Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 75787 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #280 Gepost op: 9-03-2025, 10:51:36 »
Dat zou mij ook niets verbazen. Als iemand op Stijn had gestemd als mol hadden ze bijvoorbeeld kunnen zeggen dat Stijn en Maaike evenveel punten hadden, maar dat Stijn alle eigenschappen had en Maaike maar één.
Ook hadden ze een andere regel kunnen kiezen, kijk maar eens in het topic over dit onderwerp.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #281 Gepost op: 9-03-2025, 11:04:52 »
Dat is een doorgedraaide conspiracy theory, daar geloof ik niets van.
die hint van het kamernummer (cijfers opgeteld 19 maken = de letter S van Stijn), daar zakt helemaal mijn broek van af
Vind ik ook flauwekul. Chronologisch: EERST weten ze de naam van de mol. DAN zoeken ze een kamernummer erbij (mogelijk zelfs puur en alleen voor het beeld, dus voor de kijkers, dat ze even provisorisch het nummer erop plakken terwijl dat kamernummer niet bestaat).

In elk geval is het gewoon een goede hint die werkt, wat is er mis mee? Als ze de nummers niet gehad hadden, dan was de hint er niet geweest, simpel. In dit geval konden ze het kamernummer maken, en dus zetten ze Stijn in die kamer. Perfect toch. Leuk bedacht, perfect uitgevoerd.
De Blondine is de Mol :)

Offline Fedde

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: 9-03-2025, 11:06:49 »
Op basis van meerdere dingen die naar Stijn verwijzen (alle Boedha dingen, de vries-opdrachten) vraag ik me stiekem toch af of 'hoe is de mol gekozen' niet meerdere scenario's klaar had liggen zodat ze bijna in elk geval alsnog de mol konden kiezen die ze al op het oog hadden

Ik denk niet dat ze meerdere scenario's klaar hadden liggen, maar dat sommige verwijzingen er in de loop van de tijd 'gewoon' bij verzonnen zijn, zoals de opdracht met de freeze waarbij ze het feestje tot leven moesten laten komen. Was een andere kandidaat de mol geweest, dan was het woord 'freeze' misschien niet eens gekozen.

Omdat de mol nu pas op een laat moment gekozen werd, is het, verwacht ik, ook lastiger geweest om diepere verwijzingen te verwerken en uit te werken. (Denk bijvoorbeeld aan de biljetten die samen het portret van Klaas vormden). Waar dan op een eenvoudige manier een 'verwijzing' kan worden toegevoegd (achteraf), is dat mooi meegenomen.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #283 Gepost op: 9-03-2025, 11:13:23 »
In elk geval is het gewoon een goede hint die werkt, wat is er mis mee?
Jammer dat niet alle kandidaten een naam had die met een S begint, want dan had de hint nog beter kunnen werken.
En laten we het maar zo zeggen: over smaak valt niet te twisten (ook al doen we dit op dit forum vaak).

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #284 Gepost op: 9-03-2025, 11:15:22 »
Je snapt het niet. Als Maaike als mol was gekozen dan had het kamernummer naar de M verwezen natuurlijk......

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 9-03-2025, 11:24:51 »
Ik snap het wel degelijk. Ja ze kunnen natuurlijk elk getal op die deur plakken. Maar alleen al dat er 3 kandidaten meededen waarvan de naam met een S begint maakt dit een hint die je niet kan maken. Los van de smaakverschillen.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 9-03-2025, 11:31:01 »
Jawel.. best prima hint dat kamernummer hoor. Juist in de eerste aflevering mag de hint nog naar meerdere personen verwijzen. Drie personen met een S. Niet te veel, niet te weinig, zo vroeg in het spel.

Offline Fedde

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 9-03-2025, 11:41:45 »
Maar alleen al dat er 3 kandidaten meededen waarvan de naam met een S begint maakt dit een hint die je niet kan maken. Los van de smaakverschillen.

Dus de aanwijzing met de koffer of het vliegveld (L.Somsi) mag dan ook niet gezien worden als verwijzing naar de mol? Ik denk dat die verwijzing, in combinatie met andere, je toch wel de goede kant op zouden sturen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #288 Gepost op: 9-03-2025, 12:08:43 »
Er zijn altijd hints die naar meerdere kandidaten verwijzen. En je had het kunnen weten. Immers bereikte maar 1 S de finale.......dat konden ze vantevoren ook niet weten, dus een heel gewaagde hint....... (afijn, ze willen ook wel dat je het weet tegen die tijd LOL).

Offline Fedde

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 9-03-2025, 12:11:20 »
Er zijn altijd hints die naar meerdere kandidaten verwijzen. En je had het kunnen weten. Immers bereikte maar 1 S de finale.......dat konden ze vantevoren ook niet weten, dus een heel gewaagde hint....... (afijn, ze willen ook wel dat je het weet tegen die tijd LOL).

Inderdaad. Je zit al op een voorgesorteerd spoor. Alleen met nog een aantal splitsingen. Maar naarmate er kandidaten afvallen, vallen er ook splitsingen weg. Hadden Sofie en Sam de finale gehaald, dan was dat spannend geweest. Al had de aanwijzing met de koffer, i.c.m. met de andere aanwijzingen toch maar naar 1 S geleid. ::tandpastasmiley::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 9-03-2025, 12:29:47 »
Ja @MartinJ, soms heb je wel eens officiële door de makers bedoelde hints ‘waar je broek van afzakt’. Een simpele riem doet dan al wonderen.  :)

Maar je herinnert je ongetwijfeld het seizoen van De Mol Duitsland. Dat begon met die fantastische opdracht in het maisveld (die jij trouwens formidabel geanalyseerd hebt indertijd). In dat veld was ook het symbool voor ‘mannelijk’ uitgespaard: dat werd achteraf ook benoemd als officiële verborgen hint, maar op dat moment waren er nog vijf mannen in het spel en kon het op elk van deze slaan. Dat was dus vergelijkbaar met de S-hint nu en de kofferlabel hint van WIDM nu.

Ik heb begrip voor je standpunt. Maar soms moet je niet te streng zijn. Het valt meestal wel uit te leggen achteraf. “Den uitleg is alles”, zo zei mijn vader vroeger vaak als zijn dochter weer eens iets had uitgespookt “waar zijn broek van afzakte.”  :)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #291 Gepost op: 9-03-2025, 16:50:35 »
Hele slechte verborgen hints dit keer. Maarja misschien komt dit, omdat Stijn pas daar gekozen is.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 9-03-2025, 16:54:15 »
Dat de mol pas later gekozen is, vind ik geen goed excuus voor matige hints. Je kunt altijd de mol ter plekke een hond in Baudot-code laten aaien. Ik noem maar een dwarsstraat  ::)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 9-03-2025, 18:55:16 »
Toch ook bizar hoe het toeval ons in de zoektocht naar mogelijke hints op het verkeerde been kan zetten. Neem nu Roos in bad in het griezelhotel. Dat had toch een heel mooie hint geweest (als zij de mol was geweest), omdat die opdracht een ode was van de regisseur aan een van zijn lievelingsfilms, The Shining, waar er ook iemand in bad ligt. Dan denk je als eventuele Roos-verdenker: “Ola, ik heb je molletje!” Blijkt achteraf dat Roos geen idee had dat er een vergelijkbare ‘badscène’ in die film zat en dat het voor haar gewoon een goede manier was om uit het zicht van de kamermeisjes te blijven en geen geld meer kwijt te spelen (de kamerprijs niet onnodig op te drijven). Er zit soms zo veel toeval in waar wij als molloten op aanslaan.

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #294 Gepost op: 9-03-2025, 19:02:53 »
Dat de mol pas later gekozen is, vind ik geen goed excuus voor matige hints. Je kunt altijd de mol ter plekke een hond in Baudot-code laten aaien. Ik noem maar een dwarsstraat  ::)

Ja maar dat zijn de soort hints die ik helemaal nergens op vind slaan. Want...

1, daarvoor moet je al een soort tunnel op de mol hebben. (Oké dat kan gebeuren...)
en 2, ook nog zo gek zijn dat je letterlijk alle keren dat dat mormel is geaaid gaat analyseren...

Plus, je moet de twee stappen combineren. Ik verwacht niet dat die twee dingen bij het overgrote deel van het forum gaat doen überhaupt.
Sowieso de hints dat seizoen vond ik ook mager, iets met een pieptoon voor honden die maar half werkt... :-X

Daarom vind ik die fotograaf hint zo leuk, het klopt wel degelijk wat Rik zei... en dat doen ze de laatste tijd wel vaker, dat Rik ten midden van een seizoen een hint geeft.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 9-03-2025, 21:36:31 »

1, daarvoor moet je al een soort tunnel op de mol hebben. (Oké dat kan gebeuren...)
en 2, ook nog zo gek zijn dat je letterlijk alle keren dat dat mormel is geaaid gaat analyseren...

Precies dit vind ik dan weer heel leuk!  ::bravo::

Online DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 9-03-2025, 23:31:25 »
En ik vind het dan geen hint meer, maar een te grote sprong in logica...

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #297 Gepost op: 10-03-2025, 00:31:56 »
Iets met een badeend en dan de verwijzing naar Guus Geluk... (ik blijf erbij: Guus is een gans, geen eend)
Sinds die 'aanwijzing' speur ik wat minder naar hints.  ???
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 10-03-2025, 08:04:04 »
Goed…nogmaals, het voorbeeld was maar een dwarsstraat. Dus even los van persoonlijke voorkeur naar het type hints: mijn punt was dat je best hints kunt bedenken rondom het concept “mol” en het gedrag van de mol, in plaats van de specifieke kenmerken van de kandidaat, zoals de naam of het beroep.
Ik vind het een zwaktebod om als verzachtende omstandigheid te noemen dat de mol nog niet gekozen was.

Online DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 10-03-2025, 09:57:38 »
Daar ben ik het mee eens, echter was het zo dat allebei de mollen van dat seizoen al van tevoren wisten dat ze dat hondje zo moesten aaien. Iets wat je Stijn niet ook nog zou moeten vertellen, als je ziet hoe strak van de stress dat hij stond.

Maar je weet los van dit alles dat het best wel wat is wat je vraagt... (als je het over de Nederlandse Mol hebt)