Auteur Topic: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage  (gelezen 3507 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Gepost op: 10-09-2023, 21:03:45 »
"Een nieuwe dag staat op het punt van beginnen. Maar voordat we allemaal weer in het kamp verzamelde, was er toch een klein probleem...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hoeveel slechte mensen zijn er nog? Hebben we nog een kans...? Maar een manier om erachter te komen."

Zoals jullie al wel weten is het weer zover, jullie hebben tot maandag 11 september 21:00 uur om te stemmen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #1 Gepost op: 10-09-2023, 23:12:12 »
1. Robbie
2. SpacyColours
3. PieterBasje
4. michael90
5. Giorgio
11. Deerbetah
12. Sem Brandt Corstius
14. Mrchipie

Dus nog 8 deelnemers met toch minimaal 2 rovers erin en vast ook nog een neutrale rol?

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #2 Gepost op: 11-09-2023, 07:03:45 »
Frank heeft een mooi verhaaltje getypt en Frank en ik delen een Hoofdverdachte, maar laten we effe opnieuw naar het verhaaltje kijken:

Ik ben namelijk eens wat dingen terug gaan lezen. Ik heb nog te weinig ingebracht en ik ben even gaan neuzen in de berichten in het spel tot nu toe, met de kennis die we nu hebben van o.a Deerbetah en Syd. Terwijl ik dit typ weet ik nog niet op wie ik ga stemmen, maar door middel van mijn deductieverhaal ga ik even kijken waar ik op uit kom  ;D

Om te beginnen ga ik even terug naar de stemming waarbij we moesten nadenken over het liefje van de sultan. Oke, we wisten nog niet concreet wat dit zou betekenen, maar het is toch interessant zeker naarmate je verder in het spel komt wat hier gebeurd is. Sydney stemde op Robbie op het moment dat er sommige mensen al beter voor stonden en Robbie nog maar op 1 stem. Was dit een poging om een medewolf in een goede positie te brengen? Als wolf is het toch makkelijker om mee te schapen op iemand die goed is? Waarom zo'n gekke stem op Robbie?

Tijdens de eerste lynch werd het spannend omdat er hier en daar geopperd werd dat we misschien blanco moesten stemmen. Zelf sta ik hier nooit zo achter en ik was niet de enige, maar toch, dit idee kwam dichtbij. Interessant in deze stemming is de stem van Syd op Ricardo. Van Ricardo weten we inmiddels dat hij goed was. Chip en Krijn stonden ook op Ricardo. De stem van Syd op Ricardo laat me twijfelen in goede zin over de alliantie van Chip en Krijn. Zou je, samen met een medewolf, met zo'n nauwe stemming je best doen om een goedje eruit te krijgen? Wat mij betreft een plusje voor Chip en Krijn

Ik heb ook een theorie over de nachten, maar ik weet nog niet of ik hier voor 100% achter sta. Zelf denk ik dat de wolven niet met meerderen zich gaan mengen in de veilingen. Als wolf zijn die kaarten ook interessant en je wilt als team toch wel deels onder de radar blijven. Gaat er dan geen enkele wolf bieden? Ook dat lijkt me stug. Als wolf wil je wel een aandeel hebben en de kans op een voordeel. Daarom kijk ik per nacht wie de personen zijn die geboden hebben
Nacht 2: Robbie, Spacy, Michael, Giorgio en Sem
Nacht 3: Robbie, Spacy, PieterBasje, Michael en Deerbetah
Volgens mijn logica zit er in allebei deze rijtjes dus 1 wolf, gezien de namen die erin staan zou dat prima dezelfde persoon kunnen zijn

Tijdens dag 3 werkt Chip het plusje wat ik eerder bij hem heb gezet wel tegen. Hij beticht namelijk Arno van de kudde volgen, terwijl hij met zo'n beetje dezelfde redenatie op dezelfde persoon stemt. Iets met de pot verwijten. Wie me ook opvalt is Sem, iemand die ik voor zijn doen nog opvallend weinig heb genoemd. Op het moment dat Arno met een statement komt dat Sydney wolf is, stemt Sem op Arno. Dit lijkt haast wel een soort paniekreactie om iemand eruit te krijgen die meer weet dan de bedoeling is. Het is Sem, dus ik weet nog niet hoeveel waarde ik eraan hecht, maar opvallend is het wel

Terug naar het heden. Dan zie ik dat inmiddels 6 van de 10 mensen op Krijn staan en er wordt nog op niemand anders gestemd en er wordt ook geen moeite voor gedaan. Dat geeft mij het gevoel dat Krijn geen wolf is en de wolven het allemaal wel prima vinden. Ik ga Krijn dus van m'n lijstje afhalen. Wie staan daar dan nog wel op? Eens zien!

1. Robbie
2. SpacyColours
3. PieterBasje
4. michael90
5. Giorgio
8. Krijn
9. Frenkie
11. Deerbetah
12. Sem Brandt Corstius
14.Mrchipie

Dan hou ik Robbie, Spacy, PB, Michael, Giorgio en Sem over. Op basis van stemgedrag, eerdergenoemde theorieen en aannames, denk ik dat het iemand van het groepje Robbie, Spacy en Giorgio een wolf is. Wie de tweede persoon daarnaast is weet ik nog niet zo goed, daarvoor hebben we nog net te weinig info. Omdat ik graag tegen de stroming in ga en graag m'n gevoel wil volgen parkeer ik voor nu even mijn stem op Spacy  ::vergroot::
[/quote]

Wat betreft Spacy. Die jongen is geen rover. Dat weet ik bijna 100% zeker. Het gedrag wat hij toont, is geen rovers gedrag. Maar mijn stem gaat uit naar Robbie
Sem

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #3 Gepost op: 11-09-2023, 11:58:34 »
Opzich vind ik het verhaal van Frank ook wel plausibel klinken.

Wat betreft Spacy. Die jongen is geen rover. Dat weet ik bijna 100% zeker. Het gedrag wat hij toont, is geen rovers gedrag. Maar mijn stem gaat uit naar Robbie

Je weet bijna 100% zeker dat Spacy geen rover is, is dat puur op gevoel of heb je hier meer info voor?

Eindelijk...

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #4 Gepost op: 11-09-2023, 12:23:41 »
Opzich vind ik het verhaal van Frank ook wel plausibel klinken.

Je weet bijna 100% zeker dat Spacy geen rover is, is dat puur op gevoel of heb je hier meer info voor?

Puur gevoel. Ik heb geen info
Sem

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #5 Gepost op: 11-09-2023, 14:18:28 »
Zijn er nog mensen die sowieso al uit het spel gaan mochten ze niet stemmen vandaag? Want dan hoeven we daar in elk geval niet op te gaan

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #6 Gepost op: 11-09-2023, 16:24:41 »
Wat betreft Spacy. Die jongen is geen rover. Dat weet ik bijna 100% zeker. Het gedrag wat hij toont, is geen rovers gedrag. Maar mijn stem gaat uit naar Robbie

Ik denk dat ik begrijp waar je vertrouwen in Spacy vandaan komt. Kan je je stem op Robbie onderbouwen?
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #7 Gepost op: 11-09-2023, 17:27:34 »
Ik denk dat ik begrijp waar je vertrouwen in Spacy vandaan komt. Kan je je stem op Robbie onderbouwen?
Heb ik volgensmij eerder aangekaart, maar ik had 2 verdachten: Robbie en Frank. Frank is goed, dus dan denk ik dat Robbie een wolf is als ik ook kijk naar zijn gedrag
Sem

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #8 Gepost op: 11-09-2023, 17:48:02 »
ik snap beide mogelijkheden wel. maar idk of ze spacy meer verdacht wilde maken door hem the lynchen of dat ze van hem af wilden want spacy is een rover. voor de rest vind ik het wel een goeie observatie van sem.
chipsverslaafde <3

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #9 Gepost op: 11-09-2023, 17:53:30 »
Het grote bericht heb ik van Frank gekopieerd, omdat hij goed is en ik het een goeie observatie vond
Sem

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #10 Gepost op: 11-09-2023, 18:21:38 »
goedemiddag chip ::) Nee maar ik twijfel enorm atm. ik vindt beide verdacht nu en beide zouden het supergoed kunnen zijn. ik vind giorgio ook wel verdacht want die is gewoon opvallend still, maar voor nu ga ik mee met Robbie omdat ik het gevoel heb dat ze spacy willen framen door frank te vermoorden.
chipsverslaafde <3

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #11 Gepost op: 11-09-2023, 18:24:21 »
goedemiddag chip ::) Nee maar ik twijfel enorm atm. ik vindt beide verdacht nu en beide zouden het supergoed kunnen zijn. ik vind giorgio ook wel verdacht want die is gewoon opvallend still, maar voor nu ga ik mee met Robbie omdat ik het gevoel heb dat ze spacy willen framen door frank te vermoorden.
Ben je net pas wakker ofzo :P
Sem

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #12 Gepost op: 11-09-2023, 18:25:17 »
nee was grapje ::rofl:: ik lette gewoon niet op.
chipsverslaafde <3

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #13 Gepost op: 11-09-2023, 18:37:34 »
1. Robbie
2. SpacyColours
3. PieterBasje
4. michael90
5. Giorgio
11. Deerbetah
12. Sem Brandt Corstius -> Robbie
14. Mrchipie -> Robbie
Sem

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #14 Gepost op: 11-09-2023, 19:26:18 »
waar is de rest ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #15 Gepost op: 11-09-2023, 20:01:33 »
Mijn stem gaat naar Sem Ik heb geen informatie en er komt ook niemand met info dus dan maar op basis van gevoel ;)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #16 Gepost op: 11-09-2023, 20:04:32 »
Ik ben hier! Ik zat sinds gisteren aan zee en ben net thuis. Net op tijd ook zie ik!

Ik ben Rudolph Heerensteyn. Dus geen rover. Mogelijk gingen de wolven de eerste ronde op mij en was er daardoor niemand dood, want ik ben van de eerste aanval beschermd. Maar het kan ook zijn dat het target van de rovers die nacht beschermd werd.
Ik stem op mrchipie omdat ie zo makkelijk met Sem op mij springt.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #17 Gepost op: 11-09-2023, 20:08:33 »
ik heb uitleg gegeven? het is niet ik spring makkelijk met hem mee. ik verdenk jou spacy en giorgio.
chipsverslaafde <3

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #18 Gepost op: 11-09-2023, 20:30:37 »
Nog een half uur te gaan en de helft heeft nog niet gestemd!
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MY2]Dag 5 - Pad Bagage
« Reactie #19 Gepost op: 11-09-2023, 20:39:40 »
Op basis van gevoel stem ik dan mee op Sem, die jongen is een beetje raar bezig. Zijn uiterste vertrouwen in Spacy lijkt op wolf verdedigen.

Om Robbie te redden voor het geval dat er niemand meer online komt gebruik ik de echoënde stem
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'