Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten  (gelezen 16733 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #100 Gepost op: 20-02-2024, 10:24:37 »
Dit is ook gebeurd! Hij speelt in de montage  Zagen Zagen ipv de Wielen van de bus. Die piano tutorial kun je op YouTube vinden.
Voor mij is de grote vraag: zingt Rian wat Rosario speelt, of speelt Rosario wat Rian op dat moment aan het zingen is. Ze zijn al een tijdje bezig met erachter te komen hoe dat liedje ook al weer heet dat eindigt met "piep zei de muis". Dan ga je stukjes neuriën en zingen als je de tekst kent.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #101 Gepost op: 20-02-2024, 11:53:16 »
Een hint die zegt dat jij een toontje lager mag zingen ;D ;D ::rofl:: Nene, grapje natuurlijk >:D

Goh, Belgian, dat denk ik nu zo vaak van uw gezang over Anna !  >:D nene grapje natuurlijk  :-X

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 20-02-2024, 14:03:19 »
Dit is ook gebeurd! Hij speelt in de montage  Zagen Zagen ipv de Wielen van de bus. Die piano tutorial kun je op YouTube vinden.

Klopt. Het stukje dat we zien van 12'17 - 12'19 in de uitzending, komt overeen met 0'10 - 0'16 in de tutorial.
https://www.youtube.com/watch?v=5Upc6BAO7v0&ab_channel=MaxiAxiWebshop

Het vijfde liedje dat je Sor hoort spelen, is echter wel 'Wielen van de bus'. Die weet Rian ook meteen. Aangezien de volgorde van de drie liedjes niet uitmaakte, is dit waarschijnlijk geen molactie.
Verdachte montage van Sor? :-\\
« Laatst bewerkt op: 20-02-2024, 14:23:04 door Molest »

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: 20-02-2024, 14:17:17 »
Die nummers lijken erg op elkaar. Aangezien wij niet eens weten welke ze echt moesten hebben kan er dus op beide plekken gemold zijn. Kan natuurlijk ook nog gewoon oprecht fout zijn gegaan.  ::rofl::

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 20-02-2024, 14:24:45 »
Sor kon bijhouden hoeveel liedjes ze al goed hadden, dus mogelijk heeft hij 'Wielen van de bus' later wel goed gespeeld. Rian zegt: 'vijf', maar of de liedjes 1-op-1 werden gespeeld en genoteerd is niet zeker. M.a.w. kan toch een molactie van Sor zijn.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 21-02-2024, 08:48:54 »
Als Kees de Mol is, is het vreemd dat hij Rian naar de piano-opdracht haalt. Wat als zij wel tot drie kinderliedjes komt? Ze raadt er een goed (Wielen van de bus), maar dat hadden er makkelijk meer kunnen worden.
Als hij dat deed om Rian bij het tekenen weg te halen en die opdracht te laten mislukken, was hij te laat. Want ze had al acht tekeningen gemaakt, en ze waren zo goed als klaar.

Ook bij de noten van Vader Jacob was Kees goed bezig. Die ene noot die hij verkeerd zet gaat nooit een molactie worden, met Rosario erbij. Het had meer weg van Rosario even testen.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #106 Gepost op: 21-02-2024, 11:49:12 »
Misschien wou Kees Rian ook wel testen met die kinderliedjes. Ik vond op internet dat Rian een dochter heeft die (toevallig) Keesje heet. Rian zou die bekende kinderliedjes toch moeten kennen. Als je kinderen hebt gehad en je bent niet heel jong, dan moet je de complete tekst van 'Zagen zagen wiede wiedewagen' kunnen opdreunen is mijn stelling. Een bekender kinderliedje bestaat er haast niet. Is ook heel leuk om te zingen voor een peuter omdat je hier de zaag bewegingen bij kan maken. Ik word weer nostalgisch...
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 11:51:08 door MartinJ »

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 21-02-2024, 14:27:12 »
Ik heb 2 kinderen in de peuter/kleuter leeftijden en die zingen wij hier nooit (wielen van de bus vind ik dan wel weer appeltje eitje). Kortom dat zal ook persoonsgebonden zijn!

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 23-02-2024, 13:35:53 »
Het meest verdacht vind ik hier toch Anna. Is een tijd uit beeld en komt als laatste hijgend binnenlopen, buiten de tijd.
Maakte van de koordjes onnodig extra knooppunten. Tijdrekken!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #109 Gepost op: 23-02-2024, 14:27:46 »
Hoe Rosario 'zagen, zagen, wiedewiedewagen' speelde op het begin, klonk het toch ook behoorlijk als 'Sinterklaasje, bonne, bonne, bonne', maar ik denk dat dit ook meer komt doordat het gewoon op elkaar lijkt dan dat het echt een molactie zou kunnen zijn.

De eerste twee regels van die liedjes zijn volgens mij dezelfde melodie. Zo klinkt dat voor mij wel in ieder geval.

Het vijfde liedje dat je Sor hoort spelen, is echter wel 'Wielen van de bus'. Die weet Rian ook meteen. Aangezien de volgorde van de drie liedjes niet uitmaakte, is dit waarschijnlijk geen molactie.
Verdachte montage van Sor? :-\\

Zo komt het wel op mij over.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 23-02-2024, 17:08:31 »
Zo komt het wel op mij over.
Ik twijfel hier eerst ook over. Maar het kan zijn dat Sor 'Wielen van de bus' echt niet speelde, en we dus een molactie vol in beeld zien. Dat hij dat liedje later alsnog speelt, is dan omdat hij in de gaten heeft dat ze nog niet één goed liedje hebben geraden.
Die uitleg past beter in mijn Sor-tunnel.  ;D

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 23-02-2024, 17:36:26 »
Sor durf ik nog niet 100% uit te sluiten als mol, maar het lijkt mij dat het anderen ook zou moeten opvallen als hij opeens een nieuwe melodie speelt?

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 23-02-2024, 17:45:57 »
Ja, daar heb je ook wel weer een punt. Er waren vijf melodieën.
Misschien dus toch een verdachte montage? :-\\ Maar dan wel een die de meeste mensen bij de eerste keer kijken zal ontgaan, mij was het in elk geval niet meteen opgevallen.

Wat Kees daar doet, Rian erbij halen met de kans dat zij de liedjes wel weet, vind ik dan ook weer niet mols.

Ik heb nog geprobeerd om de liedjes te ontcijferen die bij Rik worden aangeleverd, maar ik kan "De wielen van de bus" niet eens lezen, laat staan de rest.

EDIT: Misschien toch wel mols van Kees? Er waren een paar liedjes die qua melodie erg leken op een ander liedje. Als hij dat andere liedje zingt, en daar Rian de titel van laat raden, is het fout. Hmm.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2024, 18:30:34 door Molest »

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 23-02-2024, 19:25:37 »
Citaat
Er waren vijf melodieën.

Vijf molideeën? O, dat stond er niet...

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 23-02-2024, 19:45:08 »
Ik heb nog gezocht op een vader van 1 van de kanidaten die Jacob heet. Dat zou ook nog mooie hint zijn. Niks gevonden helaas tot nu toe 

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 23-02-2024, 19:54:21 »
Vijf molideeën? O, dat stond er niet...
::rofl:: ::vergroot::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 23-02-2024, 19:56:28 »
Als de kinderliedjes überhaupt een hint zijn (en dat denk ik niet), dan moet ik als eerst denken aan een moeder van basisschoolkinderen. Youandi bijvoorbeeld. Luizenmoeder > Rian.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 23-02-2024, 20:14:58 »
Of:

Martinillo, Martinillo
Donde esta, donde esta?
Toca la campana, toca la campana
Din don dan, din don dan

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 23-02-2024, 22:07:16 »

Wat Kees daar doet, Rian erbij halen met de kans dat zij de liedjes wel weet, vind ik dan ook weer niet mols.

Rosario vond ik in deze opdracht niet meteen mols overkomen, maar verderop in aflevering 7 maakte hij dat wel goed.  ::jaja::

Ik vind Kees wel mols in deze opdracht. Het ophalen van Rian vond ik niet per se mols, al was het geloof ik wel de opdracht om 3 vd 5 fragmenten goed te hebben? (zo irritant dat ik telkens de bedoeling van zo'n opdracht vergeet of dat het niet duidelijk is) Je kunt zeggen dat het mols van Kees zou kunnen zijn om tijd te rekken. Maar ik denk het niet.
Maar wat mij wel opviel, is dat hij ipv 'zagen zagen...' als titel opschreef 'piep zei de muis' (de allerlaatste zin van het liedje) en dat lijkt mij fout .
En het geeft voor mij aan dat hij het liedje kent. Dat vind ik toch verdacht.  ;D

Maar ja, ik zit in een Kees-tunnel, haha. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Kees Rian erbij haalde om haar te testen (als hij haar verdenkt) of dat hij echt het goede antwoord wilde weten.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 23-02-2024, 22:58:28 »
Hebben die kinderliedjes überhaupt officiële titels?