Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 70059 keer)

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #240 Gepost op: 25-02-2025, 22:35:08 »
Een tijdje terug las ik iets over een eventuele hint over de handen van de mol, maar ik kan het niet meer terugvinden, ik weet ook niet in welk topic het staat.
Iemand had de lengte van de vingers van de kandidaten geanalyseerd en naast de screenshots van de hand van de mol gelegd.
Is daar behalve Stijn nog iemand anders van over?

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #241 Gepost op: 25-02-2025, 23:26:34 »
De grote plaatje hint staat letterlijk zo in het molboekje:
'zolang je het grotere plaatje niet ziet...
is de kans aanzienlijk dat je in het duister blijft tasten.'

De 3 punten zouden (ook hier) kunnen wijzen naar de morsecode voor de letter S.
Maar misschien moeten we dat grotere plaatje letterlijk nemen en kijken naar de grootte (lengte) van de kandidaten.
De lengte van de mannen:
Teun: 1.80 m
Gabriel en Sam: 1.83 m
Ray: 1.85 m
Stijn: 1.95 m
Stijn met afstand het "grootste plaatje".

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #242 Gepost op: 25-02-2025, 23:49:46 »
Een tijdje terug las ik iets over een eventuele hint over de handen van de mol, maar ik kan het niet meer terugvinden, ik weet ook niet in welk topic het staat.
Iemand had de lengte van de vingers van de kandidaten geanalyseerd en naast de screenshots van de hand van de mol gelegd.
Roos.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 25-02-2025, 23:54:04 »

Ik heb dat in dit topic geplaatst op pag 6

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #244 Gepost op: 26-02-2025, 00:03:45 »

De 3 punten zouden (ook hier) kunnen wijzen naar de morsecode voor de letter S.
Maar misschien moeten we dat grotere plaatje letterlijk nemen en kijken naar de grootte (lengte) van de kandidaten.
De lengte van de mannen:
Teun: 1.80 m
Gabriel en Sam: 1.83 m
Ray: 1.85 m
Stijn: 1.95 m
Stijn met afstand het "grootste plaatje".

Nogmaals, Rik zei het voordat de eigenschappen bij de kandidaten gelegd werden. Voordat er dus überhaupt een mol was.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #245 Gepost op: 26-02-2025, 00:16:02 »
Bij het afdalen van het helikopterplatform kon je mogelijk het grote scherm zien onderaan de wing bank. Daar zijn twee echte schermen, waarvan 1 opzij. (Die vijf hoge schermen waren virtueel.)
Op een groot scherm kun je een groot plaatje zien.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 26-02-2025, 09:02:30 »
Ik heb dat in dit topic geplaatst op pag 6

Kim Koghee heeft het  in haar video's ook gehad over de hand van de mol. De foto in haar video vind ik duidelijker v.w.b. de hand van Stijn. Stijn heeft naar mijn idee kleine handen en korte vingers maar een opvallend lange middelvinger.

Ook nog maar eens genoemd: De opvallende L die de mol had geschreven bij de kraak in het woord MOL. Roos schreef bij de karaoke opdracht de L op exact dezelfde manier.

Edit: moet ook ineens denken aan het woord "lamp" bij de karaokeopdracht. Een heel raar woord tussen alle andere woorden die voorbij kwamen. Wellicht al een hint naar de andere lampjes: Bullseye->Roos (en de grote ogen die Roos steeds opzet bij de eliminaties)

https://www.wieisdemol.com/forum/2025/?topic=74778.360
« Laatst bewerkt op: 26-02-2025, 09:27:03 door Marimol »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #247 Gepost op: 26-02-2025, 09:51:54 »
Een opvallend moment was de mol die Rik ging bellen toen Rik in de TukTuk zat. Je hebt net het woord lamp gehad in de karaoke en dan wordt heel explicitiet in beeld gebracht dat de Tuktuk gaat rijden in het donker en dus de koplamp aandoet. Roos kijkt natuurlijk wel eens als een 'hert in een koplamp'.

En veel bollampen gezien, op eettafels, bij de massage, bij de leugendetector. Maar die zitten daar gewoon.
Maaike staat op het toneel in de spotlights, Stijn als model in de spotlights. Met licht kun je alle kanten op.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2025, 10:04:34 door foxhunter »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 26-02-2025, 12:59:11 »
Die bol-lampen zien we bij verschillende opdrachten terugkomen. In de kluisopdracht, bij de massage, op tafel bij de Apsara dans... Zou dat nou iets met het pad naar verlichting te maken hebben, of is het gewoon extra sfeerverlichting door de makers?
« Laatst bewerkt op: 26-02-2025, 18:19:04 door annebeestje »

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 26-02-2025, 14:25:55 »
Ik denk het niet. Als ze ook The Shining erbij gaan halen...
Shining -> Schijnen.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 26-02-2025, 17:57:58 »

Oftewel; Als je het grote plaatje wél ziet, ben / wordt je verlicht?
Zo lees ik het, wat dan zou wijzen op het 8voudige pad van verlichting.

Maar aangezien Rik het grote plaatje al heeft genoemd voordat er een mol was gekozen, moet het een hint zijn die ze op dat moment nog op iedereen hebben kunnen toepassen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #251 Gepost op: 26-02-2025, 19:42:12 »
In afl. 3 belt de mol naar Rik. Op de moltelefoon zie je als tijd eindigend op  27 staan. Rik neemt op om 20:55 op zijn telefoon. Eerst de handschoenscène gedaan en daarna pas echt gebeld.

Nora aan de eettafel over de 3 afwezige personen: om acht uur dineren en er om half negen nog niet zijn.

De astronomical twilight geeft aan wanneer het echt donker is en dat was om 19:40 - 19:46. De mol belde in het donker.
Dus om 20:27 kon eigenlijk alleen Stijn bellen. En dat Rik zegt je moet later terugbellen want ze zijn nog aan het eten.

« Laatst bewerkt op: 27-02-2025, 11:52:11 door foxhunter »

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #252 Gepost op: 26-02-2025, 23:51:32 »
Misschien moeten we gewoon simpelweg de verlichting (letterlijk) volgen in elke aflevering?
Meer L

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #253 Gepost op: 27-02-2025, 11:58:20 »
Er zijn heel veel beelden van spiegelbeelden, maar zoals Vriendlief tweeling Stijn ook al tekende: je ziet heel veel spiegelingen in water en glas. Van Parasollen, koeien, zwembadtrap en de deelnemers zijn allemaal wel eens gespiegeld en dus dubbel weer gegeven.
Stijn is sterrenbeeld tweeling (18 juni 1998).

En Sophie vergeleek in een biecht Stijn met een gloeilamp.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2025, 12:04:21 door foxhunter »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 27-02-2025, 19:06:40 »
Grappig toevalligheidje en kan echt alleen maar toeval zijn

Als je stijn intoetst (met kleine letters) op google translate naar khmer en je drukt op afspelen hoor je “mol”

:D

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 27-02-2025, 19:39:36 »
Misschien moeten we gewoon simpelweg de verlichting (letterlijk) volgen in elke aflevering?

Misschien moeten we een omgekeerde zoektocht starten. De mol houdt er namelijk niet van om in de schijnwerpers te staan toch?

Dus iedereen die verlicht wordt (Al dan niet letterlijk) is niet de mol?

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 1-03-2025, 10:37:32 »
Heb nog wat halfbakken spoortjes liggen. Ter zaterdag vermaak...

- Hadden we die boogjes op de taarten in aflevering 1 eigenlijk al eens goed geteld? of waren we te druk met uitzoeken wie de taart beschadigd heeft? Hoe dan ook, het viel me ineens op: die taarten zijn helemaal niet gelijk versierd.. Eén taart lijkt zo’n 24 boogjes te hebben, de ander 19. Samen? 43. Toevallig de leeftijd van Roos. Verdacht... Maar, stel dat die eerste taart er géén 24 had, maar 25. Dan krijg je 25 + 19 = S25. Seizoen 25. Stijn. Nog verdachter.
Kortom…op meerdere manieren uit te leggen en geen steek verder.

- De kandidaten stappen uit de lift en mogen kiezen tussen twee busjes. Op zich niks geks, ware het niet dat het voorste busje opzichtig met zijn waarschuwingslichten staat te knipperen, terwijl het achterste zich stilhoudt. Een subtiele hint? Zeggen ze: "Let op, hier zit de Mol!"? Want ja, Roos en Maaike kozen voor knipperende busje. Stijn had geen keus en werd achterin geparkeerd. Of gewoon een busje met een iets te enthousiaste alarmknop?

- En wat is dat nu toch met die verlichting. Dat de makers ons al wekenlang om de oren slaan met het achtvoudige pad naar verlichting, daar hoeven we niet meer over te discussiëren. Maar verlichting, wat bedoelen ze daar nu écht mee? Ook weer op meerdere manieren uit te leggen.
Optie 1: verlichting voor de kandidaat die de Mol zoekt. De spirituele tocht van een verdwaalde ziel die langzaam het duister verlaat en eindelijk de waarheid aanschouwt. Gaat bij de afvaller dan steeds letterlijk een lampje uit? Poëtisch...
Optie 2: verlichting voor de Mol zelf. Die zich aan het eind van dit pad eindelijk ontdoet van de zware last van het molschap en als een herboren mens het spel verlaat. Een soort therapeutische ontknoping, zeg maar.

« Laatst bewerkt op: 1-03-2025, 10:39:24 door annebeestje »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #257 Gepost op: 1-03-2025, 12:54:47 »
Over de verlichting...
Zou het niet zo kunnen zijn dat alle kandidaten een keer in het licht worden gezet. Behalve de mol?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 1-03-2025, 17:26:08 »
Lijkt me heel goed mogelijk. Iedere kandidaat is duidelijk in beeld gebracht met een lamp, behalve de Mol want die zit het liefst in het donker. Zoiets? Klinkt wel als een echte WIDM-hint.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 2-03-2025, 19:39:21 »
Een opvallend moment was de mol die Rik ging bellen toen Rik in de TukTuk zat. Je hebt net het woord lamp gehad in de karaoke en dan wordt heel explicitiet in beeld gebracht dat de Tuktuk gaat rijden in het donker en dus de koplamp aandoet. Roos kijkt natuurlijk wel eens als een 'hert in een koplamp'.

En veel bollampen gezien, op eettafels, bij de massage, bij de leugendetector. Maar die zitten daar gewoon.
Maaike staat op het toneel in de spotlights, Stijn als model in de spotlights. Met licht kun je alle kanten op.

Ik heb afgelopen week nog eens naar die bollampen gekeken. Hier is wel iets vreemds aan de hand. Het zijn steeds dezelfde bollampen en op de locaties waar deze bollampen staan tijdens de afleveringen zie ik ze niet op de websites van deze locaties:

1-Palais de la Poste
2-Apsara theater
3-Massage salon

Bij de leugendetector is het nog vreemder want de lamp is daar groen en niet in ieder shot zichtbaar. De lamp lijkt wel ingemonteerd. Bij Sam brandt hij niet altijd, bij Maaike wordt de lamp groter en kleiner en bij Roos brandt de lamp constant. Als Rik bij de leugendetector gaat zitten is er helemaal geen lamp.