Auteur Topic: [MY2]Dag 4 - De kraak  (gelezen 3075 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[MY2]Dag 4 - De kraak
« Gepost op: 8-09-2023, 21:09:12 »
"Een onheilspellend gevoel ontvouwde zich uit over me. Alsof ik me ook nu pas besefte dat ik mijn leven niet meer zeker zou zijn. Alles om me heen was veranderd. Er is geen expiditie meer, enkel een dorp dat zich nu tussen twee kampen bevindt en waarvoor ik me direct verantwoordelijk voel. *De rest van de pagina lijkt weggeveegd te zijn. Enkele woorden zijn nog te lezen, zoals idioot en klootzak.* Nee ik mag mezelf niet verslagen noemen daarvoor is het te vroeg. Ik zal uit... *De tekst stopt hier en gaat op de volgende pagina verder*"

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Met veel ongeloof en bombarie ging men weer door waar ze goed in waren, elkaar vingertjes wijzen en beschuldigingen op tafel gooien."

Jullie hebben tot zaterdag 9 september 21:00 uur de tijd om je stem uit te brengen.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #1 Gepost op: 8-09-2023, 21:16:05 »
Ok dit had ik niet verwacht  ::rofl::
Ipv dat we iemand kwijtraken door de rovers verliezen de rovers zelf iemand in de nacht

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #2 Gepost op: 8-09-2023, 21:18:21 »
Omg, hier hebben we wat aan. ::bravo:: Props voor degene die de dolk heeft gespeeld! ::ok::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #3 Gepost op: 8-09-2023, 21:19:45 »
Top nacht!  ::jaja::
Er is geen Mol meer...

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #4 Gepost op: 8-09-2023, 21:25:15 »
Dus dat betekent dat Deerbath een burger is
Sem

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #5 Gepost op: 8-09-2023, 21:47:30 »
woooow :o DIT IS TOP! en na haar acties gister had ik al dat syd raar deed. dit echt geweldig info ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #6 Gepost op: 8-09-2023, 21:52:38 »
Oh nice! Een slechterik eruit en inderdaad zekerheid over Deerbetah!  ::bravo::

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #7 Gepost op: 8-09-2023, 21:59:33 »
Woppa! Hulde  ::bravo::
Eindelijk...

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #8 Gepost op: 9-09-2023, 00:07:31 »
Oh wow ik wist niet eens dat deze kaart bestond  ::rofl:: Lekker bezig! ::bravo::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #9 Gepost op: 9-09-2023, 12:04:57 »
In ga het vandaag druk hebben en weinig online kunnen zijn, dus stem ik maar alvast. Heel saai op een inactieveling, die ik hier al even niet meer heb gezien: Krijn

Tenzij die al dood is, mogen we anders een aangepast lijstje van wie nog leeft?  ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #10 Gepost op: 9-09-2023, 12:50:20 »
1. Robbie
2. SpacyColours
3. PieterBasje
4. michael90
5. Giorgio
8. Krijn
9. Frenkie
11. Deerbetah
12. Sem Brandt Corstius
14.Mrchipie

We zijn nu dus nog met 10. Hoeveel slechte rollen zouden er nog in het spel zitten?

En waar is die olielamp gebleven? Ik heb echt 0 info om op af te gaan op dit moment. :-\\
Sky might be falling but remember you can fly

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #11 Gepost op: 9-09-2023, 17:12:09 »
Nou ja, als verder niemand iets te zeggen heeft dan zeg ik voor nu ook maar Krijn.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #12 Gepost op: 9-09-2023, 17:17:40 »
Ik heb volgens mij niet echt informatie. En aangezien ik zo ga BBQ'en, alvast maar even stemmen. Ik stem voorlopig ook op Krijn, al heeft misschien iemand wel handige informatie?
Eindelijk...

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #13 Gepost op: 9-09-2023, 17:50:31 »
Ik neig er toch ook steeds meer naar dat we te maken hebben met inactieve rovers dus is Krijn idd een goede optie. Ik zet mijn stem dus ook op Krijn En wat betreft de olielamp: geen idee, ik heb hem nog niet in bezit gehad

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #14 Gepost op: 9-09-2023, 18:04:33 »
Met gebrek aan een andere verdachte, stem ik ook op Krijn
Sem

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #15 Gepost op: 9-09-2023, 18:42:41 »
En wat betreft de olielamp: geen idee, ik heb hem nog niet in bezit gehad
Ik hoop niet dat die lamp meteen naar één van de Rovers is gegaan en dat die het steeds aan elkaar door hebben gegeven. :(
Sky might be falling but remember you can fly

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #16 Gepost op: 9-09-2023, 19:08:25 »
ik heb niet veel tijd gehad ook indd. Krijn vind ik een goeie oplossing
chipsverslaafde <3

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #17 Gepost op: 9-09-2023, 19:24:50 »
Zo, tijd voor een verhaaltje  ::jaja::

Ik ben namelijk eens wat dingen terug gaan lezen. Ik heb nog te weinig ingebracht en ik ben even gaan neuzen in de berichten in het spel tot nu toe, met de kennis die we nu hebben van o.a Deerbetah en Syd. Terwijl ik dit typ weet ik nog niet op wie ik ga stemmen, maar door middel van mijn deductieverhaal ga ik even kijken waar ik op uit kom  ;D

Om te beginnen ga ik even terug naar de stemming waarbij we moesten nadenken over het liefje van de sultan. Oke, we wisten nog niet concreet wat dit zou betekenen, maar het is toch interessant zeker naarmate je verder in het spel komt wat hier gebeurd is. Sydney stemde op Robbie op het moment dat er sommige mensen al beter voor stonden en Robbie nog maar op 1 stem. Was dit een poging om een medewolf in een goede positie te brengen? Als wolf is het toch makkelijker om mee te schapen op iemand die goed is? Waarom zo'n gekke stem op Robbie?

Tijdens de eerste lynch werd het spannend omdat er hier en daar geopperd werd dat we misschien blanco moesten stemmen. Zelf sta ik hier nooit zo achter en ik was niet de enige, maar toch, dit idee kwam dichtbij. Interessant in deze stemming is de stem van Syd op Ricardo. Van Ricardo weten we inmiddels dat hij goed was. Chip en Krijn stonden ook op Ricardo. De stem van Syd op Ricardo laat me twijfelen in goede zin over de alliantie van Chip en Krijn. Zou je, samen met een medewolf, met zo'n nauwe stemming je best doen om een goedje eruit te krijgen? Wat mij betreft een plusje voor Chip en Krijn

Ik heb ook een theorie over de nachten, maar ik weet nog niet of ik hier voor 100% achter sta. Zelf denk ik dat de wolven niet met meerderen zich gaan mengen in de veilingen. Als wolf zijn die kaarten ook interessant en je wilt als team toch wel deels onder de radar blijven. Gaat er dan geen enkele wolf bieden? Ook dat lijkt me stug. Als wolf wil je wel een aandeel hebben en de kans op een voordeel. Daarom kijk ik per nacht wie de personen zijn die geboden hebben
Nacht 2: Robbie, Spacy, Michael, Giorgio en Sem
Nacht 3: Robbie, Spacy, PieterBasje, Michael en Deerbetah
Volgens mijn logica zit er in allebei deze rijtjes dus 1 wolf, gezien de namen die erin staan zou dat prima dezelfde persoon kunnen zijn

Tijdens dag 3 werkt Chip het plusje wat ik eerder bij hem heb gezet wel tegen. Hij beticht namelijk Arno van de kudde volgen, terwijl hij met zo'n beetje dezelfde redenatie op dezelfde persoon stemt. Iets met de pot verwijten. Wie me ook opvalt is Sem, iemand die ik voor zijn doen nog opvallend weinig heb genoemd. Op het moment dat Arno met een statement komt dat Sydney wolf is, stemt Sem op Arno. Dit lijkt haast wel een soort paniekreactie om iemand eruit te krijgen die meer weet dan de bedoeling is. Het is Sem, dus ik weet nog niet hoeveel waarde ik eraan hecht, maar opvallend is het wel

Terug naar het heden. Dan zie ik dat inmiddels 6 van de 10 mensen op Krijn staan en er wordt nog op niemand anders gestemd en er wordt ook geen moeite voor gedaan. Dat geeft mij het gevoel dat Krijn geen wolf is en de wolven het allemaal wel prima vinden. Ik ga Krijn dus van m'n lijstje afhalen. Wie staan daar dan nog wel op? Eens zien!

1. Robbie
2. SpacyColours
3. PieterBasje
4. michael90
5. Giorgio
8. Krijn
9. Frenkie
11. Deerbetah
12. Sem Brandt Corstius
14.Mrchipie

Dan hou ik Robbie, Spacy, PB, Michael, Giorgio en Sem over. Op basis van stemgedrag, eerdergenoemde theorieen en aannames, denk ik dat het iemand van het groepje Robbie, Spacy en Giorgio een wolf is. Wie de tweede persoon daarnaast is weet ik nog niet zo goed, daarvoor hebben we nog net te weinig info. Omdat ik graag tegen de stroming in ga en graag m'n gevoel wil volgen parkeer ik voor nu even mijn stem op Spacy  ::vergroot::

Er is geen Mol meer...

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #18 Gepost op: 9-09-2023, 20:35:13 »
Bedankt voor je uiteenzetting, Frank! ::bravo::

Ik zat net precies hetzelfde te denken over Krijn, al vrees ik dat het nu al te laat is om te voorkomen dat hij wordt weggestemd.

Wat betreft Syd, daar wil ik graag nog iets aan toevoegen. Zij was volgens mij gedurende het hele spel wel dagelijks actief. Die theorie dat de Rovers allemaal inactief zouden zijn en steeds vergeten te lunchen geloof ik echt niet in en heb ik al net iets te vaak zien langskomen inmiddels. Ik denk daardoor dat de Rovers juist actievelingen zijn die zich hierachter proberen te verschuilen. Ik noem nog even geen namen om de identiteit van de Sultan nog geheim te houden.

Overigens kan ik wel verklaren waarom ik die Gesnoerde Mond kaart wilde hebben. Zolang de Sultan leeft, ben ik beschermd voor de lunch. Ik verwacht dus dat het een kwestie van tijd is voordat de Rovers mij gaan willen targeten voor een lynch. En ja Frank, hoe erg ik het ook waardeer dat je met een uiteenzetting komt, vind ik het feit dat je uiteindelijk toevallig precies bij mijn naam uitkomt, vanuit mijn positie gezien, dus automatisch verdacht.

Maar goed, ik wil daarmee niet gelijk pleiten dat jij een Rover bent, maar ik wil het maar even benoemd hebben. Verder ben ik het namelijk best wel eens met je lijstje verdachten namelijk. :D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 4 - De kraak
« Reactie #19 Gepost op: 9-09-2023, 20:42:28 »
Bij gebrek aan tijd en aanknopingspunten gaat mijn stem uit naar Krijn