Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (9.9%)
Michaël
72 (44.4%)
Senne
74 (45.7%)

Totaal aantal stemmen: 162

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 37821 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #680 Gepost op: 12-05-2024, 20:35:34 »
Wou toch even snel nog mijn verdenking delen voor het te laat is. Heb lang mijn molpijlen op Lynn gericht. Sinds afl. 1 was zij niet weg te slaan van mijn verdachtenlijst, omwille van haar sturend gedrag doorheen het seizoen, de unieke posities die ze innam en haar 'eerlijk' spel. Het ging voor mij altijd tussen Lynn of iemand die aan stuurboord hing aan het begin van de reis. Van die vier ging mijn aandacht vooral naar Senne, Bernard en in mindere mate Charlotte. Geloofde wel in een scenario van een 'schijnheilige' eerlijke mol in de vorm van Lynn. Helaas bleek het een geval van wensmol, te mooi om waar te zijn en was ze daadwerkelijk een gedroomde tegenkandidaat voor de mol.

Sinds haar exit vrij snel geswitcht naar Meester Verdubbelaar, Bernard. Mijn denkpiste 'schijnheilige' mol blijft zo wel overeind, een scenario van een mol die meer dan één verdubbelaar opduikt en het nieuwe spelelement eigenhandig erin brengt. Het was de perfecte dekmantel om zich meteen diep in te graven in zijn overijverige kandidatenrol en zo vlak voor de finale ben ik helemaal overtuigd geraakt. Nog meer na vorige week voelt het fantastisch om vol overgave te zeggen, Bernardo, hij sprak altijd de 'waarheid', verbrak nooit de omerta, ging keihard voor de verdubbelaars en is onze enige echte Pinocchio van dienst.

Sent from De Mol Finale in Antwerpen ;)

PS Supervreemd om te zien dat Bernard zo achterop ligt hier op het forum. How did that happen? Leef zo te zien in een andere wereld. Wat blijft De Mol toch een prachtig programma dat ons jaar na jaar kan blijven misleiden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #681 Gepost op: 12-05-2024, 22:03:18 »
Supernipt, maar het forum zat wederom fout.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #682 Gepost op: 13-05-2024, 00:13:07 »
Soit, toch Senne. Ik heb mij door Michael in het ootje laten nemen omdat ik de voorkeur geef aan de in your face mollen boven de meer berekende, in de edit op de achtergrond, klassieke molrol. Eentje die we vaker hebben gezien met Gilles en nu weer met Senne. Niet dat ik Senne daarmee een slechte mol vind, want ik heb wel degelijk getwijfeld tussen Michael en Senne. Maar op den duur moet je een keuze maken. En als je vanaf aflevering 1 de pool invult op Michael blijf ik daarbij.

Senne heeft gezien de preview zat momenten benut om te mollen. Wel ben ik benieuwd hoe hij kijkt naar de Ape spaghetti shoot out (vond ik de betere mol positie) Want het zijn de vrouwen geweest die stuurden naar Bernard die niet kan koken. En waarom niet Michael zijn voorbeeld volgen door de Hercules proef te lossen voor Lynn, Bernard en co hen kunnen aflossen? 8 min lang volhouden en dan je kaas van het brood laten eten door een nepmollende kandidaat...

Daarbij staat dat het langer douchen een calculerende move is. Ventilators niet inschakelen ook. Langer babbelen over persoonlijk voordeel dito. De dubbele hinkstapsprong naar het poppentheater was zichtbaar. Natuurlijk de museumkraak laten mislukken, ondanks een goede opera toch je de lucht in laten jeeten  ;D De snelste zijn in de kart, toch een zwieber maken onderweg en dan gretig gebruik maken van een zwalkende pitmuur.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #683 Gepost op: 13-05-2024, 02:49:04 »
Ik snap je uitleg, bedankt. Ja, ik zat vanaf de kandidatenvoorstelling deels op Senne uit een soort gevoel dat hij tot het standaard molprofiel behoort
Ja.... maar toen op het eind leek het alsnog even mis te gaan. Bernard zou zijn test op Michael invullen ??? ::) Wat was DAT dan? Voor het eerst volgens mij dat puur de edit klip en klaar liegt. Want aan Bernard ligt het niet, die zat vast al het ganse seizoen op Senne. Hopelijk horen we daar volgende week meer over, de verdenkingen mochten zelfs in Cafe de Mol niet besproken worden. Maar wat een mooi seizoen, ook dankzij Michael natuurlijk ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #684 Gepost op: 13-05-2024, 09:28:06 »
Ha ha, ja ik dacht ook even dat het fout zou gaan, Bernard die Michaël verdacht  ::rofl::.

Dat kon toch niet, Bernard die zo zeker leek van zijn mol. Maar dat Senne Bernard verdacht was zo onlogisch, dat kon ook niet kloppen alhoewel dat wel naar voren kwam bij de Wie verdenkt Wie.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #685 Gepost op: 13-05-2024, 11:05:09 »
Klopt, het zal wel geweest zijn zoals ik al eerder schreef: iedereen na Lynne (vandaar kon hij goed inschatten wie de verdubbelaars te geven) tunnelde al op Senne. En dat maakt dit seizoen niet sterk. Vandaar dat de makers nog altijd angstvallig de verdenkingen verborgen houden want de euforie is nu enorm groot.... de helft van de kijkers het schip in, ze hebben het mooi gespeeld ::bravo::.

Maar bij de koele (want meerjaars, na inzinken van de euforie) Ranglijst aller Mollen hoort dit aspect er als de belangrijkste bij, na natuurlijk geld uit de pot houden.

Dat laatste heeft Senne heel goed gedaan, voor het eerste vrees ik, en wellicht krijgen we dat zelfs niet te zien in de slotaflevering. Want als ze het niet 'gebruiken' kunnen..... ik denk even terug aan WIDM, waar ze het juist wel heel goed gebruiken konden. Rik ging de afvallers langs, op wie ze nu zaten. De een na de ander zei Fons. Opgezet plannetje natuurlijk, voor het schokeffect. Ik denk alleen dat ze zulke afvallers voor Senne niet kunnen vinden....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Elijah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #686 Gepost op: 13-05-2024, 11:14:18 »
Ik denk dat Stephanie op Charlotte zat want ze zei dat ze een vrouw verdacht. Dit kan dan nog altijd Lynn zijn maar dat denk ik niet.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #687 Gepost op: 13-05-2024, 11:17:18 »
Lynn was eerder afgevallen dan Charlotte. Ik heb het gevoel dat de meeste afvallers op Michaël zaten waaronder Charlotte en enkel de twee finalisten juist zaten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #688 Gepost op: 13-05-2024, 11:51:29 »
Nee Charlotte zat duidelijk op Senne. Dat zag je toen ze pardoes haar antwoord draaide toen ze eenmaal hoorde wat Senne ging stemmen. Ze had 2 pasvragen minder dan de verliezer en winnaar, logisch dus dat ze ondanks haar Senne tunnel moest vertrekken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #689 Gepost op: 13-05-2024, 12:00:55 »
Gefeliciteerd Lo, dat waren een hoop discussies die inmiddels definitief beslecht zijn  ::tandpastasmiley::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #690 Gepost op: 13-05-2024, 12:41:47 »
 ::rofl:: ja over zijn molacties denk ik allemaal wel ja ::joehoe::.... ze lieten gisteren al heel even wat zien, dat hij de ananas opving met zijn hand en zelf op de pizza gooide, met als laatste beeld die hele gemene glimlach, maar DIE zat wel in de gewone uitzending ;D

Maar over de verdenkingen vrees ik dat de discussies wel eens open kunnen blijven. Wat dat betreft jammer dat er geen Fandag is, dat konden we de kandidaten zelf bevragen. Of komt er toch zoiets in Belgie?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #691 Gepost op: 13-05-2024, 12:43:54 »
::rofl:: ja over zijn molacties denk ik allemaal wel ja ::joehoe::.... ze lieten gisteren al heel even wat zien, dat hij de ananas opving met zijn hand en zelf op de pizza gooide, met als laatste beeld die hele gemene glimlach, maar DIE zat wel in de gewone uitzending ;D

Maar over de verdenkingen vrees ik dat de discussies wel eens open kunnen blijven. Wat dat betreft jammer dat er geen Fandag is, dat konden we de kandidaten zelf bevragen. Of komt er toch zoiets in Belgie?

O, was dat het? Ik dacht dat ie zei dat ie stukjes ananas uit z'n broekzak probeerde te peuteren om er vervolgens mee te gooien. Volgende week maar eens goed opletten dan.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #692 Gepost op: 13-05-2024, 12:54:18 »
::rofl:: ja over zijn molacties denk ik allemaal wel ja ::joehoe::.... ze lieten gisteren al heel even wat zien, dat hij de ananas opving met zijn hand en zelf op de pizza gooide, met als laatste beeld die hele gemene glimlach, maar DIE zat wel in de gewone uitzending ;D

Maar over de verdenkingen vrees ik dat de discussies wel eens open kunnen blijven. Wat dat betreft jammer dat er geen Fandag is, dat konden we de kandidaten zelf bevragen. Of komt er toch zoiets in Belgie?
Hij haalt die uit zijn zak dacht ik gezien te hebben.
Ik denk ook dat bij de ijsjes de airco in de wagen niet of nauwelijks aanstond. Coco zei meteen bij het instappen bij Bernard dat het koud was, de ijsjes van Charlotte en Karolien waren meer gesmolten.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #693 Gepost op: 13-05-2024, 12:58:38 »
Ben dan heel benieuwd of hij die annanas van te voren mee had in zijn broekzak, of eerst zelf nog heeft moeten oprapen. Dat laatste is natuulijk meer molpunten!  ::trots::

Zo stom... achteraf geklets natuurlijk, maar ik heb er nog wel even aan gedacht dat Senne de stukjes zelf gegooid zou kunnen hebben. In de uitzending zag je zijn vingers net even zag loskomen van de stok. Maar helaas, ik was al verblind door tunnelvisie op Stephanie.   ::hypocriet::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #694 Gepost op: 13-05-2024, 13:07:53 »
Hij gooit de ananas in elk geval duidelijk op de pizza, en dit waren beelden die we nog niet eerder te zien kregen (uiteraard...). Het leek me trouwens niet echt nodig want hij kreeg ook de volle laag van boven, en ving er vandaar ook wat van op. Misschien stuiterde die ananas er weer vanaf in de vaart, dat zou kunnen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #695 Gepost op: 13-05-2024, 13:11:23 »
Volgens mij zei ie in de beelden dat ie het lastig vond om stukjes ananas uit zijn broekzak te halen en te gooien.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #696 Gepost op: 13-05-2024, 13:36:13 »
Hij gooit de ananas in elk geval duidelijk op de pizza, en dit waren beelden die we nog niet eerder te zien kregen (uiteraard...). Het leek me trouwens niet echt nodig want hij kreeg ook de volle laag van boven, en ving er vandaar ook wat van op. Misschien stuiterde die ananas er weer vanaf in de vaart, dat zou kunnen.

Het was ook echt een beetje te zien in de aflevering zelf, dus niet in de beelden achteraf. Maar ik heb het afgedaan als dat hij even zijn hand verplaatste aan de stok.  ::slaap::
« Laatst bewerkt op: 13-05-2024, 13:52:24 door annebeestje »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #697 Gepost op: 13-05-2024, 13:39:20 »
Ik snap nu trouwens ook waarom Gilles in de chat mijn vraag wie er met stukjes ananas hebben gegooid niet beantwoordde.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #698 Gepost op: 13-05-2024, 14:43:28 »
Ik snap nu trouwens ook waarom Gilles in de chat mijn vraag wie er met stukjes ananas hebben gegooid niet beantwoordde.
hahaha inderdaad ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #699 Gepost op: 13-05-2024, 22:53:30 »
Klopt, het zal wel geweest zijn zoals ik al eerder schreef: iedereen na Lynne (vandaar kon hij goed inschatten wie de verdubbelaars te geven) tunnelde al op Senne. En dat maakt dit seizoen niet sterk. Vandaar dat de makers nog altijd angstvallig de verdenkingen verborgen houden want de euforie is nu enorm groot.... de helft van de kijkers het schip in, ze hebben het mooi gespeeld ::bravo::.

Maar bij de koele (want meerjaars, na inzinken van de euforie) Ranglijst aller Mollen hoort dit aspect er als de belangrijkste bij, na natuurlijk geld uit de pot houden.

Dat laatste heeft Senne heel goed gedaan, voor het eerste vrees ik, en wellicht krijgen we dat zelfs niet te zien in de slotaflevering. Want als ze het niet 'gebruiken' kunnen..... ik denk even terug aan WIDM, waar ze het juist wel heel goed gebruiken konden. Rik ging de afvallers langs, op wie ze nu zaten. De een na de ander zei Fons. Opgezet plannetje natuurlijk, voor het schokeffect. Ik denk alleen dat ze zulke afvallers voor Senne niet kunnen vinden....
Ik denk heemaal niet dat iedereen sinds Lynn op Senne zat. Charlotte zal in ieder geval ook pas laat naar Senne geswitcht zijn, als ze hem al verdacht, want aan het eind va aflevering 4 vertrouwt ze hem nog de verdubbelaar toe en ik aflevering 6 reageert ze wel heel medelevend wanneer zijn molboekje in het vuur belandt en hij een groen scherm krijgt.

Hoe dan ook, we zullen het volgende week wel te zien krijgen, want in tegenstelling tot wat jij hier lijkte te beweren, laten de makers altijd heel transparant zien wie wie verdacht gedurende het seizoen. Dat vind ik zelfs één van de leukste stukjes uit de laatste aflevering altijd.