Auteur Topic: De Jacht op de Goudschat (algemeen)  (gelezen 61382 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #240 Gepost op: 9-04-2010, 17:18:35 »
Helaas zijn de foto's naar de eeuwige jachtvelden.

Ik kan wel zeggen dat het op zich een leuk evenement was. Jammer dat niet iedereen het idee op juiste waarde heeft kunnen schatten.

Zelf denk ik aan het uitvoeren van het idee aan de maand oktober. Lekker lang vanaf nu. Het is echt onmogelijk om dit helemaal alleen te doen.

Voorop gesteld: globaal denk ik aan dezelfde opzet, maar dan zonder echte prijs. Dat betekent dat ook inschrijfgeld niet aan de orde is. Dat hadden we destijds gedaan om mensen die zich eenmaal hadden ingeschreven, te motiveren om serieus verder te gaan met het spel. Ze hadden er tenslotte in geinvesteerd, en dan haak je minder snel af.

Wie zich geroepen voelt om samen met mij een ruwe opzet te maken, weest welkom en stuur me een pm-bericht. De bedoeling is dus wel om de finale weer IRL te spelen, met degenen die zover zijn gekomen. Gevolgd door een gezellige middag of avond (ligt eraan hoe lang het duurt).

In het kort komt het erop neer, dat het spel eindigt in een plaats die door het spelen van het spel gevonden moet worden.

Ik zoek dus naar mensen die handig zijn met internet, omdat deelnemers zich dus van aanwijzing naar aanwijzing moeten puzzelen. De aanwijzingen zullen dus op internetsites te vinden zijn, waarbij hyves en twitter tegenwoordig handige hulpmiddelen kunnen zijn.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #241 Gepost op: 9-04-2010, 17:31:51 »
klinkt leuk, maar heb niet zo zin in het IRL deel. Ik kan niet zomaar ff naar de middle of nowhere gaan om daar naar een clue te zoeken. Het idee is wel erg gaaf vind ik btw.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #242 Gepost op: 9-04-2010, 17:42:48 »
Uiteraard zal er met de Middle of nowhere uiteraard rekening gehouden worden met de bereikbaarheid via het openbaar vervoer, en zal de geheime plek ook daarop worden aangepast. Dus het is niet zo dat je ergens heen gaat waar verder niemand anders van het spel te bespeuren valt.

Daarnaast moet het betaalbaar zijn voor iedereen. Scholieren die nog geen studenten-OV hebben, en ouden van dagen die die kaart ook niet hebben, kunnen derhalve nu al gaan sparen.........

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #243 Gepost op: 9-04-2010, 17:46:40 »
Wie weet, wordt de finale (bij niet haalbaarheid van het IRL-gedeelte) ook wel online gespeeld, en volgt er een facultatieve bijeenkomst na afloop ervan.

Nogmaals: wie mee wil helpen met het technische deel van het verhaal, en een idee heeft over de invulling ervan, feel free to react.