De leader voor seizoen 25 heeft een andere look-and-feel gekregen, net als bij het streamingseizoen. Ik vermoed dat de verticale beeldverhoudingen bij de socials een reden zijn geweest voor het doorvoeren van bepaalde leaderaanpassingen. De huidige ‘lappendeken’ kan namelijk iets eenvoudiger geschikt worden gemaakt voor een
verticale kijkrichting, al blijft het soms alsnog behelpen. Er zijn nu wel in wezen twee leaders, waardoor het misschien net iets lastiger kan zijn om een hint in beide leaders te verwerken.
Ondanks alle vroegere en huidige lay-outwijzigingen blijft één aspect hetzelfde in een kwarteeuw aan leaders: in álle seizoenen van Wie is de Mol? heeft de Mol nog nooit de eerste plek in de leader ingenomen. Dit geldt voor de
seizoenen 1 t/m 18 (in seizoenen 5 en 6 was de volgorde alfabetisch),
seizoen 19,
seizoen 20,
seizoen 21,
seizoen 22,
seizoen 23 en
seizoen 24, evenals voor de junioredities (
2008 en
2014) en bonusseizoenen (
Renaissance en
streamingeditie). Alle andere leaderposities zijn al wel eens door de Mol bezet. Het lijkt erop dat de WIDM-crew het liefst de Mol verstopt tussen of na andere kandidaten. Mocht deze lijn voortgezet worden, dan is Gabriël dus niet de Mol.
Het aantal keer dat het tempelcomplex Angkor Wat in de leader voor seizoen 25 voorkomt, is niet meer op één hand te tellen ... Eigenlijk begrijp ik niet zo goed waarom hiervoor is gekozen. Ik hoop dat bij de leader voor seizoen 26 gewoon weer zo veel mogelijk unieke locaties te zien zijn.