Auteur Topic: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger  (gelezen 17231 keer)

Offline Marisa

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #100 Gepost op: 27-01-2024, 23:27:21 »
Memo van de productie

Neem het initiatief weer, zorg dat jij degene bent die schrijft. Maak een fout (dat laten we niet in de montage zien) en bewaar de Q voor het laatst. Wacht even tot anderen op Qatar komen. Lukt dat niet, wees dan (niet te overdreven...) enthousiast wanneer je zelf met Qatar komt.

Kies de sleutel het dichtst bij de bewegende duim van Rik. Die sleutel past op de linker kist. Maar probeer eerst op 1 van de andere kisten, anders valt het op.

Succes!

Ongeveer zo is het gegaan, vermoed ik ook. Maar dan bij de keuze voor de sleutels: ze liggen in een cirkel, zoals de cijfers van een klok. Kies de 'elf'. Voor de zekerheid helpt het duimpje van Rik nog een handje.

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 27-01-2024, 23:34:45 »
Kies de sleutel het dichtst bij de bewegende duim van Rik. Die sleutel past op de linker kist. Maar probeer eerst op 1 van de andere kisten, anders valt het op.
Misschien ontgaat mij iets, maar waarom zou de productie een specifieke kandidaat terug willen als Jeroen de mol is?

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #102 Gepost op: 27-01-2024, 23:37:53 »
Zelf al zou hij de mol zijn, denk ik niet dat hij wist welke sleutel bij wie zou horen. Zou ik heel flauw vinden als het gewoon vooraf besloten is wie terug moest keren.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #103 Gepost op: 28-01-2024, 00:21:10 »
Hij nam wel heel nadrukkelijk de leiding bij het sleutels kiezen. Hij krijgt het vertrouwen van de groep en mag kiezen, maar vond het maar een rare situatie. Waarom wilde hij nu kiezen? Voor de groep was dit duidelijk iets wat logisch was of eerder besproken, waarom hebben we dat niet in beeld gezien? Of dit mols is, moet ik nog even over nadenken.
Misschien denkt hij wel gewoon tactisch. Testvraag? Als in als in als ik zorg dat ik die kist open mag maken en er komt een vraag over (en hij is niet de mol), dan heeft hij die goed. Zelfde als Justin met het vuur bij de Molympische spelen. (ben zelf geen fan van zulke vragen, lees: 'gratis joker'), maar als ik zelf widm speelde als kandidaat probeerde ik ook vooruit de te denken naar de mogelijke test.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline xania

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
« Reactie #104 Gepost op: 28-01-2024, 10:47:08 »
Ongeveer zo is het gegaan, vermoed ik ook. Maar dan bij de keuze voor de sleutels: ze liggen in een cirkel, zoals de cijfers van een klok. Kies de 'elf'. Voor de zekerheid helpt het duimpje van Rik nog een handje.

De sleutels hadden ook allemaal een andere kop. Dus je kon ook gewoon zeggen kies voor de sleutel met de 5hoek of het rondje of de vierkant.

Waarom heeft de mol baat bij kiezen? Vooral als het dadelijk toch geld zou gaan kosten om b.v afvaller terug te krijgen.
Dan kan je gaan voor de afvaller  waarvan je denkt dat je de kandidaten het makkelijkst kan overhalen om de afvaller terug te nemen. Dus bv Babs met grootste gunfactor en minste bedreiging omdat ze als eerste afviel.
Ik hoop dat er wel nog een twist komt anders vind ik een afvaller terug laten komen weinig meerwaarde hebben.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 28-01-2024, 23:11:12 »
De sleutels hadden ook allemaal een andere kop. Dus je kon ook gewoon zeggen kies voor de sleutel met de 5hoek of het rondje of de vierkant.
Zelfs dat is niet nodig. De Mol kan gewoon één van de 6 sleutel met dezelfde baard die keurig naast elkaar lagen pakken. Die andere 3 gelijke sleutel lagen vermoedelijk ook naast elkaar omdat er ook één unieke sleutel te zien is.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 28-01-2024, 23:18:45 »
Is Jeroen nu aan het lucht-drummen als hij langs het busje loopt?
Hij telt 29 vierkanten, loteriakaart 29 is el tambor, de trommel.

Online Amethyst

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 29-01-2024, 08:23:49 »

Waarom heeft de mol baat bij kiezen? Vooral als het dadelijk toch geld zou gaan kosten om b.v afvaller terug te krijgen.
Dan kan je gaan voor de afvaller  waarvan je denkt dat je de kandidaten het makkelijkst kan overhalen om de afvaller terug te nemen. Dus bv Babs met grootste gunfactor en minste bedreiging omdat ze als eerste afviel.

Misschien alleen al om dat laatste.

Rik benadrukte (pas) bij de tweede eliminatie, dat het bij de test heel belangrijk is dat je je medekandidaten goed kent. Zoveel mogelijk over hen weet.

Als Mol zou ik voor Babs gaan ::jaja::

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 29-01-2024, 08:30:46 »
Ja heel eerlijk als er geen geld mee gemoeid is dan vind ik het een stuk minder meerwaarde hebben voor de mol om met die kandidaten bezig te zijn.

Misschien dat ik dan maar Jeroen, Rian en Anna skip en overstap op Sor wat op dit moment mijn minst verdachte kandidaat is geweest de hele tijd. Simpelweg omdat hij telkens weinig toevoegde. Maar nu zagen we hem wel wat meer het voortouw nemen.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 29-01-2024, 08:53:45 »
Ja heel eerlijk als er geen geld mee gemoeid is dan vind ik het een stuk minder meerwaarde hebben voor de mol om met die kandidaten bezig te zijn.

Misschien dat ik dan maar Jeroen, Rian en Anna skip en overstap op Sor

Sor stak ook zijn hand op om een sleutel te mogen kiezen. Maar Jeroen mocht het doen.

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 29-01-2024, 11:42:31 »
Ik zit steeds meer in de Jeroen-tunnel

- Zat als enige twee keer in de groep die op afstand stiekem de andere groep kon mollen (schilders en zwembadgasten). Los van dit goede mol posities zijn, is dit een belangrijk en relatief nieuw spelelement. Zeker bij zwembadkasten kan mol als regie-assistent nodig zijn.

- Zit in het groepje hardlopers, waar gemold lijkt te zijn, maar wordt in de luwte gehouden door de montage

- Zit bij de worsteltekenaars, waar hij fanatiek lijkt door om aanwezige worstelaars te vragen, maar er worden bijna alleen maar niet-aanwezige worstelaars getekend en amper aanwezige.

- Is erg out of character bij de pubquiz, waar hij juist niet wil remmen maar de groep mee wil slepen naar meer vragen beantwoorden. Wellicht voor moeilijkere vragen aan het eind en regie-assistent, de band meerdere nummers laten spelen.

- Ziet P1 niet bij stedenspel waar ze vlak langs lopen en lijkt zicht Kees daarop te blokkeren.

- Neemt initiatief tot foute manier van oplossen eindpuzzel bij stedenspel.

- Maakt envelop open met stedenspel, maar telt waarschijnlijk niet omdat hij niet samen met medekandidaat is

- Wordt niet al te verdacht of kandidaats in beeld gebracht, redelijk neutraal en luw, maar niet zo erg dat het te passief wordt

- Geen overdreven kandidaatse acties die een streep rechtvaardigen. Meest in de buurt komt een vrijstelling pakken, maar kan gaan om vertrouwen winnen (iig richting kijker).

De andere kandidaten hebben bij mij meer kandidatenpunten en minder molpunten

Ik ga langzaam ook mee in deze tunnel.
Jeroen is mij te vaak aanwezig, leidend en staat heel vaak op de juiste posities.
Controle.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #111 Gepost op: 29-01-2024, 13:16:25 »
Het zou voor mij gewoon oneerlijk zijn als de mol kiest wie terugkomt.

Ik snap echt niet wat iedereen hier ziet in Jeroen. Een hele toffe kandidaat, maar in elke reactie, elke actie blijf ik bevestiging krijgen dat hij geen mol is.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #112 Gepost op: 29-01-2024, 14:04:40 »

Dat lijkt mij ook.
Wel zou de mol op de markt invloed kunnen hebben op het wel/niet ontdekken van de afvallers. Ik houd er rekening mee dat dit wél is gebeurd (door Jeroen, Rian of Anna)
Als mol heb je baat bij chaos, denk ik: hoe meer deelnemers in het spel, hoe kleiner de kans dat je wordt ontdekt + je kunt onopvallend te werk gaan.

Ook houd ik er rekening mee dat Jeroen tóch de mol is.  ;)
In deze en de vorige afl. nam hij een actieve rol, maar veel geld leverde dat niet op.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Amethyst

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 29-01-2024, 14:19:31 »

Misschien vonden ze dit juist eerlijker. De Mol die ervoor zorgt dat de winnaar van Hoog Spel terugkeert.

Een kandidaat was misschien voor de sleutel gegaan waar er maar een van was. En dus voor verliezer Jip.

Offline Wolf2112

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 29-01-2024, 16:32:56 »

Ik snap echt niet wat iedereen hier ziet in Jeroen. Een hele toffe kandidaat, maar in elke reactie, elke actie blijf ik bevestiging krijgen dat hij geen mol is.

Dat schreef je vorig jaar ook over de Belgische mol. Jeroen voelt steeds COMFORTabeler als mol.  ;)

En... eerlijk en mol.. zo werkt het spel soms. Hoe eerlijk is het dat een afgevallen kandidaat weer terug komt.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2024, 16:40:31 door Wolf2112 »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #115 Gepost op: 29-01-2024, 20:48:29 »
Misschien vonden ze dit juist eerlijker. De Mol die ervoor zorgt dat de winnaar van Hoog Spel terugkeert.

Een kandidaat was misschien voor de sleutel gegaan waar er maar een van was. En dus voor verliezer Jip.

Ja, maar dan hadden ze net zo goed een bos sleutels kunnen neerleggen die alleen op de kist van Babs paste. Dan ben je er ook.  ;)

Over de wending in De Mol 2023 was ik niet blij trouwens. Ik hoop en denk niet dat de mol uit WIDM invloed heeft op de afvaller. Juist, omdat dit heel lastig is om dat goed uit te voeren. Hooguit heeft degene een rol om Jip, Babs en Justin niet al teveel te laten opvallen op de markt. Denk ik dan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 30-01-2024, 14:25:49 »
Als het straks geld blijkt te kosten dan kan is het wel weer logisch dat de mol een vinger in de pap heeft gehad.

Andere hints en aanwijzingen naar Jeroen die ik genoteerd heb. (Niet allemaal even sterk, I know)

Oog van waarzegster >> oogappels
Dia del topo >> levende doden
Speeddate>> speeddaten met acteurs
Afschilderen >> een echte vermeer en rembrandt en ik.
Gemaskerde mensen >> anoniem
Frida Kuhla viva la vida >> menento Mori tegenstelling

Molympische spelen >> olympia >> zeus
Uitzitten >> de vloer op. Tegenstelling
Zangeres zonder naam >> dus anoniem

violen stemmen >> twee dromen en suskind

stad en land aflopen

Er mee worstelen >> maskers en superhelden ontmaskeren>> anoniem (superkrachten voor je hoofd)

Revanche >> bumperklever

Kijken, kijken wel kopen >> anonieme kandidaten, superhelden masker >> anoniem

Hoog spel spelen ?

Op het spel zetten ?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 30-01-2024, 14:35:18 »
Wat ook nog kan denk ik is dat tijdens de eerste opdracht gingen ze door zo’n rij met maskers, het leek beetje drag achtig af en toe. Dat kan naast Justin ook op Jeroen en Kees slaan, want die hebben met Make Up Your Mind meegedaan.

Maar goed overzicht xania en als Jeroen de mol is kunnen veel hints slaan op zijn werk als acteur. Hij heeft in zoveel films en series gespeeld, heb er zelf veel van gezien. Met als favoriet oogappels.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 30-01-2024, 15:08:45 »
Hoog spel spelen kan betekenen risico’s nemen, alles op 1 kaart zetten of va banque. Als Jeroen het masker koopt op de markt zegt hij ‘All-in’, dat slaat daar helemaal nergens op. Maar, misschien neemt Jeroen wel risico door later het masker op zijn initiatief (handwerk bij elkaar) bij het schilderijtje te plaatsen op de tafel. Is er een kandidaat die een connectie maakt tussen het masker en het schilderij zonder gezicht uit aflevering 1?

Ik denk dat Gezicht/Masker het thema is dat nu gezocht moet worden, het komt in elke aflevering terug.
Aflevering 1: schmink, schilderij met codes. Aflevering 2: (geen) gezicht op rugbybal Rik Wilson. Aflevering 3: bijnaam worstelaar Sin Cara, handen in gezicht bij Desperado. Aflevering 4: masker gekocht, er lag ook een masker op tafel.
En overal kraampjes met maskers.

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 30-01-2024, 15:17:05 »
Ja voor mij is dat meer anoniem. Alles slaat op anonimiteit.

De maskers bij de dag van de mol. De mol die zich anoniem daartussen verschool.

Het schilderij zonder gezicht idd. Met viva la vida erop.

De zangeres zonder naam.

De gemaskerd worstelaars waarbij dat masker en ontmaskering ook heel erg symbool staat binnen die worstelaars.

Het masker op de markt en de gemaskerd afvallers die anoniem moesten te zien blijven.