Ik kijk widm al jaren, heb alle seizoenen gezien en lees ook al jaren mee op dit forum. Toch zie ik mij absoluut niet als molloot. Ik ben niet actief aan het speuren naar wie de mol kan zijn. Ik kijk de afleveringen, zie wat opvallende zaken, bedenk op gevoel en die zaken wie de mol kan zijn, switch ongeveer per aflevering wie het kan zijn en ik heb het bijna nooit goed. Ik vind het een heerlijk programma! Helaas lees ik hier vaak veel negatieve berichten van jullie, wat er allemaal niet goed was aan een aflevering, wat er beter had gekund, dat de montage slecht was enz enz. Tegenwoordig kijk ik het programma 2x, 2e x samen met mijn kinderen. Dan heb ik de negatieve reacties hier al gelezen, voor die 2e x. Zelfs dan kan ik mij absoluut niet storen aan de negatieve dingen die hier gezegd worden. Ik geniet gewoon van het programma. Tuurlijk, ene opdracht is leuker dan de andere, maar over het algemeen ben ik heel positief over widm. Ik denk dat molloten zich er zo veel in verdiepen dat het daarom niet zo leuk meer is. Dingen worden nou eenmaal vager gehouden omdat anders te snel de mol al ontdekt wordt door jullie

Stel jullie hadden de mol gevonden tussen al die mensen bij de 1e aflevering, dan was het hele seizoen verpest. Terwijl, als je gewoon kijkt denk je: oeh! spannend voor de mol en de kandidaten! Ben benieuwd naar de beelden van de onthulling.
Dus mijn tip: minder hard zoeken en alles willen analyseren, gewoon genieten van de mooie beelden, de chaos (ja, daar geniet ik van), de humor of spanning in sommige opdrachten. Met oppervlakkiger kijken is widm echt nog steeds een leuk programma en vallen de fouten, slechte montage, weinig speurwerk enz veel minder of zelfs niet op.