Auteur Topic: [kandidaat] Lieselot  (gelezen 8519 keer)

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #60 Gepost op: 28-03-2023, 19:44:48 »
Lieselot was stellig met het goede antwoord: de tijd waarop de queen overleed was niet correct weergegeven.

Ze werd overruled door Leïla, die voor de inauguratie van Obama ging. Eerste poging fout.

Pas bij de tweede poging werd alsnog voor de Queen gekozen.

Lieselot onverdacht hier!
Laila daarentegen…

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #61 Gepost op: 28-03-2023, 19:51:24 »
Oh da's met de stelligheid waarmee ze 't riep vrij onmols dan wel ja.
Tenzij ze alles inzette op 'ha, dat gooien gaat toch nooit lukken'

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #62 Gepost op: 28-03-2023, 20:34:59 »
Ze heeft met links én rechts aardappelen gegooid? Toch ook bizar.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #63 Gepost op: 28-03-2023, 22:02:12 »
Nee hoor, slagers zijn gewend hun beide handen te gebruiken: https://www.mot.be/resource/Tool/vleeshakmes-tweehandig?lang=nl
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #64 Gepost op: 29-03-2023, 11:24:32 »
Nee hoor, slagers zijn gewend hun beide handen te gebruiken: https://www.mot.be/resource/Tool/vleeshakmes-tweehandig?lang=nl
::rofl::
Aan de gooikwaliteit te zien gebruikte ze toch een mindere hand

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #65 Gepost op: 29-03-2023, 13:17:49 »
Kan ook een bewuste keuze zijn van de productie, na het debacle van vorig jaar, om zo de druk van de groep weg te nemen van de mol.
Ik heb haar nog niet veel goeds zien doen.

- Slechts een paar minuten een blok omhoog houden in aflevering 1 in het tijdsbestek van 30 minuten.

Als ik daar zit als kandidaat ga ik me ook minder bezighouden met het blok en meer met het bevrijd worden hoor :-)
Het heeft weinig zin om 3000€ te sprokkelen voor een groep die je dan in de laatste minuut bevrijdt en je zonder info aan de test laat beginnen. Mijn focus zou ook liggen op de groep te overtuigen me zo snel mogelijk te bevrijden.

Citaat
Was stellig met antwoord van Queen Elizabeth, maar liet de groep toch voor een ander antwoord kiezen.
Dat is toch op conto van de anderen? Ze heeft naar mijn mening haar antwoord goed verdedigd, maar de anderen zijn haar voor God weet welke reden niet gevolgd, maar dan zit er een eventuele molactie net bij de andere kandidaten.
Ze wees ook quasi direct het beeldje van het hert aan bij de eerste hints.

Citaat
Voorwerp misgooien vanuit de trein.

Tsja, dan zitten er 4 mollen hé. Die opdracht was nagenoeg onmogelijk.
Stel dat ze alle voorwerpen hadden binnengehaald, inclusief het tafeltje, dan had het tafeltje in het eerste net moeten belanden, want die gaten in het net waren veel te groot voor alle andere voorwerpen, de lamp/vaas in het tweede net, het hertje in het ronde net, wat echt een vrij kleine cirkel was om van een rijdende trein een beeldje in te mikken en in het wankele 4de net zou dan de vaas/lamp moeten terechtkomen om de volledige opdracht te doen slagen. Het beeldje in het net met de 5hoek gooien was misschien nog doenbaar, al de rest zou sowieso gesneuveld zijn.


Citaat
Vooral kleine aardappelen schillen en er veel te veel eraf schillen.

Nu wil ik gerust tegen jou een wedstrijd doen: omtereerst 5 kg aardappelen schillen. Ik mag ze schillen hoe ik wil, jij moet ze dun schillen. Ik denk dat ik heel vlot win. Door ze zo dik te schillen wint ze net hopen tijd.

Citaat
Aardappelen naast de emmer gooien, op de verkeerde momenten raak gooien en op momenten dat er een wissel nodig was niets doen. 9 kilo p.p. in zeker een uur tijdsbestek is ook niet bepaald een record.

Dat is waar, maar ze moeten ook geschilde aardappelen gebruiken om wissels door te voeren. Samya slaagt er niet in om aardappels in die teil te werpen. Lieselot mist misschien ook vaak, maar werpt er wel vaak aardappels in. Ze is nu ook geen Michael Jordan hé :-) Wel toegegeven dat ze soms wel treuzelde om wissels uit te voeren (ik ga eerst deze patat nog schillen) en dat haar 'ik smijt beter met dikke patatten wel verdacht kan overkomen.

Kan ze het nog zijn: ja
Maar ze staat bij mij wel echt ergens onderaan
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #66 Gepost op: 29-03-2023, 16:51:14 »
Lieselot zat bij de bootcamp in de beste molpositie. De kandidaten moeten hun best doen in de proeven, de mol manipuleert?
Het verschil tussen wat maximaal haalbaar was en wat er door de aardappelschillers verprutst is, door die pan niet helemaal vol te schillen, en door niet hard te lopen om het schieten met geschilde aardappels te stoppen is gigantisch als je het even narekent.
Lieselot is bijna een prototype van en mol gecreëerd door De Mol voor seizoen 2023. Maar vroeg of laat zal ze ook moeten improviseren, tot nu toe is het dan allemaal nog geplande acties/posities.

Mogelijke hint: het spaarvarkentje en de grote verpakking spek/bacon/ham.

Grootste probleem vind ik dat Lieselot niet eens boos wordt. Eerst in de caravan, daarna apart gezet om aardappels te schillen. Je verwacht op zijn minst een baal-reactie. Shit weer apart gezet. Gewicht tillen, aardappels schillen, daar baal je van. Nee, ze is blij want die bootcamp was voor hun toch te zwaar. De enige opdracht die ze nu met een fatsoenlijk groepje gedaan heeft is in de trein. En die proef is faliekant mislukt vanwege de ‘aanwezigheid van de mol’?
« Laatst bewerkt op: 29-03-2023, 18:19:03 door foxhunter »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #67 Gepost op: 29-03-2023, 19:36:47 »
Lieselot had als ze de mol is ook kunnen proberen om de bootcamp te doen. Dan met een goede kandidaat proberen in een groepje te komen.
Ik weet bijna zeker dat ze zo goed als geen push-ups zou doen, hooguit 1 of 2 situps en rondjes rennen zouden ook geen succes zijn. Ik denk dat haar groepje 0 verdubbeling zou hebben.

Dat zou ook best wat geld schelen.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #68 Gepost op: 29-03-2023, 21:50:35 »
De enige opdracht die ze nu met een fatsoenlijk groepje gedaan heeft is in de trein. En die proef is faliekant mislukt vanwege de ‘aanwezigheid van de mol’?

Die proef had sowieso weinig kans van slagen, denk ik.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #69 Gepost op: 29-03-2023, 22:45:23 »
Inderdaad, en Lieselot wordt nu opzettelijk verdacht neergezet door de productie omdat zij na afl. 1 vrijwel afgeschreven werd als mol. Maar zij is niet de mol (en ik denk dat Matteo op haar heeft gestemd).

Offline Ollemollemol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #70 Gepost op: 30-03-2023, 12:58:29 »
Na 2 afleveringen is Lieselot mijn hoofdverdachte. Jezelf in de eerste aflevering buitenspel zetten en daarmee wat compassie oproepen bij de groep zou een briljante molactie kunnen zijn. Het geeft de productie misschien ook wat extra gelegenheid om hun nieuwe mol te coachen. En in de caravan doet ze nu ook niet veel moeite om gewicht te tillen, is mijn indruk.
Bij het bootcamp is het feit dat ze zo traag opstaat misschien geen toeval. Tijdens het patattenjassen heeft ze de brave Samya compleet in haar zak. Het is Lieselot die bepaalt dat er slecht gewisseld wordt, en in de finale stelt ze Samya ook nog eens voor om te gaan wandelen in plaats van te lopen.
Bovendien meen ik achter haar West-Vlaamse spontaniteit ook iets beredeneerds en manipulatiefs te ontwaren.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #71 Gepost op: 2-04-2023, 21:56:27 »
Wéér buiten de groep in opdracht 1. Wordt nu wel echt te veel.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2023, 22:17:08 door Mvnl »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #72 Gepost op: 2-04-2023, 22:15:33 »
Maar ook hier zou ze veel beter hebben kunnen mollen als ze in opdracht 1 had moeten rennen.
En niet voor de vrijstelling gaan is zeker onmols.
voor mij definitief afgeschreven als mol.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #73 Gepost op: 2-04-2023, 23:55:59 »
Topper!!! ::bravo:: Ze mag van mij winnen

Offline lunares

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #74 Gepost op: 3-04-2023, 09:20:00 »
Je zou het niet nemen van een vrijstelling eigenlijk nog als een mollenactie van Lieselot kunnen zien. Ze neemt er zelf geen uit principe, praat Toos een schuldgevoel aan en zorgt er zo voor dat er 2000 euro ipv 5000 euro verdiend wordt.

Ik geloof niet in Lieselot als mol door hoe ze overkomt en haar posities bij de opdrachten, maar ik geef 't maar mee.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #75 Gepost op: 3-04-2023, 09:22:36 »
Maar het was als mol heel makkelijk geweest hier geloofwaardig 0 euro in de pot te laten gaan?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #76 Gepost op: 3-04-2023, 09:28:32 »
Aflevering 1: volledig buitenspel en ze verdient dan nog eens meer geld dan nodig.

Aflevering 2: Ze kwam sowieso wel bij de patatten en in opdracht 1 kan je wel voor iemand iets vinden.

Aflevering 3: opdracht 3 reken ik haar minstens 2000 aan. Door haar keuze werd de 0 euro onmogelijk en wordt er sowieso 2000 verdiend. Opdracht 1 doet ze ook weer echt goed, die slag van de eerste keer had echt niet gemoeten. Ook de lasso doet ze duidelijk beter dan Ruben.

Het is gewoon te veel antimols. Daar bovenop komt ook dat ik ze niet capabel zie, dat is mijn mening voor alle duidelijkheid, om de mol te zijn.


Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #77 Gepost op: 3-04-2023, 09:31:12 »
Lieselot 100% geen mol, door geen vrijstelling te nemen kwam er sowieso geld in de pot.
Het zou ook voor de productie (en de kijkers) niet leuk zijn om de mol de eerste aflevering buitenspel te zetten. Molactie de eerste twee opdrachten: lekker in het hotel chillen. Dat kun je niet maken.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #78 Gepost op: 3-04-2023, 13:35:26 »
Bij de eliminatie vult Gilles haar naam in, echter we zien alleen Lies staan, leugens.
'Ook een fijne dag verder...’

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #79 Gepost op: 3-04-2023, 14:29:03 »
Respect voor haar keuze om geen vrijstelling te nemen ::respect:: Dat durven niet veel kandidaten aan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human