Auteur Topic: [Kandidaat] Bridget Maasland  (gelezen 20718 keer)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Bridget Maasland
« Reactie #80 Gepost op: 25-01-2025, 23:14:04 »
Ja, dat kan. Tegelijkertijd kwam het op mij over dat Stijn wist hoe die doerian open moest, maar dat kan ook mijn interpretatie zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 25-01-2025, 23:26:31 »
Ik verdenk Stijn niet meer, maar als je Sam niet verdenkt dan was Stijn ook nog eens opgezadeld met de enfant terrible onder de kandidaten die er echt een puinhoop van maakte.

Offline A3aanMol

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 26-01-2025, 03:37:07 »
Molacties Bridget:

Aflevering 1 - Feestje voor de mol. Bridget stuurt gelijk aan op de tuktuk met Muzikaal erop. Terwijl ze dat niet echt is. Vervolgens gaat ze bij de opdracht de instructies negeren (Nederlandstalig liedje en zelf spelen). Daardoor verliezen ze veel tijd en kunnen ze niet meer naar de tweede opdracht gaan.

Aflevering 2 - Lichaamstaal: Bridget heeft de sleutelpositie met de telefoon in haar hand. Opvallend ook omdat Ray de telefoon in de tuktuk vasthield en zij hem ineens had overgenomen toen ze bij de opdracht aan kwamen lopen. Ze maakt geen enkele goede foto en is alleen maar aan het rekken. Ook woorden raden doet ze niet ('T-E-M-P-E, wat is dit?').

Aflevering 2 - De zilveren greep: Bridget pakt de -750 zonder het beeldje te checken. Vervolgens doet ze net alsof het Ray's fout is.

Aflevering 3 - Karakteristiek: Bridget kiest 'Een beetje verliefd' bij het woord geheim, onmogelijk te raden.

Aflevering 3 - Wie van de drie: Bridget zoekt contact met Sam en Gabriël om samen op Stijn te stemmen.

Aflevering 4 - Tunnelvisie: ze zorgt voor mingeld door zich te laten afschieten en wat knoppen te missen.

Aflevering 4 - IJsvrij: Bridget is de helft van de tijd niets aan het doen. Op gegeven moment vult ze een ijsje. 'Een kleur. Twee kleuren.' noemt ze op. Maar bij de tweede kleur doet ze net alsof ze de kleur vult. Ook opvallend dat Bridget later zegt dat ze twee kleuren hebben, terwijl ze net de derde kleur van Ray hebben gekregen. Heeft Bridget de derde fles leeg laten lopen?

Aflevering 4 - Versierpoging: Bridget zet meteen het dienblad op de handen van de staande vrouw. Uiteindelijk halen ze het wel.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #83 Gepost op: 26-01-2025, 06:55:09 »
Bridget is werkelijk de enige die alles fout doet, nadat de mol gekozen is. Het is zo overduidelijk en mollerig dat ik juist hierdoor mijn twijfels heb en haar een beetje naar positie 2 verschuif. Of zullen de makers een andere koers varen, en het allemaal laten zien vanaf minuut 1? Zij dit werkelijk niks goed, en je kan het niet niet zien….
Meer L

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 26-01-2025, 09:41:25 »
Bridget bij de versierpoging:
- geeft dienblad met drinken onmiddellijk in de handen van de cadeaugever, ook handig om de kaarsjes alvast wat uit het zicht te krijgen
- hint dan vervolgens naar het cadeau in de hoop dat Maaike erin trapt en die bij de jarige zet
- Maaike zet het hoedje op de jarige
- Maaike vindt de taart en instrueert Bridget om verder te zoeken naar de kaarsjes. Bridget gaat elders kijken terwijl Maaike de kaarsjes vindt die op het dienblad liggen die Bridget zelf had verplaatst
- we zien Bridget het cadeau goed plaatsen maar het is duidelijk dat deze move opnieuw van Maaike komt:
(Bridget) haar het cadeau? oh! …
(Maaike) ja, haar het cadeau …
(Bridget) Oh! Zij geeft hier het cadeau? (terwijl ze naar de tafel wijst in een poging om die nog daar te doen belanden, tevergeefs)

Elk van de 4 elementen wordt door Maaike geplaatst, terwijl Bridget er alles aan doet om het de foute richting uit te sturen.
Tijdens de eliminatie is het Bridget die samen met Roos in beeld gebracht wordt als Rik erop wijst dat er 4 personen een voordeel haalden en geld binnen brachten.

« Laatst bewerkt op: 26-01-2025, 09:56:38 door Molekule »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2025, 09:50:41 »
Bridget is werkelijk de enige die alles fout doet, nadat de mol gekozen is. Het is zo overduidelijk en mollerig dat ik juist hierdoor mijn twijfels heb en haar een beetje naar positie 2 verschuif. Of zullen de makers een andere koers varen, en het allemaal laten zien vanaf minuut 1? Zij dit werkelijk niks goed, en je kan het niet niet zien….

En toch bengelt ze landelijk onderaan in de verdenkingen …

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2025, 16:11:35 »
Buiten de uitzendingen om heeft Bridget de woorden ‘check’ en ‘een ding’ gebruikt, woorden die in de Molbriefings voorkomen.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 26-01-2025, 16:35:10 »
Buiten de uitzendingen om heeft Bridget de woorden ‘check’ en ‘een ding’ gebruikt, woorden die in de Molbriefings voorkomen.

Mooi gevonden! Ik vond het puur op gevoel meer bij Stijn passen, maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 26-01-2025, 17:00:18 »
Als Bridget de Mol is, wordt het wel overvloedig in beeld gebracht. En ik denk echt dat ze vergissingen maakt. Het draakje bv, zit de groene vingerafdruk voor haar op de achterkant van het draakje. Ray heeft gezegd draakje, het is spannend en er komt een bewaker aan. Dus grist ze het draakje weg.

Bij het nummers raden kan ze niet op een nummer komen om haar woord geheim weer te geven. En kiest ze uiteindelijk maar iets onhandigs.

Dat ze Stijn gelooft, vind ik ook niet zo vreemd. Ze heeft een sterk bondje met hem en iedereen met zo'n bondje zal snel het gevoel hebben 'ik zal een leugen toch meteen doorzien'.

Zo twijfel ik toch erg of Bridget de Mol is. Ook omdat ik denk dat ze niet de karaktereigenschappen heeft toebedeeld gekregen waar de Mol op gekozen is.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 26-01-2025, 18:10:09 »
Als Bridget een kandidaat is, mag ze wel eens wat geld gaan verdienen voor de pot. Want met al dat ‘opvallend (in beeld gebracht) geknoei’ kost ze de groepspot tot nog toe redelijk wat geld. Als ze de Mol is, is ze gewoon goed bezig. Soms wordt het echt te veel om het allemaal op ‘toeval’ en ‘onkunde’ of ‘pech’ te steken.

Bij de mol in Zuid-Afrika was het toch ook heel duidelijk (voor mij zelfs na aflevering 2 toen): de mol deed daar toen ook nooit iets ‘goed’, dat was ook heel opvallend in beeld allemaal. Voor de kijker was het overduidelijk, voor de kandidaten ter plaatse veel minder, want de mol in Zuid-Afrika werd niet echt verdacht. Het zou kunnen dat we nu ook weer zoiets hebben.

Ik heb lang niet alle seizoenen gezien (of volledig gevolgd), maar van degene die ik wel zag, was het vaak heel duidelijk wie de mol was: namelijk de persoon die nooit iets doet wat een opdracht helpt doen slagen, degene die constant ‘nooit iets goed doet’ en tegen wie je nooit een verdenking hoort (tenzij heel vroeg in de serie, door een latere (vroege) afvaller). In Zuid-Afrika was dat zo, het seizoen toen die zanger met zijn hoed de mol was ook, in het streaming seizoen…

‘Kandidaat’ Bridget mag dus eens een positieve bijdrage beginnen leveren aan de pot. Het wordt stilaan tijd, wil ze de verdenking naar haar die bij mij leeft ontkrachten. De eerste vier afleveringen is dat haar niet gelukt, om het zacht uit te drukken. Komaan Bridget, doe eens je best en haal eens een euro of 500 à 1000 binnen! Maar of ze dat gaat doen? Mijn twijfels worden met de week groter.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2025, 19:13:21 »
Datzelfde heb ik ook met Bridget @Klaartje76.
En als ze dit alles doet omdat ze de mol is, dan is het briljant!

Tegelijkertijd heb ik dezelfde twijfels als cinner.

Bridget komt slim en scherp op mij over en ze stuurt, maar lijkt onhandig. En dat kost geld...
Tegelijkertijd komen al haar acties in beeld; áls ze de mol is, dan is er niks geheimzinnigs aan (vermoed ik). Gewaagde keuze van de makers om dat zo te doen.

Stijn of Bridget... Toch opnieuw even Stijn. Maar twijfeldetwijfel tussen die twee... En dat duurt alweer 2 afleveringen.   ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2025, 19:21:37 »
Als Bridget een kandidaat is, mag ze wel eens wat geld gaan verdienen voor de pot. Want met al dat ‘opvallend (in beeld gebracht) geknoei’ kost ze de groepspot tot nog toe redelijk wat geld. Als ze de Mol is, is ze gewoon goed bezig. Soms wordt het echt te veel om het allemaal op ‘toeval’ en ‘onkunde’ of ‘pech’ te steken.

Bij de mol in Zuid-Afrika was het toch ook heel duidelijk (voor mij zelfs na aflevering 2 toen): de mol deed daar toen ook nooit iets ‘goed’, dat was ook heel opvallend in beeld allemaal. Voor de kijker was het overduidelijk, voor de kandidaten ter plaatse veel minder, want de mol in Zuid-Afrika werd niet echt verdacht. Het zou kunnen dat we nu ook weer zoiets hebben.

Hoop oprecht dat ze bij WIDM dit seizoen zijn afgestapt van het oervervelende uit de wind houden van de mol. Het werkt beter om verdachte acties van elke deelnemer in beeld te brengen, want dan kunnen we eindelijk eens afstappen van dat elimineren op basis van wie niet in de luwte wordt gehouden door de regie. Dat is bij De Mol veel minder het geval, hoewel natuurlijk altijd wel een beetje een favorabele edit aan de mol wordt gegeven.

Bridget is ofwel een heerlijk brutale (want schaamteloos slecht presterende) mol, of een mega nepmol, en daar hebben we er elk seizoen ook meerdere van.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2025, 19:23:03 »
Nepmollen gedragen zich over het algemeen opvallender, omdat ze graag verdacht willen worden. Zoals Fons vorig jaar, of Sam dit jaar. Ze is een veel te subtiele nepmol.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 26-01-2025, 22:44:55 »
Er zitten altijd wel kandidaten bij die het niet erg handig aanpakken en daarmee flink in beeld gebracht worden als mollig. Zelfs mensen die een envelop voor hun neus op ooghoogte voorbij liepen bijvoorbeeld. En wat ik al geschreven heb, het mislopen van geld is bij Bridget heel verklaarbaar. Het kan zijn dat de vernieuwing zit in alles in beeld brengen en raden maar. Hoop toch dat dit niet zo is.

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 27-01-2025, 21:26:41 »
het mislopen van geld is bij Bridget heel verklaarbaar

Was dat nou niet net de opdracht van Rik? Zorg voor een motief?

Wat mij betreft speelt ze het reuze knap: ze is nauwelijks verdacht bij haar medekandidaten, bungelt in de middenmoot op de app terwijl ze het allerminste geld heeft verdiend voor de pot - ze staat zelfs in de min volgens FTM.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 27-01-2025, 21:52:26 »
Bridget is vanaf aflevering 1 consequent in het verneuken van opdrachten en dat zijn echt geen per ongelukjes. Zij weet echt wel wat ze doet, ze heeft voor hetere vuren gestaan. Een nepmol zou zich dusdanig in de kijker spelen dat mensen er niet omheen kunnen, Bridget doet het tegenovergestelde en wordt daarom nauwelijks verdacht binnen de groep. Dat is niet wat een kandidaat wil. Bridget is de mol.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2025, 21:57:08 door Eva. »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #96 Gepost op: 27-01-2025, 21:56:38 »
Bridget blijft bevestigen. De enige (buiten met goede wil Sam) die bij de ijsjes echt wel aan het mollen is.

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 27-01-2025, 21:59:14 »
Ze stuurt het perfect bij de Tunnelvisieopdracht: houdt zich op de oppervlakte als de drie voor de leugendetector worden gekozen en zorgt er eigenhandig in dat Ray en Sophie de ondervragers worden. En "O! Dat is jouw angst!" Hoe afschuwelijk is dat: zij mag de spookgrot in wat de enige plek is om geld weg te spelen. En dat doet ze netjes, niet te extreem maar behoorlijk wat. Ze heeft het geluk dat Stijn ook moet, waarvan ze vast al had voorspeld dat die niet van spookhuizen houdt (check zijn reactie op een slangetje in het extra beeldmateriaal).

« Laatst bewerkt op: 27-01-2025, 22:09:25 door molLin »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 27-01-2025, 22:07:19 »
Bridget blijft bevestigen. De enige (buiten met goede wil Sam) die bij de ijsjes echt wel aan het mollen is.

Ze gaat op een gegeven moment gewoon staan wachten tot er ballonnen gegooid worden terwijl die er helemaal niet aan kwamen. Dan mag ze eindelijk vangen (nadat ze heeft gezien hoe Ray ze ving, meebewegend naar achteren) en laat ze er meerdere klappen. Je ziet haar driftig tappen op beeld, maar ze laten maar één kleur zien. Als Ray de gevangen ballonnen aan team-Bridget geeft betwijfelt ze hardop of dat wel mag (terwijl het mocht). Ik vermoed dat zij heel veel ijsjes van 5 euro heeft uitgedeeld en Sam de schuld heeft gegeven, maar ik kan dat niet bewijzen.

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 27-01-2025, 22:32:45 »
"Mol zet 'm op!"
Bridgets 'Ja' is wel heel veelzeggend als je het horen wil. Ze is weliswaar de enige in het gezelschap die antwoordt, de rest vraagt Mol? Mol? Voelt iemand zich aangesproken?

(Zou ze een masker hebben gedragen?)