Mensen toch. Wat voor een weekend is dit? Eerst lees ik de gekte over een youtube-hoax, nu deze onzin in een kandidatentopic? Moderators?!
De manier waarop Bridget en Maaike reageerden op het niet meer mee willen dansen van Nora zou de enige manier moeten zijn waarop wij forummers op zoiets reageren. Respectvol mensen, asjeblieft. Laat polarisatie bij de populistische politiek. Hier zijn we genuanceerd, hoffelijk en respectvol, naar kandidaten en elkaar.
Het feit dat er niet op wordt teruggekomen, en we Nora weer zien ’s avonds in een zwembad, doet sterk vermoeden dat er voor het team genoeg redenen waren er niet verder geen aandacht aan te besteden, waarschijnlijk na normaal overleg met Nora. Als ervaren molloot moet je daarvoor antennes hebben ontwikkeld vind ik, ik in ieder geval wel.
Het laatste wat moet gebeuren is tientallen posts over totaal niet ter zake zijnde meningen verkondigen op basis van een moment van niet meer mee willen doen aan een opdracht. Uit een aantal reacties blijkt wat mij betreft op een slecht verhullende toon een zekere intolerantie, vooringenomenheid tav iemands levensovertuiging, wat mij betreft kortom een gebrek aan begrip van keuzes van kandidaten met waardeoordelen die ongegrond zijn.
Ik zou mij als medeforummer graag willen distantieren van opmerkingen als ‘weigerkandidaat’ of ‘widm beschermen tegen andere culturen’. Volmondige jaknikkers op dit soort posts laten zich te gemakkelijk uit de tent lokken en zich kennen helaas.
Astublieft, respectvol terug naar het kandidatentopic.