Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 25999 keer)

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #480 Gepost op: 11-05-2024, 20:30:08 »
Goed gevonden.  ::ok::

Screenshotjes van gemaakt ter illustratie, zou een mooie aanwijzing zijn.



De cijfers op de klok zijn altijd gewoon leesbaar maar vlak voor bovenstaand beeld wordt de klok 180° gedraaid getoond (als ze van 5 naar 7 draait) waardoor de 6 een 9 lijkt. Waarom zouden ze dat gedaan hebben ?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #481 Gepost op: 11-05-2024, 22:35:51 »
Senne Bernard uit Melle, kleuren rood/geel.
De paarden hebben wel vaker zon kussentje op hun hoofd, maar deze is dan net toevallig rood/geel.

Wiki over  Melle en Bart de Pauw (mede bedenker van De Mol)
Het dorp verwierf meer nationale bekendheid dankzij het tv-programma Schalkse Ruiters, waarin presentator Bart De Pauw een komisch personage speelde genaamd The Man from Melle en die beweerde uit de (toen niet-bestaande) Koekoekstraat nr. 70 in Melle te komen. Op een gegeven moment besloot de gemeenteraad om een van hun nieuwe straten de Koekoekstraat een naam te geven en schilderde een deur met huisnummer 70 op de muur.
Edit: Via Leonardo da Vinci, 301 in Palermo is ook een pand zonder eigen voordeur.

Als Jens met zijn Koekoeksklok ook nog terugkomt…..
« Laatst bewerkt op: 12-05-2024, 10:15:04 door foxhunter »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #482 Gepost op: 11-05-2024, 22:49:46 »
Senne uit Melle, kleuren rood/geel.
De paarden hebben wel vaker zon kussentje op hun hoofd, maar deze is dan net toevallig rood/geel.


Senne is niet van Melle. Senne is van ergens in de Kempen. Melle is Oost-Vlaanderen.
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #483 Gepost op: 11-05-2024, 22:59:41 »

Senne is niet van Melle. Senne is van ergens in de Kempen. Melle is Oost-Vlaanderen.
Dank, maar Bernard wel. Aangepast.

Offline Twentyonegrams

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #484 Gepost op: 12-05-2024, 00:21:23 »
*spoiler alert* 

Ik denk dat Bernard de mol is.
...

...
't is te zeggen - ik wéét dat Bernard de mol is - al sinds aflevering 1.
Zo verborgen was de hint niet - meer een foutje van de programmamakers, denk ik. Hoezo dan ?
Door de interviews met Gilles in de kamer met de filmprojector.
Er zijn drie camerastandpunten voor de verschillende interviews, waaronder ook dat met de mol, waarbij die natuurlijk buiten beeld gehouden wordt.
Maar je ziet wel in elk camerastandpunt een reeks lichtstippen op de muur naast het raam, waar de zon door een luik schijnt. Dat laat toe, met een beetje zorgvuldig meten op de screenshots en wat rekenwerk, om te weten in welke volgorde de kandidaten worden geïnterviewd. De zon beweegt namelijk, en de lichtstippen dus ook, als een soort eenvoudige zonnewijzer.
Ze hebben elke kandidaat uiteraard slechts één keer binnengeroepen voor de proef met de video, en het interview met de mol na het gewone interview opgenomen.
Dat interview met de mol vindt plaats tussen het interview met Bernard en dat met Charlotte, en in tijd dichter bij het interview met Bernard. Ik was dus 90% zeker na aflevering 1
En vermits Charlotte ondertussen is afgevallen, is Bernard beslist de mol ...

TOG



Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #485 Gepost op: 12-05-2024, 00:36:29 »
Op de valreep nog de laatste poging vanaf de bodem van mijn mandje geschraapt naar Bernard.

Bij de negen adressen voor het poppentheater valt het adres "Via Leonardo Da Vinci 301" uiteraard meteen op.

- 301 werd eerder gebruikt in seizoen Duitsland als hint naar de mol. Met wat fantasie kun je daarin het woord "mol" lezen.

- Leonardo da Vinci, de Italiaanse meester. Meester Bernard is leerkracht ven beroep.

- Het 3x3 grid hebben we eerder gezien, bij de doos van Pandora. En wie staat er op de plek linksboven? Bernard.

Dus Bernard, de meester... de mol? 

« Laatst bewerkt op: 12-05-2024, 15:39:35 door annebeestje »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #486 Gepost op: 12-05-2024, 00:54:59 »
Zou ik wel een mooie hint vinden als die blijkt te kloppen

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #487 Gepost op: 12-05-2024, 01:58:28 »
*spoiler alert* 

Ik denk dat Bernard de mol is.
...

...
't is te zeggen - ik wéét dat Bernard de mol is - al sinds aflevering 1.
Zo verborgen was de hint niet - meer een foutje van de programmamakers, denk ik. Hoezo dan ?
Door de interviews met Gilles in de kamer met de filmprojector.
Er zijn drie camerastandpunten voor de verschillende interviews, waaronder ook dat met de mol, waarbij die natuurlijk buiten beeld gehouden wordt.
Maar je ziet wel in elk camerastandpunt een reeks lichtstippen op de muur naast het raam, waar de zon door een luik schijnt. Dat laat toe, met een beetje zorgvuldig meten op de screenshots en wat rekenwerk, om te weten in welke volgorde de kandidaten worden geïnterviewd. De zon beweegt namelijk, en de lichtstippen dus ook, als een soort eenvoudige zonnewijzer.
Ze hebben elke kandidaat uiteraard slechts één keer binnengeroepen voor de proef met de video, en het interview met de mol na het gewone interview opgenomen.
Dat interview met de mol vindt plaats tussen het interview met Bernard en dat met Charlotte, en in tijd dichter bij het interview met Bernard. Ik was dus 90% zeker na aflevering 1
En vermits Charlotte ondertussen is afgevallen, is Bernard beslist de mol ...

TOG

Dat gaat tegenvallen morgen.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #488 Gepost op: 12-05-2024, 08:21:37 »
Ik blijf bij Bernard

De oplossing van de quotes geeft
MLOLBAB

MOL B BAL (caen)

Ook zijn afbeelding op de pizzadoos vind ik doorslaggevend

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #489 Gepost op: 12-05-2024, 09:01:39 »
Op de valreep nog de laatste poging vanaf de bodem van mijn mandje geschraapt naar Bernard.

Bij de negen adressen voor het poppentheater valt het adres "Via Leonardo De Vinci 301" uiteraard meteen op.

- 301 werd eerder gebruikt in seizoen Duitsland als hint naar de mol. Met wat fantasie kun je daarin het woord "mol" lezen.

- Leonardo da Vinci, de Italiaanse meester. Meester Bernard is leerkracht ven beroep.

- Het 3x3 grid hebben we eerder gezien, bij de doos van Pandora. En wie staat er op de plek linksboven? Bernard.

Dus Bernard, de meester... de mol? 



Leonardo da Vinci noemde zich een homo universalis. En zo noemde Bernard zich ook.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #490 Gepost op: 12-05-2024, 09:02:53 »
Ook zijn afbeelding op de pizzadoos vind ik doorslaggevend

Hmm op die pizzadoos kun je beter niet varen... Ik vond het ook een leuk spoor, maar na gedegen pizzadoos-onderzoek ::vergroot:: heb ik eerder dit seizoen vastgesteld dat die karikaturen niet speciaal voor de serie zijn gemaakt.


Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #491 Gepost op: 12-05-2024, 10:12:47 »
Ik blijf bij Bernard

De oplossing van de quotes geeft
MLOLBAB

MOL B BAL (caen)

Ook zijn afbeelding op de pizzadoos vind ik doorslaggevend

Hoe kom je aan die letters?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #492 Gepost op: 12-05-2024, 10:32:33 »
Nog even over Bart de Pauw die Schalkse ruiters presenteerde vanuit fictieve lokatie Koekoeksstraat 70 te Melle, waar ook Bernard woont.
Koekoeksstraat 70 bestond/bestaat alleen niet. Er is tegenwoordig een fictieve deur geschilderd met nummer 70.
Op het bord met adressen voor de koets in afl. 7 stonden twee bestaande adressen. De Via Leonardo da Vinci 301 te Palermo bestaat wel, maar heeft geen eigen voordeur. Net zoals de koekoeksstraat 70 te Melle. Je kan voor het pand staan maar niet via een deur naar binnen.
Is Bernard dan de leerling van de ‘meester’ Bart de Pauw, het Koekoeksjong dat op zijn beurt is uitgegroeid tot een meesterlijke mol?

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #493 Gepost op: 12-05-2024, 10:43:46 »
Hoe kom je aan die letters?

Ik heb even naar de quotes gekeken, misschien verwijst deze oplossing naar de mol.

MLOL

Michael lol
Mol Lynn

Op pagina 10 van dit topic en verder
Zie daar de bijlage voor de toelichting

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #494 Gepost op: 12-05-2024, 10:50:52 »
Wat The Godfather is voor Michaël is meester/school/leerling voor Bernard. Een hoop vage verdachtmakingen en dat blijkt er maar 1 echte te zijn.
Voor Senne is er bijna niks; alleen de neus van Pinokkio.

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #495 Gepost op: 12-05-2024, 11:11:14 »

Voor Senne is er bijna niks; alleen de neus van Pinokkio.

dE Naam vaN dE MOL iS
Ook in Griekenland zat de naam van de mol er 2x in. In het verborgen vak, en tussen 4 en 6.

1998 is de code bij zijn molboekje, het jaar waarin de allereerste aflevering van de mol werd uitgezonden.

Hij "negeert" bij elke eliminatie de afvaller, kijkt die niet aan/na.
Roept "Andiamo" tegen Bernard, wat ook Gilles zei tegen de mol in de eerste aflevering.

Om nu te zeggen: niets naar Senne.


Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #496 Gepost op: 12-05-2024, 11:26:29 »
Pizza Margherita ( Italiaanse vlag) versus Siciliaanse pizza

De pizza Margherita is vernoemd naar koningin Margherita, de vrouw van koning Umberto I. Tijdens hun bezoek aan Napels in 1889 kreeg zij de lokale specialiteit aangeboden: pizza. De pizza met tomaten, mozzarella en basilicum was haar favoriet en draagt sindsdien haar naam. De referentie naar de Italiaanse vlag (rood, wit, groen) zal ongetwijfeld bijgedragen hebben aan haar keuze voor deze pizza.

De sfincione (of sfinciuni in de Siciliaanse taal ) is een veel voorkomende pizzasoort die zijn oorsprong vindt in de provincie Palermo .
In tegenstelling tot de Napolitaanse pizza is deze meestal rechthoekig, met meer deeg, saus en kaas. Een authentiek recept vraagt vaak om kruiden, ui, tomatensaus, sterke kaas en ansjovis. De saus wordt soms over de toppings gelegd om te voorkomen dat deze in het dikke deeg trekt.

Wie lukte het als enige om een pizza Margherita aan tafel te brengen? Michael
Wie wou bij de fijnproevers zijn en BLIND ALS EEN MOL toppings proeven? En drukte ansjovis door ? Michael
Een pizza wordt normaal in 8 gelijke delen gesneden ( verwijzing naar klok met 8 bij GDC)

« Laatst bewerkt op: 12-05-2024, 12:00:59 door Fay111 »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #497 Gepost op: 12-05-2024, 13:03:20 »
Bij Senne staat Via dei Bastari Azules 2, te vertalen als de weg van de blauwe klootzakken. De vlag van Sennes stadje en van Sicilië is rood/geel. Bij de vraag met de tonnen zat het goede antwoord in de tonnen blauw, rood en geel. Senne zegt dat hij denkt dat blauw het goede antwoord is, dat past bij een kwal van een vent.

Bij het spel Klootzakken moet je een blauwe kaart met een vraag en een witte kaart met een antwoord neerleggen. Bij het voorstellen van de kandidaten zat Senne in de witte groep. Wie is de kwal? Senne!   ::jaja::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #498 Gepost op: 12-05-2024, 13:19:07 »
Bastardi zijn klootzakken

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #499 Gepost op: 12-05-2024, 13:20:08 »
Nog even over Bart de Pauw die Schalkse ruiters presenteerde vanuit fictieve lokatie Koekoeksstraat 70 te Melle, waar ook Bernard woont.
Koekoeksstraat 70 bestond/bestaat alleen niet. Er is tegenwoordig een fictieve deur geschilderd met nummer 70.
Op het bord met adressen voor de koets in afl. 7 stonden twee bestaande adressen. De Via Leonardo da Vinci 301 te Palermo bestaat wel, maar heeft geen eigen voordeur. Net zoals de koekoeksstraat 70 te Melle. Je kan voor het pand staan maar niet via een deur naar binnen.
Is Bernard dan de leerling van de ‘meester’ Bart de Pauw, het Koekoeksjong dat op zijn beurt is uitgegroeid tot een meesterlijke mol?

Ik weet niet hoe hard jij de Belgische media volgt, maar een verwijzing naar Bart De Pauw is niet bepaald iets dat nu snel gedaan wordt
klaar voor de strijd