Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 196395 keer)

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #260 Gepost op: 24-02-2024, 23:59:27 »
Ik zou fons als mol zo obvious vinden en erg jammer en dat kan ook niet vgm wat als kees en rian op elkaar zaten hoe kan tooske er dan uit zijn met op 100000% op fons en ook jeroen zat gedeeltelijk op fons..

Kees is gewoon de mol, dat moet wel anders snap ik er echt geen pepernoot van..

Anna dan toch want sor is het echt niet dan had hij een andere tactiek bij het lasergamen toegepast.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #261 Gepost op: 25-02-2024, 00:09:11 »
Ik zou fons als mol zo obvious vinden en erg jammer en dat kan ook niet vgm wat als kees en rian op elkaar zaten hoe kan tooske er dan uit zijn met op 100000% op fons en ook jeroen zat gedeeltelijk op fons..

Kees is gewoon de mol, dat moet wel anders snap ik er echt geen pepernoot van..

Anna dan toch want sor is het echt niet dan had hij een andere tactiek bij het lasergamen toegepast.

Maar Rian zat op Kees en noemt hem als meest verdacht, terwijl Anna op Fons zit. Dat zou dan toch niet verklaren waarom Rian is afgevallen en Kees de mol is?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #262 Gepost op: 25-02-2024, 00:20:53 »
Zeer bijzonder dat Sor bij de vorige test nog afging op informatie uit zijn bondje met Fons, en hem nu met Anna bovenaan zet als niet te vertrouwen.
Ja dat overzicht op Moltalk heeft mij de ogen ook doen openen. Fons wordt nog veel erger verdacht dan we al dachten, ook zijn eigen Sor vertrouwt hem voor geen meter ::regenboog::
De Blondine is de Mol :)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #263 Gepost op: 25-02-2024, 02:19:13 »
Wat ik zat te bedenken:

Waarom zou een kandidaat (of de mol) de waarheid spreken tegenover Rik? Je kan liegen, om je concurrenten op het verkeerde spoor te zetten. Want je geeft veel informatie weg met deze opdracht. Dan liever onjuiste informatie? Just a thought.

Wat kunnen we desondanks uit het lijstje halen:

Fons: wordt volgens het lijstje van Moltalk veel als tweede genoemd, alleen Anna noemt hem als eerste (afwijkend, sturend?). Resultaat: hij komt uit de bus als top-molkandidaat, al wordt hij maar 1 keer als eerste genoemd.

Anna: Wordt door Fons en Sor als eerste genoemd. Maar door Kees en Rian als derde. Daarom is ze tweede molkandidaat, na Fons. De focus is op Fons, dus Anna is licht uit de wind.

Kees: Wordt door Rian als eerste genoemd, door Fons als tweede, en door Sor en Anna als derde. Hij is de derde kandidaat. En Rian vliegt er uit (op hem?).

Rian: is niet de mol, weten we nu (zeker). Maar wordt gemiddeld als vierde genoemd. Veel vertrouwd dus.

Sol: Wordt erg vertrouwd, want drie keer als vierde genoemd. Alleen Anna noemt hem als tweede (afwijkend, sturend?).

Kortom, als de kandidaten (en de mol?) eerlijk hun volgorde doorgeven:

1. Is Sor onwaarschijnlijk, want krijgt veel vertrouwen van de meesten.
2. Is Kees onwaarschijnlijk want Rian is er denk ik op Kees uitgegaan.
3. Is Fons minder verdacht in de groep want alleen Anna noemt hem als eerste.
4. Is Anna de ECHTE meest verdachte, want zowel Fons als Sor hebben haar op 1.

Voor mij case closed: Anna is de mol.

Mocht er nog iemand afvallen, dan zou Kees dat zijn.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 25-02-2024, 02:25:17 »

Mocht er nog iemand afvallen, dan zou Kees dat zijn.

Waarom Kees? Hij kan de test niet meer invullen op Rian, misschien switcht ie wel naar de mol. Op wie Rosario zit weten we niet, misschien zit die wel fout?

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #265 Gepost op: 25-02-2024, 02:45:58 »

8.1 volgorde van minst - meest vertrouwen /via Moltalk

Anna: Fons, Sor, Kees, Rian
Fons: Anna, Kees, Rian, Sor
Kees: Rian, Fons / Anna, Sor
Rian: Kees, Fons, Anna, Sor
Sor: Anna / Fons, Kees, Rian

Volgens het lijstje met de volgorde van vertrouwen, is Anna de hoofdverdachte van Sor.

Kees zou nog kunnen switchen naar Anna. Maar hij heeft dan wel een informatie achterstand t.o.v. Fons en Sor die waarschijnlijk dus al langer op Anna zitten. Maar het zou kunnen. Dan zou Sor of Kees kunnen afvallen.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 25-02-2024, 09:29:25 »
Misschien een rare gedachte: maar je hoeft je mol niet op 4 te zetten. Bijvoorbeeld Fons zou ik ook voor geen meter vertrouwen, want die “doet maar wat” maar is geen mol voor mij.

En over Sor en zijn bondje met Fons: Fons heeft hem misschien feitelijke info gegeven bijvoorbeeld over wat er op het tuk-tuk veld gebeurde die hij goed kon gebruiken. Die hij heeft kunnen verifiëren of waren mol-Fons geen reden had om te liegen. In het verleden zijn er toch meer bondjes met de mol geweest waar de kandidaat goed gebruik van heeft gemaakt (bij mollen Kim en Patrick o.a.)

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #267 Gepost op: 25-02-2024, 09:57:57 »
Maar hij zette juist loeiveel in op haar bij zijn exit test.

De week ervoor nog Justin: vooral 'Anna, Jip, Tooske' (o.a.?), 'zeker ook wel Fons'

De week erop bij zijn exit was Jip al naar huis en streepte hij ook Fons. Dus alle focus op Anna. Het is toch een kansloos verhaal dat hij opeens met 'vrouwen' alleen Rian en Tooske bedoelde ???
In zijn tweede test zei Justin op veel mensen te gaan spreiden, "vooral op Anna, Jip, Tooske, en zeker ook op Fons." Dit betekent dat hij op al deze mensen en misschien nog meer ging spreiden, zeker niet dat hij vooral op Anna ging inzetten.

In de test dat hij afviel noemde hij geen namen, zei dat de mol zeker een vrouw was. Dat is te vaag om te concluderen dat hij vol voor Anna ging. Zelf zei hij dat de toekomstvragen hem parten hebben gespeeld.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 25-02-2024, 10:38:42 »
Ik vind het prachtig hoor, Anna als mol, een echte wensmol, ze zou het heel goed spelen. Maar het KAN naar mijn smaak gewoon niet. Bewijs 1:
Babs stemt op 3 van de 10 mensen, dit telt zeer zwaar in de eerste aflevering. Als je ook maar een beetje op de mol inzet dan blijf je al. Kijk eens bij die anderen; Anna wordt nauwelijks meegenomen in de test. En Babs ligt er toch uit!

Bewijs 2: net zulk zwaar bewijs eigenlijk. Justin...... Zegt in afl. 2 nog "vooral Anna", zit ook op Jip en Fons maar in zijn exit test niet meer. Kortom, zit overwegend op Anna.

Terwijl een Jeroen helemaal niet op Anna heeft gezeten, en meer niet. Onbestaanbaar dat Justin er dan uitligt.

Ik denk verder dat uit alles blijkt dat Babs na haar terugkomst op Fons en Sor is gaan zitten en op de Sor tunnel eruit is gevlogen. Het is toch een teken aan de wand dat Jip en Justin uitgebreid met haar hebben gepraat en ze tot de slotsom kwamen dat Anna de mol niet meer kon zijn. Fons wel, en is volgens de Wie verdenkt Wie nu ook nog maar de enige die kan na de exit van Rian.

Ik begrijp je bewijs 2 niet goed. Waaruit haal je dat hij overwegend op Anna zit en in zijn exit test niet meer op Fons en Jip? Zou je dat willen uitleggen?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #269 Gepost op: 25-02-2024, 11:08:06 »
Jip was toen al afgevallen 8).

En Fons is geen vrouw, en in de test dat hij afviel zei hij dat de mol zeker een vrouw was. Dus heeft hij ingezet op Tooske/Anna, super gefocused tov. de andere kandidaten die veelal helemaal niet voor Anna gingen. Er waren toen nog ZOveel kandidaten in het spel, maar zo weinig vrouwen, als je dan exit gaat dan is de mol geen vrouw.

Ja dat de toekomstvragen hem parten hebben gespeeld was van vraag 15 tot 19. Die kunnen inderdaad net de verkeerde kant uitvallen maar lijkt me niet een enorm probleem als je maar over 2 a 3 mensen spreidt.... er blijven nog genoeg vragen over.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 25-02-2024, 11:10:30 »
Jip was toen al afgevallen 8).

En Fons is geen vrouw, en in de test dat hij afviel zei hij dat de mol zeker een vrouw was. Dus heeft hij ingezet op Tooske/Anna, super gefocused tov. de andere kandidaten die veelal helemaal niet voor Anna gingen. Er waren toen nog ZOveel kandidaten in het spel, maar zo weinig vrouwen, als je dan exit gaat dan is de mol geen vrouw.

Ja dat de toekomstvragen hem parten hebben gespeeld was van vraag 15 tot 19. Die kunnen inderdaad net de verkeerde kant uitvallen maar lijkt me niet een enorm probleem als je maar over 2 a 3 mensen spreidt.... er blijven nog genoeg vragen over.

Rian was er, naast Tooske en Anna, ook nog en hij heeft werkelijk NIETS gezegd over een focus, dat is een aanname die jij blijft doen.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #271 Gepost op: 25-02-2024, 11:30:19 »
Rian zegt in niet de mol, dat haar twee verdachte niet genoemd werden door de andere 4, maar ze dacht ik blijf gewoon bij mijn gevoel. Of de rest loog er allemaal over.. Dus ze verdacht Kees en nog iemand, wie dat is weet ik eigenlijk niet. Maar volgens haar verdacht niemand die personen, in aflevering 8. Dus als Kees de mol is en alleen zij zat op hem, is Kees niet de mol en geldt voor die andere kandidaat ook.

Bij de afvallershotel was iedereen verbaasd dat ze er was, Babs was voor mij gevoel zelf in shock, dus blijkbaar was ze wel echt verdacht, misschien niet tijdens de test toen de afvaller afviel, maar nadat ze afgevallen waren dachten ze van hè misschien is het Rian.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 11:32:09 door Mol1991 »

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 25-02-2024, 11:38:59 »
Waarom Kees? Hij kan de test niet meer invullen op Rian, misschien switcht ie wel naar de mol. Op wie Rosario zit weten we niet, misschien zit die wel fout?
Waarschijnlijk zit Sor goed en daar gaat hij 100% op. We krijgen namelijk niet te zien op wie hij zit / wie hij niet vertrouwt, omdat dit de mol zou verraden.

Kees zat gigantisch fout en zit al wekenlang op de verkeerde mol (telkens degenen die eruit gaan). Omdat meerdere mensen die op hem stemmen, uit het spel gaan, is hij waarschijnlijk geen mol.

Kandidaat Kees heeft dus in de halve finale nog steeds geen enkel beeld bij de mol. Dan is de kans erg groot dat je een aflevering later niet opeens goed zit, want hij heeft de mol al 8 afleveringen gemist.

Als Sor goed zit (hij zit waarschijnlijk 100% op Anna), dan zit Fons ook goed (zit ook op Anna). Dan moet Kees volgende week switchen naar Anna (die hij nu nog vertrouwt). Die kans is klein, dus dan groot dat hij eruit vliegt.

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 25-02-2024, 11:41:39 »
.Als Sor goed zit (hij zit waarschijnlijk 100% op Anna), dan zit Fons ook goed (zit ook op Anna).

Of Sor zit volle bak op Fons, volgens mij kan dat ook nog steeds. Misschien liet hij daarom Fons de Macarena doen? Omdat hij dit al wist en even wilde inwrijven?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #274 Gepost op: 25-02-2024, 11:43:15 »
Ja dat denk ik ook. Daar zit zeker iets, met Sor. Waarom laten ze niet eerlijk zien wie hij nu het meeste wantrouwt? En in de testbiechten schermen ze het ook af. Ik denk dat hij Fons al veel langer enorm wantrouwt en als mol heeft.

Dit is mooi in het overzicht op Moltalk te zien, het 'Fons/Anna' dat diverse malen terugkomt. Daar is wat duister gemaakt. Is Fons nog veel sterker verdacht dan we al weten, maar willen ze dat niet laten zien? Het lijkt in elk geval aangewezen dat de mol een van hun is dan.

hij heeft werkelijk NIETS gezegd over een focus, dat is een aanname die jij blijft doen.
Jij bracht zelf het woord hyperfocus. Dat is gewoon wat wij zeggen, ik zeg toch niet dat Justin dat zei. Niks met aannames te maken dus. Het is voor mij de conclusie wat er gebeurt.

Ingredienten: het is heel vroeg in het spel...... met dus nog veel kandidaten om af te vallen. MAAR weinig vrouwen om op te spreiden. Conclusie = focus. Moet wel heel gek lopen wil je dan nog af vallen, met zo'n sterke focus.

En er was een nog sterkere focus bij Babs in de allereerste aflevering als zelfs alle 10 de kandidaten er nog zijn, zij zette in op de 3 kandidaten bij de slotjes (vind ik zelf ook de beste molpositie) en benoemt zelfs de anderen die ze geen mol vindt. Na haar terugkomst blijkt ook niet dat ze Anna nog erg verdacht, blijkbaar hebben Jip en Justin haar daarin bevestigd (Justin bijv. met te zeggen dat hij had gefocust op Anna als mol maar er toch uit lag).

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 25-02-2024, 11:44:13 »
Waarschijnlijk zit Sor goed en daar gaat hij 100% op. We krijgen namelijk niet te zien op wie hij zit / wie hij niet vertrouwt, omdat dit de mol zou verraden.

Kees zat gigantisch fout en zit al wekenlang op de verkeerde mol (telkens degenen die eruit gaan). Omdat meerdere mensen die op hem stemmen, uit het spel gaan, is hij waarschijnlijk geen mol.

Kandidaat Kees heeft dus in de halve finale nog steeds geen enkel beeld bij de mol. Dan is de kans erg groot dat je een aflevering later niet opeens goed zit, want hij heeft de mol al 8 afleveringen gemist.

Als Sor goed zit (hij zit waarschijnlijk 100% op Anna), dan zit Fons ook goed (zit ook op Anna). Dan moet Kees volgende week switchen naar Anna (die hij nu nog vertrouwt). Die kans is klein, dus dan groot dat hij eruit vliegt.

Ik denk dit ook. Ondanks dat we niet horen wie Sor verdenkt heeft hij volgens mij wel een paar keer laten vallen (ook) op Anna te zitten.

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 25-02-2024, 11:46:34 »
Of Sor zit volle bak op Fons, volgens mij kan dat ook nog steeds. Misschien liet hij daarom Fons de Macarena doen? Omdat hij dit al wist en even wilde inwrijven?
Rian zette in op Kees en Fons en ging eruit.

Kees zat op Rian als mol.

Als Fons de mol is, dan was Kees naar huis gegaan en niet Rian.

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 25-02-2024, 11:48:53 »
Rian zette in op Kees en Fons en ging eruit.

Moet even terug kijken dan, volgens mij wisten we alleen "zeker" van Kees en niet van nog iemand.

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 25-02-2024, 11:50:56 »
Moet even terug kijken dan, volgens mij wisten we alleen "zeker" van Kees en niet van nog iemand.
Ze is heel stellig: "ik zet op twee personen in: Fons en Kees".

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 25-02-2024, 11:52:30 »

Dat zegt ze letterlijk bij het invullen van haar test. Ik ga op 2 inzetten. Fons en Kees. Kees is al langer haar mol en Fons is obvious aan het mollen. Sor verdenkt ze niet en Anna ook niet. Ze sluit af met “Kees en Fons, sorry jongens”