Auteur Topic: De Jacht op de Goudschat (algemeen)  (gelezen 61371 keer)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #180 Gepost op: 21-05-2004, 16:34:05 »
Euhm... mailtje?? ???

Maar ik kom wel! Op 13 juni dan, op 12 juni moet ik werken :( .

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #181 Gepost op: 21-05-2004, 16:41:09 »
waar kom je bunnink of antwerpen ??

of maakt het je niet uit?
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #182 Gepost op: 21-05-2004, 19:34:00 »
Het is allebei een uur rijden, maakt dus niet uit :) .

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #183 Gepost op: 26-05-2004, 00:44:22 »
Omwille van een technisch probleem bij de server van de laatste tipsite was weektip 8 de voorbije dagen niet beschikbaar. Daar is ondertussen een oplossing voor gevonden en weektip 8 is nu wel bereikbaar voor iedereen.
Onze verontschuldigingen hiervoor.
En niets lijkt wat het is...

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #184 Gepost op: 30-05-2004, 23:29:38 »
Beste vrienden,
Het spel heeft zijn hoogtepunt bereikt !
Morgen, pinkstermaandag, gaat de grote finale plaatsvinden in Dordrecht, de stad waar heel deze editie van Pompen of Verzuipen rond draaide.
Alle hoofdrolspelers van het spel zullen daar aanwezig zijn om de echte jacht op de schat in te zetten, tot uiteindelijk er één winnaar uit de bus ( of wordt het de trein ? )zal komen.

Het zal niet meevallen,het wordt zware corvee, maar de winst is nu wel heel dichtbij voor onze finalisten.

Bij deze willen we hen dan ook veel succes toewensen !
En niets lijkt wat het is...

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #185 Gepost op: 31-05-2004, 08:10:03 »
ik wens hun ook su6

zal er ook straks zijn :)
tot zo

Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #186 Gepost op: 1-06-2004, 09:06:07 »
Knudde was erbij en zag dat het goed was.  :)

Alleen het opstaan vanmorgen viel wat tegen...
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline sjulie

  • Forumlid
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #187 Gepost op: 1-06-2004, 10:01:26 »
Hallo!!!!!! Wie heeft die schat nou gevonden??? ???

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #188 Gepost op: 1-06-2004, 11:45:42 »
De grote finale heeft gisteren zijn beloop gekend.
Het weer was prachtig, de finalisten waren op tijd in Dordrecht ( wat niet gezegd kon worden van de organisatoren,die dankzij een openstaand sluisje de boot misten en daardoor een half uur te laat arriveerden ) en ook de fans waren in grote getale afgezakt.
Waar onze finalisten, in casu Knudde en Blurt, echter niet op gerekend hadden was dat ze van begin tot einde zouden geschaduwd worden en dat elke stap die ze gingen zetten gefilmd zou gaan worden.
Beide deelnemers kregen een fiets en mochten op pad, op zoek naar de Gouden Tip. Ze deden dat met overgave, en nog meer in de verkeerde richting, waardoor binnen de kortste keren de cameraploegen het noorden, zuiden, oosten én westen kwijt waren. Gelukkig brachten de moderne communicatietechnieken daar enig soelaas.
Via een pittoreske omweg bereikten de finalisten samen dan toch de veerpont van Kop van 't Land ( Hoofd van de Natie, remember ? )

Uitslag van etappe 1 : Onbeslist
 
Op de veerpont ontmoette Baziel zijn alter ego in levende lijve in de persoon van de kaartjesknipper van dienst en ging het naar de overkant van de flink uit de kluiten gewassen Merwede rivier. Onze finalisten, luidkeels aangemoedigd door de alom aanwezige fans, fietsten zich de ziel uit het lijf in een lange spurt naar de aankomst maar moesten hun meerdere erkennen in het sluisje dat eerder die dag ook de crew al een stevige hak had gezet.
Uiteindelijk bereikten ze samen de aanlegsteiger.

Uitslag van etappe 2 : Onbeslist

Volgende etappe was een roeitocht in een Canadees, een tweepersoonskano. Voor deze zware fysieke opdracht mochten de finalisten rekenen op de hulp van 2 oogverblindende assistentes :
Knudde kreeg een stralende Mieke aan boord, ex-olympisch kampioene roeien voor niet gevorderde amateurs.
Blurt mocht rekenen op de niet aflatende steun van de knappe Debbie, zoals steeds alive&kicking, de twinkelende Europese cominggirl in de discipline zigzagvaren voor schattenjagers.
De tocht werd met groot enthousiasme aangevat maar zo rond halfweg ebde die fameus weg, want zowel de tegenstroom, de wind als de wilde baren veroorzaakt door de grote jachten hielden lelijk huis in de krachten van de dappere zeevaarders.
Met tot gevolg dat de cameracrews, gezeten in een ruime en comfortabele motorboot, mooie beelden konden schieten van uitgeputte roeiers, snakkend naar een slokje water op een weidse watervlakte.   
Om niet het risico te lopen van beschuldigd te worden van misdaden tegen de menselijkheid besloot de crew dan maar om beide kano's op sleeptouw te nemen naar het einddoel, de Doolhof van de Biesbosch ( het labyrint, remember ? )

Uitslag van etappe 3 : Onbeslist
En niets lijkt wat het is...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #189 Gepost op: 1-06-2004, 12:55:44 »
Ahum...

Nieuw velletje papier nodig Baziel?  :)
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #190 Gepost op: 1-06-2004, 12:56:39 »
Etappe 4: oog in oog met de dood

na vlak bij de dood tezijn gevaren en die in de ogen tehebben gekeken
gingen crew en fans en cameraploegen aan land om zo via de motorboot
een aanlegsteiger voor de finalisten temaken

maar kopig als die waren kozen die er voor om zelf een weg naar het eiland van het doolhof tevinden

op het eiland werdt effe overleg gepleegd door de crew
het varen had meer tijd gekost dan verwacht
tijd voor inprovistatie dus

de goude tip werd in mensenlijke vorm weg gestuurt
en kreeg wat tijd om zich teverstoppen


daarna konden de finalisten opzoek naar de tip
na zelf een heel doolhof van paden tegemaakt hebben door brandnetels en beekjes

en flinkgeprikt tezijn
werdt er door finalisten terug getroken
en overleg gepleegt over hoe ze moeder natuur teslim konden afzijn en die tip krijgen

info bij mensen die er hadden aangelegt brachten aan het licht dat we een eigen doolhof hadden gemaakt

en dat de echte een kleinere uitdaging was dan die van pov
maar niks is wat het lijkt



« Laatst bewerkt op: 1-06-2004, 12:59:40 door jeroen234 »
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #191 Gepost op: 1-06-2004, 13:27:30 »
Door de problemen met het kanovaren kon het oorspronkelijke plan niet langer gehandhaafd worden en moest er overgeschakeld worden op plan B, dat echter eveneens onbruikbaar was zodat er nog verder moest overgeschakeld naar het onbestaande plan C. In dit scenario mochten de beide finalisten in de doolhof van De Doolhof op zoek gaan naar de Gouden Tip. Wie deze zou bemachtigen had ook de sleutel naar de Goudschat in handen.
 Het alternatieve plan leidde er toe dat Knudde met een kleine voorsprong ( wegens het feit dat Knudde en Mieke tijdens het roeien reeds een aanzienlijke voorsprong hadden uitgebouwd op het eerder spelevarende duo Blurt / Debbie )de Doolhof in mocht, op zoek naar een gouden typ,die luisterde naar de naam Tom.
Deze had zich, met risico voor het eigen vege lijf en leden, een weg gebaand door manshoge netelbossen en langs zompige junglepaadjes om zich te verbergen.
Blurt volgde al snel, in een waanzinnige wedren en een ultieme poging om toch Knudde te snel af te zijn.
Maar deze liet zich in deze fase van de finale de kaas niet meer van het brood halen, zeker niet aangezien hij choco op de broodjes van zijn lunchpakket had.
Knudde vond dus als eerste de dappere Tom en ging er vandoor met de enige echte Gouden Tip.

Uitslag etappe 4 en meteen ook van de finale van Pompen of Verzuipen :

     Knudde verslaat Blurt met een neuslengte

En dan werd de terugtocht aangevangen.
Enkele van de crewleden waren er van overtuigd dat zij de betere roeiers waren en namen de peddels over van de vermoeide finalisten.
Alles ging tot wederom bijna halfweg. Aldaar sloeg ook bij de crewleden en de fans de vermoeidheid toe. Er werd besloten om over te gaan tot een nieuwe opsleeptouwname, een manoeuvre dat bij alle betrokkenen op veel bijval kon rekenen.
Vooral bij Jos, die van puur enthousiasme spontaan zichzelf op een hoogst elegante wijze te water liet. Met als gevolg dat hij de rest van de dag in een druipnatte outfit mocht doorbrengen.

       Na het aanleggen bij de steigers van de verhuur ging het terug richting Dordrecht, maar wederom speelde het sluisje de rol van scherprechter, want de finalisten moesten de laatste overtocht van het veerpont nemen, en daar stak het sluisje nog maar eens een stokje voor.
       Maar door een bovenmenselijke inspanning ( Namen Blurt en Knudde EPO ? ) slaagden beide fietsers er nog nipt in van de ferry te halen en ging het onder de goede begeleiding van onze John Cleesekloon terug de Merwede over.

       En deze keer namen de fietsers wel de juiste weg en al snel stonden onze 2 hoofdrolspelers terug op de plaats waar ze moesten zijn en waar ze vertrokken waren : Het Centraal Station van Dordrecht.
   
        Daar werd onder grote publieke belangstelling de kluis ( Hermitage, kluizenaar, remember ?) geopend en de hoofdprijs uitgereikt.

Maar het goud zelf was niet aanwezig, dat zal pas uitgereikt worden op de afterparty van 13 juni in Bunnik.

Van heel de crew dus : Proficiat, Knudde ! !
Maar ook een dikke gelukwens aan Blurt voor zijn volgehouden speurwerk en voor zijn sportieve houding tijdens de finale.

En tenslotte een dankwoord aan alle mensen die van deze finale een leuke dag hebben gemaakt.
Allemaal bedankt !
En niets lijkt wat het is...

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #192 Gepost op: 1-06-2004, 13:37:36 »
Knudde van mij ook nogmaals gefeliciteerd

en de crew bedankt voor de leuke weken

en het mogen meebeleven van de finale live
en dan ga ik nu eens speuren naar waar bunnik zich heb verstopt

zie julie de 13de weer !!
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #193 Gepost op: 1-06-2004, 13:47:17 »
Waarde parochianen,

vanwaar dit ketter-verhaal ???
Als uw Herder heb ik U aanschouwd van achter mijn beiaard in de Dordtse Toren bij het ochtendgloren.

Eén na één kwamen de moedige kruisvaarders en hun gezanten afgedropen met snode plannen.
Ik heb U aanschouwd op Uw ijzeren rossen en meermaals getracht U te dwarsbomen.
Op weg naar de plek waar menig Heilige Arken gemeerd liggen heb ik U zelfs trachten aan te spreken om te stoppen met dit alles, aangezien de Graal maar één enkel toebehoort, namelijk zijn aanbidder Pater Karel.

Veel hoongelach wanneer ik U als een ware Noë meerdere malen toe heb gezegend op de Heilige Wateren TOT ik U "Het Heilig Labyrinth" zag bestijgen.
Mijn beslissing werd toen genomen, "De Gouden Graal" hoort mij toe en niemand anders.

Daarom was ik immers ook altijd bij U.

Ga in vrede en tot op de dag des oordeels alwaar ik alsnog mijn Goudschat kom in ontvangst nemen.(inculsief de aanwezigheidsprijs aangezien ik steeds bij U was)

Uw Pater Misterios
« Laatst bewerkt op: 1-06-2004, 14:04:51 door Paterke Karel »

Offline sjulie

  • Forumlid
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #194 Gepost op: 1-06-2004, 13:47:41 »

      Knudde, Gefeliciteerd!   ::ok::

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #195 Gepost op: 1-06-2004, 13:54:20 »
Oprechte dank ook aan Blurt van mijnentwege voor zijn helderheid van geest om bij aanvang een kaart van de Biesbosch te gaan halen in de plaatselijke VVV waardoor wij op ons eentje - die mannen van PoV gingen ons langs een saaie provincieweg sturen  ::ohno:: - de mooiste plekjes van de Biesbosch hebben kunnen doorkruisen. Ki-lo-me-ters fietspad zonder ook maar één auto in de omgeving. Zàààlig!

De winst had idd evengoed voor Blurt te kunnen zijn; mijn gok om een zijpaadje te nemen, bleek echter de juiste...
Maar ja, ik kwam dan ook uit een ver land met een verre cultuur waar anderen ons van ver aankijken, dus mocht het voor één keer wel zo verlopen  ::tandpastasmiley::


De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #196 Gepost op: 1-06-2004, 14:20:41 »
En natuurlijk heel veel dank aan de organisatoren van het geheel voor het bedenken en organiseren van dit spel met deze schitterende finale, zowel plan A, B, als C en dan nog wel met zulk mooi weer!

Hulde!  ::bravo::


Gelukkig hebben we de foto's nog....eh... komen die ergens online eigenlijk?
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #197 Gepost op: 1-06-2004, 16:14:33 »
Gelukkig hebben we de foto's nog....eh... komen die ergens online eigenlijk?

Die foto's zijn normaal gezien vanavond in mijn bezit, onze huisfotograaf Tom gaat ze op CD zetten.
Ik zal ze dan een aantal malen kopiëren zodat er voor alle aanwezigen op de finaledag een exemplaar beschikbaar zal zijn op 13 juni.Gratis af te halen tijdens de afterparty.
Als er iemand van de andere deelnemers ook graag de CD met de foto's wil, dan kan dat via een berichtje aan Baziel.

En misschien, als het technisch haalbaar is tenminste, zullen we een selectie van het beeldmateriaal online zetten op onze site.

Maar daar moet dan eerst onze technische Superman, zijn fiat nog voor geven...

En niets lijkt wat het is...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #198 Gepost op: 1-06-2004, 20:56:00 »
Ter aanvulling; zo is de dag begonnen:


De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: De Jacht op de Goudschat (algemeen)
« Reactie #199 Gepost op: 1-06-2004, 20:57:31 »
En zo is ie geëindigd:  8)



De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat