Auteur Topic: [Kandidaat] Rosario Mussendijk  (gelezen 71739 keer)

Offline Molest

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #220 Gepost op: 25-02-2024, 13:52:28 »
Mee eens, van mij had die Macarena actie ook niet gehoeven. Heel flauw.

Sor leek niet eens zo blij met zijn joker. Ja, die had hij achteraf misschien liever door laten gaan. En na afloop: "Toch nog wat gemaakt. Geen teleurgestelde Rik vandaag". Maar wel een teleurgestelde Sor? Zo klonk het een beetje.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #221 Gepost op: 25-02-2024, 13:56:56 »
Inderdaad: geen echte euforie na die +2000  ::vergroot::

En die 'sorry Kees' na het 'afschieten' van 1500 klonk ook niet zo oprecht + ik meende daarna een rare knip in de montage te zien.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 25-02-2024, 14:13:41 »
Volgens mij vond Fons die macarena hartstikke leuk. Het past ook bij de groepsdynamiek die ook in de taxi blijkt: elkaar wat plagen en grapjes maken. Dit kunnen ze echt wel van elkaar hebben en waarderen, het zijn geen tere zieltjes hoor.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 25-02-2024, 14:32:45 »
Ik denk toch dat het Sor niet is omdat hij té relaxt in het spel zit. Ik kan me geen mol herinneren die echt never in spanning zat.

Wat dacht je van Dennis, de oud-mol waarmee de mol contact heeft gehad?
Ik dacht eerst dat Sor misschien is te bijdehand was om de mol te zijn, maar toen Dennis in beeld verscheen klopte het ineens.
Anna lijkt mij overigens nog veel relaxter, die reageert overal zo oprecht en impulsief op. Zou echt heel knap zijn als de mol dat kan. Sor is veel mysterieuzer, iets wat andere kandidaten ook over hem zeggen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 25-02-2024, 14:35:19 »
Het wordt wel tijd voor een Sor-lijst. Even uit mijn hoofd en aangevuld met vele, vele tips van anderen:  ::ok::

De envelop met 3000 uit de pot in afl. 5
Verkeerde foto's maken van de worstelaars
Bij opdracht Stad en Land: stuurt Anna en Tooske weg, waardoor Anna niet op tijd terug kan zijn om de doorloper op te lossen
De fietsopdracht: 1e aanzet tot bellen. Aanvulling: Sor suggereert op te splitsen. Hierdoor kunnen er twee duo’s tegelijkertijd belminuten opmaken.  ::vergroot::
De bergopdracht: onduidelijk hoeveel vragen hij goed had + speelt een lastige vraag door naar Jip (waar de vraag mingeld oplevert)
Hint in afl 5:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hint Bodejos:
Bij de puzzels: er (2x) net eentje naast zitten met vierkantjes tellen; té toevallig, denk ik
Afl. 8: als enige ronduit (en brutaal) tegen Rik zeggen dat hij niet te vertrouwen is
Ook een grote aanwijzing: kijken in de toekomstvragen (daardoor geen kans meer op +3000) én daarover liegen; waarom zou je hierover liegen als je kandidaat bent?

Misschien ook verdacht:
In afl 1 Fons verdacht maken
In afl 7 de gasten mogelijk verkeerd neergezet? Al verbetert hij ook Fons (anti-molactie)
Gemold bij de muziekopdracht?
Verdachte biechten: 'ik houd van spelletjes'
Kees en Anna neerschieten (maar Rian niet)
Mogelijke hint nav extra beeldmateriaal van het orkest (al merkt Bodejos terecht op dat je normaal gesproken geen hints hebt buiten de uitzending om), maar misschien iets voor afl. 10:

Iemand aanvullingen?  ;D

Edit: aanvullingen geplaatst. Bedankt voor de tips!  ::ok::

En nog meer aanvullingen, dank @Molest:
- Gaat mee in foute antwoorden (wals) bij de pubquiz.
- Geeft in de koetsjes alleen de kleur door van het eerste oranje bordje, niet het bedrag.
- Komt als laatste binnen met een steen bij de roze tafel, waardoor Rian een steen overhoudt.
- Kiest twee objecten fout op de markt.
- Haalt Babs eruit voor de bonusvraag bij de dansers, die goed stond.
- Zit aan de piano, waar hij met Kees en Rian niet tot drie juiste liedjes komt.
- Vist maar een paar borden op met Rian, maar daarbij zitten wel twee van de vijf aangeleverde lidwoorden.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2024, 11:48:10 door Tunneltelevisie »

Offline Lizard

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 25-02-2024, 14:37:42 »
Volgens mij vond Fons die macarena hartstikke leuk. Het past ook bij de groepsdynamiek die ook in de taxi blijkt: elkaar wat plagen en grapjes maken. Dit kunnen ze echt wel van elkaar hebben en waarderen, het zijn geen tere zieltjes hoor.

Eens, inderdaad een hele flauwe actie, en misschien baalde Fons wel dat ie er was in getrapt, maar een prima grapje  ::rofl::. En we hadden inderdaad net die stukken in het busje dat ze elkaar onderling wel vaker plagen, daar past dit prima bij.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #226 Gepost op: 25-02-2024, 14:39:24 »
Als aanvulling, speelt een lastige vraag door naar Jip (waar de vraag mingeld oplevert)

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 25-02-2024, 14:41:21 »
Het wordt wel tijd voor een Sor-lijst. Even uit mijn hoofd:

De envelop met 3000 uit de pot in afl. 5
De fietsopdracht: 1e aanzet tot bellen
De bergopdracht: onduidelijk hoeveel vragen hij goed had
Hint in afl 5:
Bij de puzzels: er (2x) net eentje naast zitten met vierkantjes tellen; té toevallig, denk ik
Afl. 8: als enige ronduit (en brutaal) tegen Rik zeggen dat hij niet te vertrouwen is
Ook een grote aanwijzing: kijken in de toekomstvragen (daardoor geen kans meer op +3000) én daarover liegen; waarom zou je hierover liegen als je kandidaat bent?

Misschien ook verdacht:
In afl 1 Fons verdacht maken
In afl 7 de gasten verkeerd neergezet
Gemold bij de muziekopdracht?
Verdachte biechten: 'ik houd van spelletjes'
Kees en Anna neerschieten (maar Rian niet)

Iemand aanvullingen?  ;D

Ik zie niet waar Sor de gasten verkeerd zou neerzetten in afl 7? Sterker nog, hij verbetert Fons als Fons met een naam met de A komt (Ana) en die als eerste wil neerzetten. Hij plaatst daar nog Alicia en Alondro voor. Het gaat bij de C mis, daar zie ik Sor niet bij staan. Rian is degene die de namen verwisseld en Anna staat ook bij de C en mompelt geloof ik iets over Carin en Clarice.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 25-02-2024, 15:07:49 »
Ik zie niet waar Sor de gasten verkeerd zou neerzetten in afl 7? Sterker nog, hij verbetert Fons als Fons met een naam met de A komt (Ana) en die als eerste wil neerzetten. Hij plaatst daar nog Alicia en Alondro voor. Het gaat bij de C mis, daar zie ik Sor niet bij staan. Rian is degene die de namen verwisseld en Anna staat ook bij de C en mompelt geloof ik iets over Carin en Clarice.

Dat klopt.  Hij verbeterde ook Fons. Ik heb het erbij gezet (en een vraagteken toegevoegd, want het is niet duidelijk of/hoe Sor daar zou mollen).  ::ok::

Als aanvulling, speelt een lastige vraag door naar Jip (waar de vraag mingeld oplevert)

Goede, ik heb hem erbij gezet.  ::jaja::

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #229 Gepost op: 25-02-2024, 15:13:24 »
Ik heb het vaak over de parelketting gehad. De ketting die géén rozenkrans is, ik werd er her en der op gewezen. Maar ja, associaties leggen.......

In elke aflevering draagt Rosario die ketting. 

Gisteravond, bij moltalk waar ik overigens niet bij was, droeg Rosario die ketting níet. Redenerend vanuit de afleveringen, denk ik dan verder: die ketting hoorde bij het spel. En voor mij is dat dus een aanwijzing.

Wat dacht je van deze (gedeeltelijk door mijzelf uitgewerkte) theorie?

Rio Rosa, Rosario, rozenkrans---->>>>(parel-)ketting?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 25-02-2024, 15:18:39 »
Ik heb hem ertussen gezet.  :)

« Reactie #231 Gepost op: 25-02-2024, 15:32:20 »

Klopt, maar hij of Kees heeft wel bijna alle mensen met een C als voorletter aan een tafel gepositioneerd. Waardoor een fout snel gemaakt is. Uiteindelijk zet Sor, Anna en Rian bij die tafel neer, waardoor hun juist verdacht worden en Sor buiten schot blijft. Ook al lijkt hij vooral invloed gehad te hebben in begin van deze opdracht. Tijdens het neerzetten, is hij wat te weinig aan zet als eventuele mol.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 25-02-2024, 15:58:57 »
Het bij elkaar zetten van mensen met een C zorgt juist voor overzicht en verkleint de kans op fouten.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 25-02-2024, 16:18:50 »
Iemand aanvullingen?  ;D
In aflevering 7 corrigeert hij Kees met de muzieknoten van Vader Jacob.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 25-02-2024, 16:30:32 »
Dat voelde dan wel weer als zo'n feelgood 'moet slagen' opdracht.
(Niet dat t uitmaakt als Rik vervolgens alsnog het orkest het hele stuk laat spelen..)

Offline Frietei

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 25-02-2024, 16:44:38 »
Vond die Macarena actie overigens ook wel eentje die ie niet in de paar minuten dat ie daar stond had bedacht

Precies mijn gedachte! En ook nog eens best lastig om ‘spontaan’ foutloos uit te voeren: iemand gespiegeld zeggen hoe hij welke arm waar moet houden etc. Moet je vooraf even oefenen zou je bijna zeggen. Maar als het niét spontaan was dan moet het toch wel een hint zijn? Sowieso doe je dat dan meteen bij de eerste die bij je komt want dan ben je er vanaf.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 25-02-2024, 17:07:28 »
Sor pakt 2000 terwijl dat totaal niet hoeft. Babs is er op hem uitgegaan, lijkt het. Krijgt een paar hele verdachte edits in eerdere afleveringen die niet nodig waren. Zijn verdenking wordt onduidelijk gelaten, terwijl ze bij de mol vaak een koppeltje vormen. Hij gaat het niet zijn.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 25-02-2024, 17:25:28 »
Sor staat natuurlijk ook minimaal een kwartier te wachten totdat de eerste kandidaat aankomt. Macarena kan dus prima ter plekke bedacht zijn.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 25-02-2024, 17:26:50 »
Sor staat natuurlijk ook minimaal een kwartier te wachten totdat de eerste kandidaat aankomt. Macarena kan dus prima ter plekke bedacht zijn.

Goed punt!

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 25-02-2024, 17:43:35 »
Ik vond dit wel een goede aanwijzing naar Sor. Een reactie onder een video van youtuber Sam:

@helmivanwinden847
1 day ago
Even nog over het filmpje van de dirigerende Rosario. Een dirigent heeft tijd nodig om een partituur te bestuderen (welk instrument speelt wat en hoe op welk moment) voor hij deze kan dirigeren. Daar heeft Rosario tijdens de opdracht toch helemaal geen tijd voor gehad? Wist hij van tevoren, dat dit zou komen en is hij dus de mol?