Auteur Topic: [Kandidaat] Gabriël Martina  (gelezen 7445 keer)

Offline Mvnl

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Gabriël Martina
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2025, 16:53:22 »
Vond zijn 'ook wel jammer dat er niemand naar huis is... toch?' ook een beetje voelen als iemand die probeerde zich in te leven in een kandidaat

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2025, 18:04:56 »
Het viel me op dat hij zag dat een aantal objecten bij 1 tafel hoorde terwijl Ray dat niet zo snel zag. Voorkennis? Hij stuurde daarmee aan op dat draakje van 750 euro, dat stond achter iets anders dus lastig om te zien dat er een vingerafdruk op zat, bovendien was dat maar aan één kant zichtbaar.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2025, 18:07:51 door Run »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2025, 21:57:23 »
Ik krijg geen hoogte van deze man. Goed dat hij af en toe biechtgewijs iets mag zeggen, want anders zou ik vergeten dat ie meedoet. Hij is me te onopvallend, zodanig zelfs dat het verdacht begint te worden.  :)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #23 Gepost op: 12-01-2025, 23:51:31 »
Stond bij de uitslag van de foto opdracht onder de Cambodjaanse vlag.

Wijst ons op Sophie die bij de kraak de beveiliger zou achtervolgen. Zeg nou zelf dit is een heel onwaarschijnlijk verhaal!

Ook raar hij zegt wie heeft die gepakt bij de uitslag van de kraak dat Bridget -750 heeft gepakt.Dat wist hij, kon er maar 1 zijn. Vervolgens gaat hij het beeldje dat Bridget mee nam heel raar bekijken of hij het blacklight kan zien.

De manier waarop hij Bridget uithoort vind ik vreemd, Bridget geeft al snel de schuld aan Ray, want ze wist niets van het mingeld. Verwarring compleet.
Zeker als het gaat over de info over mingeld, dan zouden ze zeker beter hun best hebben gedaan. Ray enorm verdacht gemaakt hierdoor.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2025, 08:45:05 door foxhunter »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2025, 14:00:55 »
Aflevering 1:
- Er komt drie keer een hond voorbij als Gabriël in beeld is en één keer komt hij vlak daarna in beeld. Erin gemonteerd met Al?
- De eerste twee keer als Rik 'mol' uitspreekt, komt daarna als eerste Gabriël in beeld.
- Gabriël is nr 2 die hoort of hij wel of niet de mol is. Hij zegt daarna: 'Maar wie is het dan?' Want hij is het niet hoor! Hij kan daarna als eerste in een van de twee auto's stappen, hij gaat voorin in de achterste auto zitten, in de voorste zit Bridget die als eerste bij Rik moest komen. Nu kan hij rustig overdenken hoe hij gaat reageren tegenover de anderen. Het duurt wel even voordat de auto's vol zijn want stuk voor stuk moeten ze met de lift naar boven naar Rik en weer terug. Lekker veel tijd om na te denken voor Gabriël! Hij houdt zich erg op de vlakte bij de anderen in de auto.
- Bij de rekenopdracht in de tuktuk lukt het eerst niet om gepast geld te krijgen, volgens Gabriël hoeft dat niet per se. Het is dat Ray het goed onthouden heeft en blijft proberen gepast geld ergens te krijgen, anders was de opdracht niet geslaagd. Gabriël draagt weinig bij. Hij probeert Ray's vertrouwen te winnen door te spiegelen: als Ray ergens naartoe wijst, doet Gabriël precies hetzelfde en vrijwel gelijktijdig! Aan het eind houden ze allebei schaapachtig een berg ijsblokjes vast in hun t-shirt tegen hun buik! Je zou toch zeggen: opdracht voorbij, leg ze op het gras. Het is alsof Gabriël van plan is om Ray als eerste goedgezind te krijgen, die vindt hij het gevaarlijkst.

Aflevering 2 toevoeging bij wat al is gezegd:
Gabriël had op het beeld kunnen zien dat het voor Bridget lastig was om het beeldje te bekijken, vanwege de plaats en omdat er een bewaker vlakbij was. Maar hij komt helemaal niet voor Bridget op als Ray verontwaardigd is dat Bridget het beeldje niet goed bekeken heeft. Zijn plannetje om dat beeldje te laten pakken is namelijk geslaagd! Maar hij speelt wel met vuur om dit bij iemand als Ray uit te voeren.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2025, 15:27:09 door Run »

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2025, 16:48:38 »
Inderdaad de verdachtmaking naar teun (terwijl teun vooral zijn best doet en nauwelijks molt) vond ik ook raar..

Vind hem vooralsnog te weinig aanwezig voor een mol (maar misschien kan dat ook omdat bridget en roos wat overaanwezig zijn) want vorige week met het niet gepast willen betalen en deze week zat hij in het busje maar was hij ook vooral passief aanwezig.

Het zou eerder de rian van dit seizoen kunnen worden, iemand die weinig in biechten voorkomt en niet echt super actief deelneemt aan het spel maar alsnog ver komt.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2025, 18:43:59 »
Wat me opviel aan Gabriel is dat hij niet leek te waarschuwen als er een bewaker in de buurt was. Want dat was toch zijn rol met het overzicht op die telefoon? Bv. als Sam gesnapt is: "Ik zie de beveiliging ook straight zijn kant oplopen, maar ik weet niet of hij het heeft gezien".

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2025, 08:58:20 »
Wie is er niet zichzelf? Ik herinner me Gabriël van zijn natuurprogramma als een heel druk kereltje, laat ie nu niets van zien.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2025, 12:45:05 »
Ik ken Gabriel alleen van hier. Blijkbaar heeft hij ook een ‘artiestennaam’ waaronder hij bekend is. Die ‘Wildebras’ doet in WieisdeMol zijn naam toch geen eer aan, ik zou eerder zeggen dat hij ‘zijn naam gestolen heeft’.  :)
Bij een wildebras stel ik me een heel ander persoon voor: heel druk en aanwezig, een haantje de voorste, een extraverte persoonlijkheid, die heel erg opvalt. In WieisdeMol is Gabriel tot nog toe allesbehalve wild en een ‘brasser’, hij is heel op de achtergrond, behoorlijk stil, geen ‘roeper’, redelijk introvert en onopvallend in de groep. Totaal geen “wildebras”. Speelt hij hier in WieisdeMol een rolletje, is hij behoorlijk uit zijn comfortzone?
Toch iemand om in het oog te houden. Kijken hoe hij evolueert.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2025, 13:16:03 »
In aflevering 1 was een hond vaak in beeld gelijk met Gabriël, in afl. 2 zegt Rik:'De mol (in beeld verschijnt exotische vogel) hoeft nooit naar huis', wederom hint naar Gabriël.
In de biechten wordt iedereen wel verdacht gemaakt door een ander, alleen Gabriël wordt niet genoemd door iemand. Dat is vooral raar als Ray wordt verdacht, en Gabriël niet wordt meegenomen in de verdenking. Zo kiezen ze wederom de mol, nl. degene die niet genoemd wordt.
Gabriël maakt Teun verdacht, die is eruit. In afl. 2 vindt hij Sam verdacht omdat die iets goed doet! Sam eruit volgende keer?
« Laatst bewerkt op: 14-01-2025, 17:17:31 door Run »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2025, 16:55:34 »
Ja, best opvallend, die dieren. “Wat loopt die hond daar plots los rond bij het tafeltje met de tablet?”, vroeg ik me spontaan af in aflevering 1. Zeer bizar, want ik kreeg de indruk dat de plek waar dat tafeltje stond niet eens op de gelijkvloerse verdieping was. De kandidaten lopen eerst trappen op, maken hun keuze bij het toekennen van de eigenschappen binnen in dat gebouw, lopen dan naar buiten en lijken op hetzelfde level dat tafeltje tegen te komen. Waar dus ook ineens een loslopende hond opduikt, die blijkbaar ook de trappen heeft genomen. Bizar. En Gabriel lijkt dat normaal te vinden? Vraag is: was die hond daar wel echt of is het beeldtrucage?

Offline Frietei

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2025, 17:07:01 »
In aflevering 1 was een hond vaak in beeld gelijk met Gabriël, in afl. 2 zegt Rik:'De mol (in beeld verschijnt exotische vogel) hoeft nooit naar huis', wederom hint naar Gabriël.
In de biechten wordt iedereen wel verdacht gemaakt door een ander, alleen Gabriël wordt niet genoemd door iemand. Zo kiezen ze wederom de mol, nl. degene die niet genoemd wordt.
Gabriël maakt Teun verdacht, die is eruit. In afl. 2 vindt hij Sam verdacht omdat die iets goed doet! Sam eruit volgende keer?

Die exotische vogel viel me ook op ja. Ga eens opletten of er vaker exotische dieren/wilde dieren in beeld gaan komen op zo’n moment. Dat zou dan inderdaad een bewuste hint richting Gabriël kunnen zijn.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2025, 17:15:25 »
Ja, best opvallend, die dieren. “Wat loopt die hond daar plots los rond bij het tafeltje met de tablet?”, vroeg ik me spontaan af in aflevering 1. Zeer bizar, want ik kreeg de indruk dat de plek waar dat tafeltje stond niet eens op de gelijkvloerse verdieping was. De kandidaten lopen eerst trappen op, maken hun keuze bij het toekennen van de eigenschappen binnen in dat gebouw, lopen dan naar buiten en lijken op hetzelfde level dat tafeltje tegen te komen. Waar dus ook ineens een loslopende hond opduikt, die blijkbaar ook de trappen heeft genomen. Bizar. En Gabriel lijkt dat normaal te vinden? Vraag is: was die hond daar wel echt of is het beeldtrucage?
Dat, maar ook de eerste keer is vreemd, dan zit Gabriël bij de monniken en loopt er achter in beeld van links naar rechts een hond, zonder baasje.

Toevoeging bij afl. 2: bij het vormen van 'paleis' is de I van Gabriël bijna te zien als een O, waarom houdt hij zijn armen niet recht omhoog of recht omlaag? Daar was ook even twijfel bij het groepje van Stijn of dat een I was.
Bij het raden van het woord 'Paar' zegt hij dat 'poor' beter past. 'Paar' is goed.
Bij een woord dat onduidelijk is afgebeeld geeft hij meteen op: "Die is ook niet gelukt."
« Laatst bewerkt op: 14-01-2025, 17:27:35 door Run »

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 17-01-2025, 20:27:18 »
Dat, maar ook de eerste keer is vreemd, dan zit Gabriël bij de monniken en loopt er achter in beeld van links naar rechts een hond, zonder baasje.

Toevoeging bij afl. 2: bij het vormen van 'paleis' is de I van Gabriël bijna te zien als een O, waarom houdt hij zijn armen niet recht omhoog of recht omlaag? Daar was ook even twijfel bij het groepje van Stijn of dat een I was.
Bij het raden van het woord 'Paar' zegt hij dat 'poor' beter past. 'Paar' is goed.
Bij een woord dat onduidelijk is afgebeeld geeft hij meteen op: "Die is ook niet gelukt."
Volgens mij was Paar ook niet goed.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 18-01-2025, 02:17:17 »
Gabriel staat bij Lichaamstaal op alle foto's alleen maar als een stokje overeind, terwijl hij met 2 armen of 1 arm een rondje maakt. Behalve bij zijn eerste letter S. Ik heb daar een theorie over  ::rofl::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 18-01-2025, 21:50:06 »
Jammer dat ie eruit ligt. Hij was een beetje stil, maar begon eindelijk een beetje te ontdooien. Leuke en sympathieke gast.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #36 Gepost op: 18-01-2025, 22:00:54 »
Erg jammer dat Gabriël is afgevallen. Leuke kandidaat die ik ook verdacht vond  ;D, maar niet de mol dus.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 18-01-2025, 22:23:24 »
Onopvallende kandidaat. Geen moment verdacht. Ook niet op molposities gezeten. En na aflevering 2 al all in gaan ??? Das een beetje dom.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 18-01-2025, 23:40:53 »
Gabriel is dus all in gegaan. In "niet de mol" komt dit opnieuw naar voren. Op een vraag van Splinter antwoordt hij dat hij blij was met het groepje waarmee hij de opdracht lichaamstaal deed. ( Roos, Sophie, Sam) Daar zat een kandidaat tussen die hij speciaal in de gaten hield. Verder merkt hij op dat hij het bij de kraak vreemd vond dat Sophie rondjes liep toen de bewaker achter haar aan liep. "Het leek wel of ze dat expres deed", zei hij. Bij "Wie van de 3" vond hij Sophie gespannen. Zou Sophie zijn hoofdverdachte zijn?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 19-01-2025, 00:29:45 »
Wat hij ook zei is dat het voor hem zo duidelijk was wie de mol was dat hij niet begreep dat niet iedereen die persoon verdacht. Klinkt alsof hij eruit is gevlogen op 1 van de mensen die overduidelijk aan t (nep)mollen is zoals Bridget

Klinkt iig niet alsof dat Sophie zou zijn of Stijn.
Dat hele programma moeten ze niet doen

Edit: bij dit soort programma’s loop je altijd n soort van risico dat we half kunnen afleiden wie ze in ieder geval niet hebben ingevuld
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 00:38:48 door FS »