Auteur Topic: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen  (gelezen 3100 keer)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #20 Gepost op: 15-05-2024, 08:15:24 »
Interessant, want ik vond dat seizoen toch echt een stuk vermakelijker. Ik kan me ook niet echt verplaatsen in mensen die specifiek kijken voor de BN'ers, dus het zal wel aan mij liggen.
Eerlijk gezegd, heb ik deze verraders niet afgekeken (ik ben gestrand bij aflevering 3) misschien kijk ik het nog af. En ik kijk ook sneller als het met BN’ers is.
Maar dit zegt niet dat ik nooit met onbekende mensen bepaalde programma’s niet ga kijken, het ligt aan als ik interessant genoeg vind.
« Laatst bewerkt op: 15-05-2024, 08:36:17 door Mol1991 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #21 Gepost op: 15-05-2024, 10:40:41 »
Is het eigenlijk "technisch" mogelijk en wenselijk, om met 2 afleveringen tegelijk een WIDM-POOL te maken?

En zo ja: is daar behoefte aan?

Technisch zou er natuurlijk niet zoveel verschil zijn, als je per 2 afleveringen tegelijk de voorspellingen kunt doen, er zit dus een extra uitdaging in, óm dat te doen.

Maar je moet uiteraard niet vergeten dat je niet elke week de pool moet invullen, en gebruik maken van je reminder.

De vragen moeten natuurlijk wel enigszins aangepast worden.

Maar kán het?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #22 Gepost op: 15-05-2024, 13:18:47 »
Erg tof ::bravo::, de trailer is gelijk al veelbelovend! HYPE! ::hyper::

Omdat ik begrijp dat met onbekende Nederlanders eenmalig is waarschijnlijk, ben ik benieuwd als we deze soort trailers ook bij de reguliere seizoenen te zien krijgen.
Wie weet is het een experiment met een mogelijkheid tot meer ;) Wie weet!

Maar kán het?

Natuurlijk kan het, we zijn al hard aan het bespreken hoe alles in te vullen voor dit seizoen. Daar hoef je je geen zorgen om te maken  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #23 Gepost op: 15-05-2024, 15:45:35 »
Interessante trailer, ben benieuwd

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #24 Gepost op: 15-05-2024, 16:54:46 »
Een opmerkelijk detail:
De streaming-editie van Wie is de Mol? is vanaf 28 juni te streamen bij AVROTROS op NPO Start. Vier weken lang verschijnen er wekelijks twee nieuwe afleveringen.

Tina Nijkamp krijgt veel kritische vragen hieromtrent. Ze postte dit in haar stories, voor wie het nog niet had gezien:


"
1. Ik vind de startdatum ook heel raar. Voelt random. Waarom wordt dit met zo'n minimale promotiecampagne in de markt gezet? Het is wel een A-merk WIDM en nu krijgt het een startdatum midden tijdens het EK, hoogzomer?

2. NPO Start/Plus kan wel een succesje gebruiken na hun app debacle. Dus dan start je toch een promotiecampagne à la Máxima op Videoland?

3. De molloten zijn ook niet blij. [...] [Ze post een vraag van een WIDM-fan, dat het speurplezier een stuk leuker zou zijn met één aflevering per week.]

4. Twee afleveringen per week voelt als haast. Valt het resultaat soms tegen dat het zo snel weggespeeld wordt?"
« Laatst bewerkt op: 15-05-2024, 17:14:59 door Amethyst »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #25 Gepost op: 15-05-2024, 17:23:03 »
Tv slots zijn vrij prijzig en de avrotros weet gewoon niet of een seizoen widm zonder bners nog voldoende scoort ( buiten bij de molloten ) om zon slot te bekleden.
Ik snap dus waarom ze het op een stream zetten en niet op reguliere tv .

Voor mij is het echt puur een extraatje, een toegift en zaken als een pool , meespeuren, spoileren oo een forum, ik denk dat we daar echt wel een weg in kunnen vinden en zo niet dan niet . Ik zie het niet als een widm 2025 , waarbij ik totaal niet zeg dat het geen volwaardig seizoen kan zijn.  Anders gewoon en dat  het dan een ander platform heeft en missvhien dat het erover praten op het forum even wat lastiger is en bepaalde sidedishes , die we hier jaren tot ons kunnen nemen ( pool, onderschriften etc) , er misschien niet zijn, so be it .   Volgen ga ik het zeker , zin in  ::bravo::

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #26 Gepost op: 15-05-2024, 17:51:32 »
en de avrotros weet gewoon niet of een seizoen widm zonder bners nog voldoende scoort
Ze hebben er met de huidige aanpak in ieder geval voor gezorgd dat we daar ook niet achter gaan komen. Lijkt wel of het een 'moetje' was en ze er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf willen zijn. Blegh, onbekende Nederlanders!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #27 Gepost op: 15-05-2024, 18:56:48 »
Dat idee heb ik dus evht totaal niet.  Op deze manier houden ze de tv spots bezet met waarschijnlijk veel sport ( ek voetbal bv ) en kijken of ze ook hun kijkrating op hun stream wat omhoog kunnen werken . Van de kant van de avrotros kan ik het echt wel begrijpen, dat het eventueel beter zou kunnen scoren op reguliere tv daar eet de omroep geen droge boterham extra van , terwijl het ze waarschijnkijk wel meer zou kosten .

Het gaat ook binnen de publieke omroep toch ook om kijkcijfers, reclame en dus uiteindelijk om geld waarmee ze dan andere projecten kunnen financieren

Offline Frodowatanabe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #28 Gepost op: 16-05-2024, 03:40:36 »
Over de onbekende mol nederland  Ben ik niet mee eens dat dit alleen op START komt. Ook de onbekenden moet volwaardig worden behandeld en gewoon op NPO 1 te zien zijn compleet gevolgd met een aflevering van moltalk en een podcast en een live finale.

Want je zet niet zo snel start aan.
Je zet de TV en selecteert een kanaal.
Als start zeg maar 100.000 kijkers haalt is dat misschien al veel.
En zeker niet een een met 6 nullen zoals op NPO het geval is.
Ik vind dat best discriminerend terwijl kijkent naar Belgie en de eerste 3 seizoenen ONers ook gewoon volwaardig zijn.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #29 Gepost op: 16-05-2024, 10:36:42 »
Streamen wordt steeds meer de norm, dus de NPO is gewoon aan het experimenteren met dit soort (digitale) uitzendschema's. Een enkel streambare versie van een van de grootste succesformats van de NPO is voor hun waarschijnlijk onderdeel van een pilot/experiment. Ik vind het ook wel jammer dat het niet 1x per week komt op TV, maar televisiemakers proberen gewoon graag dingen.

Videoland heeft allerlei sterke reality series die alleen te streamen zijn. Denk aan Real Housewives of Amsterdam, Echte Meisjes in de Jungle, Echte Gooische Moeders, De Verraders Specials, Special Forces, etc. Die worden doorgaans zeer goed bekeken, van alle voorbeelden die ik noemde worden steeds meer seizoenen gemaakt. In het kader daarvan vind ik het logisch dat NPO Start ook wil experimenteren met deze Videoland-opzet, zeker omdat verwacht wordt dat streamen de toekomst wordt.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #30 Gepost op: 16-05-2024, 10:54:27 »
Is het eigenlijk "technisch" mogelijk en wenselijk, om met 2 afleveringen tegelijk een WIDM-POOL te maken?
2 afleveringen per week kan toch ook betekenen dat op 2 verschillende dagen in de week 1 aflevering beschikbaar komt?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #31 Gepost op: 16-05-2024, 11:12:10 »
Dat is zeker een mogelijkheid, maar ik denk dat veel pooldeelnemers zich daarin zullen verslikken.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #32 Gepost op: 16-05-2024, 12:16:21 »
Dat idee heb ik dus evht totaal niet.  Op deze manier houden ze de tv spots bezet met waarschijnlijk veel sport ( ek voetbal bv ) en kijken of ze ook hun kijkrating op hun stream wat omhoog kunnen werken .

Als je je streamingdienst(en) optimaal wil promoten met een extra seizoen WIDM, is het denk ik niet slim om dat in de zomer te doen. Drop je het als een deel van je core fanbase op vakantie en/of met andere dingen bezig is. Jas je een seizoen in die periode in drie en een halve week erdoorheen.

Vooral de timing is nogal gek.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2024, 12:37:00 door Amethyst »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #33 Gepost op: 16-05-2024, 12:42:46 »
Ik had hem ook eerder in het najaar verwacht, ook omdat je nu 3 molseizoenen achter elkaar hebt (widm, de mol, widm streaming).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #34 Gepost op: 16-05-2024, 13:07:05 »
Ja, had dat ook verwacht ...en gehoopt. Vrees dat dit een goed seizoen is (de trailer is idd veelbelovend) en ik toch deels afhaak. Het niet meteen kan kijken en de verleiding om naar spoilers te zoeken dan niet kan weerstaan.

Natuurlijk blijf ik de test- en eliminatierondes dan wel volgen. En de sleutelmomentjes / -opdrachten die hier worden benoemd.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #35 Gepost op: 16-05-2024, 13:33:37 »
Ik had hem ook eerder in het najaar verwacht, ook omdat je nu 3 molseizoenen achter elkaar hebt (widm, de mol, widm streaming).
Ja zo vermoeden had ik ook, net zoals toen bij het vorige jubileum seizoen in Italië.
Maar de B&B vol liefde is toch ook echt in de zomerperiode en ook in de zomervakantie? En dit word ook onwijs goed bekeken.
Ja ik ben heel erg benieuwd naar alles en toch vooral hoe zijn de kijkcijfers.
Ik zelf stream toch bijna alles, het enigste wat ik niet stream is WIDM en The Masked Singer.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2024, 13:37:05 door Mol1991 »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #36 Gepost op: 16-05-2024, 15:15:07 »
Ze nemen onbekend wel erg letterlijk door de trailer op Unlisted te zetten waardoor het ook maar 2,500 views heeft. Dus ik denk dat dit seizoen echt alleen voor de liefhebbers is (dat zijn wij gelukkig).
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #37 Gepost op: 16-05-2024, 16:57:39 »
Hopelijk snel meer info over wanneer de 8 afleveringen beschikbaar komen. En hoe lang die gratis te streamen zijn. De afleveringen van De Mol gingen op NPO Start na een week(?) op zwart. Ik hoop dat dat nu niet het geval is.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit seizoen voor de liefhebber is gemaakt. Eerder om de betaalsite NPO Plus te pluggen  ::vergroot::

Voordat daar duidelijkheid over is, hoop ik er nog maar niet op dat Marieke van WIDM English Subs ze op YouTube mag plaatsen 🤞
« Laatst bewerkt op: 16-05-2024, 17:48:59 door Amethyst »

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #38 Gepost op: 16-05-2024, 18:23:20 »
Avrotros heeft bevestigd dat het niet achter een betaalmuur gaat. Zie onderstaande storie van Sam van WIDMTV op Instagram.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste trailer en informatie van/over het nieuwe seizoen
« Reactie #39 Gepost op: 16-05-2024, 18:27:08 »
Avrotros heeft bevestigd dat het niet achter een betaalmuur gaat. Zie onderstaande storie van Sam van WIDMTV op Instagram.

::ok::