Auteur Topic: [MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod  (gelezen 2122 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod
« Gepost op: 18-09-2023, 21:13:05 »
"Een nieuwe dag was aangebroken en terwijl we onze spullen pakte om weer terug te reizen na een teleurstellende ontdekking. Werd de verontwaardiging des te groter toen bleek dat er toch nog iemand ontbrak...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wat mij ondertussen duidelijk werd, was dat de tombe waar we naar op zoek waren, niet zomaar een tombe was. Maar een gevangenis, van An'Ghur. Een vergeten god, De Bloedgod. Onlosmakkelijk verbonden met het moordlustige. De prijs die betaald werd voor zijn verraad was inmens, maar wij stonden eigenlijk in zijn graf en laatste houdplaats. Althans zo werd beweerd als ik de teksten aan de wand mocht ontcijferen. Iedereen die hier geweest is, zou beïnvloed worden door zijn ziel. Er was nooit een prijs, een schat, enkel hebzucht en macht. We waren allemaal verleid, Net als de Sovjetten. Ik wilde er zeker van zijn dat niemand deze plek ooit nog zou vinden..."
~Het dagboek eindigt hier~

Maar het verhaal niet! Stemmen kan tot dinsdag 19 September 21:00 uur.
« Laatst bewerkt op: 18-09-2023, 21:25:28 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod
« Reactie #1 Gepost op: 18-09-2023, 22:47:17 »
Dus toch. :o

Maar ik had dus wel gelijk over Michael. ;D

PieterBasje en hij hebben duidelijk afgesproken om elkaar onder de bus te gooien. Ze wisten dat als één van hen dan zou worden weggestemd, de ander dan makkelijker buiten schot kon blijven bij de volgende stemming en kon winnen. Ze hebben de kaart gebruikt om zowel Michael als PieterBasje onverdacht te laten lijken, wat bijna gelukt was als Deerbetah niet last minute was geswitcht.

Voor mij is het duidelijk, benieuwd wat Michael over mij te zeggen heeft. Mijn stem gaat dus naar michael90.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod
« Reactie #2 Gepost op: 19-09-2023, 02:57:39 »
Spacy

Ik probeer PieterBasje al dagen eruit te krijgen. Ik stem dubbel op hem, ik laat een nacht vervallen. Ik weet niet hoe ik een rover kan zijn, maar het lijkt me nu vrij duidelijk dat jij dat wel bent ::jaja::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod
« Reactie #3 Gepost op: 19-09-2023, 08:18:22 »
@Drenziboy: Mogen wij eigenlijk weten of alle bad guys in één overleg zitten/zaten, dus de vergiftiger, slangenbezweerder en alle rovers bij elkaar? Of kunnen rovers enkel met rovers overleggen?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod
« Reactie #4 Gepost op: 19-09-2023, 11:26:28 »
Als het anders was geweest had ik het wel specifiek aangegeven.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod
« Reactie #5 Gepost op: 19-09-2023, 13:41:25 »
OK, als ik het goed begrijp hadden de rovers geen contact met de vergiftiger. In de vorige editie hadden de bandieten ook geen overleg met de waarzegger (wel met de voorbereide bandiet (maar die heeft het woord bandiet in z'n naam) en de magiër (maar dat was een undercover bandiet).

Dus was het vrij moeilijk om te regelen dat ik de olielamp kreeg en mij ook te vergiftigen. Behalve als giorgio de lamp naar mij door gaf en mij vervolgens vergiftigde... Ik heb in ieder geval gezien dat Spacy rover is, maar kon dus vergiftigd zijn...

Spacy heeft het over Michael en PieterBasje, Michael heeft het over Spacy en PB. Ze stemmen op elkaar, maar niemand stemt op PB. De meest logische keuze lijkt dat wij dan in ieder geval op PB gaan. Maar is dit een list van rovers Spacy en Michael om ons op PB te laten gaan en zijn zij allebei rover?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod
« Reactie #6 Gepost op: 19-09-2023, 16:56:42 »
Ik ga moeten stemmen, want ben zo meteen niet meer online. Ik ga toch maar de olielamp vertrouwen en stemmen op SpacyColours.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod
« Reactie #7 Gepost op: 19-09-2023, 17:13:44 »
Robbie, denk even na. Er klopt niets van je logica.

Ten eerste is PB allang dood. Ten tweede, als Michael en ik allebei Rover zouden zijn, waarom zouden we dan nu op elkaar stemmen?

Natuurlijk heeft PB jou vergiftigd toen je die lamp kreeg. Het lag er duimendik bovenop dat je mij zou gaan controleren...
Sky might be falling but remember you can fly

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod
« Reactie #8 Gepost op: 19-09-2023, 18:58:46 »
Oké, ik heb misschien een plan waarmee we mogelijk 100% garantie hebben om te winnen.

Ik weet dat het voor jullie gokken is tussen Michael en mij. Maar als jullie de verkeerde keuze maken is het spel voorbij.

Mijn voorstel is om een gelijkspel te forceren. Dan gaat er niemand naar huis. Vannacht wordt er dan nog iemand geluncht, dit zal Robbie of Deerbetah worden. Dan blijven Michael, ik en 1 confirmed goodie over, dus nog steeds een meerderheid voor de burgers.

Giorgio is vermoord en had de lamp dus die gaat naar een willekeurig persoon toe. Er is 25% kans dat die lamp bij de overgebleven confirmed goodie beland. Die kan dan met 100% zekerheid één van onze rollen bekijken en weet dan wie de overgebleven wolf is. Als de lamp bij iemand anders beland, wordt het alsnog gokken, maar in elk geval biedt dit 25% meer kans voor een gegarandeerde overwinning.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod
« Reactie #9 Gepost op: 19-09-2023, 19:09:44 »
OK, als ik het goed begrijp hadden de rovers geen contact met de vergiftiger. In de vorige editie hadden de bandieten ook geen overleg met de waarzegger (wel met de voorbereide bandiet (maar die heeft het woord bandiet in z'n naam) en de magiër (maar dat was een undercover bandiet).

Moet dan toch even duiden dat de slechte rollen weldegelijk bij elkaar in de chat zaten... :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod
« Reactie #10 Gepost op: 19-09-2023, 20:24:54 »
Ik stem op spacy

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod
« Reactie #11 Gepost op: 19-09-2023, 20:36:29 »
Waarom...???

Vertel dan op z'n minst wat er mis is met mijn plan want jullie gaan nu gewoon gokken terwijl er nog gewoon een mogelijkheid is voor jullie om met 100% zekerheid zelf te checken dat Michael een wolf is. ???

Nogmaals, Robbie heeft mij bekeken maar die was vergiftigd. Er is nog een kans om mij of Michael te bekijken met 100% zekerheid als we nu een gelijkspel forceren.

Als jullie het zo laten is het klaar. Dan kunnen jullie geen meerderheid meer krijgen op Michael en heeft hij gewonnen. Terwijl dat absoluut niet nodig had hoeven zijn.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 9 - Door de ogen van de Bloedgod
« Reactie #12 Gepost op: 19-09-2023, 20:51:17 »
Sky might be falling but remember you can fly