Auteur Topic: [Kandidaat] Rosario Mussendijk  (gelezen 71758 keer)

Offline NVR_95

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #280 Gepost op: 27-02-2024, 11:13:32 »
Tja, natuurlijk kan een mol toch die 2000 pakken, om wat voor reden dan ook. Je kan van alles bedenken. Maar als we er objectief naar kijken is 2000 euro pakken natuurlijk een heel stevig argument tegen Sor als mol.

Aan de andere kant is het feit dat Sor blijkbaar het meest wordt vertrouwd door alle kandidaten op dit moment natuurlijk een erg stevige aanwijzing dat Sor het gewoon niet is.

De molstrategie voor Sor is deze opdracht is simpel: de eerste kandidaat doorlaten (die zeer waarschijnlijk jokers heeft). Daarna zeer verontwaardigd doen dat je niemand kan vertrouwen en iedereen verder afschieten. Wat Sor doet is zo ongeveer het laatste wat een mol wil doen: iedereen met jokers  afschieten en het hoogste bedrag wel doorlaten.

Offline JanMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #281 Gepost op: 27-02-2024, 11:16:41 »

De molstrategie voor Sor is deze opdracht is simpel: de eerste kandidaat doorlaten (die zeer waarschijnlijk jokers heeft). Daarna zeer verontwaardigd doen dat je niemand kan vertrouwen en iedereen verder afschieten. Wat Sor doet is zo ongeveer het laatste wat een mol wil doen: iedereen met jokers  afschieten en het hoogste bedrag wel doorlaten.

"Iedereen met jokers" doet vermoeden dat hij drie kandidaten met jokers heeft afgeschoten en een iemand met geld heeft doorgelaten. Er was maar een iemand met jokers. Die heeft hij afgeschoten. Net als twee mensen met geld.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: 27-02-2024, 11:23:38 »
Oh ik dacht dat er nog 1 met geld was, verkeerd onthouden. Feit blijft dat je dan natuurlijk niet het hoogste bedrag juist wel doorlaat.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #283 Gepost op: 27-02-2024, 11:26:46 »
Fons had 1 joker
Anna had €500,-
En Kees had €1500,-
Rian had €2000,-
« Laatst bewerkt op: 27-02-2024, 11:34:00 door Mol1991 »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #284 Gepost op: 27-02-2024, 11:37:44 »
Waarom onacceptabel? Hij wist niet van tevoren wat Rian had ook qua geldbedrag niet. Of de makers hebben van tevoren gezegd voor dat de kandidaten bij hem kwamen wat iedereen had. En als hij iedereen afschiet viel dit te veel op.

Akkoord dat de mol mogelijks niet gebriefd is. Was dit in België eigenlijk zo?
Maar goed, Rosario en Rian vertrouwen elkaar dus. Dan schiet je als mol net wel.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 27-02-2024, 11:41:46 »
Eens dat die 2000 tegen hem als mol pleit. Maar het is ook niet kandidaats, elke kandidaat vindt het wel zo fijn om door een paar mensen verdacht te worden. Rian afschieten had er voor gezorgd dat zij hem als mol zou zien, waarschijnlijk had ze toch wel wat twijfels bij Kees.

ik vraag mij af waarom Sor dat steeds probeert te vermijden, daarom kan ik hem niet loslaten.

Bij het inkijken van de finale vragen bvb weet niemand dat hij die ook inkeek. Niemand weet met zekerheid wie de 2de persoon was, waarom hou je dat stil als kandidaat, als je daar een paar verdenkingen mee kunt scoren?
En dan Fons verdedigen tegenover Kees, het er eens goed induwen dat Kees wel 2000!!!! euro uit de pot haalde. En zo Rian verder de Kees tunnel in.
Dit soort acties begrijp ik niet als kandidaat.

Akkoord dat de mol mogelijks niet gebriefd is. Was dit in België eigenlijk zo?
Maar goed, Rosario en Rian vertrouwen elkaar dus. Dan schiet je als mol net wel.

In België had de mol de koffer voor 1500euro en had 2 jokers gepakt, werd afgeschoten door Manu.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #286 Gepost op: 27-02-2024, 11:46:43 »
Ik weet dit niet meer zeker, maar zei Rian niet zoiets van (in een biecht): als hij mij afschiet, dan is hij de mol?
Het kan zomaar zijn dat ze Sor iets meer verdacht (met Kees als hoofdverdachte) dan we weten. Wat ik wel weet, is dat ze weken in onzekerheid zat; ze zei geen zicht op de mol te hebben. Dus ik verwacht dat Rian, naast Kees, ook een klein beetje op Sor (+ misschien Fons en Anna) heeft gespreid.
Als Sor haar dan afschiet én het voor hem ook niet duidelijk is wat Rian meeheeft (misschien dat hij dacht dat ze jokers had), zou het zomaar kunnen zijn dat Rian op hem ging zitten. Dat is misschien wat speculatie vanuit mijn kant, maar toch.  ;D
Hoe dan ook: voor mij leek hij wel te balen van die +2000; die blijdschap kwam voor mij niet oprecht over. Dus mogelijk toch een foutje van de mol?

En feit is ook dat hij +2000 níet naar binnen heeft gelaten (de bedragen van Anna en Kees), dat is ook opmerkelijk te noemen, denk ik.

Edit:
Oja: ik heb de lijst van mollenacties (blz 12) aangevuld met deze actie (dat bedacht ik zonet nog):

Bij opdracht Stad en Land: stuurt Rosario Anna en Tooske weg. Hierdoor is Anna niet op tijd terug om de doorloper op te lossen.
En hij is dan ook even allen. Is misschien handig voor een mol.  ;)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2024, 11:50:50 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mocemole

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 27-02-2024, 11:49:56 »
Ik weet dit niet meer zeker, maar zei Rian niet zoiets van (in een biecht): als hij mij afschiet, dan is hij de mol?
Het kan zomaar zijn dat ze Sor iets meer verdacht (met Kees als hoofdverdachte) dan we weten. Wat ik wel weet, is dat ze weken in onzekerheid zat; ze zei geen zicht op de mol te hebben. Dus ik verwacht dat Rian, naast Kees, ook een klein beetje op Sor (+ misschien Fons en Anna) heeft gespreid.
Als Sor haar dan afschiet én het voor hem ook niet duidelijk is wat Rian meeheeft (misschien dat hij dacht dat ze jokers had), zou het zomaar kunnen zijn dat Rian op hem ging zitten. Dat is misschien wat speculatie vanuit mijn kant, maar toch.  ;D
Hoe dan ook: voor mij leek hij wel te balen van die +2000; die blijdschap kwam voor mij niet oprecht over. Dus mogelijk toch een foutje van de mol?

En feit is ook dat hij +2000 níet naar binnen heeft gelaten (de bedragen van Anna en Kees), dat is ook opmerkelijk te noemen, denk ik.

Rian zei dat tegen hem, toen hij aanzette om toch te schieten; dan is hij beginnen twijfelen en heeft hij haar doorgelaten.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 27-02-2024, 11:52:33 »
Rian zei dat tegen hem, toen hij aanzette om toch te schieten; dan is hij beginnen twijfelen en heeft hij haar doorgelaten.

Oeh, dat is dan superslim gespeeld van Rian, denk ik!  ::ok::

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #289 Gepost op: 27-02-2024, 11:59:53 »
Niemand weet met zekerheid wie de 2de persoon was, waarom hou je dat stil als kandidaat, als je daar een paar verdenkingen mee kunt scoren?
Omdat je dan misschien de informatie, die je nodig bent voor het beantwoorden van die finalevragen, niet meer krijgt?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 27-02-2024, 12:04:30 »
Omdat je dan misschien de informatie, die je nodig bent voor het beantwoorden van die finalevragen, niet meer krijgt?

Precies dit. En als je naar specifieke dingen gaat vragen geef je misschien wel weg welke vragen je hebt gezien, waardoor de anderen die ook extra zullen bestuderen. Weg voordeel.

Offline JanMOL

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 27-02-2024, 14:25:37 »
Oh ik dacht dat er nog 1 met geld was, verkeerd onthouden. Feit blijft dat je dan natuurlijk niet het hoogste bedrag juist wel doorlaat.

Dan zou de mol moeten weten wie wat in de koffer had. Dat zou kunnen, maar ik vermoed van niet. Dan heeft hij dus niet bewust het hoogste bedrag doorgelaten, maar juist de speler die het meest werd vertrouwd. In dat opzicht niet zo gek om haar niet af te schieten.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 27-02-2024, 14:32:23 »
Als je de mol bent ga je alle kandidaten afschieten zodat er zeker geen geld in de pot komt. Dit is tegelijk ook kandidaats: beletten dat vlak voor de finale andere kandidaten jokers en dus voordeel hebben.
Wat Rosario deed is onbegrijpelijk als mol (maar ben eerder van hem afgestapt).

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 27-02-2024, 15:00:53 »
Dan zou de mol moeten weten wie wat in de koffer had. Dat zou kunnen, maar ik vermoed van niet. Dan heeft hij dus niet bewust het hoogste bedrag doorgelaten, maar juist de speler die het meest werd vertrouwd. In dat opzicht niet zo gek om haar niet af te schieten.

Maar als de volgorde klopte dan wist Sor (indien mol) toch sowieso wat de laatste in de koffer zou zittenn als ie wist welke bedragen er te verdienen waren, omdat ie de 3 vorige koffers al gezien had?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 27-02-2024, 17:13:00 »
Er konden toch ook 1 of 2 jokers inzitten. Ik vind het juist als kandidaat vreemd, want prima toch als Rian je verdenkt als je schiet. Tenzij hij heeft gedacht : Rian is het zeker niet, laat haar maar door met evt. jokers, in de hoop dat er dan iemand afvalt die je nog wel verdenkt.

Maar ja later horen we hem zeggen dat hij zeker is over wie de mol is, dus als kandidaat geen logische actie dan om Rian door te laten.
Als hij zelf de mol, is kan hij dit natuurlijk zeggen . Hij kan opdracht hebben gekregen minimaal 1 kandidaat door te laten naar keuze. En verder geen info over hoe en wat om het voor de kandidaten ( en de kijker) ook nog een beetje leuk te houden. Want domweg iedereen neerschieten is wel een beetje sneu en simpel. Hij kan dan hebben gedacht, Rian heefthet langst de tijd dus ook de grootste kans op jokers i.p.v. geld. Het pakt niet altijd zo uit als gedacht. En wel zo leuk als een mol zelf na moet denken en niet de inhoud van alle koffers voorgekauwd krijgt.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 27-02-2024, 18:01:38 »
Er konden toch ook 1 of 2 jokers inzitten. Ik vind het juist als kandidaat vreemd, want prima toch als Rian je verdenkt als je schiet. Tenzij hij heeft gedacht : Rian is het zeker niet, laat haar maar door met evt. jokers, in de hoop dat er dan iemand afvalt die je nog wel verdenkt.

Maar ja later horen we hem zeggen dat hij zeker is over wie de mol is, dus als kandidaat geen logische actie dan om Rian door te laten.
Als hij zelf de mol, is kan hij dit natuurlijk zeggen . Hij kan opdracht hebben gekregen minimaal 1 kandidaat door te laten naar keuze. En verder geen info over hoe en wat om het voor de kandidaten ( en de kijker) ook nog een beetje leuk te houden. Want domweg iedereen neerschieten is wel een beetje sneu en simpel. Hij kan dan hebben gedacht, Rian heefthet langst de tijd dus ook de grootste kans op jokers i.p.v. geld. Het pakt niet altijd zo uit als gedacht. En wel zo leuk als een mol zelf na moet denken en niet de inhoud van alle koffers voorgekauwd krijgt.

Ja zo sta ik er ook in, ik vind dit eerder Mols dan kandidaats van hem. Als kandidaat zou ik iedereen afschieten.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 27-02-2024, 19:21:57 »
Zijn biecht erna was ook gewoons des mols.
Als hij t is heb ik t idee dat ze dit seizoen gewoon de hele tijd al molbiechten uit hebben gezonden  ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #297 Gepost op: 27-02-2024, 19:27:56 »
Zijn biecht erna was ook gewoons des mols.
Als hij t is heb ik t idee dat ze dit seizoen gewoon de hele tijd al molbiechten uit hebben gezonden ::rofl::

Haha, dat idee heb ik ook! En ondanks dát - en ik hem met name in afl. 4 hele verdachte dingen zag doen -  durf ik hier pas na afl. 8 écht te tunnelen. Met dank aan Rian ook, die er (helaas) op Kees is uitgevlogen.

Zoveel andere verdachte kandidaten ook. De laatste afleveringen verdacht ik Kees heel sterk, maar die kan echt niet meer de mol zijn denk ik.
Fons heeft ook veel gekke dingen gedaan, die durf ik niet 100% uit te sluiten
Maar het moet wel Rosario zijn: de lijst met verdachte acties begint nu wel erg lang te worden.  ::vergroot::

Als hij het is, en daar lijkt het wel op  ::ok::, complimenten aan iedereen die het eerder doorhad dan ik.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2024, 19:31:13 door Tunneltelevisie »

Offline mocemole

• Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 27-02-2024, 19:40:34 »
Tunnelen niet direct vanaf aflevering 1, maar bij de executie van aflevering 1 viel hij me op door zijn outfit.
Het leek wel of hij net uit de sauna was geplukt op zijn pantoffels en badjas en van plan was om er daarna weer in te kruipen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 27-02-2024, 19:52:48 »
Dat is opvallend.  ::ok:: En waarom is het mij niet opgevallen?  ::rofl::

Ik zie hier in de reacties staan dat ik Sor in het begin wel verdacht, ik had hem ook in 'mijn' top 3 en had ook al bedacht dat hij best wel eens een sneaky mol zou kunnen zij. Daarna besloot ik hem af te strepen.  ???
Andere kandidaten (zoals Jeroen, Kees en zelfs Fons) vond ik meer verdacht. Dus: ik ben er in getrapt, denk ik. Gelukkig is de finale nog niet voorbij; toch een fijne gedachte dat ik op het laatste nippertje tot inkeer ben gekomen. (of we zitten ernaast, haha, maar het kan voor mij bijna niet anders)

Mijn inschatting is nu dat Sor (al moet hij nog wel wat uitleg geven over de laatste 'schiet-actie) het fantastisch heeft gedaan.  ::bravo::