Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money  (gelezen 19900 keer)

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
[Theorie] Follow the Money
« Gepost op: 9-01-2025, 14:56:58 »
'Wie de Mol zoekt, of hem uit wil sluiten, volgt het spoor van het geld.' - Karel van de Graaf

Uiteraard is er ook dit seizoen weer Follow the Money! Dit is het overzicht bijgewerkt t/m aflevering 3:

HIER kun je de uitleg lezen bij alle toegekende bedragen. Dit topic is er om te discussiëren over de verdeling van het geld. Voel je vrij om ook je eigen overzichten te delen ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2025, 16:53:39 door Pac »
...óf niet!

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2025, 16:21:01 »
Weer een Pacend overzicht. Diep ontroerd.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #2 Gepost op: 12-01-2025, 22:53:25 »
Input gevraagd! Hoe moet ik de bedragen van aflevering 2 verdelen?

Normaal gezien is mijn vuistregel om het verdiende bedrag gelijk te verdelen over de verschillende groepjes. Als iemand in zijn eentje op een sleutelpositie staat, heeft die meer invloed. Maar hoe moet ik dat doen bij bijvoorbeeld de foto-opdracht? Fotograaf + uitbeelders als apart groepje of samen? En de raders van het goede antwoord dan de helft of één derde?

Dezelfde vraag voor de kraak: welk aandeel hebben Ray en Gabriël, in de plus- en minbedragen? Welk aandeel de knopdrukkers?
...óf niet!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2025, 10:48:35 »
Ingewikkeld ja, en heel persoonlijk.

V.w.b. de foto-opdracht zou ik het geld over de hele groep (fotograaf + uitbeelders) verdelen en geen geld toekennen aan de groep die het woord geraden heeft.

Ik zou Ray & Gabriël niets geven denk ik, de kandidaten in het veld waren uiteindelijk verantwoordelijk voor het checken van de vingerafdrukken. Ze hebben ook niemand actief van een bewaker gered ('pas op, bewaker achter je, ga naar links').

De knopdrukkers, tja.. Lastig. Ik zou uiteindelijk gewoon voor de mensen gaan die een voorwerp hebben meegenomen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #4 Gepost op: 14-01-2025, 12:13:01 »
eens.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #5 Gepost op: 14-01-2025, 17:13:16 »
Ik snap de gedachte, maar de raders van het goede antwoord en de mensen in de controlroom hebben wel degelijk invloed gehad op de opdracht. Nul euro . Op dit moment ben ik toch geneigd om de raders een derde te geven (en de fotonemers/lettermakers de rest 50/50). De controlroom ook een derde van die opdracht. Alleen zijn de controlroom en de knopdrukkers ook verantwoordelijk voor de -750 euro?
...óf niet!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2025, 17:24:14 »
Dat was bij mij dus onderdeel van de twijfel: Als ze medeverantwoordelijk zijn het geld dat wordt binnengehaald, zijn ze dan ook medeverantwoordelijk voor het mingeld? Hadden ze dat kunnen voorkomen door duidelijker te zijn, ze hebben immers informatie achtergehouden die mogelijk tot andere keuzes had geleid.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2025, 14:01:41 »
Follow the Money 2025 - aflevering 2 ::bravo::

HIER kun je weer de uitleg bij de verschillende bedragen lezen ::ok::
...óf niet!

Offline presentatortje

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2025, 13:54:22 »
Waar blijft het overzicht van aflevering 3? Ik heb moeite met het geld volgen in deze aflevering :)
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #9 Gepost op: 24-01-2025, 13:30:49 »
Waar blijft het overzicht van aflevering 3? Ik heb moeite met het geld volgen in deze aflevering :)
Het was even puzzelen, en we hebben ook veel te weinig in de uitzending te zien gekregen, maar hier is dan toch het Follow the Money-overzicht van aflevering 3 :D

Ik ben voor de karaoke-opdracht uitgegaan van het overzicht bij Moltalk. Bij twee liedjes weten we niet wie het juiste antwoord gaven en heb ik dus maar iedereen hetzelfde bedrag gegeven. We weten ook amper wie hoeveel briefjes heeft gepakt bij de test, dus ook dat is bijna helemaal eerlijk verdeeld (behalve over Sam). We zien vier kandidaten op de gong slaan, ik heb gegokt dat óf Gabriël óf Sophie de vijfde was (we zien ze allebei die kant uitlopen), dus allebei 25 euro.

HIER is weer het complete overzicht te vinden ::ok::
...óf niet!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #10 Gepost op: 24-01-2025, 14:56:58 »
 ::ok:: !

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 24-01-2025, 14:57:56 »
Dankjewel Pac ::zwaai::

Best wel veel geld in de pot door Roos en Sophie!

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 24-01-2025, 16:20:56 »
Ik blijf er hierbij wel rekening mee houden dat er maar een deel van de groep is geweest die geld heeft kunnen verdienen bij de kluis in palais de la poste. Als je die bedragen even niet meeneemt ligt het allemaal wat dichter bij elkaar.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #13 Gepost op: 24-01-2025, 17:00:44 »
Interessant om te zien is dat Ray ook niet bepaald een grootverdiener is. Ik heb hem niet als mol, maar toch wel goed om hem in de gaten te houden.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 24-01-2025, 22:10:21 »
Als Roos of Sophie de mol zouden zijn, doen ze niet erg hun best. Ik blijf bij Bridget!

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #15 Gepost op: 25-01-2025, 12:34:18 »
Ik blijf er hierbij wel rekening mee houden dat er maar een deel van de groep is geweest die geld heeft kunnen verdienen bij de kluis in palais de la poste. Als je die bedragen even niet meeneemt ligt het allemaal wat dichter bij elkaar.
Omdat ik dit wel een interesant antwoord vond, heb ik Follow the Money eens op een andere manier berekend. In plaats van naar netto opbrengst in euro's te kijken, heb ik het percentage berekend dat een kandidaat verdiend heeft van het maximumbedrag van de totale opdracht. Dit maximumbedrag heb ik gedeeld door het aantal kandidaten dat meededen tijdens deze opdracht.

Je krijgt dan het volgende plaatje:

Het is een andere blik op Follow the Money. Maar zoals je ziet, maakt het voor de ranking van de kandidaten maar heel weinig uit. Sam en Sophie zouden van stuivertje wisselen, net als Stijn en Maaike. Maar telkens met een miniem verschil, terwijl de onderlinge verschillen veel groter zijn.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2025, 12:36:26 door Pac »
...óf niet!

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #16 Gepost op: 25-01-2025, 22:22:52 »
Tijdens het kijken van Moltalk gelijk het overzicht voor aflevering 4 gemaakt ::bravo::

Met de ijsco-opdracht kun je moeilijk iets beginnen als goedbedoelende followthemoneymaker, dus de leden van het winnende team hebben gewoon netjes 330 euro verdeeld door vier gekregen.

HIER kun je weer het complete overzicht vinden ::ok::
...óf niet!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 25-01-2025, 22:23:34 »
Dat heb je snel gedaan, thanks!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #18 Gepost op: 25-01-2025, 22:29:33 »
Tjonge, Nora is nu wel overduidelijk de grootverdiener...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #19 Gepost op: 25-01-2025, 22:31:10 »
Tjonge, Nora is nu wel overduidelijk de grootverdiener...
Het is maar één opdracht die het grote verschil maakt. Maar ja, het is dan ook wel een enorm verschil...
...óf niet!