Na een goed begin van het seizoen, vond ik hem toch als een nachtkaars uitgaan.
Het was te makkelijk voor de meesten hier om de mol te vinden, mede door de bekende WIDM redactie-edit voor Stijn. (Uit de wind houden, onderbelichten, terwijl andere kandidaten actief verdacht gemaakt worden). Dan was er de keuze om molbriefings in de uitzending te gooien, wat verkeerd heeft uitgepakt m.i. Niet alleen was Stijn erg herkenbaar doordat zijn persoonlijke woordkeus erin naar voren kwam ('Absoluut!'). Maar iemand op het internet kon ook gewoon de stem van Stijn distilleren middels een aantal computergestuurde stappen. In de einduitzending proberen Rik en Stijn dit te pareren door te stellen dat de stem volledig AI was, maar ik geloof daar persoonlijk niets van. Één keer beluisteren was genoeg om de karakteristieke manier van praten van Stijn erin te horen. Misschien toeval, maar ik geloof het niet.
Mooie locaties en plaatsjes, maar sommige opdrachten vielen letterlijk in het water, wat jammer was. Meest memorabele opdracht was voor mij die in het spookhuis, met de Shining poppen (I see yooouuu) die er rondliepen. Sommige echte smaakmakers verlieten ook al relatief vroeg het spel (Ray, Bridget etc). Rik vertelde Stijn ook wel heel gedetailleerd voor elke opdracht wat hij moest doen, wat voor mij dan toch een beetje afdoet van zijn molstatus, want assertieve en creatieve mollen komen met improvisatie.
Maar overall, goed gedaan door mol Stijn, want hij acteerde prima en hield de verdenkingen van zich af. Maar voor ons Molloten was het te makkelijk om hem te ontmaskeren en ik heb ook geen echt spectaculaire molacties kunnen ontdekken. Al zal het neerleggen van een brief tijdens de massages voor Stijn zelf heel erg spannend zijn geweest. Stijn doet alsof het een heel risicovolle molactie was om geld door een toilet te spoelen in het I See You spookhuis, maar ik denk dat dat wel meeviel, aangezien de andere kandidaten over andere verdiepingen verspreid waren. En Roos de winnaar; die heeft enorm lopen nepmollen en heeft zichzelf in de voet geschoten met het gigantische veilingbedrag, dus boontje-loontje.