Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 114692 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #200 Gepost op: 21-02-2024, 18:27:31 »
Als op deze foto’s de mol staat, dan moet het Rian zijn de mol!
Het is gewoon hetzelfde gezicht, ook de gezichtsuitdrukkingen.

Die ene die op Anna leek, lijkt op zich ook wel op Anna, maar vooral de neus. En die was ook te gelijk te zien met Anna, dus dat kan ze niet zijn.
Maar dit is gewoon één gezicht met Rian vind ik. Bedankt voor je werk Froky.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 18:39:29 door Mol1991 »

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: 21-02-2024, 18:39:00 »
Eigenlijk is het vooral de neus van Anna die niet past. Anna heeft niet zo’n wipneusje waarbij je de neusgaten relatief goed ziet. Maar het grootste argument dat het Anna niet is, is dat die persoon ook één keer met zeer zichtbaar gezicht vlakbij Anna staat. En de schmink van die persoon is zowel bij Kees als bij Anna identiek hetzelfde van die persoon.

Bij Rian past de neus wel perfect. Ik moet even checken of we die persoon überhaubt ooit zien terwijl Rian op zoek is.

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 21-02-2024, 18:39:10 »
Deze figuur staat bij ontvangst met opgevouwen sjaal, en als deze persoon rondloopt op het feest is de sjaal los, die zwaai je makkelijk even voor je gezicht. Deze persoon zie je in ieder geval bij Rian en Babs terug. En de persoon naast Anna is even groot als haar. Hoe deze persoon rondkijkt en handen geeft doet mij toch vermoeden dat het Anna is, behalve bij Anna, want dat is een eenmalige stand-in.

Het idee van een stand-in is opzich wel logisch nu ik er wat langer over nadenk. Want anders zou het voor ons slechts een kwestie zijn van het figuur vinden dat bij alle kandidaten op één na voorkomt :) dus ik kan me er op zich wel in vinden. Ben benieuwd.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 21-02-2024, 18:47:39 »
Bij Rian past de neus wel perfect. Ik moet even checken of we die persoon überhaubt ooit zien terwijl Rian op zoek is.
Oké. :) Het kan ook zijn dat die persoon wel zien, maar alleen de achterkant en dat iemand het kort overnam, omdat de molloten gelijk ontdekken anders dat Rian de mol is.

Maar dit zou misschien wel de grootste hint zijn, die we nog niet ontdekt hadden op het forum en waarom veel Rian niet als mol hebben. Wat ik ook wel snap als je dit seizoen kijkt. Goed bezig Froky.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #204 Gepost op: 21-02-2024, 18:55:22 »
Deze dame met hoed is veel te dun om Rian te kunnen zijn. Al eerder gepost. Kun je zien als Anna naar het meisje dat vuur spuwt staat te kijken. Die donkere band om de taille.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 21-02-2024, 19:02:31 »
Deze dame met hoed is veel te dun om Rian te kunnen zijn. Al eerder gepost. Kun je zien als Anna naar het meisje dat vuur spuwt staat te kijken. Die donkere band om de taille.
Maar er zijn ook jurken die je op één van de manier je dunner kan maken, misschien bij deze jurk ook. Hoe dit precies zit weet ik ook niet.
Maar naast het feit dat deze dunner lijkt, qua lengte en gezicht, haarkleur en zelf haarstyle is dit duidelijk Rian naar mijn mening.

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 21-02-2024, 19:04:26 »
Nu we het toch over figuren hebben die een ketting checken, zie 13:29  ::tandpastasmiley:: Zouden ze niet gewoon aan al die geschminkte personen gevraagd hebben om te doen alsof ze aan het zoeken zijn? De makers lachen zich kapot om onze zoektocht.. dat is een ding wat zeker is.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 21-02-2024, 19:11:49 »

Hé wat leuk dat mijn eerdere post over deze zwart-witte dame nu inderdaad terug komt.

Foxhunter, ik ben het echt niet met je eens dat deze dame te dun is. Ik zie juist op momenten een behoorlijk struis figuur. Ik denk dat haar kin zwart is geschminkt, wat meteen een heel ander gezicht geeft. Dames van deze leeftijd zijn redlijk goed vervormbaar, zullen we maar zeggen. Ik spreek uit ervaring  ::tandpastasmiley::.

Ten tijde van mijn eerste post hierover was ik het ook al niet met je eens, maar ik was je tegelijk ook wel dankbaar dat je deze meteen in gezonde twijfel trok. Ik wilde mijn argumenten niet te ver doordrukken, nog zo vroeg in het seizoen.

Maar goed, voor mij is dit 99% zeker Rian.

« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 19:26:37 door annebeestje »

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 21-02-2024, 19:13:35 »

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar het lange witte kleed in combinatie met de zwarte band, geeft wel een beetje een illusie ook. Je kunt er wel wat mee verhullen.

Op de foto met Anna die naar het vuurmeisje kijkt, zijn haar armen langs haar zij, waardoor je geen echt idee van taille krijgt.

Op de andere 2 foto’s zie je dat ze toch niet zó getailleerd is. Bovendien kan onder dat kleed wel een beetje gesnoerd en gevuld zijn. Ik durf het niet afwijzen. En ik zit (zat) verre van in de Rian tunnel.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 21-02-2024, 19:15:47 »
[Alles hierna had ik opgeschreven, niet wetende dat Annebeestje ook al dezelfde figuur op het oog had en hier had gepost. Wat ik heb opgeschreven is meer uit symbolische edits dan uit pure herkenning van iemand. Maar zeer interessant om zien dat we toevallig dezelfde in het oog hebben.]

Met alles wat de nu al extra weten, nog eens de eerste afleveringen aan het herbekijken.

We zien al in de eerste seconden de waarzegster. ‘Do you want to know the future?’ We zien ze de kaart met de paraplu leggen. We weten intussen dat dit niks met Tooske te maken heeft.

Maar net daarna zien we een droneshot van het feest en er loopt één in wit gekleed persoon met paraplu over het plein. (Foto 1) Bij later analyse, zie ik de figuur ook in het frame net voor de waarzegster, dus toch interessant. (Foto 2)

Deze (vrouwelijke?) figuur staat ook in de rij om handjes te geven, maar wel helemaal op het eind links (vanuit kandidaat gezien), goed verscholen. Wanneer Tooske binnekomt zie je haar(?) heel even, maar het gezicht net niet.

Tijdens Tooskes zoektocht staat de persoon in de achtergrond en bukt zich om de ketting van een meisje te bekijken! (Foto 3 en 4)

Bij de reveal dat ze allen de hand hebben geschud van de mol, zien we alle kandidaten in hun biecht zeggen dat ze de mol niet gezien hebben. Maar we zien ze ook in teruggespoeld beeld binnenlopen. Bijna bij alle kandidaten stopt hun blik terwijl ze kijken in de richting van de ‘witte figuur’. Symbolisch?

We zien ook de witte figuur Kees zijn schouder aanraken en achter hem een hand opsteken naar de camera. Dit is ook de beste keer dat we het gezicht van dit figuur duidelijk zien (alsook 1 keer bij Anna). (Foto 5, 6 en 7)

Mijn theorie, is dat dit figuur wel eens de mol zou kunnen zijn. Ze(?) valt heel goed op, met de witte kledij met zwarte bloemen op, het witte parasolletje, de grote hoed en de sluier eroverheen. En ze is goed genoeg geschminkt en gecamoufleerd om heel veel te verhullen.

Ik zie er niet onmiddellijk Rian in, maar ik als ik het gezocht van Anna erover leg, past het wel goed, vind ik (foto 8 en 9). Maar deze persoon is ook behoorlijk goed zichtbaar wanneer Anna rondloopt. Dan zouden ze iemand moeten gevonden hebben die zeer goed op haar lijkt. De schmink is ook identiek. Niet goed voor mijn Anna tunnel. :(

Hierna ga ik Rians gezicht eens over het witte figuur leggen…

Die hele toestand wordt ook weer uitgeleid met die persoon in een centrale positie.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 21-02-2024, 19:21:31 »
Goed dan gaan we er ook helemaal voor:

- Deze zwart-witte dame draagt het amulet met de haan uit het Loteria spel:
El Gallo, The Rooster: He that sang for St. Peter will not return to sing again. Interpretations: Beware of betrayal OR Someone who has betrayed you will not do it again OR The person who is trying to warn/advise you is going to give up.
- Tooske had misschien ontzettend geluk met haar paraplukaart. Kreeg ze een wat vagere uitleg vergeleken met de andere kandidaten? En kon dus echt op zoek naar iemand met een echte paraplu? En had een kans de mol echt te ontdekken? Het is haar dan niet gelukt...
- Ik heb me hier dus al weken lang blind op gestaard: Deze dame heb ik bij heel wat kandidaten in beeld gezien. En ook op zo'n manier dat het in de edit leuk overkomt dat ze er vlak langs lopen, zoals bij Kees, Anna en Tooske.

Wat dit misschien nog tegenspreekt:
- Bij Rian in beeld zien we even een klein stukje van deze hand in een doorschijnende witte handschoen. Dat zou dan een stand-in moeten zijn.
- Rian had in deze opdracht roze nagellak op. Die nagels onder de witte handschoen lijken mij eerder wit. Misschien heeft ze ook even in de manicure gezeten?
- Ik heb haar alleen (nog) niet kunnen ontdekken in beeld bij Rosario of Fons. (Bij Fons heb ik wel een vermoeden dat ze ergens achterin beeld langs de kant zit. De topito was toen al gevonden door de mol.
En zoals gezegd.. bij Rian zien we alleen klein stukje van een hand in dezelfde handschoen.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 19:43:28 door annebeestje »

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 21-02-2024, 19:28:36 »
Hé wat leuk dat deze post nu inderdaad terug komt.

Foxhunter, ik ben het echt niet met je eens dat deze dame te dun is. Ik zie juist op momenten een behoorlijk struis figuur. Ik denk dat haar kin zwart is geschminkt, wat meteen een heel ander gezicht geeft. Dames van deze leeftijd zijn redlijk goed vervormbaar, zullen we maar zeggen. Ik spreek uit ervaring  ::tandpastasmiley::.

Het zwart aan de kin en hals creëeren inderdaad optisch een strakke kaaklijn en camoufleren veel. Ik ben hier ook zeker niet om mijn idee door te drukken, maar ik vind het zeer aannemelijk. Tot vandaag zat ik nog in de Anna tunnel.

Nog eentje om het af te leren, dan stop ik. Ik ga zeker Rian met argusogen gaan bekijken vanaf nu.

Op de foto van Rian is ze iets meer naar ons gekeerd, waardoor je haar verste wang wel ziet, de witte figuur is compleet in profiel.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 21-02-2024, 19:36:36 »
Klaar het is gewoon Rian die de mol is. Veel zijn bang dat ze de mol is, omdat nu toe lijkt dat ze niet veel gedaan heeft. Maar dit is gewoon het bewijs vind ik en mensen moeten dit nu gewoon echt inzien. En Froky heeft door deze foto’s het bewijs gegeven.

Net zoals dat bij het uitzitten de clue is om niet te gaan klimmen, maar in de groep zit je niks moet doen. Want doordat die groep steeds stond werd bij de rest de podcast onderbroken en kon je minder vragen goed beantwoorden, omdat je minder info had en verdiende je minder geld.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 19:43:42 door Mol1991 »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #213 Gepost op: 21-02-2024, 19:55:33 »
Hé wat leuk dat mijn eerdere post over deze zwart-witte dame nu inderdaad terug komt.

Heb je nog tips voor zo'n jurk?

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 21-02-2024, 19:57:58 »
Froky, geweldig wat een werk heb je aan die foto's gehad, dankjewel! ::jaja::
Ik zit alleen toch een beetje met foto 4 in mijn maag. Dat is die foto waar je de zg MOL op de rug ziet.
Het lijkt alsof diegene een kussen op de rug heeft, dat ondersteund wordt door de zwarte ceintuur. Het lijkt daar ook wel een langer persoon dan Rian.
Kan allemaal gezichtsbedrog zijn, maar toch....
Ik hoop dat het Rian is want ik heb haar de eerste 5 afl. als MOL. Daarna ben ik op Anna overgestapt. Mss moet ik maar weer terug naar Rian.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 21-02-2024, 20:01:55 »
Ik zit alleen toch een beetje met foto 4 in mijn maag. Dat is die foto waar je de zg MOL op de rug ziet.
Het lijkt alsof diegene een kussen op de rug heeft, dat ondersteund wordt door de zwarte ceintuur. Het lijkt daar ook wel een langer persoon dan Rian.
Kan allemaal gezichtsbedrog zijn, maar toch...
Misschien had ze hier hakken aan.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 21-02-2024, 20:11:00 »
Mogelijk, maar dat verklaart niet de verdikking op de rug, toch?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 21-02-2024, 20:13:24 »

Ik zi geen verdikking.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 21-02-2024, 20:13:36 »
Heb je nog tips voor zo'n jurk?

Asking for a friend? ;-)
De mouwen van deze juk lopen al snel uit in pofmouwen. Daarmee verberg je brede bovenarmen. En je maakt meteen de shouders wat breder, waardoor de taille naar verhouding wat smaller lijkt.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 21-02-2024, 20:14:37 »
Nee dat zou ik ook niet kunnen verklaren als het een verdikking is. Maar misschien lijkt het zo, ik weet het niet. Toch vind ik naast dit kleine puntje, wat Froky gedaan heeft wel veel zeggen dat het waarschijnlijk gewoon Rian het is. En bij geen enkele ander geschminkte gezicht of gezicht met een masker kwamen we zo ver als nu.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 20:16:47 door Mol1991 »