Auteur Topic: Widm 2025  (gelezen 99583 keer)

Offline Dreyrr

• Forumlid
Re: Widm 2025
« Reactie #440 Gepost op: 29-12-2024, 02:37:33 »
Dan zou Splinter niet veel werk meer hebben aangezien Rik vandaag duidelijk zei dat er een aflevering van 'Niet de Mol' kwam als er een afvaller langskwam (en hoe zou dat dan gaan met de punten?).

Aangezien het 'raadsel' gelinkt lijkt met de executie zit ik met een aantal gedachtes:

• Er wordt een nieuwe kleur toegevoegd aan de schermen, zoals oranje (een soort waarschuwing voor een aantal kandidaten?) of geel/goud, wat betekent dat je de test het beste gemaakt hebt (en dus de Mol het nóg lastiger heeft) of iets heel anders dat invloed heeft het hele seizoen;
  • De kandidaten moeten de afvaller gaan voorspellen in de test met een aantal vragen, wat invloed heeft op hun resultaat en hoogstwaarschijnlijk de pot;
  • Er komt een nieuwe troef in het spel a la "bel een oude Mol" bij wie je een aantal minuten advies kunt inwinnen;
  • Wellicht iets met "karma" waar de Mol ook voor moet oppassen (ipv de Mol hoeft nooit naar huis, de Mol kán naar huis gaan, maar dan wordt er een nieuwe gekozen? En: als dat gebeurt, bonus voor de pot)...
Of misschien juist een combinatie daarvan..

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #441 Gepost op: 29-12-2024, 10:08:45 »
‘Dit hebben we nog nooit gedaan’, de laatste bijeenkomst als eerste uitzenden.  :)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #442 Gepost op: 29-12-2024, 11:57:42 »
Er komt een grote verrassing op grote hoogte, zelfs voor de mol is het een verrassing . Kan nog alle kanten in , want ook deze bijeenkomst kun je zien als op hoogte .

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #443 Gepost op: 29-12-2024, 13:05:58 »
Ik denk dat degene met de slechtste test anoniem afvalt en dus in het spel blijft. Dat zou betekenen dat je mee blijft doen tot het einde en daar alsnog kan strijden om de winnaar van Wie is de Mol? te worden. Wij weten dan wel wie er afvalt, maar de kandidaten én Mol niet.

Wat er dan gaat gebeuren wordt een enorme twist voor de Mol!
'Afvallers' gaan er wellicht voor kiezen om zich meer Mol te gaan gedragen om te kunnen winnen (anderen gaan om jou stemmen) of veel geld in het spel te brengen om met een grote pot naar huis te kunnen gaan.

Als dit klopt, dan is dat zeker iets wat ze nog nooit gedaan hebben én een raadsel is voor anderen...

« Laatst bewerkt op: 29-12-2024, 13:54:36 door ThaStayFan »

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #444 Gepost op: 29-12-2024, 14:46:18 »
Dit lijkt me een top idee. Al was het alleen maar omdat er zo veel meer mogelijkheden zijn met opdrachten met een relatief groot aantal kandidaten. Persoonlijk vind ik die opdrachten ook veel interessanter om naar te kijken dan de opdrachten tegen het einde waar er nog maar een stuk of vier, vijf kandidaten over zijn.
Wat mij ook aardig lijkt is dat wij dan als kijkers meer informatie hebben dan de deelnemers, wat je ook hebt bij De Verraders. Een ander pluspunt is dat de kijkers niet hoeven te balen als hun favoriete kandidaat al de eerste aflevering naar huis moet.
Je krijgt dan ook een nieuw spelelement: kandidaten die nog niet zijn afgevallen moeten erachter zien te komen wie de afvallers zijn.
En als ze toch al een afvallers hotel hadden gepland, dan maakt dit qua kosten ook al niet veel uit.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #445 Gepost op: 29-12-2024, 17:09:30 »
Ik vraag me af wat het doet met het format als er eigenlijk geen uitdunning van het aantal kandidaten is .

Tevens maakt het in dit bedachte format nog wel een boel uit of wij weten wie er al is afgevallen , want als reeds afgevallen kandidaten kunnen winnen door te nepmollen ( zij hebben al meer informatie doordat ze weten wie het niet is ) , wordt het voor ons als kijkers extreem onoverzichtelijk als afvallers niet uit het spel gaan en wij niet weten wie er zou zijn afgevallen .

Het is geen format wat ik meteen zie als oninteressant en niet haalbaar, maar toch zie ik nog wel moeilijkheden in de uitvoering ervan en met name denk ik dat de zaterdagavond kijkers evht afhaken omdat ze door de bomen het bos niet meer zouden zien

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #446 Gepost op: 29-12-2024, 18:21:38 »
Ik vraag me af wat het doet met het format als er eigenlijk geen uitdunning van het aantal kandidaten is .

Tevens maakt het in dit bedachte format nog wel een boel uit of wij weten wie er al is afgevallen , want als reeds afgevallen kandidaten kunnen winnen door te nepmollen ( zij hebben al meer informatie doordat ze weten wie het niet is ) , wordt het voor ons als kijkers extreem onoverzichtelijk als afvallers niet uit het spel gaan en wij niet weten wie er zou zijn afgevallen .

Het is geen format wat ik meteen zie als oninteressant en niet haalbaar, maar toch zie ik nog wel moeilijkheden in de uitvoering ervan en met name denk ik dat de zaterdagavond kijkers evht afhaken omdat ze door de bomen het bos niet meer zouden zien

Omdat we gewoon kunnen stemmen in de WIDM-app, denk ik dat wij wel zullen weten wie de afvallers zijn.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #447 Gepost op: 29-12-2024, 18:50:41 »
Even nog in herinnering roepen dat Rik het er ook over had dat hun eerste gedachte ook was dat hetgeen ze hadden bedacht eigenlijk niet kon, totdat ze een oplossing hadden bedacht voor die moeilijkheden.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #448 Gepost op: 29-12-2024, 19:10:58 »
Het is wel een aanpassing die het de mol lastiger maakt , maar ben vooral bang dat het te ondoorzichtig is .

Kun je winnen als je afgevallen bent ?  Want dan zou je bewust je test kunnen verprutsen zodat je met redelijke waarschijnlijkheid weet dat x niet de mol is en met die informatie verder spelen . 

Is wel een vd weinige voorstellen waar ik wel interesse in heb om de uitwerking van te bekijken

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #449 Gepost op: 29-12-2024, 19:46:15 »
Interessant idee. Ik mis de hoge exposure-risicofactor. Rik zei ook uitdrukkelijk dat dat een consequentie van de twist was, een groot risico dat het grootste geheim (de identiteit van de mol) voortijdig bekend zou worden. In dit scenario lijkt dat risico alleen maar kleiner te zijn, de mol kan zich immers goed blijven verschuilen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #450 Gepost op: 29-12-2024, 19:52:44 »
"Op grote hoogte wacht er een grote verrassing voor de kandidaten en de mol."

Foto van de Mol is met grote raster-stippen afgebeeld op een heli-platform waar ze overheen lopen.
Iedereen staat op dat moment oog in oog met de Mol, maar om het te kunnen zien moet je minstens 100 meter afstand nemen.
Vervolgens vliegt er een drone over de groep heen die foto's maakt en Rik zegt: die foto kan gewonnen worden in de laatste opdracht van de finale.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline WieIsUt

• Forumlid
« Reactie #451 Gepost op: 29-12-2024, 20:24:31 »

Foto van de Mol is met grote raster-stippen afgebeeld op een heli-platform waar ze overheen lopen.
Iedereen staat op dat moment oog in oog met de Mol, maar om het te kunnen zien moet je minstens 100 meter afstand nemen.
Vervolgens vliegt er een drone over de groep heen die foto's maakt en Rik zegt: die foto kan gewonnen worden in de laatste opdracht van de finale.

Dit is best nog plausibel en te doen. En past wel bij WIDM.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #452 Gepost op: 29-12-2024, 22:18:44 »
In een droom van mij was de twist dat de kandidaten meteen de volle pot kregen en dat er bij de opdrachten juist geld te verliezen viel...

...Ik zou er geen geld om verwedden dat ik ineens helderziend blijk.  ::rofl::
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #453 Gepost op: 29-12-2024, 23:01:01 »
Dan zou Splinter niet veel werk meer hebben aangezien Rik vandaag duidelijk zei dat er een aflevering van 'Niet de Mol' kwam als er een afvaller langskwam (en hoe zou dat dan gaan met de punten?).

@ThaStayFan heeft hier hierboven een mooie oplossing voor gescheven. Wij als kijker kunnen wel weten wie de afvallers zijn. En zij zelf mogelijk ook, maar moeten dat geheim houden.
En al zouden wij niet weten wie er afvalt, daar is wel wat op te verzinnen. De afleveringen van Niet de mol zitten dan waarschijnlijk anders in elkaar dan anders. Ook voor de punten zou wel wat te verzinnen zijn. Bijv. dat we tot het einde elke week 100 punten kunnen inzetten en we pas aan het einde weten hoe het onze punten vergaan is.

Maar.. stiekem ben ik bang dat het allemaal veel minder spannend wordt dan we hopen.

‘Dit hebben we nog nooit gedaan’, de laatste bijeenkomst als eerste uitzenden.  :)

Zoiets…

Elk jaar roepen ze wel iets om ons kijker het idee te geven dat het dit jaar echt spannender/anders wordt dan daarvoor, toch?
« Laatst bewerkt op: 29-12-2024, 23:11:50 door Nemi »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #454 Gepost op: 30-12-2024, 08:42:07 »
Nog even voortborduren op mijn eigen idee:

Behalve dat die foto dan gewonnen kan worden, zou het ook zo kunnen zijn dat als een kandidaat die foto dan wint de pot wordt verdubbeld, maar als de Mol de foto (dus zijn eigen portret) wint de pot juist wordt gehalveerd. Als die rasterfoto op een platform ook voor de Mol een verrassing is, dan wordt het zaak heel goed op de reacties te letten.

@ de nieuwe regisseur: als dit niet is wat er gaat gebeuren, vind ik het helemaal niet erg als je dit idee in de toekomst een keer gebruikt.    8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #455 Gepost op: 30-12-2024, 16:24:33 »
Iemand komt aanzetten met duo's en mijn hoofd schiet ineens naar de albefaamde en beruchte 2 mollen theorie... want in duo's schrijft het zichzelf...

De 2 mollen zijn dan net zo goed als de kandidaten onwetend van elkaar een duo.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #456 Gepost op: 31-12-2024, 16:35:16 »
GEEN twee mollen. excuseer mijn kapitalen.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #457 Gepost op: 31-12-2024, 20:02:03 »
Waarvan akte!

Het programma zou zichzelf een mes in de rug steken.

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #458 Gepost op: 31-12-2024, 20:05:56 »
Ik weet ook meteen wie er hier veels te serieus overal op reageren. Het was cynisch bedoeld. ::)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #459 Gepost op: 1-01-2025, 16:04:28 »
Dat kan wel zijn, maar er zijn nog altijd mensen die het echt als een optie zien.