Auteur Topic: [Kandidaat] Nora Akachar  (gelezen 46518 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Kandidaat] Nora Akachar
« Reactie #240 Gepost op: 2-02-2025, 22:33:41 »
hear hear. Andere posts slaan helaas de plank mis.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #241 Gepost op: 2-02-2025, 22:37:48 »
hear hear. Andere posts slaan helaas de plank mis.

Sprak de blinde timmerman.
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #242 Gepost op: 2-02-2025, 22:43:31 »
Laten we deze discussie even een halt toeroepen hier, want ik heb mijn inbox vol met meldingen zitten. Zijn zo terug  ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 2-02-2025, 22:46:09 »
Laten we deze discussie even een halt toeroepen hier, want ik heb mijn inbox vol met meldingen zitten. Zijn zo terug  ::)

Die meldingen komen - voor de goede orde - niet van mij. Ik discussieer het liefst met open vizier en zonder achterliggende agenda. Ik verwacht alleen wel dat, als ik verzoek om persoonlijk met rust gelaten te worden, ik niet gestalkt word middels een dichtslibbende DM-inbox.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 22:49:41 door Michmol »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 2-02-2025, 22:50:31 »
Die meldingen komen - voor de goede orde - niet van mij. Ik discussieer het liefst met open vizier en zonder achterliggende agenda. Ik verwacht alleen wel dat, als ik verzoek om persoonlijk met rust gelaten te worden, ik niet gestalkt wordt middels een dichtslibbende DM-inbox.

Jij hebt mij 3 DM's gestuurd en ik heb alle drie de DM's beantwoord. Als je er nog meer hebt ontvangen is dat veelzeggend, dan ben ik niet de enige die zich heeft gestoord aan je slecht verhulde xenofobe houding.

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 2-02-2025, 22:55:40 »
Ik ben het eens dat Nora, behalve geld, helaas weinig inbrengt in het spel. Mede door uit te stappen is ze is een guest actress in een serie met een ensemble cast bestaande uit leading actors.

Even zeggen dat ik ieder jaar graag Michmol zijn berichten lees en er helaas te weinig heb gezien dit seizoen. Verdwijn aub niet. ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 3-02-2025, 22:54:05 door Mit »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #246 Gepost op: 2-02-2025, 23:03:55 »
Ik kan sommige posts missen als kiespijn, zo zie je maar.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #247 Gepost op: 2-02-2025, 23:05:28 »
Laten we de discussie hier voortzetten op Nora als kandidaat of mogelijke mol en stoppen met elkaar aan te vallen op de persoon, bedankt alvast allemaal!

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #248 Gepost op: 2-02-2025, 23:08:27 »
Uhm ja goed idee... ze is dus echt niet de mol
dusss

::)

Offline D*N

• Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #249 Gepost op: 2-02-2025, 23:20:28 »
Joeee dat geldt overigens voor iedereen  ;D. We gaan met alle mods hier over overleggen, maar voor nu gewoon weer on topic.

Offline Lodewijk van Lodenstein

• Forumlid
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
« Reactie #250 Gepost op: 3-02-2025, 00:37:37 »
Nora is sowieso niet de Mol. Geen Molacties, haalt het meeste geld binnen en stapt nota bene uit een opdracht. Opvallend dat dat laatste hier nog niet is besproken. Waarschijnlijk komt het door haar zwakke enkels. Misschien moeten we ons afvragen of we wel willen dat mensen met zwakke enkels überhaupt mee mogen doen aan dit programma. Ik zal daar eens een apart topic voor oprichten.

Nora ligt trouwens ook echt buiten de groep. Iemand zei hier dat ze een bondje met Roos heeft? Jammer dat we daar niks van zien! Nora heeft nu niet echt een persoonlijkheid. Het enige wat we van haar weten, is dat ze leuke Engelse catchphrases heeft, en zwakke enkels.

« Reactie #251 Gepost op: 3-02-2025, 10:14:25 »
Vergeet niet dat het daar vreselijk heet is. Dit werd gezegd in de andere groep. Daar kan je last van hebben, zeker als je in de zon lang op 1 been moet staan.
Ik heb haar, omdat ze geen invloed had in een grote opdracht, ook afgestreept als mol. Ze komt mij wel intelligent en leuk over, ik denk dat ze erg wordt onderschat hier, het is ook maar hoe de makers je in beeld brengen. Ze zit ook met een stel enorm expressieve dominante nepmollen, dan valt het op als je niet zo hard blèrt.
Ik hoop dat ze ver komt.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 3-02-2025, 11:01:09 »
Tjonge jongen! “Zwakke enkels”, je leest hier toch wat! ::rofl::

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 3-02-2025, 16:56:14 »
Mijn minst favoriete kandidaat of all time. Is niet enthousiast, haakt zelfs af bij een opdracht, ligt niet lekker in de groep, en dan die Engelse woorden iedere keer. Hoopte zo dat ze er uit vloog, maar helaas

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #254 Gepost op: 3-02-2025, 17:24:39 »
Als een kandidatentopic steeds meer gebruikt wordt om persoonlijk gal te spuwen en hard te veroordelen op de persoon, met grove kwalificaties, en er dingen bij gehaald worden die niets met de inhoud te maken hebben, iemand veroordeeld wordt op basis van geloof, afkomst, sexe, overtuiging, karakter wat mij betreft, lichamelijke zwakheden, dan helpt dat niet bij het zoeken op inhoud naar de mol, heeft het niets meer met het spel zelf te maken -daar is dit mooie forum voor- en zou ik voorstellen kandidatentopics dan maar te sluiten.
Laten we ver weg blijven met elkaar van de manier waarop er op x - voorheen twitter - wordt gesproken over personen; beneden alle peil.
Ook al ben je het niet eens met hoe iemand in het spel staat, denk je dat er andere manieren zijn, leukere, sportievere, om aan wie is de mol deel te nemen, dan nog kun je fatsoen en respect bewaren, en je commentaar op een neutraler toon delen met te rest, als het wat bijdraagt tenminste.

::ontopic::

Nora zal gegronde redenen hebben gehad om niet meer mee te willen doen. Moeten we respecteren, op de manier waarop de kandidaten dat hebben gedaan.
Jean-Marc van Tol was ook  opeens uit het niets Sjaak Afhaak, verliet zelfs het spel, hebben we ook niet aan de schandpaal genageld. Hoeft niet.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 3-02-2025, 18:06:45 »
Ik denk dat Nora gewoon een erg goede kandidaat is die niet mee wil doen aan nepmollen en fratsen. Ze haalt veel geld binnen, is altijd kalm, zou in een spookhuis kunnen slapen en observeert veel.

Het zal een strategie zijn die bij haar past. Gaan voor de winst!

Ik heb er zelf geen ervaring mee inderdaad, maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat je als je daar last van hebt gezellig in een zwembad gaat zitten.
Maar als jij zegt dat dit wel kan, geloof ik je op je woord.

Omdat ik sterk voorstander ben zaken als menstruatie uit de taboesfeer te halen. In het water liggen kan juist de menstruatie minderen en pijn verlichten.

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 3-02-2025, 18:19:20 »
@Mollem: Ik zie dat toch anders. In de eerste plaats denk ik dat ik - laat staan 'wij' - helemaal niets moeten omdat jij een andere mening hebt. Het staat jou volkomen vrij om Nora te respecteren en geen enkel vraagteken te zetten bij haar onverwachte en onopgehelderde besluit om halverwege een opdracht niet meer mee te doen c.q. aan te nemen dat zij daar 'gegronde' redenen voor had die zonder meer respectabel en invoelbaar zijn.

Persoonlijk vond ik het een curieus incident, temeer daar er - en daar gaat de vergelijking die jij maakt met bijvoorbeeld Jean-Marc al mank - geen enkele verklaring werd gegeven. Nora vertrok, Maaike en Bridget stamelden iets begripvols, en er werd niet meer op teruggekomen. Ook niet toen Nora evenmin aanwezig was bij het tweede deel van de opdracht. Zoiets is in de hele geschiedenis van (WI)DM nog nooit voorgekomen, en dat is op zichzelf al iets wat discussiewaardig is.

Juist door het ontbreken van een verklaring ontstaan er speculaties. Als ze ziek was of zich anderszins niet lekker voelde had er geen haan naar gekraaid. Maar juist omdat dit een welbewuste keuze van Nora lijkt, werpt het de vraag op of het wenselijk is dat - ook al 'mag het altijd' volgens Splinter Chabot - kandidaten zonder reden kunnen weigeren een opdracht (verder) uit te voeren. Hierbij werd in dit en het opdrachttopic al gauw de mogelijkheid geopperd dat het wellicht met Nora's geloof te maken had. Dat is inderdaad speculatief, maar tegelijkertijd ook niet geheel ondenkbaar.

Er zijn mensen die vinden dat een geloofsovertuiging - en ik benadruk: welke dan ook - bij voorbaat alle respect verdient waarna er ook geen vragen meer mogen worden gesteld. Er zijn ook mensen die daar anders over denken, en ik behoor tot die laatste categorie. Maar om je gerust te stellen: anders dan wat gisteren door iemand werd gesuggereerd zou ik exact zo verbaasd zijn als niet Nora, maar Maaike en/of Bridget er halverwege zonder opgaaf van reden mee waren gekapt. Ik heb het gevoel dat sommige mensen het er liever niet over hebben, juist omdat het Nora betreft. Dat is m.i. bijna net zo kwalijk als er alleen maar over vallen omdat het Nora was die afhaakte.

Maar goed, Nora stopte halverwege zonder opgaaf van reden met een opdracht, en dat blijft opmerkelijk. Zelfs bij de Trust Nobody Podcast sprak men daarover vanochtend zijn verbazing uit. Dat mag volgens mij gewoon benoemd en bediscussieerd worden - ook in een wat breder Molverband. Want als een kandidaat - van welke afkomst of overtuiging dan ook - gewoon kan weigeren mee te doen, wat betekent dat dan verder voor het spel?

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 3-02-2025, 18:31:26 »
Helemaal eens.

Al vind je een opdracht lastig, is het nog geen reden om er maar stante pede mee te kappen.
Het ontbreken van een toelichting door Rik en de constatering dat er daarna ook nog eens geen spoor van Nora te bekennen was in het theater geeft te gissen.

Uiteraard mag dit benoemd worden, want er blijft een curieuze beslissing van een kandidaat onverklaard. Hetzelfde zou voor iedere andere kandidaat gelden. De kijker blijft met vraagtekens achter.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 3-02-2025, 18:36:04 »
Helemaal eens met Michmol en Mollenmania

Zo zie je maar @Mollem.. jouw mening is niet heilig hier en in termen van “we” praten strijkt velen tegen de haren in.

Zullen we dit verder laten want het wordt er verder niet gezelliger op en het draagt verder weinig bij

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #259 Gepost op: 3-02-2025, 18:39:14 »
We komen als moderatoren snel met een verduidelijking. Maar ik dacht dat het ondertussen wel duidelijk was dat we deze discussie hier nu niet meer gingen verder voeren.  ::ontopic::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?