Merk op dat van de 5 kandidaten die werden aangewezen als kandidaten die kans maakten op een joker alleen Nora nog in het spel is. De overige 4 (Teun, Ray, Bridget en Sam) zijn afgevallen.
Er voor het gemak maar van uitgaande dat Nora niet de mol is, is de mol dus gekozen uit de kandidaten die de groep om de tuin hebben kunnen leiden. Dat sterkt mij in de overtuiging dat de meest verdachte kandidaat als mol is gekozen.
Ik vind het ook vreemd dat wij niets zien van gesprekken tussen kandidaten over wie ze bij die vraag over de mol in aflevering 1 hebben ingevuld. Dat kunnen ze toch gewoon met elkaar delen, want die verdenking was er op het moment dat de mol nog niet was gekozen, dus het zou niet veel weg moeten geven van wie diegene later in het spel is gaan verdenken.
In dat opzicht is het wel grappig dat Sam in Niet de Mol zegt dat hij dezelfde kandidaat al verdacht voordat de mol was gekozen dan daarna. En dat is vermoedelijk Sophie. Maar ja, er waren nog 9 andere kandidaten.
Het lijkt me wel het uitgelezen moment om aflevering 1 nog eens terug te kijken, wie daar het meest verdacht was van degenen die zogenaamd geen kans maakten op een joker.