Wat ik zat te bedenken:
Waarom zou een kandidaat (of de mol) de waarheid spreken tegenover Rik? Je kan liegen, om je concurrenten op het verkeerde spoor te zetten. Want je geeft veel informatie weg met deze opdracht. Dan liever onjuiste informatie? Just a thought.
Wat kunnen we desondanks uit het lijstje halen:
Fons: wordt volgens het lijstje van Moltalk veel als tweede genoemd, alleen Anna noemt hem als eerste (afwijkend, sturend?). Resultaat: hij komt uit de bus als top-molkandidaat, al wordt hij maar 1 keer als eerste genoemd.
Anna: Wordt door Fons en Sor als eerste genoemd. Maar door Kees en Rian als derde. Daarom is ze tweede molkandidaat, na Fons. De focus is op Fons, dus Anna is licht uit de wind.
Kees: Wordt door Rian als eerste genoemd, door Fons als tweede, en door Sor en Anna als derde. Hij is de derde kandidaat. En Rian vliegt er uit (op hem?).
Rian: is niet de mol, weten we nu (zeker). Maar wordt gemiddeld als vierde genoemd. Veel vertrouwd dus.
Sol: Wordt erg vertrouwd, want drie keer als vierde genoemd. Alleen Anna noemt hem als tweede (afwijkend, sturend?).
Kortom, als de kandidaten (en de mol?) eerlijk hun volgorde doorgeven:
1. Is Sor onwaarschijnlijk, want krijgt veel vertrouwen van de meesten.
2. Is Kees onwaarschijnlijk want Rian is er denk ik op Kees uitgegaan.
3. Is Fons minder verdacht in de groep want alleen Anna noemt hem als eerste.
4. Is Anna de ECHTE meest verdachte, want zowel Fons als Sor hebben haar op 1.
Voor mij case closed: Anna is de mol.
Mocht er nog iemand afvallen, dan zou Kees dat zijn.