Ik weet dit niet meer zeker, maar zei Rian niet zoiets van (in een biecht): als hij mij afschiet, dan is hij de mol?
Het kan zomaar zijn dat ze Sor iets meer verdacht (met Kees als hoofdverdachte) dan we weten. Wat ik wel weet, is dat ze weken in onzekerheid zat; ze zei geen zicht op de mol te hebben. Dus ik verwacht dat Rian, naast Kees, ook een klein beetje op Sor (+ misschien Fons en Anna) heeft gespreid.
Als Sor haar dan afschiet én het voor hem ook niet duidelijk is wat Rian meeheeft (misschien dat hij dacht dat ze jokers had), zou het zomaar kunnen zijn dat Rian op hem ging zitten. Dat is misschien wat speculatie vanuit mijn kant, maar toch.

Hoe dan ook: voor mij leek hij wel te balen van die +2000; die blijdschap kwam voor mij niet oprecht over. Dus mogelijk toch een foutje van de mol?
En feit is ook dat hij +2000 níet naar binnen heeft gelaten (de bedragen van Anna en Kees), dat is ook opmerkelijk te noemen, denk ik.
Edit:
Oja: ik heb de lijst van mollenacties (blz 12) aangevuld met deze actie (dat bedacht ik zonet nog):
Bij opdracht Stad en Land: stuurt Rosario Anna en Tooske weg. Hierdoor is Anna niet op tijd terug om de doorloper op te lossen.
En hij is dan ook even allen. Is misschien handig voor een mol.