Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 110768 keer)

Offline jelis

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #80 Gepost op: 8-01-2024, 16:36:52 »
De mensen die een topito vinden, moeten bij de waarzegster een tweede kaart kiezen.
Wanneer de kandidaten de kaart gekozen hebben en deze wordt getoond door de waarzegster (bijvoorbeeld rond 5:54 bij Tooske), verschijnt heel kort een beeld in kleur van de opdracht waar de kaart naar verwijst.

Ik weet niet of iemand al heeft gekeken of in 1 van die beelden iets opvallends te zien is.
Mij is het nog niet gelukt om het beeld op het juiste moment stop te zetten.

Offline Pac

• Global Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 8-01-2024, 16:44:02 »
Wat mij het meest opvalt bij deze opdracht is dat iedereen bij de eerste 10 plaatjes allemaal een ander plaatje aanwijst.  Legde de waarzegster steeds bewust blind 10 dezelfde kaartjes neer en stond zo wie welk symbool moest zoeken al van te voren vast? Of moeten we geloven dat na zelfs 9 kandidaten de 10e kandidaat het wist te presteren om blind toch een kaart aan te wijzen die nog niet eerder aangewezen was...
We zien de waarzegster als ik het goed heb telkens een nieuwe kaart neerleggen wanneer een kandidaat geweest is, dus op die manier weet je zeker dat je geen dubbelingen hebt.

Het is wel een interessante vraag welk symbool de Mol heeft gekozen, dat zal vast niet willekeurig zijn geweest ::jaja::
...óf niet!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #82 Gepost op: 8-01-2024, 16:53:43 »
Hamvraag, is het een van de drie die niet in de loterij-set zitten? (schaar -Jeroen, brood - Rosario, piramide - Kees)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #83 Gepost op: 8-01-2024, 17:00:34 »
We zien de waarzegster als ik het goed heb telkens een nieuwe kaart neerleggen wanneer een kandidaat geweest is, dus op die manier weet je zeker dat je geen dubbelingen hebt.
Dat dacht ik ook. En als je goed kijkt in het 'speelveld' hebben er heel wat meer dan 10 mensen een ketting met een symbool om hun nek hangen! Het zou mij zelfs niets verbazen als (bijna) iedereen er eentje om had.
Ich bin ein Bärliner!

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 8-01-2024, 17:04:38 »
Het Lotteria deck heeft standaard 54 verschillende kaarten. Dus 54 verschillende personen met een kaartje laten lopen zou best mogelijk zijn.
Maar met iets minder werkt het spel natuurlijk ook al.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #85 Gepost op: 8-01-2024, 17:09:47 »
Ik denk niet dat de mol als geschminkte zelf een symbool droeg, en daarom waren er meerdere mensen zonder symbool denk ik.

Offline Klimduin

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 8-01-2024, 20:40:48 »
Zouden we op de een of andere manier op de echte volgorde kunnen komen? (Zoals ooit met verplaatsende schaduwen). De mol is denk ik als eerste gegaan, en daarna de schmink in voor de andere kandidaten. Of misschien als laatste. Maar erg onwaarschijnlijk om halverwege af te schminken en daarna weer opnieuw erin lijkt me.

Mogelijk kan je aan de hand van de brandende kaarsen zien wie eerder dan de andere kandidaat naar binnen is geweest. Want brandende kaarsen worden kleiner als het goed is  ::jaja::
Alleen niet bij alle kandidaten zien we alle kaarsen in beeld.

Ik kan alleen herleiden dat Rosario voor Tooske was en daarna Anna. De kaars op de hoge kandelaar naast het oog is telkens iets kleiner (volgens mij, maar is moeilijk te zien). Daarna komt Fons, de kleine kaars is dan namelijk vervangen, voor een nieuwe kaars. Want de 2de kaars wordt wel kleiner.
Dus Fons komt later (dan de eerdere drie) en Justin komt vlak voor of na Fons.

Mogelijk dat je aan de hand van de grote stomp kaarsen een beter beeld krijgt, maar dit is lastig vast te stellen.
En ook als we de volgorde hebben is dit een indicatie en vrij te interpreteren.
Maar als kandidaten dicht na elkaar op het plein zijn geweest, hebben die dan wel de tijd gehad om zich te verkleden voor de mol.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 8-01-2024, 21:46:44 »
Daar heb ik ook naar gekeken maar we zien niet bij iedere kandidaat de kaarsen links en volgens mij staan de kandelaars ook niet steeds op dezelfde plek en inderdaad kaarsen vervangen. Bovendien zijn de beelden ook niet bij iedereen vanuit dezelfde positie genomen. ik heb het opgegeven....... ;)

Offline BertN

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 8-01-2024, 21:58:12 »
Moest hierbij wel aan Rian denken

bij jouw foto lijkt Anna wel erin gemonteerd te zijn , verlichting klopt. niet! De mol is gevonden?

Offline Molle Pietje

• Forumlid
  • Back to the roots in 2015
« Reactie #89 Gepost op: 9-01-2024, 09:22:09 »
Toffe opening!

Zouden de kettingen niet gewisseld worden? Want dan zijn de kandidaten tov de mol toch super in het nadeel zijn als ze op het einde aan de beurt zijn? De mol heeft dan al een groot deel van de symbolen gezien.

Ja,ik denk ook , dat er meer afspraken waren , dan wij kunnen zien .
Anders zou je als kandidaat bij iedereen gewoon snel om een topito kunnen vragen , waarbij latere kandidaten in het nadeel  zouden zijn.
Of ? Moesten ze  ook hun tarotkaart aan de kettingdragers showen ?  Heb ik niet gezien ?

Offline Thingy

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #90 Gepost op: 9-01-2024, 15:57:52 »
Als de mol inderdaad in beeld is gekomen (wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen) zou ik gaan voor de rode hoed/witte waaier-figuur.

In dat geval zijn de bebaarde/besnorde mannen minder waarschijnlijk omdat dat dat moeilijk zo glad te schminken is. (Dan niet: justin, jeroen, sor, fons)

Al viel me op dat juist bij Justin juist de rode hoed/witte waaier figuur even heel duidelijk in beeld was. Dat zou dan een stand-in kunnen zijn.

Maar al met al is de rood-wit figuur zo vaak in beeld dat ik het eigenlijk niet geloof dat dat de verkleedde mol kan zijn (al kan ik nu alleen nog maar met een tunnelvisie naar de verkleedde menigte kijken en zie ik die figuur wel als de mol  ::rofl:: )
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Klimduin

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 9-01-2024, 17:55:18 »
Laat ik voorop stellen dat ik niet denk dat de mol volop in beeld is geweest, maar tijdens het zoeken naar het feit of iemand een (grote) rugtas bij zich heeft, want denk dat de mol deze namelijk niet draagt, kwam ik het volgende beeld tegen, welke ik toch wil delen en jullie mening.

Minuut 16:05, de dame op de achtergrond bij Jip.
Vooral het armbandje viel mij op en later het gezicht.
Komt sterk overeen met Anna, ook een armbandje, ik denk een haarbandje, bij Anna op minuut 27:58.

Edit: mogelijk productie medewerker die later een haarbandje uitleent ?

Edit 2 : bij het nogmaals zien van de beelden vanaf 16:00, hoor je Jip tegen de dame zeggen, Topito!  Op dat moment  gaat de vrouw (Anna?) lagen en steekt ze haar hand omhoog. Zit in haar hand de Topito?
« Laatst bewerkt op: 9-01-2024, 20:46:27 door Klimduin »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #92 Gepost op: 9-01-2024, 19:10:33 »
Dit is heel sterk gevonden. En geen spoiler, want het zit gewoon echt los in de uitzending.

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #93 Gepost op: 9-01-2024, 20:33:02 »
Dit is heel sterk gevonden. En geen spoiler, want het zit gewoon echt los in de uitzending.

Als dit inderdaad de mol is, is er wel een heel groot risico genomen dat de mol herkend zou worden door een medekandidaat. Alleen schmink maar geen goed of pruik, poeh wat een risico.

Goed gevonden trouwens!

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #94 Gepost op: 9-01-2024, 20:34:21 »
Het schminkwerk bij deze figuur komt wel sterk overeen met dat wat ze bij rik hebben gebruikt . Sterk gevonden

Offline Niejo101

• Forumlid
  • mol, moller, molst...
« Reactie #95 Gepost op: 9-01-2024, 22:01:59 »
Laat ik voorop stellen dat ik niet denk dat de mol volop in beeld is geweest, maar tijdens het zoeken naar het feit of iemand een (grote) rugtas bij zich heeft, want denk dat de mol deze namelijk niet draagt, kwam ik het volgende beeld tegen, welke ik toch wil delen en jullie mening.

Minuut 16:05, de dame op de achtergrond bij Jip.
Vooral het armbandje viel mij op en later het gezicht.
Komt sterk overeen met Anna, ook een armbandje, ik denk een haarbandje, bij Anna op minuut 27:58.

Edit: mogelijk productie medewerker die later een haarbandje uitleent ?

Edit 2 : bij het nogmaals zien van de beelden vanaf 16:00, hoor je Jip tegen de dame zeggen, Topito!  Op dat moment  gaat de vrouw (Anna?) lagen en steekt ze haar hand omhoog. Zit in haar hand de Topito?

volgens mij ontmoet Anna deze persoon op 10:48. niet dan?
(weet niet hoe je n screentje maakt, ik krijg alleen maar zwart als ik prt sc doe...)
.....

Offline Jayq

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 9-01-2024, 22:08:44 »
volgens mij ontmoet Anna deze persoon op 10:48. niet dan?
(weet niet hoe je n screentje maakt, ik krijg alleen maar zwart als ik prt sc doe...)

Ik denk dat je gelijk hebt

Offline Niejo101

• Forumlid
  • mol, moller, molst...
« Reactie #97 Gepost op: 9-01-2024, 22:11:30 »
ja, twee seconden eerder zie je ook dat armbandje.
.....

Offline Ronaldanius

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 9-01-2024, 22:17:21 »
Dat armbandje heeft inderdaad witte kralen en een wit plaatje. Het bandje van Anna niet.

Offline Klimduin

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 9-01-2024, 22:20:46 »
Denk ook inderdaad dat je gelijk hebt. ::ok::
Was ook al aan het terug kijken en zag de armband.
Thanks en ben hier eigenlijk wel blij mee, goed gevonden.
Het zoeken gaat verder.