Auteur Topic: [MY2]Mysterium 2 - Wat gebeurde er nu eigenlijk allemaal?  (gelezen 2540 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[MY2]Mysterium 2 - Wat gebeurde er nu eigenlijk allemaal?
« Gepost op: 19-09-2023, 23:39:49 »
Om een algemeen beeld te geven van de tijdlijn, (Welke in eerste instantie een chaos is... ::rofl::)
Beginnen we met een overzicht van alles wat er is gebeurd.

Tijdlijn:


Kleurtjes:


Keuzes van de rovers:


Nu dat we dit hebben, kunnen we beginnen:

Dag 1:
Niet veel bijzonders, behalve dan dat een rover de stemming wint en dus al invloed heeft op de sultan, en zichzelf niet kan lunchen...

Nacht 1:
Een iets ander tafereel er was een loterij en hierbij waren er prijzen te verdienen. (Bedankt wheelofnames. ;))

Oh ja Kaaasje werd vermoord. En Frenkie werd Bezwelmd door Syd.
Oh en Spacy kan zichzelf niet lunchen want Freak beschermt hem... Deze hele situatie was zo raar... ::rofl::

Dag 2:
Niet veel bijzonder, Ricardo wordt geëxecuteerd.

Nacht 2:
De eerste kaart werd verhandeld, en gewonnen door Sem. Giorgio werd Vergiftigd. (Ik had hiermee zijn kaartkeuze kunnen veranderen, maar heb dit om totale verwarring te voorkomen niet gedaan... ::rofl::) Aangezien onze Robbie-Rudolph inderdaad beschermd werd door zijn ervaring.

Dag 3:
Sem zet zijn kaart in en ziet dat Deerbetah of Syd een expiditielid is. Toch wordt dit niet gecontroleerd en Freak valt.

Nacht 3:
De grootste shocker, Frank zet zijn dolk in, en nu wordt het interessant. Syd Bezwelmd hem, maar het heeft geen invloed op de kaart, want er staat alleen op dat zijn rol niet wordt uitgevoerd, dat klopt ook hij mag de kaart van Freak niet inzien, Maakte toch niks uit want Freak was de schildwacht en had geen kaart. Maar Frank mag de dolk wel spelen. De tweede kaart wordt verhandeld en gaat naar een rover. Aslof dat nog niet genoeg was, wilde de rovers inderdaad Robbie nog een keer vermoorden, als dit door was gegaan had zijn Bloedmaan effect gehad! :o

Dag 4:
Iedereen in schok een rover valt in de nacht, verder niks bijzonders, Krijn gaat dood.

Nacht 4:
De derde kaart wordt verhandeld en gaat naar een rover. Frank wordt gelijk gestraft voor zijn baldadigheid.

Dag 5:
En dan gaat het spel in de versnelling. Robbie claimt Rudolph, Sem wordt geëxecuteerd, mede door de kaart die PB gewonnen had. en de sultan gaat dood. De twist komt.

Nacht 5:
De tunnels, ik heb al in het "feedbacktopic" aangegeven wat dit allemaal precies inhield. De twist van de dood van de sultan zou er altijd geweest zijn. en er zou dus weer iemand at random doodgaan.

Dag 6:
PieterBasje werd extra verdacht en besloot daarom dat de zon te heet boven z'n hoofd werd. (wacht zo gaat het spreekwoord niet...) en speelde de zonsverduistering.

Nacht 6:
Waarop de rovers trachte Deerbetah te killen, om zo het laatste beetje vaste informatie te krijgen, maar de mvp van de match, Robbie steekt daar met het schild en een hele goede hersenspinsel een stokje, nou ja, schildje voor.

Dag 7:
6 deelnemers in het spel, en uiteindelijk 2 stemmen die een gelijkspel maakte. In een wirwar van kaarten was het SpacyColours die Deerbetah en Robbie de mond snoerde, maar omdat Deerbetah het spiegelbeeld inzette, was het Spacy die op zichzelf stemde. Ook een vrij unieke situatie. PieterBasje en Giorgio vergaten te stemmen en de chaos was compleet.

nacht 7:
Met nog een Extra kaart van Michael, werd het spel weer op hold gezet. Ondertussen zitten we dan al aan de 4de dag op rij met 6 kandidaten.

Dag 8:
Eindelijk wat beweging, Michael zet zijn kaart die hij helemaal aan het begin had in en wist hiermee samen met een wissel van Deerbetah een rover uit het spel te werken.

Nacht 8:
Het was voor Spacy zaak om de juiste keuze te maken. Al ging dat niet meevallen. Hij koos vol voor de aanval op Michael en daarmee om Giorgio te killen.

Dag 9:
Het bleek uiteindelijk niet voldoende en in een afslachting werd Spacy alsnog gekozen. En natuurlijk kan ik niet anders dan Robbie de held van het verhaal maken, nadat hij niet 1, niet 2, maar 3 keer dit spel de juiste call heeft gemaakt.

Olielamp:
Dan nog het mysterie van de Olielamp, Waar bleef die informatie...?

Nou ja er was eigenlijk weinig om over te praten. Uiteindelijk hebben maar 5 van jullie de lamp 1 of meerdere keren in handen gehad.



Een ding waar ik het wel over moet hebben... Robbie kreeg een klein voordeeltje als Rudolph zijnde, dit was de twist van de lamp. als Rudolph voor de goede, en De Slangenbezweerder bij de slechte, de lamp in handen kregen. Zouden ze iets extra's mogen doen. Namelijk een boodschap achterlaten voor de volgende speler die de lamp zou krijgen. maar goed de informatie die ze zouden krijgen zou bij Rudloph altijd kloppen. en bij de Slangenbezweerder nooit.

Hints
PB had het uiteindelijk door en ik voel de warmte van zijn kokend bloed hier nog... ::rofl::

Ja, de trouwe kenner van mij weet dat ik het toch niet kan laten een beetje cryptisch te zijn.
Vanaf dag 2 waren de titels van de dagtopics allemaal hints naar de rovers, dit waren immers de momenten waarop je kunt stemmen op de rovers:

Dag 2 Heette Red red wine - Makkelijker kan ik het niet maken, en heb ik het uiteindelijk ook niet gemaakt voor SpacyCOLOURS, het gros van de titels waren dan ook in het Engels.

Dag 3 dan, Tussen hoop en waanzin - Omdat het vrij lastig is een duidelijke hint naar Syd te maken, was Sem daar als redende engel hij had de kaars gewonnen en zou dus hoe dan ook op het moment dat hij hem inzette degene zijn die tussen hoop(Deerbetah) en Waanzin(Syd) zou zitten.

Op naar Dag 4, De kraak - De kraak is het geluid dat je krijgt als je een chipie doorbijt. Zo simpel.

Dag 5, Pad Bagage - De volgende trend is geboren. Was het jullie niet opgevallen dat deze titel wel gebruik maakte van correcte hoofdletters. Totaal niet bewust hoor. ::hypocriet:: Wat toevallig dat dit ook de initialen zijn van PieterBasje

Dag 6, Pitch Black - Zo kun je dus ook hints combineren, omdat PieterBasje en Spacy de enige twee die over waren. besloot ik om beide hints even terug te halen. >:D

Dag 7, Red Son - Tja, als je het echt niet ziet, dan doen we het gewoon nog een keer. Hier moest ik de hoofdletters wel even toevoegen om het niet heel obvious te maken.

Dag 8, Perfecte Balans - Dit was het moment waarop PieterBasje het zag. Maar goed, als je weet dat ze naar jou moeten zoeken is het al een stuk makkelijker.

Dag 9, Door de ogen van de bloedgod - Nog een kleur zou sowieso het lot van Spacy bezegeld hebben dus had ik voor de verandering net een andere strategie... Als je door omdraait... Niet heel veel moeilijker dacht ik.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2023, 23:45:56 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Mysterium 2 - Wat gebeurde er nu eigenlijk allemaal?
« Reactie #1 Gepost op: 20-09-2023, 00:10:33 »
Mijn hoop was dus om op de laatste dag een gelijkspel te forceren, zogenaamd om dus extra zekerheid te kunnen geven met de lamp. Maar ik wist ook dat als ik dan 's nachts de persoon met de lamp zou lunchen, de Djinn in het spel kwam, waardoor van één expeditielid de stem wegviel en dan had ik in principe gewonnen.

Al is de lamp blijkbaar naar Deerbetah gegaan en zou ik waarschijnlijk Robbie hebben geluncht, dus in dat geval was het alsnog over en uit geweest.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Mysterium 2 - Wat gebeurde er nu eigenlijk allemaal?
« Reactie #2 Gepost op: 20-09-2023, 00:28:26 »
PB had het uiteindelijk door en ik voel de warmte van zijn kokend bloed hier nog... ::rofl::
Ik was me er ook niet van bewust totdat hij erover begon en toen schrok ik ook wel even. ::rofl:: Vooral omdat ik in een eerdere editie als wolf al binnen no-time werd ontdekt vanwege iets te duidelijke hints in de begintekst naar kleuren en drugs.

Ik vond "De kraak" als hint naar Mrchipie overigens wel een applausje waard.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY2]Mysterium 2 - Wat gebeurde er nu eigenlijk allemaal?
« Reactie #3 Gepost op: 20-09-2023, 01:04:26 »
ja dat was ook de grootste rede dat ik niet pontifocaal zei dat er hints in zaten. Dat wilde ik, zoals zou moeten, verrborgen houden.

Dit wil trouwens niet zeggen dat ik dit de volgende editie weer hints toepas. (En ja dit is om me in te dekken. ::rofl::)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Mysterium 2 - Wat gebeurde er nu eigenlijk allemaal?
« Reactie #4 Gepost op: 20-09-2023, 07:17:23 »
Leuk gedaan die hints! Ik let daar meestal niet op, net als bij De Mol (en zou ze zelfs niet zien als ik er wel op lette  :-X) maar vind ze wel altijd leuk om te zien achteraf.  ::ok::

Oeh en ik wist niet dat ik toch juist zat met mijn Bloedmaan kaart! Ik moet duidelijk meer op m'n instinct gaan vertrouwen!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Mysterium 2 - Wat gebeurde er nu eigenlijk allemaal?
« Reactie #5 Gepost op: 20-09-2023, 11:59:22 »
Oeh en ik wist niet dat ik toch juist zat met mijn Bloedmaan kaart! Ik moet duidelijk meer op m'n instinct gaan vertrouwen!
Ik ook. :-X

Vanwege de opmerking van Robbie denk ik dat hij die Heerensteyn is en daarom de eerste keer beschermd is. Maar ik ben ergens bang dat hij dat bewust zegt om ons uit te lokken en dat hij nog een kaart heeft om zich mee te beschermen of zo. Dus zeg ik voor nu michael90.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Mysterium 2 - Wat gebeurde er nu eigenlijk allemaal?
« Reactie #6 Gepost op: 20-09-2023, 13:27:06 »
 ::oink:: ::ok::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MY2]Mysterium 2 - Wat gebeurde er nu eigenlijk allemaal?
« Reactie #7 Gepost op: 20-09-2023, 14:27:08 »
Yeey gewonnen  ::bravo::
Helaas kon ik niet zo heel actief zijn omdat ik met vakantie ben, maar ik vond het wel een leuk potje. Drenzi bedankt voor het organiseren  ::jaja::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY2]Mysterium 2 - Wat gebeurde er nu eigenlijk allemaal?
« Reactie #8 Gepost op: 22-09-2023, 01:16:36 »
Ik was me er ook niet van bewust totdat hij erover begon en toen schrok ik ook wel even. ::rofl:: Vooral omdat ik in een eerdere editie als wolf al binnen no-time werd ontdekt vanwege iets te duidelijke hints in de begintekst naar kleuren en drugs.

Realiseer me dat dit dezelfde pot was waarbij ik eruit ging door de tripple "D" gelukkig heb ik tegenwoordig een eendje... ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Mysterium 2 - Wat gebeurde er nu eigenlijk allemaal?
« Reactie #9 Gepost op: 22-09-2023, 22:11:44 »
Die goeie ouwe tijd toen er nog 30 deelnemers waren. ::love::

Wordt het Wolventopic trouwens nog openbaar gemaakt? Of is dat al gebeurd?
« Laatst bewerkt op: 22-09-2023, 22:13:28 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY2]Mysterium 2 - Wat gebeurde er nu eigenlijk allemaal?
« Reactie #10 Gepost op: 22-09-2023, 22:32:28 »
Heb ik eigenlijk niet meer bij stilgestaan... ::schaam::

(weet ook eerlijk gezegd niet hoe dat het snelste kan, zonder een ellelang "citaten"-spam topic ervan te maken)
« Laatst bewerkt op: 22-09-2023, 22:34:45 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Mysterium 2 - Wat gebeurde er nu eigenlijk allemaal?
« Reactie #11 Gepost op: 23-09-2023, 11:32:50 »
Was het in een apart board en ben jij daar tijdelijk moderator van gemaakt? In dat geval kan je het wolventopic integraal naar dit forum verhuizen. Als je het topic opent staat er boven ergens iets van knoppen waarmee je dat kan doen. Ik weet vanbuiten niet meer hoe die heten.