Auteur Topic: Widm 2025  (gelezen 108472 keer)

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024, Winnaar De Mol Pool 2025
  • Forumlid
  • Wie zoekt, die vindt
Re: Widm 2025
« Reactie #460 Gepost op: 1-01-2025, 16:08:02 »
Pas als het programma 'Wie zijn de mollen?' heet, zou ik het gaan geloven dat er meer dan één mol is...

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #461 Gepost op: 1-01-2025, 18:32:08 »
Binnen het format van een eliminatie gebaseerd op vragen over de identiteit van de mol, lijkt het me niet mogelijk om met twee mollen te werken .   Want stel je hebt een proef met twee groepen waarin in elk van de groepen een mol zit, dan is antwoord groep 1 en antwoord groep 2 beide juist .

Ik zie de toegevoegde waarde van twee mollen niet en om daarom dan aanpassingen aan het format te gaan doen, liefst niet als het mij betreft

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #462 Gepost op: 1-01-2025, 19:36:36 »
Rik zegt duidelijk dat de twist ook voor de Mol een verrassing gaat zijn. Mijn gok is dat de kandidaten voor het eerst de kans krijgen om een kennisvoorsprong te krijgen op de Mol. Dat zou een vuurdoop voor de Mol zijn!
...óf niet!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #463 Gepost op: 1-01-2025, 19:52:06 »
In dat geval zou het voor het eerst zijn dat ze de mol niet meer briefen dit seizoen.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #464 Gepost op: 1-01-2025, 23:28:57 »
Rik zegt duidelijk dat de twist ook voor de Mol een verrassing gaat zijn. Mijn gok is dat de kandidaten voor het eerst de kans krijgen om een kennisvoorsprong te krijgen op de Mol. Dat zou een vuurdoop voor de Mol zijn!

In welk opzicht, want als je stelt dat de mol te weten krijgt dat de kandidaten een voorsprong kunnen bemachtigen...
Ik weet niet in hoeverre Renee destijds wist hoe de proef in de trein precies werkte. Is hier antwoord nee, dan is het toch al eens gedaan.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #465 Gepost op: 2-01-2025, 13:17:51 »
Ik zat me ineens iets te bedenken..  zou het feit dat er een streamingseizoen is geweest betekenen dat er voor dit seizoen minder voorbereidingstijd is geweest? Of zou dat een grotendeels ander team zijn geweest?

Offline Klimduin

• Forumlid
« Reactie #466 Gepost op: 2-01-2025, 15:05:26 »
Kan de verrassing mogelijk zijn dat niet de persoon die de test als slechtste gedaan heeft naar huis gaat, maar de persoon die het meeste verdacht wordt?

Of dat ze kenbaar maken op wie de afvaller de meeste vragen heeft ingevuld?
(Die persoon wordt dan niet meer als mol gezien door de rest, maar als iedereen op dezelfde persoon zit krijg je (veel) verwarring)

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #467 Gepost op: 2-01-2025, 16:10:03 »
In welk opzicht, want als je stelt dat de mol te weten krijgt dat de kandidaten een voorsprong kunnen bemachtigen...
Ik weet niet in hoeverre Renee destijds wist hoe de proef in de trein precies werkte. Is hier antwoord nee, dan is het toch al eens gedaan.
Ik denk aan een uitgewerkte versie van de halve finale van De Mol in Vietnam, toen de kandidaten de kans kregen om de briefing van de Mol af  te pakken. Ik denk dat je daar een heel interessante dynamiek omheen kan ontwikkelen. Past ook bij het idee dat er een mysterie bijkomt...

De Mol krijgt het moeilijker en wordt blijkbaar zelf ook verrast in Cambodja. Wat ze ook hebben verzonnen, het klinkt veelbelovend ::hyper::
...óf niet!

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #468 Gepost op: 2-01-2025, 16:44:50 »
Ik zat me ineens iets te bedenken..  zou het feit dat er een streamingseizoen is geweest betekenen dat er voor dit seizoen minder voorbereidingstijd is geweest? Of zou dat een grotendeels ander team zijn geweest?
Denk dat ze aan beiden misschien wel gewerkt hebben. Ze werken sowieso vooruit (dus nu al S26 volop bezig en misschien locatie fixen voor S27 zelfs), een nieuwe regisseur die ook ruim de tijd had om S25 voor te bereiden. Toen 2 weken weg was in januari voor streaming. Even rust en dan van februari tot juni voor S25 weer verder, moet wel kunnen denk ik. En wellicht ook beetje wisselende teams/teamleden, dat weet ik niet. Het is in 2019 ook gelukt natuurlijk om 2 reeksen te filmen/voorbereiden, waarbij er 1 net wat korter was.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #469 Gepost op: 2-01-2025, 19:10:35 »
Het is in 2019 ook gelukt natuurlijk om 2 reeksen te filmen/voorbereiden, waarbij er 1 net wat korter was.

Alleen was het seizoen dat daarop volgde... niet een hoopvol voorbeeld om erbij te pakken...

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #470 Gepost op: 2-01-2025, 19:28:36 »
Ik denk aan een uitgewerkte versie van de halve finale van De Mol in Vietnam, toen de kandidaten de kans kregen om de briefing van de Mol af  te pakken. Ik denk dat je daar een heel interessante dynamiek omheen kan ontwikkelen. Past ook bij het idee dat er een mysterie bijkomt...

De Mol krijgt het moeilijker en wordt blijkbaar zelf ook verrast in Cambodja. Wat ze ook hebben verzonnen, het klinkt veelbelovend ::hyper::
Ik denk niet dat het dit kan zijn. Rik heeft het over een puzzel. En hij hoopt dat wij die ook gaan oppakken. Het lijkt er ook op dat die puzzel meerdere afleveringen beslaat. Hij legt de eerste aflevering al uit wat de bedoeling is. Misschien is het wel een variant op die puzzel die ze hadden in 2016 toen ze het gezicht van de mol bij elkaar konden puzzelen met de achterkant van het molgeld.

Online Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #471 Gepost op: 2-01-2025, 20:07:56 »

Alleen hoe werk je dat uit, want de Mol wordt normaal natuurlijk voor de reis gebrieft. In Vietnam werd de Mol natuurlijk tijdens de reis gebrieft dus daarom kon dat natuurlijk.

Offline Joey94

• Forumlid
« Reactie #472 Gepost op: 2-01-2025, 20:37:20 »
Voor de volledigheid even gekopieerd vanuit het 'In de media'-topic (n.a.v. het interview met Rik):

Ik begin het idee te krijgen dat er in elke aflevering een klein "puzzelstukje" (op wat voor manier dan ook) te vinden gaat zijn, en dat die gecombineerd de identiteit van de Mol prijsgeven of een verwijzing zijn naar de Mol. Misschien kan bijvoorbeeld elke aflevering een Khmer-symbool ergens verdiend worden, en dat dat bijvoorbeeld geprojecteerd wordt via een droneshot van boven ofzo.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #473 Gepost op: 3-01-2025, 22:35:20 »
Zou kunnen, maar ik vind dit niet iets waarvan je nu kunt zeggen dat ze dat nog nooit hebben gedaan.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #474 Gepost op: 3-01-2025, 23:12:53 »
Wat het ook moge zijn, ik heb dit programma zover ik weet nog nooit zoiets durven beweren, ten minste in de promotie van het programma.

Rik/Art die in interviews wel hintten naar spannende momenten of spectaculaire opdrachten is onderdeel van het standaardmenu geworden, maar zoiets als dit... heb ik niet vaak bij dit programma gezien.

Online KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #475 Gepost op: 4-01-2025, 15:13:16 »
Ik vermoed dat ze gelijk al de finale test krijgen over het hele seizoen?

Dus dat ze tijdens de test vragen krijgen over proeven die nog gaan komen...

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #476 Gepost op: 4-01-2025, 15:35:40 »
In een interview met NU.nl zegt Rik:

Citaat
"Dit hebben we nog nooit gedaan", zegt Van de Westelaken in de promotiebeelden van dit nieuwe seizoen dat zich afspeelt in Cambodja. Voor fans van het programma hét startschot allerlei theorieën uit te wisselen.
"Dat is best lastig: er wordt ook gezegd 'dit wordt echt nog groter dan de vijf landen-opening van 2018.'", vertelt de presentator aan NU.nl. "Alsof we dan nu in tien landen zitten ofzo. Die mensen ga ik echt teleurstellen."

"Maar we doen wel iets wat nog nooit eerder gedaan is en wat een tweede raadsel toevoegt aan dit seizoen. Een eigenaardige twist, die voor veel mensen verwarrend zal zijn. Maar die uiteindelijk in elk geval aan het einde van het seizoen heel duidelijk is. Dit raadsel maakte het voor ons als makers en voor de Mol in elk geval zenuwslopend."

Jullie maken dit programma ieder jaar. Een Mol doet voor de eerste keer mee. Dan leg je de lat meteen wel hoog.
"De taak van de Mol is wat ingewikkelder geworden, ja. Wij proberen natuurlijk elk jaar iets te bedenken waardoor het seizoen anders is. We willen niet elk jaar hetzelfde doen. Dat zit hem de ene keer in een hele gave opening en de andere keer in een andere troef. En wat we nu bedacht hebben: ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook dacht het helemaal niet kon."
"Het kan namelijk niet zonder dat we ons allergrootste geheim meteen blootleggen: wie de Mol is. De redactie heeft er best lang over nagedacht iets te verzinnen waardoor het wel kan en toch niet meteen overduidelijk is. Het is fascinerend dat proces van de zijlijn te zien. Dan zie ik ook hoe goed mijn collega's zijn in het bedenken van dit soort complotten en twisten."

Dat betekent dat het een twist is waarbij je eigenlijk niet anders kan dan direct de Mol onthullen volgens het reguliere spelmechanisme.

Ik begin toch te geloven in het 'de kandidaten kiezen zelf de Mol'-concept haha!

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #477 Gepost op: 4-01-2025, 16:38:17 »
Heb hier ook al de hele week over nagedacht. Waarom vertelde Rik bij de kick-off dat de kandidaten meteen naar bed werden gestuurd en ieder een eigen kamer had? Voor zover ik weet worden de kamers gedeeld, zeker zolang de groep nog zo groot is.

Werd de mol pas op locatie verteld dat hij/zij de mol is?

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #478 Gepost op: 4-01-2025, 16:56:43 »
In een interview met NU.nl zegt Rik:

Dat betekent dat het een twist is waarbij je eigenlijk niet anders kan dan direct de Mol onthullen volgens het reguliere spelmechanisme.

Ik begin toch te geloven in het 'de kandidaten kiezen zelf de Mol'-concept haha!

Ja ik las dit vanochtend ook, ik vind het voornamelijk interessant dat het groots wordt aangekondigd, maar het eigenlijk om een klein ding dat zich opbouwt door het seizoen heen.
Het zelf de mol kiezen... vind ik niet heel denderend groots dat dit het hele seizoen meekan.
Ja je kunt stellen dat ze iedere aflevering laten zien wat de afvaller heeft gekozen als mol... maar dat voelt voor mij niet als "een extra raadsel."
Technisch gezien is het voor de mol inderdaad een grotere uitdaging, maar het is een dooddoener voor de kijker thuis.

Rik zegt ook niet voor niks in hetzelfde interview:
Citaat
"Maar we doen wel iets wat nog nooit eerder gedaan is en wat een tweede raadsel toevoegt aan dit seizoen. Een eigenaardige twist, die voor veel mensen verwarrend zal zijn. Maar die uiteindelijk in elk geval aan het einde van het seizoen heel duidelijk is. Dit raadsel maakte het voor ons als makers en voor de Mol in elk geval zenuwslopend."

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #479 Gepost op: 4-01-2025, 18:10:00 »
Ik kan niet wachten. Het zal iets als  'met de finale beginnen' kunnen zijn. Dus de toekomst staat vast, tenzij de kandidaten daar zelf gedurende de afleveringen iets aan gaan doen, verandering in brengen.