Auteur Topic: [Kandidaat] Emma  (gelezen 11972 keer)

Online Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
[Kandidaat] Emma
« Gepost op: 25-05-2024, 16:33:39 »

Bespreek hier alles over Emma!
« Laatst bewerkt op: 16-06-2024, 14:59:16 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Emma
« Reactie #1 Gepost op: 28-06-2024, 20:31:12 »
Hele leuke kandidaat!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #2 Gepost op: 28-06-2024, 23:05:59 »
Bang voor kermis, achtbanen, of clownspoppen...ben benieuwd.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #3 Gepost op: 28-06-2024, 23:21:01 »
Poppen op pretparken geloof ik .

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 30-06-2024, 11:14:44 »
Wel opvallend dat haar idee om de woorden die geleerd moesten worden te verdelen, op het eind genadeloos werd afgestraft.  Het was ook aan haar te danken dat ze binnen een minuut het raadsel in de kamer hadden opgelost. Ze ging daarbij recht op haar doel af, zonder eerst de kamer verder te inspecteren.
Mijn reservemol op dit moment.

Offline Hippie

• Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
« Reactie #5 Gepost op: 2-07-2024, 00:51:01 »
Het bijdehante meisje dat de hele groep om haar pink windt. Zou een mooie mol act zijn! Leuke finalist ook. Ik hoop  in elk geval dat ze niet naar huis hoeft.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #6 Gepost op: 2-07-2024, 23:09:43 »
Wel opvallend dat haar idee om de woorden die geleerd moesten worden te verdelen, op het eind genadeloos werd afgestraft.
Wij thuis (mijn broer en ik) waren het er echter wel over eens dat het een goed idee was dat ook prima van een niet-mol kan komen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #7 Gepost op: 3-07-2024, 18:16:40 »
Die twee schattige meisjes met een joker in hun schattige tasjes moesten natuurlijk wel wat te doen hebben toen ze naar de school en het restaurant kwamen.
Dus zat de Mol als productie-assistent bij de marktopdracht bij het duo dat mocht proberen een joker te bemachtigen. Conclusie: Emma of Ben is de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 3-07-2024, 19:58:03 »
Ik denk niet dat de mol al in de eerste aflevering voor een joker zal gaan. Hij komt dan in de kijker terwijl de mol eerst vertrouwen wil winnen. Niemand wil in een vroeg stadium afvallen en de mol kan terecht van uitgaan dat iedere kandidaat zal proberen een joker (of vrijstelling) te bemachtigen. Als een aantal afleveringen verder een aantal kandidaten een joker hebben genomen in ruil voor geld valt het minder op voor de mol en kan hij het argument aanhalen dan anderen dat eerder hebben gedaan.

Om een joker te kunnen verdienen moeten eerst alle voorwerpen gevonden worden en bij de juiste persoon geplaatst en dat hebben Ben en Emma niet in de hand. Ook moeten ze elk €200 in handen kunnen krijgen en hiervoor zijn ze ook afhankelijk van de andere kandidaten of ze bereid zijn hen €200 te geven.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 3-07-2024, 21:03:32 »
En wat dat laatste betreft, de mol zal zeker bereid zijn geld op te offeren, waar dat andersom maar zeer de vraag zal zijn.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 3-07-2024, 22:05:30 »
Het is slechts €200, iedere kandidaat zal bereid zijn om dat bedrag op te offeren voor een joker.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 6-07-2024, 13:54:02 »
Wij thuis (mijn broer en ik) waren het er echter wel over eens dat het een goed idee was dat ook prima van een niet-mol kan komen.
Maar zou een op zich verstandig idee door een kandidaat, onnodig afgestraft worden? Bij een mol is dat veel leuker, die is op de hoogte.
Verder vond ik het opvallend dat ze in de auto zei bang voor poppen te zijn terwijl ze nog helemaal niet wist wat voor poppen het zouden zijn. Toen ze met Tiemen door de kermis liep, waren er opvallend veel poppen in de buurt, ze zullen zeker een aantal keren geraakt zijn = minder geld. Heeft ze misschien hard gegild - want bang - zodat die poppen wisten waar ze waren?
« Laatst bewerkt op: 6-07-2024, 13:59:42 door Run »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 13-07-2024, 08:59:53 »
Emma geeft blijk van voorkennis op verschillende momenten, o.a. in de telefooncel waar ze precies de juiste vragen stelt, en ook stelt ze voor naar een bordje te zoeken als de dame de tekst niet kan vinden. Inderdaad staat op een bordje een aanwijzing.
Ze probeert bij het duo te komen die tegen de koopman moet spelen, dat doet ze door eerst iemand te prijzen vanwege zijn betrouwbaarheid (Jelmer) en dan zichzelf daarbij aan te sluiten, wat niet lukte omdat Nyree tegen was. En dan zegt ze daarna: "oh, 1 tegen, niemand meer? Dan ga ik toch met Jelmer."
Héél brutale mol! Ik vraag me alleen af waarom ze openlijk met Nyree in een duo wilde, nadat die haar openlijk niet vertrouwde. Misschien wilde ze de anderen het idee geven dat zij Nyree niet vertrouwt dus dat het vice versa is, wat in de auto ook tot uiting kwam. De kijker moet blijkbaar ook op dit idee gebracht worden.
« Laatst bewerkt op: 13-07-2024, 11:16:12 door Run »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 13-07-2024, 09:30:38 »
Ik heb in het begin Emma ook als mol gezien, maar zie hier nu meer een winnares dan een mol.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 13-07-2024, 09:46:15 »
Als Emma de mol is brengt ze al op verschillende momenten onnodig geld binnen. In veel opdrachten doet ze dingen die bijdragen aan het slagen van de opdracht, zowat in alle afleveringen brengt ze geld in de pot. Ga maar na (voor de vuist weg noem ik hier het fort, de tussenopdrachten in de race naar de heli, nu ook weer met het Arabisch voor geld, et j’en passe… Ze heeft veel te veel anti-molacties. Maar ze heeft verdorie goed door hoe het spelletje werkt en ik hoop dan ook dat zij uiteindelijk wint. Ik denk ook dat Emma (samen met Jelmer?) het vroegst de mol op het spoor is gekomen of althans in de juiste richting is gaan kijken (naar Nyree dus).
« Laatst bewerkt op: 13-07-2024, 10:32:57 door Klaartje76 »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #15 Gepost op: 13-07-2024, 09:52:44 »
Ik zie in haar sinds afl 5/6 een winnaar die de mol Nyree nu 100% op het spoor is.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 13-07-2024, 20:58:46 »
Als Emma de mol is brengt ze al op verschillende momenten onnodig geld binnen.
Een aantal molacties van Emma:
- in de klas de woorden om te leren, verdelen, aan het eind bleek dat iedereen overhoord werd
- zich vaak laten beschieten door de poppen, door lawaai te maken wisten de poppen waar zij en Tiemen waren
- puzzel in de kamer snel maken zodat de bewaker nog niet zo ver was en Johan en Ben dachten dat de kamer nog niet betreden was, waardoor de bewaker veel sneller kwam dat ze dachten
- in de vreemde situaties, steeds zelfde strategie, waardoor voorspellers dat doorkregen en geen punten meer kregen
- kistje niet zo beschrijven dat het verschilde van de andere foto's van de kistjes, wat zij als mol wist

Zo gaat er vaak indirect veel geld uit de pot. Openlijk brengt zij vaak zinnige dingen in maar die wijzen weer op voorkennis, zoals het noemen van het bordje bij de Efteling.

Ik denk dat Nyree als enige op Emma zit, de anderen zijn door Nyree op verkeerde spoor gezet.
Daarom kon Emma ook het risico nemen om te zeggen: 'één persoon tegen? Dan ga ik met Jelmer spelen tegen de koopman.' Want ze weet dat alleen Nyree haar verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 13-07-2024, 21:18:03 door Run »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 13-07-2024, 21:22:00 »
Zoals Klaartje zegt doet Emma heel vaak onnodig goede dingen. Gewoon een fanatieke kandidaat.  Zou een mol trouwens echt geen video’s kijken? Zou toch erg vreemd zijn.

Buiten dat, kijk eens naar haar gedrag in de “buitenspel” opdracht. Dat schreeuwt echt kandidaats. Ze is er puur op gefocust om haar mol (Nyree) in het spel te houden. Voor een mol is haar gedrag daar heel onlogisch. Voor een fanatieke kandidaat klopt het precies.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 13-07-2024, 21:34:16 »
Ik zie Emma meer als een slimme kandidaat die voor de winst gaat. Inderdaad, zij heeft een aantal verdachte acties maar vooral anti-molacties (wat Klaartje76 zegt). En zoals ik eerder zei, de mol gaat niet in de eerste opdracht voor een pasvraag omdat hij dan in de schijnwerpers komt te staan. En in Atypisch zat ze niet op de juiste plek.
In Molwaardig? wilde ze geen geld uitgeven om een filmpje te zien wat de mol zeker gedaan zou hebben.
« Laatst bewerkt op: 13-07-2024, 23:06:16 door Luc »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 13-07-2024, 21:43:16 »
Een aantal molacties van Emma:
- in de klas de woorden om te leren, verdelen, aan het eind bleek dat iedereen overhoord werd
- zich vaak laten beschieten door de poppen, door lawaai te maken wisten de poppen waar zij en Tiemen waren
- puzzel in de kamer snel maken zodat de bewakers nog niet zo ver waren en Johan en Ben dachten dat de kamer nog niet betreden was, waardoor bewakers veel sneller kwam dat ze dachten
- in de vreemde situaties, steeds zelfde strategie, waardoor voorspellers dat doorkregen en geen punten meer kregen
- kistje niet zo beschrijven dat het verschilde van de andere foto's van de kistjes, wat zij als mol wist

Zo gaat er vaak indirect veel geld uit de pot. Openlijk brengt zij vaak zinnige dingen in maar die wijzen weer op voorkennis, zoals het noemen van het bordje bij de Efteling.

Ik denk dat Nyree als enige op Emma zit, de anderen zijn door Nyree op verkeerde spoor gezet
In veel van deze situaties waar jij molacties ziet, brengt Emma ook geld binnen:
- in de klas was het verdelen van de te leren woorden zowat de enig werkbare manier; als iedereen alles had moeten leren, was er wellicht niet meer geld binnengekomen. Je kan dus net even goed zeggen dat Emma hier de omstandigheden schept waarbij tenminste iemand geld kan opbrengen.
- ze laat zich vaak (nou ja, twee keer) beschieten maar brengt samen met Tiemen wel het meeste geld binnen in die opdracht.
- de puzzel snel oplossen leverde ook weer geld op; en ervan uitgaan dat daardoor iemand daar nog eens tevergeefs binnengaat is geen garantie. Ook in het fort bracht Emma een groot deel van het geld binnen.
- bij de opdracht Atypisch is kiezen om iets onverwachts en niet voor de hand liggends te doen net kandidaats want er kon geld verdiend worden als de andere groep fout raadde. Rekenen op de omgekeerde psychologie-omslag bij de andere groep is opnieuw een gok en geen garantie op succes. De mol kan beter in de radersgroep zitten volgens mij.
- de beschrijving van het kistje was inderdaad nogal vaag, maar dat was ook zo bij Nyree’s beschrijving. Bovendien was de keuze tussen de drie kistjes voor de mensen aan tafel al moeilijk genoeg, want in de praktijk bleken die doosjes heel weinig van elkaar te verschillen. Zelfs met een heel gedetailleerde beschrijving zou de keuze van het juiste kistje nog geen evidentie geweest zijn. Bovendien bracht Emma in deze opdracht ook potentieel weer 250 euro binnen door de juiste enveloppe met de ingrediënten van het drankje te onthouden. Ook daar schiep zij ook weer de voorwaarden voor de anderen om toch geld te kunnen verdienen; als mol erop hopen dat ze toch het verkeerde kistje kiezen is een risico. Als mol kan je dan veel beter een fout maken bij het onthouden van de ingrediënten en dat geld in the first place al niet binnenhalen.

Ook in de opdracht Buitenspel zie ik Emma een perfecte taktiek uiteenzetten en toepassen om haar mol in het spel te houden. Zij stemt sowieso niet op Nyree, zegt ze ook tijdens het spel. Als Emma de mol zou zijn, weet ze toch dat Nyree en Jelmer het geld hebben en toch stemt ze niet op Nyree in de eerste ronde. Dat is toch een zeer vreemde keuze van Emma als ze de mol is. (Ik zie net dat NVR_95 het hierboven ook al aanhaalde, dat bericht kruiste met het mijne, waarvoor excuus)
« Laatst bewerkt op: 13-07-2024, 21:47:29 door Klaartje76 »