Auteur Topic: [Kandidaat] Maaike Martens  (gelezen 51490 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Maaike Martens
« Reactie #80 Gepost op: 9-02-2025, 10:47:54 »
Opvallend momentje tijdens de eliminatie. Sophie staart Maaike lang aan. Logisch, omdat ze volgens de edit op haar zit.

Als Maaike op haar groene scherm heeft gereageerd zegt Sophie: 'Goed gedaan'.

Vervolgens maakt Maaike wel even oogcontact met Sam (draait zich dus wel om naar die kant), maar niet met Sophie. Gedrag dat ik verwacht van een al door iemand ontmaskerde mol. Je durft mensen die jou niet verdenken natuurlijk wel aan te kijken.

'Feliciteert' Sophie Maaike met haar acteerprestatie?
Het blijft bij mij ook knagen dat ze niet achter haar joker aanging. En die opvallende foute handbeweging bij de dans. Spiegelen: Stijn noemt blauwe bril, zij spiegelt dat vlak voordat iedereen juiste fotograaf wil kiezen. Naast Stijn en Sophie stemde Maaike op Roos tijdens beeldhouwen. Hoe ze naar Rik keek tijdens de eliminatie, vol trots leek het wel. In elk geval zat ze niet in angstige spanning.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2025, 10:56:24 door Run »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 9-02-2025, 10:59:53 »
Sinds de val van Bridget zit ik op Stijn en Maaike was mijn back-up in het (voor mij onwaarschijnlijke) geval dat Stijn nog afvalt. Gisteren zag ik Maaike tijdens de eliminatie een soort van nee schudden, alsof ze zich had verzoend met het rode scherm dat ze verwachtte te gaan zien. Ik denk niet dat ze de mol is.

« Reactie #82 Gepost op: 9-02-2025, 17:26:10 »
Maaike lijkt wel een vooruitziende blik te hebben, zegt tegen Sam: 'stel je nou voor dat je eruit ligt, dan verdwijnt al je informatie.' Vorige week was dat ook al, 'alsof iemand een 10 kan hebben.
Alles kan natuurlijk, maar ik vind het wel erg opvallend (en hilarisch voor de 10e uitzending)
Hoe ze ook heel duidelijk zei dat ze Stijn in de gaten ging houden. Kan natuurlijk, als kandidaat zijnde, maar ook als mol (waarna ze hem ook even probeerde te spiegelen'.
Ik hoop dat zij de mol is!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 9-02-2025, 19:01:54 »
Maaike kijkt om zich heen terwijl ze op de massagetafel ligt. Na de massage zegt ze in bijzijn van de rest, dat ze om zich heen heeft gekeken. De anderen kunnen daardoor denken dat ze de mol heeft gezien en daarom in het spel blijft vanaf nu. Dat is al de derde keer een vooruitziende blik!
Ik denk dat ze vanuit die moeilijke positie op de massagetafel wilde weten hoever je om je heen kon kijken. Daarna kon ze met meer vertrouwen de enveloppen bij de anderen gaan neerleggen. Ze heeft niet veel kunnen genieten van de massage wat ze erg jammer vond.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #84 Gepost op: 9-02-2025, 22:14:11 »
Ja, Rik maakte toch zelfs een opmerking daarover? Iets als 'Dat is jammer, want jij kon het vast wel gebruiken'?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 9-02-2025, 22:17:32 »
Even nagekeken, letterlijk zegt hij: "Die had je best goed kunnen gebruiken."
Een hint naar de spanning die Maaike als Mol toch wel heeft?
 ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #86 Gepost op: 10-02-2025, 14:38:23 »
Sterk gevonden meneer Tunnel!

Wat ook voor Maaike spreekt, is het passief omgaan met de joker die bij Sam zit. Een normale kandidaat zou toch gek worden?

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 10-02-2025, 17:07:14 »
Straks blijkt de 'Hallo allemaal' hint toch nog waar. In het begin zat ik op haar, maar ik heb me laten verblinden door Sam's 'Nee!'
wat mij zo'n mooie dekmantel leek. Terug naar Maaike dan maar? Sophie zou ook nog kunnen. De rest valt volledig te schrappen.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 10-02-2025, 20:50:37 »
Ik vind het zo vreemd dat deze thread zo leeg is…
Ik zit al weken hoofdzakelijk in de Stijn-tunnel maar heb altijd Maaike op nummer 2 gehad. Nu opeens bijna iedereen denkt dat Stijn het is, hoop ik zelfs stiekem dat Maaike het is.
Maaike heeft toch nooit iets gedaan waarbij meteen duidelijk was dat ze slechts een kandidaat is? In Follow the Money staat ze op een tweede laatste plek, onder Stijn. In de laatste aflevering leek Stijn verwarring te zaaien door te beginnen over een blauwe bril, maar was Maaike uiteindelijk degene die het dit tegen de rest zei, en zo zijn er nog wel meer vreemde dingen die ze doet. Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

Ik zit ook liever in een Maaike tunnel dan die van Stijn. Echter vond ik dat Maaike overduidelijk Stijn controleerde en zijn molactie bevestigde door aan de groep te vragen: 'Ohh een rode bril, nee ok, dus geen blauwe.  ::)'

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 10-02-2025, 20:58:05 »
Echter vond ik dat Maaike overduidelijk Stijn controleerde en zijn molactie bevestigde door aan de groep te vragen: 'Ohh een rode bril, nee ok, dus geen blauwe.  ::)'
Nee dat was tijdens onderonsje met Stijn.

Of Maaike is de mol óf ze heeft de mol gezien tijdens de massage en dan is dát de reden dat ze zo vergenoegd keek tijdens de eliminatie. Ik houd alle opties open met een Belgische regisseur.  :P Winnaar of mol. Maar mol lijkt me het meest logisch, heb afl. 1 nog eens bekeken en ze raakt zonder reden een perfecte taart aan. Daar begon het al mee. In laatste afl. kiest iedereen juiste fotograaf en zij begint dan twijfel te zaaien vanwege die blauwe bril. Weinig geld verdiend bovendien.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2025, 21:05:52 door Run »

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 10-02-2025, 23:07:14 »
Ik blijf dat blocnote moment raar vinden en vind het een flauwe keuze om te gaan dansen, dat hadden de kandidaten zelf ook wel verprutst..

Chapeau voor Nora dat ze het doorheeft maar maaike is zeker niet ''de beste mol allertijden'' voor mij is ze nieteens beter dan anna maar dat is niet helemaal eerlijk omdat ze een onvoorbereide mol was.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #91 Gepost op: 11-02-2025, 11:29:26 »
Chapeau voor Nora dat ze het doorheeft maar maaike is zeker niet ''de beste mol allertijden'' voor mij is ze nieteens beter dan anna maar dat is niet helemaal eerlijk omdat ze een onvoorbereide mol was.
Ik denk dat Maaike liever gaat voor de titel "beste winnaar aller tijden". Ze heeft deze aflevering op sublieme manier Stijn ontmaskerd.
Wat mij ook nog opviel is dat Rik het niet na kon laten om tegen Stijn te zeggen na het groene scherm "jij bent ook door". Duh

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 11-02-2025, 18:12:27 »
Wat mij ook nog opviel is dat Rik het niet na kon laten om tegen Stijn te zeggen na het groene scherm "jij bent ook door". Duh

Trapt rik vaker open deuren in dan?

« Reactie #93 Gepost op: 11-02-2025, 18:17:46 »
Ik vind Maaike meer achter Stijn aanhobbelen en proberen te vertragen dan dat hij aan het mollen is.

Ook wel grappig, als Rik zegt dat ze 2000 euro kunnen verdienen bij deze opdracht, zegt ze: oei :-)

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 11-02-2025, 21:43:18 »

Maar mol lijkt me het meest logisch, heb afl. 1 nog eens bekeken en ze raakt zonder reden een perfecte taart aan.
Maaike zet haar taart neer en geeft met haar linkerhand bewust een tikje aan de taart, haar linker wijsvinger likt ze later af. Is dat wat je bedoelt? Het neerzetten gaat ook wat onbehouwen, als er daardoor niets van de top was afgevallen was haar taart toch afgekeurd. De taart is niet meer heel/compleet/perfect afgeleverd. De andere taart stort pas in ná afleveren, die lijkt mij niet afgekeurd.

Edit:
Maaike zegt bij Versierpoging met een knipoog ‘rechtzetten, veranderen, je gaat het pas zien als je het door hebt’. Net als bij het feestje voor de mol is Maaike bezig met uit te blazen kaarsjes en een taart. Misschien slaat ‘rechtzetten en veranderen’ naar de taart op de boot waar ze op het topje van taart dingetjes rechtzet en verandert.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2025, 23:53:32 door Crapuleke »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 12-02-2025, 07:35:50 »
Huh? Ik dacht dat het inmiddels wel duidelijk was…Ray stoot met zijn been tegen de stoel die in de weg staat. Die botst tegen de tafel, en dan zie je de taart inzakken. Is gewoon in beeld!

« Reactie #96 Gepost op: 12-02-2025, 09:42:04 »
Maar het is ook Maaike die haar vinger aflikt, in beeld. En zij zit nog in het spel.
Het kunnen leuke beelden opleveren in aflevering 10. Ook haar gezichtsuitdrukking tussen de ballonnen, iets te vrolijk als Rik het over z'n afspraakje met de mol heeft.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 12-02-2025, 20:23:49 »
Huh? Ik dacht dat het inmiddels wel duidelijk was…Ray stoot met zijn been tegen de stoel die in de weg staat. Die botst tegen de tafel, en dan zie je de taart inzakken. Is gewoon in beeld!
Klopt. Maar deze taart is al afgeleverd. Maaike zegt in haar biecht dat ze perfect moeten worden afgeleverd.

Kijk nog eens als Maaike haar taart neerzet, dan tikt ze met haar linker wijsvinger een deukje in haar taart. Als ze wegloopt likt ze haar vinger af. Het komt bij mij over dat ze dit deukje met opzet maakt, waardoor haar taart bij afleveren niet meer perfect is.

Edit:
Aan het einde van haar biecht zegt ze ook nog 'God zegene de greep'  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 12-02-2025, 21:29:16 door Crapuleke »

Offline Karlijn13

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 15-02-2025, 17:44:14 »
Ik verdenk Maaike eigenlijk niet meer, maar na het terugkijken van haar reactie op of ze de mol is, twijfel ik toch weer een beetje.
Ze is zich in de lift éxtreem bewust van de camera's (is ze daarvoor door Rik gewaarschuwd?) en in het busje lijkt ze heel ongemakkelijk / gestressed.

Offline Tara01

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 15-02-2025, 21:59:32 »
Beste positie als mol; opvallend om 2x door Rik aangetikt worden en proberen de kandidaten met hoogste biedingen over te houden…. Zeker weten het meeste uit de pot - indirecte actie!