Auteur Topic: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch  (gelezen 6690 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #120 Gepost op: 20-12-2023, 15:28:08 »
Ik ben volgens mij een van de weinige die Netta wel kan waarderen...
Ze is naast haar Kippenlied een vaardig artiest, zeker als ze het combineert met een recorder, en voornamelijk een preformer (She walked so Käärijä could run)

Daarom dacht ik laat ik in mijn ogen een van haar wat meer timide nummers nemen.
(Maar wel blij dat ik niet voor mijn eerste keer als laatste ben geëindigd ::hypocriet::)
Maar genoeg over het nummer...

Tijd voor de punten van:

Nagendel

Voorop staat dat een hoop van de comentaren voorgehouden worden om controverse te voorkomen.
(Staan misschien wat commentaren in die net wel, net niet kunnen?)

Van een nagelbijter is geen sprake meer dus ik zal er maar gauw doorheen gaan.

1 punt gaat naar:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

2 punten gaan naar:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

3 punten gaan naar:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

4 punten gaan naar:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

5 punten gaan naar:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

6 punten gaan naar:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

7 punten gaan naar:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

8 punten gaan naar:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

10 punten gaan naar:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En dan de laatste 12 punten van deze editie van RSC:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De Eindstand:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 20-12-2023, 15:36:40 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #121 Gepost op: 20-12-2023, 15:41:57 »
Tevreden met m'n toch nog top 10 plekkie! Maar gefeliciteerd aan de verdiende winnaar, mrchipie!  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #122 Gepost op: 20-12-2023, 17:11:16 »
Gefeliciteerd mrchipie!  ::bravo::

Middenmoot, geen verrassing. Liedje ontdekt tijdens mijn vakantie in het voorjaar in Duitsland.
Hele jaar gedacht, perfect nr voor een RN Songfestival. Dus helemaal gemotiveerd ingestuurd. Alleen nu komt het me m'n neus uit. :-X

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #123 Gepost op: 20-12-2023, 17:14:43 »

(Maar wel blij dat ik niet voor mijn eerste keer als laatste ben geëindigd ::hypocriet::)

Ik had m'n recap segment te laat ingestuurd, dus als iemand die plaats verdient is het your'n truly. Majid Jordan dan weer niet, vind ik, maar het is heel 'Noord-Amerikaans' wat ze doen, en het liedje is best wel mid, dus ben niet verbaasd. Is echt iets om te blasten op een goed geluidssysteem (als je ervan houdt). Toch nog punten van Fabiann, Ricardo en MitchK en natuurlijk Sanmol, die Aquamara's punten op de valreep nog verdubbelde.

Gelukkig heb ik Adonia ook punten gegeven. Dat verdiende Moving On van ADONXS ook wel, ben ik met je eens. Heel mooie stem ook (en een mooie man, obvs). Ik dacht top-10 sws.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #124 Gepost op: 20-12-2023, 17:15:13 »
Gefeliciteerd mrchipie! ::bravo::

7de plek, ik ben blij!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #125 Gepost op: 20-12-2023, 19:11:26 »
Bedankt voor de 4e plek en gefeliciteerd aan Mrchipie! ::bravo::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #126 Gepost op: 20-12-2023, 19:35:18 »
ah nog meer punten! dankjulliewel ::bravo:: wat is de officiële uitslag?
chipsverslaafde <3

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #127 Gepost op: 20-12-2023, 20:21:01 »
Proficiat MrChipie, echt oververdiend.

Beetje teleurgesteld in mijn punten. Ik had nog nooit van Becky G gehoord, maar blijkbaar ligt dat aan mijn gebrekkige muziekkennis.
klaar voor de strijd

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #128 Gepost op: 20-12-2023, 20:31:12 »
Proficiat MrChipie, echt oververdiend.

Beetje teleurgesteld in mijn punten. Ik had nog nooit van Becky G gehoord, maar blijkbaar ligt dat aan mijn gebrekkige muziekkennis.
En dit terwijl ze al een keer eerder heeft meegedaan ;D
...óf niet!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #129 Gepost op: 20-12-2023, 20:37:06 »

Beetje teleurgesteld in mijn punten. Ik had nog nooit van Becky G gehoord, maar blijkbaar ligt dat aan mijn gebrekkige muziekkennis.

Ik kende het liedje niet. Blijkbaar was het een hit in o.a. NL en BE (maar geen wereldhit). Kwam ik pas achter nadat ik m'n punten had uitgedeeld  ;D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #130 Gepost op: 20-12-2023, 20:42:20 »
En dan te bedenken dat ik bijna gediskwalificeerd was ::schaam:: Brent heeft me nog even uitstel gegeven toen ik om 23:59 mijn punten nog niet had ingeleverd.

Gelukkig is het verschil met Flammique groter dan 12 punten. Anders had de bizarre situatie kunnen ontstaan dat ik mijn punten was vergeten in te leveren en daardoor zelf de meeste punten had gekregen (en toch verloren had) :o
...óf niet!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #131 Gepost op: 20-12-2023, 20:42:48 »
Gefeliciteerd mrchipie! ::bravo::

Opnieuw geen punten gegeven aan het winnende liedje:-X
🜃

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #132 Gepost op: 20-12-2023, 21:47:22 »
Toch nog punten van Fabiann, Ricardo en MitchK en natuurlijk Sanmol, die Aquamara's punten op de valreep nog verdubbelde.

Gelukkig heb ik Adonia ook punten gegeven. Dat verdiende Moving On van ADONXS ook wel, ben ik met je eens. Heel mooie stem ook (en een mooie man, obvs). Ik dacht top-10 sws.

Gefeliciteerd Mr.Chipie. Ik heb erg genoten van Aquamara en ik ben daarom ook erg verrast dat het zo laag eindigde. Een niet verdiende laatste plek, maar soms gaat dat zo bij het songfestival. Dankjewel voor de lieve woorden. Zelf had ik een top 10 plek leuk gevonden. Echter, zat ik er genoeg dichtbij om content te zijn. Iedereen die mij punten heeft gegeven: merci.  ::love::.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #133 Gepost op: 20-12-2023, 22:07:47 »
Ik ben erg content met mijn derde plek!!!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Saltatio Mortis ken ik al een poosje, een wereldberoemde band in Duitsland.
Erg goeie nummers hebben ze, heel divers ook.

Ik moet zeggen dat ik de band al even "op de plank had liggen" voor het geval zich een mogelijkheid voor zou doen om ze in te zenden. En dat was nu. Net als dat ik eerder dit jaar deed met Jinjer: dat nummer moest ik gewoon een keer inzenden, ook al wist ik dat het grunten mij zou nekken voor een hoge positie.

Twee nummers die ik "klaar had staan" voor Saltatio Mortis waren dus "Wo sind die Clowns" en het geheel andere "Spur des Lebens". Gezien het thema voor dit festival was de keus voor "clowns" snel gemaakt. In "Spur des Lebens" heeft de zanger het tegen zijn nog ongeboren kind, hij vraagt zich af of het kind al voorbereid is op de wereld waarin het terecht komt.

Ik ga toch de clip met jullie delen. De gastzangeres is een Tsjechische genaamd Marta Jandova, die jullie misschien kennen als de Tsjechische inzending voor het echte Songfestival in 2015.



Dank jullie wel weer allemaal! Heb nu dus al een tweede, een derde en een vierde plek behaald. Nu die eerste plek nog...  ::tandpastasmiley::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #134 Gepost op: 20-12-2023, 22:51:18 »
Gefeliciteerd chipie!!  ::bravo::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #135 Gepost op: 20-12-2023, 23:13:06 »
Gefeliciteerd Mr.Chipie. Ik heb erg genoten van Aquamara en ik ben daarom ook erg verrast dat het zo laag eindigde. Een niet verdiende laatste plek, maar soms gaat dat zo bij het songfestival. Dankjewel voor de lieve woorden. Zelf had ik een top 10 plek leuk gevonden. Echter, zat ik er genoeg dichtbij om content te zijn. Iedereen die mij punten heeft gegeven: merci.  ::love::.

Dankjewel, Sanmol! Ik ben blij dat te lezen.

Ik denk dat het verschil maakt als helemaal niemand je liedje leuk vindt. Dat was gelukkig voor niemand het geval. Ik vond het een geslaagde editie.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #136 Gepost op: 20-12-2023, 23:29:07 »
Oh wow, toch nog even een eindsprint de top 10 in! Een gedeelde plek met de winnaar van de vorige editie nota bene. ;D

Bedankt aan alle puntengevers, in het bijzonder KingLennart! ::bravo:: Altijd fijn om te zien dat iemand net zo betoverd kan raken van een nummer als ik. Is toch leuker dan wanneer je nummer wel bij iedereen in de smaak valt maar bij niemand er echt bovenuit stijgt. Jij gefeliciteerd met weer een hoge notering! ::bravo::

Bedankt voor de leuke editie weer Brent, en ik zal iedereen trakteren op sardientjestaart. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brent

  • Forumlid
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #137 Gepost op: 21-12-2023, 12:25:49 »
En dan te bedenken dat ik bijna gediskwalificeerd was ::schaam:: Brent heeft me nog even uitstel gegeven toen ik om 23:59 mijn punten nog niet had ingeleverd.

Gelukkig is het verschil met Flammique groter dan 12 punten. Anders had de bizarre situatie kunnen ontstaan dat ik mijn punten was vergeten in te leveren en daardoor zelf de meeste punten had gekregen (en toch verloren had) :o
Als de winnaar zou wijzigen, dan zou ik je (terecht) gediskwalificeerd hebben ::jaja:: Verder ben ik best flexibel wat deadlines betreft, zolang het binnen de aanvaardbare perken blijft.

Ik miste wel een beetje dankbaarheid van jou uit bij het uitstel, maar niet iedereen is met dezelfde beleefdheid opgevoed ::joehoe::

Bedankt voor de leuke editie weer Brent, en ik zal iedereen trakteren op sardientjestaart. ;D
::love::

« Laatst bewerkt op: 21-12-2023, 12:27:43 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #138 Gepost op: 21-12-2023, 13:01:25 »
Gefeliciteerd Mrchipie ::bravo::, lekker nummertje dus wat mij betreft een goede winnaar! Leuk dat je ook eens iets wint ::rofl::.

Bedankt Brent weer voor de organisatie ::bravo::, was een leuk thema!

Ik ga eens kijken of ik nog wat nummers ga toevoegen aan mijn Spotify lijst, in ieder geval de sandwich van Jacco  ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: RSC 27 - Johannesburg, Zuid-Afrika || Iconisch
« Reactie #139 Gepost op: 21-12-2023, 15:37:55 »
Ik ga eens kijken of ik nog wat nummers ga toevoegen aan mijn Spotify lijst, in ieder geval de sandwich van Jacco  ::love::
::dans::