Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten  (gelezen 16830 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #80 Gepost op: 18-02-2024, 22:53:49 »
2. Tekening: spookjes. Antwoord: Thriller (vermoedelijk fout want GhostBusters)
Edit:
2. Thriller misschien toch wel goed want Fons zegt "Thriller" en Rian lijkt te knikken.
Thriller goed, links naast de zombies zagen wij direct een weerwolf.
Rian tekende wat ze hoorde -soort-van op volgorde van wat ze hoorde wat overeenkomt met het begin van Thriller, met een weerwolf.

Bij Rosario en Kees en de kinderliedjes herkende ik in ieder geval:

-Helicopter, helicopter, (mag ik met je mee omhoog?)
-Zagen zagen wiedewiede wagen (Jan kwam thuis om een moterham te vragen)
-Op een klein stationnetje (laatste shot wordt dit herhaald, en maakte Rian er abusievelijk Op een grote Paddestoel van namelijk bij het stuk 'met een diepe zucht > Rosario speelt 3 noten, van 'draaide aan het wieletje" uit op een klein stationnetje)
-In de maneschijn, in de maneschijn (klom ik op en trapje naar het raamkozijn)
-Papegaaitje leef je nog? (ieja deja)
-De wielen van de bus gaan rond en rond (Goed geraden door Rian, in 1e shot dat het voorbijkomt, maar shot erna onduidelijk)

Rosario aan de piano mocht trouwens niet meeraden.

Fons in een biecht zegt dat hij genoeg liedjes had van Rian (6 vd 9) om naar RIk terug te gaan 'maar hij moest eerst naar de laatste opdracht want daar was nog niemand geweest' ...Heu?, da's vaag.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2024, 11:48:07 door Mollem »

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 18-02-2024, 22:59:19 »
Thriller goed, links naast de zombies zagen wij direct een weerwolf.
Rian tekende wat ze hoorde -soort-van op volgorde van wat ze hoorde wat overeenkomt met het begin van Thriller, met een weerwolf.

Bij Rosario en Kees en de kinderliedjes herkende ik in ieder geval:

-Helicopter, helicopter, (mag ik met je mee omhoog?)
-Zagen zagen wiedewiede wagen (Jan kwam thuis om een moterham te vragen)
-Op een klein stationnetje (laatste shot wordt dit herhaald, en maakte Rian er abusievelijk Op een grote Paddestoel van namelijk bij het stuk 'met een diepe zucht > Rosario speelt 3 noten, van 'draaide aan het wieletje" uit op een klein stationnetje)
-In de maneschijn, in de maneschijn (klom ik op en trapje naar het raamkozijn)
-Papegaaitje leef je nog? (ieja deja)
-De wielen van de bus gaan rond en rond (Goed geraden door Rian, in 1e shot dat het voorbijkomt, maar shot erna onduidelijk)

Rosario aan de piano mocht trouwens niet meeraden.

Fons in een biecht zegt dat hij genoeg liedjes had van Rian (6 vd 9) om naar RIk terug te gaan 'maar hij moest eerst naar de laatste opdracht want daar was nog niemand geweest' ...Heu?, da's vaag.

Fons was weer mollerig bezig deze opdracht, mocht hij alsnog de  mol zijn dan zou ik dat ergens ook wel weer leuk vinden want hij is echt veel te storend/irritant aanwezig.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 18-02-2024, 23:12:18 »
En dit is inderdaad precies de toonhoogte die zij speelden. Maar dan met de mol op de A ipv op de B zoals in de versie die hier staat.
De onderste 4 linksboven naast het mol-teken is trouwens ook een streepje gezakt.

Eigenlijk vind ik het best knap hoe Rian 'paddenstoel', 'zucht' en 'hoepla' zingt met nootjes meer of minder, alsof ze erop geoefend heeft. Kees hoort het lachend aan en Sor snapt er niets van. Ik zie hier 3 mollen staan (Bes Es en As).

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #83 Gepost op: 18-02-2024, 23:30:44 »
De muzieksleutel staat ook 1 lijn lager. Alles staat daar een toon lager.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 19-02-2024, 00:25:26 »
De muzieksleutel staat ook 1 lijn lager. Alles staat daar een toon lager.
De sleutel staat toch wel goed?

Offline Lucy

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
« Reactie #85 Gepost op: 19-02-2024, 08:30:54 »
Ja dat is gewoon goed. Het is een G-sleutel.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #86 Gepost op: 19-02-2024, 10:13:57 »
Babs deed de cartografie opdracht. Anna zal aan de andere kant van de deur hebben staan wachten, maar liet het aan Fons over om de opdracht te doen.
Zoveel tijd was er ook niet meer.

Viel mij ook op, ze doet niet echt veel op het einde. Ook de termenopdracht zal ze proberen mollen hebben wat goed doenbaar was. Maar even buiten Babs gerekend die echt alles wist, dan mislukt de actie. Met de koortjes warrig te maken heeft ze nog goed kunnen tijd rekken.

Offline JeaNinja

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 19-02-2024, 12:01:13 »
Viel mij ook op, ze doet niet echt veel op het einde. Ook de termenopdracht zal ze proberen mollen hebben wat goed doenbaar was. Maar even buiten Babs gerekend die echt alles wist, dan mislukt de actie. Met de koortjes warrig te maken heeft ze nog goed kunnen tijd rekken.

Of door de hele opdracht perfect te willen doen. Er hoefde toch maar een deel goed te zijn? Dan konden ze al naar Rik. Dan de opdracht 100% goed proberen te doen, waarmee je tijd rekt en één van de twee muzikanten weg houdt bij de andere opdrachten is ook mols. Subtiel, sure, maar je kan niet bij elke opdracht winnen als mol natuurlijk.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #88 Gepost op: 19-02-2024, 12:12:58 »
De sleutel staat toch wel goed?
Klopt inderdaad, in mijn beleving staat alles net niet lekker, de onderste 4 van de 4/4 maatsoort staat ook 'lelijk' laag. De maatstreep is ook te lang door getrokken. Wat ik wil benadrukken is dat de gehele opmaak van die notenbalk niet superfraai is waardoor voor mij de mol-hint zwakker is.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #89 Gepost op: 19-02-2024, 12:48:33 »
Hoe Rosario 'zagen, zagen, wiedewiedewagen' speelde op het begin, klonk het toch ook behoorlijk als 'Sinterklaasje, bonne, bonne, bonne', maar ik denk dat dit ook meer komt doordat het gewoon op elkaar lijkt dan dat het echt een molactie zou kunnen zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #90 Gepost op: 19-02-2024, 12:58:19 »
Of door de hele opdracht perfect te willen doen. Er hoefde toch maar een deel goed te zijn? Dan konden ze al naar Rik. Dan de opdracht 100% goed proberen te doen, waarmee je tijd rekt en één van de twee muzikanten weg houdt bij de andere opdrachten is ook mols. Subtiel, sure, maar je kan niet bij elke opdracht winnen als mol natuurlijk.

Dat kan ook! Ze waren sowieso veel te lang bezig, waardoor de laatste opdracht mislukt. Dat is 100% op de rekening van Anna nu Babs weg is.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 19-02-2024, 13:06:27 »
Dat kan ook! Ze waren sowieso veel te lang bezig, waardoor de laatste opdracht mislukt. Dat is 100% op de rekening van Anna nu Babs weg is.

De  opdracht van Anna en Babs is toch niet mislukt? Overigens zou ik ze ook allemaal oplossen als ik twijfelde aan enkele antwoorden.

Offline JeaNinja

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 19-02-2024, 13:11:35 »
De  opdracht van Anna en Babs is toch niet mislukt? Overigens zou ik ze ook allemaal oplossen als ik twijfelde aan enkele antwoorden.

Als mol zou ik ze ook allemaal oplossen. "Kijk eens hoe goed ik het heb gedaan!" En dan lekker wijzen naar de anderen. En jezelf onverdacht maken. Babs is exit, dus in dat geval missie geslaagd  ::rofl::

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #93 Gepost op: 19-02-2024, 13:14:42 »

De tweede wel, die waar Fons ook uiteindelijk gaat helpen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 19-02-2024, 13:15:11 »
Als mol zou ik ze ook allemaal oplossen. "Kijk eens hoe goed ik het heb gedaan!" En dan lekker wijzen naar de anderen. En jezelf onverdacht maken. Babs is exit, dus in dat geval missie geslaagd  ::rofl::

Nou ja, het is wat bij betreft dus zowel kandidaats als mols om de opdracht in z'n geheel af te ronden.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 19-02-2024, 13:27:47 »
Alleen zou ik als mol wel naar een andere opdracht gaan om de schijn op te houden dat ik zo goed bezig ben. Daardoor vind ik Anna meer kandidaats bezig dan mols.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #96 Gepost op: 19-02-2024, 15:35:11 »
Klopt inderdaad, in mijn beleving staat alles net niet lekker, de onderste 4 van de 4/4 maatsoort staat ook 'lelijk' laag. De maatstreep is ook te lang door getrokken. Wat ik wil benadrukken is dat de gehele opmaak van die notenbalk niet superfraai is waardoor voor mij de mol-hint zwakker is.

Een hint die zegt dat jij een toontje lager mag zingen ;D ;D ::rofl:: Nene, grapje natuurlijk >:D

Offline Draaksje

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 19-02-2024, 17:01:46 »
Hoe Rosario 'zagen, zagen, wiedewiedewagen' speelde op het begin, klonk het toch ook behoorlijk als 'Sinterklaasje, bonne, bonne, bonne', maar ik denk dat dit ook meer komt doordat het gewoon op elkaar lijkt dan dat het echt een molactie zou kunnen zijn.

Was ook mijn idee inderdaad, sinterklaasliedje.
De edits zijn hier zodanig gedaan dat het moeilijk uitmaken wordt welk nummer het is, ze lijken allemaal wat op elkaar, Sor speelt niet heel zuiver (of moet zo toch lijken). Scene stopt ook vaak net voor het uitmaken van verschil (bv 2 note idpv 1) die we dus niet te horen krijgen.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 19-02-2024, 17:15:59 »
Kunnen het Sor en Kees zijn. Mocht de mol hier bij zitten dan weet die van deze kleine verschillen natuurlijk dankbaar gebruik te maken.

Kees door het net iets anders mee te gaan neuriën. Maar hij loopt dan wel een risico dat dit opvalt bij Sor.
Sor kan natuurlijk net de relevante dingen veranderen bij het spelen. Keek niemand bij hem mee.
Rian valt voor mij dan af, er niet vanaf het begin bij betrokken en luistert vooral.

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 20-02-2024, 07:41:16 »
Ik zou het overigens wel geniaal vinden als Rosario als mol dit heeft voorbereid en soms totaal andere kinderliedjes speelde dan de tablet aangaf.

Dit is ook gebeurd! Hij speelt in de montage  Zagen Zagen ipv de Wielen van de bus. Die piano tutorial kun je op YouTube vinden.