Auteur Topic: [WIDM] Evaluatietopic  (gelezen 118448 keer)

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #480 Gepost op: 1-03-2024, 07:55:02 »
Ik denk dat een groot deel van het door velen betreurde gebrek aan 'echte groepsdynamiek' verklaard kan worden door de angst die Bekende Kandidaten zullen voelen voor imagoschade of negatieve pers in het algemeen.

Is vooral het type BN'er dat wordt gecast, denk ik. Als Babs op die beat al een BN'er is, is de keuze reuze.

De Verraders is er niet op vooruitgegaan sinds ze daar zijn geswitcht naar OBN'ers. Dat zie je terug in de kijkcijfers. Natuurlijk zitten er goed gecaste namen tussen. Maar was voorheen ook zo.

Er was pas op RTL/Videoland zo'n geflopt reality-spelprogramma met zowel BN'ers als OBN'ers. De OBN'ers vond ik zowel hinderlijker als nietszeggender dan de BN'ers.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 08:00:52 door Amethyst »

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #481 Gepost op: 1-03-2024, 08:01:42 »
De Verraders is er niet op vooruit gegaan sinds ze daar zijn geswitcht naar OBN'ers. Dat zie je terug in de kijkcijfers.
Misschien is het in de kijkcijfers te zien, maar ik vind dit zelf toch wel echt een stuk leuker. De Britse en Australische versie hebben ook onbekenden en daar zie je dat het spel ook echt wel heftiger wordt gespeeld dan in Nederland of België met bekenden. Ik vind dat uiteindelijk toch wel meer bij het spel passen.

Desalniettemin zie je zelfs met bekenden dat het heftig is door de aard van het spel, zelfs na een dagje al.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 08:06:30 door vickypollard »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #482 Gepost op: 1-03-2024, 08:20:56 »
Misschien is het in de kijkcijfers te zien, maar ik vind dit zelf toch wel echt een stuk leuker. De Britse en Australische versie hebben ook onbekenden en daar zie je dat het spel ook echt wel heftiger wordt gespeeld dan in Nederland of België met bekenden. Ik vind dat uiteindelijk toch wel meer bij het spel passen.

Desalniettemin zie je zelfs met bekenden dat het heftig is door de aard van het spel, zelfs na een dagje al.
De verraders zit met BN'ers al goed in elkaar en daar gaat soms ook heftig aan toe, zoals met Selma. Ik vond haar toen geweldig, maar ook dacht soms wow dit kan toch niet. De Verraders in België is ook met Bekende, ook al vind ik dat minder goed dan de Nederlandse versie. Maar één van mijn favoriete is toch de Engelse variant met onbekende, heb alleen seizoen 1 gezien.

Ik denk dat de kijkcijfers van de verraders wel goed komt ook met onbekende, maar wat Amethyst zegt klopt wel vind ik daar zitten ook af toe mensen die ook hinderlijk en nietzeggend zijn en lijken daardoor ook op bners. En zeker bij de eerste 2 afleveringen van verraders met onbekende zag je net zoals met bekende dat bij verbannen voor je eigen veiligheid de meeste meegaan met de meerderheid, omdat ze bang zijn dat ze er anders er snel uitgaan.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 08:36:44 door Mol1991 »

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #483 Gepost op: 1-03-2024, 08:32:46 »

Ja, ik had net het tweede seizoen van The Traitors UK gezien. Dat was op iets te veel brave spelers na ook qua cast van een ander niveau, vond ik. De Verraders ook op dat vlak een koude douche voor mij.

Maar vind niet dat het heftiger wordt gespeeld dan de NLse versie met BN'ers.

In het buitenland lukt het inderdaad nog wel om met onbekenden iets neer te zetten. In Nederland vind ik dat het alleen bij Hunted meestal goed lukt.

Even afwachten waar WIDM mee komt.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 08:46:03 door Amethyst »

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #484 Gepost op: 1-03-2024, 09:36:43 »
Het is ook wel een beetje de vraag hoe die OBNer geselecteerd wordt. Voor mijn gevoel zijn er vooral veel OBNers op tv in reality series die niet voor dat programma komen, maar voor de fame eromheen - om zo BNer (voor even) te worden. Dan blijft dus hetzelfde probleem bestaan als bij BNers. Dat was vroeger ook anders.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #485 Gepost op: 1-03-2024, 09:44:00 »
Het is ook wel een beetje de vraag hoe die OBNer geselecteerd wordt. Voor mijn gevoel zijn er vooral veel OBNers op tv in reality series die niet voor dat programma komen, maar voor de fame eromheen - om zo BNer (voor even) te worden. Dan blijft dus hetzelfde probleem bestaan als bij BNers. Dat was vroeger ook anders.

Ja, precies. Dat zie je heel duidelijk bij De Verraders.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #486 Gepost op: 1-03-2024, 09:59:02 »
Ja, precies. Dat zie je heel duidelijk bij De Verraders.
Één van hen is ook de personal trainer van best wel wat bekende Nederlanders. Zoals de personal trainer van Noor van vorig jaar.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 10:06:14 door Mol1991 »

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #487 Gepost op: 1-03-2024, 10:07:58 »
Ja daar zit wat in. Wij zijn dus weer begonnen met alle seizoenen WIDM weer te bekijken vanaf het begin en een van de eerste dingen die ik tegen mijn vriendin zei, was dat ik het programma en de mensen zo lekker nuchter vond. Iedereen lijkt gewoon... normaal... niet zo bezig met zichzelf, het uiterlijk, hoe men overkomt, etc. Gewoon mensen zonder make up in een slobbertrui, dat idee  ;D

Maar ik moet zeggen dat ik bij de Britse en Australische Verraders niet meteen het gevoel had dat het speelde. Ook bij Hunted heb ik niet meteen dat gevoel (zeker niet bij Hunted Into the Wild). Dus je kunt er in je selectie wel wat mee denk ik.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 10:35:04 door vickypollard »

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #488 Gepost op: 1-03-2024, 10:13:32 »
Ik herinner me verder nog de verstandhouding tussen Yvonne en Victoria, die bereikte een dieptepunt in Lisse, bij de daar opgenomen reünie. In een ruimte waar een knappend haardvuur brandde, waren zij samen in staat om dat vuur acuut te doen bevriezen....

Aaaah, andere kleur haar? ::blond::

::)

Heerlijk seizoen  ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #489 Gepost op: 1-03-2024, 10:47:14 »
Het extra seizoen van WIDM werd gepresenteerd als een WIDM-achtig programma. Velen dachten al dat het gewoon om WIDM ging. De selectie zal nog een hele kluif zijn geweest, om het type OBN'er dat je in je NL in dit soort programma's ziet uit de selectie te houden.

Ik verwacht wel dat ze in tenten gaan slapen. Het gespoilde land is daar bij uitstek geschikt voor.

Enorme, luxe tenten.  ::zon::

Maar heb er hoe dan ook veel zin in. Verwacht dat na de ontknoping van het huidige seizoen de nieuwe regisseur / creative director bekend wordt gemaakt. Benieuwd wie dat is. Een uitgebreid interview met die persoon lijkt me wel op z'n plaats. Volgens mij wordt de richting bepaald door AVROTROS (o.a. de focus op basisschoolkinderen en hun ouders ::) ) , maar toch benieuwd naar de ideeën van die persoon  ::jaja::

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #490 Gepost op: 1-03-2024, 11:05:48 »
Ja ik denk dat selectie heel veel tijd heeft gekost. Want bij de verraders waren er al ongeveer 800 aanmeldingen voor een seizoen met onbekende Nederlanders. Zou mij niet verbazen als bij widm de aantal aanmeldingen nog stuk hoger is. Of juist niet, omdat bij de verraders zag je overal dat ze mensen zochten voor dit seizoen en bij widm heb ik dit pas dit jaar gehoord op het forum dat ze met onbekende Nederlanders een extra seizoen maken.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 11:10:40 door Mol1991 »

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #491 Gepost op: 1-03-2024, 12:53:29 »
Aaaah, andere kleur haar? ::blond::

::)

Heerlijk seizoen  ::love::

::rofl:: ::rofl::

Ik smacht naar een gifje van de rollende ogen van Victoria bij de binnenkomst van Yvonne  ;D
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #492 Gepost op: 1-03-2024, 15:23:57 »
Ik weet niet waar ik het anders moet zetten, maar zag dit op internet staan over het extra seizoen en we evalueren daar ook al over hoe het zou zijn, daarom zet ik dit hier. Dit zegt Kim Pieters:
In de podcast verklapt de actrice dat ze door de makers is gepolst voor een speciaal met alleen oud-Mollen! Hoewel de oud-Mol volmondig ‘ja!’ heeft gezegd op dit verzoek, blijkt het productie technisch lastig van de grond te komen. Zoveel mollen zijn er natuurlijk niet, legt Kim uit. Dan moeten de oud-Mollen ook allemaal ‘ja’ zeggen én een lege agenda hebben in de opnameperiode. Ons lijkt het een geweldig idee, misschien wel voor het dertigste jubileumseizoen?

Daarom komt er nu misschien een seizoen met onbekende Nederlanders. Of deze vraag was misschien gesteld toen sommige kandidaten een tweede kans hadden om mee te doen.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 15:34:04 door Mol1991 »

Offline thomasNL

• Forumlid
« Reactie #493 Gepost op: 1-03-2024, 16:34:50 »
Ik vond de opdracht met de mariachiband best wel "echt" overkomen. Jeroen (en een paar andere) die veelste veel gedronken hebben. Justin die steeds maar gefrustreerder wordt. De chaos die maar escaleerd. Zelfs Rik wist zich even geen houding te geven soms haha.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #494 Gepost op: 1-03-2024, 17:49:53 »
Volgens mij las ik ergens dat het seizoen met oud mollen in plaats van het Renaissance seizoen had moeten plaatsvinden

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #495 Gepost op: 2-03-2024, 21:51:14 »
The Traitors hebben al twee seizoenen een uitstekende en diverse cast in elkaar gedraaid. Bij de Verraders zit er geen chemie in. Ligt niet aan OBN denk ik, maar dat er gewoon niet goed gecast lijkt te zijn. Het is ook allemaal veel slomer dan de UK versie en vergeet ook de frequentie van afleveringen per week niet. Maar zolang er wordt gedaan dat het wél komt door OBNers, heeft dat programma maar ook WIDM met OBNers geen kans meer.

Ik denk ook dat het WIDM van vroeger niet meer terugkomt. Ik zie nu als grootste fout in het programma niet dat de BNers misschien niet fanatiek genoeg voor het geld gaan. Voor mij is het al dat makkelijk verdiende mingeld om die pot zo laag mogelijk te houden de grote boosdoener. Het maakt dan bijna niet meer uit wie de mol is, dat is gewoon niet goed gedaan.

No Milk today???

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #496 Gepost op: 3-03-2024, 00:49:25 »
2005 was volgens mij wel het enige jaar waarin sommige kandidaten elkaar echt niet mochten,

In China was er in ieder geval een conflict tussen Rob en Miljuschka. En blijkbaar tussen nog meer kandidaten:

Citaat
Volgens de tv-kok was de spanning soms om te snijden: ‘Je ziet ook veel níet in de uitzending. China was een heftig land om te zijn doordat er weinig ruimte was voor ontspanning en dat soort dingen. We stonden dus als groep constant aan, het was echt oorlog. Er werden forse sneren uitgedeeld. Ik had mezelf in een positie gemanoeuvreerd dat ik overal tussenin zat, en dat heb ik geweten ook.’

Ook leek het alsof Claes Iversen werd gepest/ buitengesloten. Daar maakte hij nog een opmerking over maar heb die citaat niet bij de hand.

Maar dat is dus allemaal buiten beeld gelaten.

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
« Reactie #497 Gepost op: 3-03-2024, 03:01:33 »
::rofl:: ::rofl::

Ik smacht naar een gifje van de rollende ogen van Victoria bij de binnenkomst van Yvonne  ;D

'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #498 Gepost op: 3-03-2024, 10:28:06 »
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #499 Gepost op: 3-03-2024, 23:17:47 »
Volgens mij las ik ergens dat het seizoen met oud mollen in plaats van het Renaissance seizoen had moeten plaatsvinden

Klinkt wel plausibel aangezien er 10 mollen in het seizoen hebben gezeten.
Volgens mij hebben ze niet allemaal op hetzelfde moment vrij kunnen krijgen, dus vandaar dat ze allemaal op andere momenten daar zijn.

Bij het 30 jarig jubileum zijn er dan natuurlijk al 32 mollen. Als de serie met onbekenden daadwerkelijk bestaat. Dat is al een veel grotere pool.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?