker uit staan voor goplay? Anders gaat het niet.
Als het echt niet lukt mag je me een pb sturen, ik kan de afleveringen naar je sturen met wetransfer.
Ik heb geen enkele ad blocker op mijn laptop.
Ik ga vanavond thuis nog eens kijken. Gisteren liep alles vast maar vandaag op kantoor lijkt het allemaal wel te werken (alleen kan ik hier niet kijken natuurlijk, laat staan mijn vrouw en dochter die ook graag meekijken).
Mocht dat nergens toe leiden, dan kom ik eventueel bij je terug Molest, dank alvast voor het aanbod.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #87 Gepost op: 29-03-2023, 17:07:08 »
Gebruik de gemistdownloader app (dus niet de website) om te downloaden van goplay.be
Daarna: https://apps.microsoft.com/store/detail/free-video-cutter-joiner/9P2F2J2PLP48?hl=nl-nl&gl=nl
Zet de eindtijd op 1:10:35:000. Knip alles erachter eraf. (1uur 10 minuten en 35 seconden is de werkelijke lengte van de download). Dan is de download van aflevering 2 weer bruikbaar.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #88 Gepost op: 29-03-2023, 20:03:52 »
Bedankt voor de tip. Werkt als een trein. De online versie kapt om de een of andere reden de URL af in het invoer vak, waardoor de video niet wordt gevonden.
Vreemd is dat precies dezelfde versie van GemistDownloader wel een correcte afspeelduur opslaat bij aflevering 1 en niet bij aflevering 2. Als volgende versies ook niet werken weten we wat we moeten doen.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #89 Gepost op: 29-03-2023, 20:59:47 »
Gebruik de gemistdownloader app (dus niet de website) om te downloaden van goplay.be
Daarna: https://apps.microsoft.com/store/detail/free-video-cutter-joiner/9P2F2J2PLP48?hl=nl-nl&gl=nl
Zet de eindtijd op 1:10:35:000. Knip alles erachter eraf. (1uur 10 minuten en 35 seconden is de werkelijke lengte van de download). Dan is de download van aflevering 2 weer bruikbaar.

Dit heb ik geprobeerd, maar de aflevering wordt dan een uur. Zie bijlage. Doe ik iets verkeerd?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #90 Gepost op: 29-03-2023, 21:21:09 »
Dit heb ik geprobeerd, maar de aflevering wordt dan een uur. Zie bijlage. Doe ik iets verkeerd?
De eindtijd opgeven is lastig. Het lukte bij mij thuis nu door op te geven 01:10:35  . Als je 01:10:35:000 opgeeft maakt het programma er een zooitje van. Dus ongemerkt kom je met een goede tip!
Kies rechtsonder voor Cut en vervolgens kies je in het volgende scherm voor Direct Cut en geef je de opslaglocatie aan voor de output.

Op de website van Goplay staat ook hoe lang de aflevering duurt. Afbeelding 2 als voorbeeld voor de volgende keer om te achterhalen hoe lang je in moet stellen.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #91 Gepost op: 29-03-2023, 21:32:23 »
Nu wel gelukt, thanks! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #92 Gepost op: 29-03-2023, 23:11:04 »
Ik woon niet in Nederland of België. NPO start werkt voor mij niet vanwege mijn locatie. Goplay.be werkt bij mij ook niet. De enige laptop die ik heb is van mijn werk en daar kan ik geen programma’s installeren. Dus ik kan het nu helemaal niet zien geloof ik?

Jammer, maar ik denk dat ik dit jaar maar over moet slaan?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #93 Gepost op: 29-03-2023, 23:24:02 »
Alles wat je voor Goplay nodig hebt is een Belgische postcode, geloof ik.
Maar je hoeft uiteraard niet op een adres met die postcode te wonen.
Dus lijkt mij dat je het gewoon moet kunnen zien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #94 Gepost op: 29-03-2023, 23:38:04 »
Ik woon niet in Nederland of België. NPO start werkt voor mij niet vanwege mijn locatie. Goplay.be werkt bij mij ook niet. De enige laptop die ik heb is van mijn werk en daar kan ik geen programma’s installeren. Dus ik kan het nu helemaal niet zien geloof ik?

Jammer, maar ik denk dat ik dit jaar maar over moet slaan?

Stuur me even een PM! :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #95 Gepost op: 30-03-2023, 05:26:04 »
Gewoon via Usenet beschiktbaar. De afleveringen en cafe de mol.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #96 Gepost op: 30-03-2023, 09:03:11 »
Die Belgische postcode is een omweg die ik nooit begrepen heb. Ik heb een account op goplay.be met een mailadres en wachtwoord.

Edit: Toch maar even gekeken welke gegevens ik in mijn account heb ingevuld ooit  ;)

Behalve mailadres en ww heb ik me jaren geleden aangemeld met mijn geboortedatum en een postcode. Het is gewoon mijn eigen 4 cijferige postcode zonder de letters. Misschien is dit ook wel een bestaande postcode in België.  ::rofl::

Wellicht zijn dat verplichte velden bij het aanmaken van een account.
Als je beschikt over internet moet het dan toch lukken om een account aan te maken?

Belgische postcodes zijn bijv.:
2000 ANTWERPEN
3500 HASSELT
3510 STEVOORT
« Laatst bewerkt op: 30-03-2023, 10:17:35 door Marimol »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #97 Gepost op: 30-03-2023, 10:35:41 »
Ik heb wel een Goplay account maar hun website laat me al een paar dagen niets afspelen (aflevering 1 wel gezien, dat werkte nog prima). Verschillende devices en verschillende browsers geprobeerd, maar geen van allen werken.

Ik ben niet so high tech, dus als het te ingewikkeld wordt om het vanuit het buitenland te zien, geef ik denk ik maar gewoon op.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #98 Gepost op: 30-03-2023, 11:20:21 »
Ik ben niet so high tech, dus als het te ingewikkeld wordt om het vanuit het buitenland te zien, geef ik denk ik maar gewoon op.

Zoals ik al eerder berichtte:

Stuur me even een PM! :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [de Mol] online kijken
« Reactie #99 Gepost op: 30-03-2023, 13:40:03 »
Ik heb wel een Goplay account maar hun website laat me al een paar dagen niets afspelen (aflevering 1 wel gezien, dat werkte nog prima). Verschillende devices en verschillende browsers geprobeerd, maar geen van allen werken.

Ik ben niet so high tech, dus als het te ingewikkeld wordt om het vanuit het buitenland te zien, geef ik denk ik maar gewoon op.

Ah, dan heeft het ws te maken met een geoblock voor de locatie waar je bent. Vorig jaar was er nogal wat verwarring of we de mol in Nederland konden kijken. Het bleek dat NPO de uitzendrechten had gekocht en dat zou betekenen dat er voor andere landen een  geoblock op zat. Ik kan overigens geen andere programma's kijken op goplay. Ze willen eerst testen of ik een Belgisch gsm nummer heb.......

Dat geoblock is vast wel te omzeilen maar ik denk dat Arco je beter kan helpen.