Auteur Topic: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]  (gelezen 1763 keer)

Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Gepost op: 30-08-2023, 09:10:40 »
In dit topic zal ik de storyline en de puzzels van Realitynet detectives plaatsen.

Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #1 Gepost op: 30-08-2023, 09:59:30 »
Begin bij dag 1!

Dag 1:
De mensen die zich hebben aangemeld gaan survivallen op survivalkamp "scheetje beef". Onderweg wordt er gezongen, gepraat en gefeest. Want er is iemand jarig. Het is immers een lange reis. Eenmaal aangekomen op locatie krijgt iedereen een smartwatch om met elkaar te kunnen communiceren. Als iedereen zijn tentje op heeft gezet en gesetteld is, wordt er een biefstuk klaargemaakt op het kampvuur. De biefstuk valt bij niemand in de smaak. Dit valt bij Sem in het verkeerde keelgat en loopt boos zijn tent in. De hele groep kijkt de kok verbaasd aan en speculeert over wat er in het eten kan zitten dat het niet lekker maakt. Sem kookt immers altijd lekker. Gerrit loopt naar de tent van de kok en maakt Sem rustig. Gerrit en Sem komen weer buiten en Sem wordt heel hard uitgelachen door de groep. Wouter lacht het hardst. Sem en Gerrit lopen rustig verder alsof er niks aan de hand is. Pieter-bas loopt naar Sem toe en zegt "Het komt wel goed, morgen is iedereen weer bezig met het kamp." Pieter-bas stelt voor om te gaan slapen, aangezien niemand weet hoe de volgende dag eruit gaat zien en ze verwachten dat het een zware dag wordt.


Maar dat weet alleen de kampmaster, die dit kamp heeft georganiseerd. De kampmaster maakt 8 broodjes met Salami klaar voor de survivalaars. Voor ieder 1.

De survivalaars gaan slapen en binnen 10 minuten is het dan ook echt muisstil.
----------------------------------------------------------------------

Dag 2:
Het is de dag van de waarheid. Het kamp gaat vandaag echt beginnen. Om 7:30u komt de kampmaster het kamp op om iedereen te wekken. Zodra iedereen de tent uit is, deelt de kampmaster aan iedereen 1 broodje uit.
"Hey, wat gek" zegt de kampmaster. "Er is 1 broodje over en ik had nog bewust 8 broodjes klaargemaakt." Snel roept Ricardo "HUH, waar is Sem?" "Ik kijk wel even in zijn tent", zegt Michael. Na 5 minuten komt Michael terug met de telefoon van Sem. "Geen Sem, wel telefoon", vertelt hij. WouterV maakt zich geen zorgen, hij zou vast weggelopen zijn na dat domme gezeik over het eten van gisteren, denkt hij. Op het moment dat WouterV dat denkt, roept Arno exact hetzelfde. Gerrit staat op. "Ik ga nog eens goed in de tent kijken of er niet nog meer ligt." Als Gerrit terugkomt zonder positief nieuws, roept MollenvangR: "Misschien kunnen we hem bellen via onze smartwatch, daar hebben we dat ding voor." Wanneer ze de smartwatch aanzetten zien ze een textberichtmelding van Sem. De kampmaster vraagt de groep de melding te lezen. "Lieve mensen, ik ben ontvoerd." "Aan jullie de taak om mij terug te vinden." Leest Pieter-bas voor. De groep reageert geschrokken en leest verder. "Om mij te vinden, eist de ontvoerder een aantal correct beantwoorde puzzels op te sturen." Leest Gerrit. "Wat is dit nou weer?" Vraagt Michael. "Ik dacht dat we gewoon lekker gingen survivallen." Ricardo stelt voor om toch te gaan survivallen en die puzzels niet op te lossen. Daar reageert de groep niet al te enthousiast op. "Sem kan in gevaar zijn!", Roept MollenvangR. De kampmaster vraagt of er niet nog meer in staat. "Die puzzels zijn niet zomaar opgelost." Leest Ricardo. "De ontvoerder is voor mij niet onbekend." "En voor jullie ook niet." Verder staat in het bericht dat ze daar zelf verder iets uit moeten maken. Ook staat erin dat er elke donderdag en zaterdag een puzzel komt. Voor beide puzzels rekent de ontvoerder maar 24u. Als de meerderheid de puzzel van donderdag goed heeft, gebeurt er niks. Als de minderheid de puzzel van donderdag goed heeft zal er een vervelende consequentie komen. Als de meerderheid de puzzel van zaterdag goed heeft. Komt er een aanwijzing naar de locatie van Sem. Als de minderheid de puzzel goed heeft van zaterdag, is er ook de consequentie. Sem heeft dus hulp nodig van de survivalaars, maar ook van de kijkers! "Komt dit er op neer dat we worden gesaboteerd door 1 van ons?" Vragen Gerrit en Arno. "Ik denk het wel." Zegt Ricardo vervolgens. "Er is maar 1 manier om daar achter te komen.",  zegt Michael. "Gewoon de puzzels oplossen en hopen dat elke keer de meerderheid het juiste antwoord geeft." De kampmaster stelt voor om de survival te staken en dit tot op de grond af uit te zoeken.


Let dus goed op! De puzzels zijn niet alleen voor de survivallaars, maar ook voor de kijkers!


Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #2 Gepost op: 30-08-2023, 17:45:26 »
Dag 3:
De derde dag is aangebroken. De survivalaars worden weer wakker gemaakt door de kampmaster. Dit keer een uur vroeger. Om 6:30u. De kampmaster trof vanochtend de eerste puzzel aan in zijn tent. De kampmaster brengt het nieuws van de puzzel en vertelt dat hij de kopieermachine aan had gezet en het papier 5x had gekopieerd. Hij kon er zelf alleen geen koek van bakken. "Deel maar uit", roept WouterV enthousiast. "Dat gaat niet zomaar.", Vertelt meneer de kampmaster. "Op het papier stond: Kopieer 5x, niet de papieren aan elkaar en doe achter elk papier een cijferslot die bijgeleverd zijn." De kampmaster leest hardop voor wat er op het eerste papier staat. "Hierbij een opdracht waar je in totaal 24 uur voor hebt. Voor elke pagina 4 uur. Als Krijn niet binnen 24 uur een meerderheid heeft met JUISTE antwoorden voor 4/6 papieren, heeft dat vervelende consequenties voor de groep." De kampmaster was zo slim om achter elk enkel papier een slot te hangen in plaats van elke pagina's die aan elkaar zitten een slot te hangen. Zodat hij alsnog de rest van de papieren kon lezen.
----------------------------------------------------------------------
LET OP: DIT IS ALLEEN PAPIER 1 VAN DE PUZZEL. HIER HEB JE 24UUR DE TIJD VOOR. DE REST KOMT MORGEN OM 17:45U. Dit is om een beetje in te komen. :)
JE MAG OVERLEGGEN! MAAR HOUD JE ANTWOORD ALTIJD VOOR JE. met overleggen bedoel ik hoe bij het antwoord te komen.
Papier 1:
-1,
Tuvvs ef wpmhfoef dpef: wjfs wjkg bdiu
« Laatst bewerkt op: 30-08-2023, 18:18:32 door KrijnKorsmit »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #3 Gepost op: 30-08-2023, 18:41:57 »
Gerrit...  :P


JE MAG OVERLEGGEN! MAAR HOUD JE ANTWOORD ALTIJD VOOR JE.
Papier 1:
-1,
Tuvvs ef wpmhfoef dpef: wjfs wjkg bdiu

Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #4 Gepost op: 31-08-2023, 17:56:02 »
De kampmaster is zo chaotisch dat hij 2 papieren kwijt is geraakt ::ohno:: dat betekent dat alle 4 de papieren door de meerderheid juist beantwoord moet zijn. Anders heeft dat dus consequenties. Maar voor puzzel kan maar 1 iemand die oplossen. Deze persoon moet verstand hebben van muziek en kunnen rekenen. Overleg maar in #spelletjeshoek. Puzzel 2 en 3 komen er aan, dus voor puzzel 1 geen tijd meer.



Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #5 Gepost op: 31-08-2023, 18:00:58 »
Papier 2:
Los deze puzzel op doormiddel van deze aanwijzingen:
1. De Brit woont in het rode huis.

2. De Zweed heeft honden als huisdier.

3. De Deen drinkt thee.

4. Het groene huis staat naast en links van het witte huis.

5. De eigenaar van het groene huis drinkt koffie.

6. De man die Pall Mall rookt houdt vogels.

7. De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.

8. De man die in het middelste huis woont drinkt melk.

9. De Noor woont in het eerste huis.

10. De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft.

11. De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt.

12. De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier.

13. De Duitser rookt Prince.

14. De Noor woont naast het blauwe huis.

15. De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt.

Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #6 Gepost op: 31-08-2023, 18:03:10 »
Papier 3:
Papier 3:
820, geen van deze cijfers zit in de code
729, 1 getal zit in de code, maar niet op de juiste plek
435, 2 getallen zitten in de code maar niet op de juiste plek
704, 1 getal zit in de code en staat op de juiste plek
058, 1 getal zit in de code, maar niet op de juiste plek
Wat is de code?

Doe dit min de laatste nederlandse songfestival winnaar aantal letters van echte naam en stuur op in een pb

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #7 Gepost op: 31-08-2023, 18:08:26 »
Ik heb in Discord ook even aangegeven dat het handiger is dat we als kijkers/spelers hier overleggen in het geval er zo'n puzzel is als nummer 1 waarbij we 1 iemand moeten afvaardigen en niet iedereen hier ook op Discord actief is.

Op zich ben ik geen geld in rekenen, maar muziekkennis heb ik wel, lijkt me leuk om te doen eventueel.

Online GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #8 Gepost op: 31-08-2023, 18:56:44 »
Van mij mag MV het doen!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #9 Gepost op: 31-08-2023, 19:20:16 »
Ik ben goed in muziek en rekenen!
Så hva gjør vi nå?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #10 Gepost op: 31-08-2023, 20:02:11 »
Ik laat het graag over aan iemand met meer muziekkennis

Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #11 Gepost op: 31-08-2023, 20:41:40 »
Ik heb in Discord ook even aangegeven dat het handiger is dat we als kijkers/spelers hier overleggen in het geval er zo'n puzzel is als nummer 1 waarbij we 1 iemand moeten afvaardigen en niet iedereen hier ook op Discord actief is.

Ja. Best slim. Mensen zonder discord kunnen hier ook meepraten.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #12 Gepost op: 31-08-2023, 21:17:24 »
ik ook
klaar voor de strijd

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #13 Gepost op: 31-08-2023, 21:33:53 »
Ik wil het wel doen maar ik merk dat er genoeg animo is en ik gun het een ander! Als Ricardo als enige aangeeft in beide goed te zijn tegenover 1 van de 2 misschien handig om hem te laten spelen?
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #14 Gepost op: 31-08-2023, 22:13:22 »
Ik wil het wel doen maar ik merk dat er genoeg animo is en ik gun het een ander! Als Ricardo als enige aangeeft in beide goed te zijn tegenover 1 van de 2 misschien handig om hem te laten spelen?

Laten we anders een poll openen? ;D

Nee ja nu even serieus en eerlijk: ik wil het met liefde doen en vooral het muziek element en mijn muziekkennis spreken me heel erg aan, zeker als het om jaartallen van nummers gaat of zo, of om aantal leden van een groep + de naam van de band die het nummer blue da ba dee maakte (eiffel65) dat soort sommetjes, dan moet het rekenen mij zeker ook wel lukken. Alleen bij ingewikkelde formules met haakjes en kwadraten en wortels en X hebben we een probleem denk ik haha.

Van mij mag MV het doen!
Dank voor je vertrouwen  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 31-08-2023, 22:17:35 door MollenvangR »

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #15 Gepost op: 31-08-2023, 23:48:30 »
Laten we anders een poll openen? ;D

Nee ja nu even serieus en eerlijk: ik wil het met liefde doen en vooral het muziek element en mijn muziekkennis spreken me heel erg aan, zeker als het om jaartallen van nummers gaat of zo, of om aantal leden van een groep + de naam van de band die het nummer blue da ba dee maakte (eiffel65) dat soort sommetjes, dan moet het rekenen mij zeker ook wel lukken. Alleen bij ingewikkelde formules met haakjes en kwadraten en wortels en X hebben we een probleem denk ik haha.
Dank voor je vertrouwen  ::ok::
Ik had een 10 voor mij rekenexamen en ik was al na een half uur klaar waar 1.5 uur de gemiddelde tijd was!
Så hva gjør vi nå?

Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #16 Gepost op: 1-09-2023, 09:07:11 »
Omdat ik zie dat ik geen deadline heb neergezet, krijgen jullie van mij 2 uur langer dan normaal. Vanavond 20u is de deadline voor papier 2, 3 en 4. Normaal heb je dus 24uur!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #17 Gepost op: 1-09-2023, 12:19:18 »
Hallo wie gaat dit nu doen dan? Ik heb nu nog zo'n 2 uur de tijd en daarna niet meer.
Så hva gjør vi nå?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #18 Gepost op: 1-09-2023, 13:07:43 »
Hallo wie gaat dit nu doen dan? Ik heb nu nog zo'n 2 uur de tijd en daarna niet meer.
Zal ik het doen dan? Ik heb vandaag de rest van de dag een lege agenda.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #19 Gepost op: 1-09-2023, 14:33:30 »
Wat mij betreft kan het, wel een beetje krap met de deadlines zo. Ik had verwacht dat we meer tijd zouden krijgen   ::schaam::
Så hva gjør vi nå?