Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money  (gelezen 19908 keer)

Offline SanderFMC

• Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #20 Gepost op: 25-01-2025, 22:33:28 »
Met de ijsco-opdracht kun je moeilijk iets beginnen als goedbedoelende followthemoneymaker, dus de leden van het winnende team hebben gewoon netjes 330 euro verdeeld door vier gekregen.
Misschien is dit een beetje mieren bevredigen, maar moeten er (muv Sam) bij IJsvrij geen streepjes ipv nulletjes bij het team dat geen geld heeft verdiend. Zij konden er immers niets aan doen dat Sam het spelletje slangen en ladders verloren heeft

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 25-01-2025, 22:36:33 »
Je hebt helemaal gelijk. Ik had in mijn hoofd dat het hoogste bedrag in de pot zou gaan, maar het is inderdaad van de winnende teamcaptain. Scherp ::vergroot::
...óf niet!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 25-01-2025, 23:49:32 »
En het was ook niet nodig, je kunt zo makkelijk schrikken en een geluidje maken. Op die brug deed ze ook echt haar best om er veilig langs te komen.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 26-01-2025, 16:20:32 »
Omdat ik dit wel een interesant antwoord vond, heb ik Follow the Money eens op een andere manier berekend. In plaats van naar netto opbrengst in euro's te kijken, heb ik het percentage berekend dat een kandidaat verdiend heeft van het maximumbedrag van de totale opdracht. Dit maximumbedrag heb ik gedeeld door het aantal kandidaten dat meededen tijdens deze opdracht.

Zeker een interessante methode om ernaast te houden!

Toch wil ik je nog wel even challengen op hoe je de bedragen bij Kluizenaar berekent.

Totaal was er 1250 te verdienen.
Er zijn drie kistje geopend van elk 250, dus er is 750 verdiend.
Roos opent eigenhandig de eerste kluis (fluiten) > 250
Stijn, Sam en Roos samen de tweede kluis (cocktails) > elk 83,50
Sophie en Sam de derde kluis (jaartallen) > elk 125

Roos: 333,3
Sam: 208,3
Sophie: 125
Stijn: 83,3

En vanzelfsprekend volgen daar dan weer andere percentages uit.

« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2025, 18:13:43 »
Tjonge, Nora is nu wel overduidelijk de grootverdiener...

Je kan het ook anders zien; Nora ging als derde. En na alle verliezen van haar nepmollende voorgangers kon zij ook zorgen dat iedereen haar voorgoed zou afstrepen als mol. Uiteindelijk gaat het maar om -250.
Hiervoor bungelde ze onderaan bij de grootverdieners.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2025, 23:23:55 »
Ik heb hier mijn eigen overzicht gemaakt (voornamelijk gebaseerd op moltalk). Een klein beetje anders dan Pacmol: https://scratch.mit.edu/projects/1119191180/

Bridget staat duidelijk onderaan en Nora bovenaan, maar echt grote bedragen zitten er niet bij, dus het zegt nog niet zo veel.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2025, 03:30:31 »
Vind de overzichten vaak wat lastig. Omdat een mol geld uit de pot moet zien te houden en er voor kan zorgen zelf wat geld te pakken en anderen in een positie te brengen dat ze geen geld binnen halen. Denk aan Roos bij de kluisopdracht. Ze haalt 250 binnen maar door het verstoppen van de servet en het afbreken van de platenspeler, kan ze in theorie 500 euro uit de pot gehouden hebben.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 1-02-2025, 19:35:56 »
@Pac

Had jij die -750 van Bridget bij de Zilveren Greep verdeeld over meerdere kandidaten? Want in principe kun je wat je eventueel aan Gabriël en Ray hebt toegekend nu op conto van Bridget zetten (niet in de praktijk hoor, maar dat houd ik dan zelf wel in m'n achterhoofd).

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #28 Gepost op: 8-02-2025, 12:39:48 »
Daar is hij toch nog: het Follow the Money-overzicht van aflevering 5 ::bravo::

Opmerkingen:
  • Ik ben ervan uitgegaan dat de foto van het beeld correct is, en dat de Angelina Jolie-foto fout is gerekend (bijvoorbeeld omdat het buiten de tijd was).
  • Bij de houtsnijdopdracht heb ik het bedrag verdeeld over de mensen die op Maaike stemden. Maaike maakte weliswaar zelf het beeld dat 300 euro waard was, maar hielp niet mee dat beeld eruit te pikken (en anders was er wel een ander beeld op de tweede plek gekomen).
  • Bij de opdracht kluizenaar heb ik de verdeling iets aangepast, op basis van de suggestie van annebeestje.
...óf niet!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 8-02-2025, 13:51:01 »
Daar is hij toch nog: het Follow the Money-overzicht van aflevering 5 ::bravo::

Opmerkingen:
  • Ik ben ervan uitgegaan dat de foto van het beeld correct is, en dat de Angelina Jolie-foto fout is gerekend (bijvoorbeeld omdat het buiten de tijd was).
  • Bij de houtsnijdopdracht heb ik het bedrag verdeeld over de mensen die op Maaike stemden. Maaike maakte weliswaar zelf het beeld dat 300 euro waard was, maar hielp niet mee dat beeld eruit te pikken (en anders was er wel een ander beeld op de tweede plek gekomen).
  • Bij de opdracht kluizenaar heb ik de verdeling iets aangepast, op basis van de suggestie van annebeestje.

Maar als er voor Maaike is gekozen om niet voor Roos te kiezen, werd er 400 euro uit de pot gehouden.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #30 Gepost op: 8-02-2025, 14:27:56 »
Scherp! Maakt het toch wat ingewikkelder  ::schaam::
...óf niet!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 8-02-2025, 14:35:41 »
Scherp! Maakt het toch wat ingewikkelder  ::schaam::

Ja dat vind ik ook altijd moeilijk aan follow the money.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #32 Gepost op: 14-02-2025, 14:51:12 »
Het Follow the Money-overzicht van aflevering 6 ::bravo:: Met Stijn ruim onderaan ::vergroot::

Ik ben ervan uitgegaan dat Maaike en Stijn 3 hints bemachtigden bij Angkor Wat en de rest van de duo's elk twee. Ik heb nog geen tijd gehad om naar een andere verdeling bij de houtsnij-opdracht te kijken.
...óf niet!

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #33 Gepost op: 14-02-2025, 14:55:25 »
Interessant om te zien, bedankt Pac.
Een nadeel van Wie is de mol, is dat de mol bijna nooit het laagst staat en het minst verdiend, is mijn mening. Maar misschien klopt het dit jaar wel.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #34 Gepost op: 14-02-2025, 15:09:55 »
Nee hoor, want tenzij Stijn morgen een mooi bedrag biedt haalt hij Bridget niet meer in ;D
...óf niet!

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #35 Gepost op: 14-02-2025, 15:16:02 »
Nee hoor, want tenzij Stijn morgen een mooi bedrag biedt haalt hij Bridget niet meer in ;D
Haha het gaat natuurlijk over de overgebleven kandidaten  ;)
En dat van Bridget kwam ook deels door Ray en Gabriël vind ik.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 14-02-2025, 18:46:23 »
Heel het FTM-schema kan na volgende aflevering er anders uitzien. Als Roos weer een ‘stoot’ uithaalt, al was het maar om ‘in character’ te blijven, biedt zij moeiteloos 10.000 voor een vrijstelling. In één keer heel de pot leeg en zelfs in het rood! Ze gaan met de collectebus moeten rondgaan of het forum zou een crowd funding moeten op poten zetten.  ::rofl::

Het zou een unicum zijn in (WI)DM (denk ik toch), een pot die op het einde in het rood staat. Maar ja, er zijn er die beweren dat dit seizoen alles anders is, dus het zou zomaar kunnen! :)

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #37 Gepost op: 16-02-2025, 21:04:21 »
Ik heb geen woord te veel gezegd. Álle kandidaten hadden in de min gestaan als hun bod had gewonnen. Op Maaike na, met een prachtige 98 euro over. Volgens mij kunnen we Follow the Money doodverklaren.

Van de vliegveldopdracht kan ik überhaupt al geen chocola maken, laat staan die veiling...
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 23:58:15 door Pac »
...óf niet!

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #38 Gepost op: 22-02-2025, 11:13:43 »
Het lukt me vandaag niet meer om Follow the Money online te zetten, maar veel verder dan 'iedereen 300/5 erbij, Stijn 5000 eraf' kom ik ook niet. Komende week probeer ik dan vroeg de update voor aflevering 7+8 te plaatsen.
...óf niet!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 22-02-2025, 12:35:34 »
Het lukt me vandaag niet meer om Follow the Money online te zetten, maar veel verder dan 'iedereen 300/5 erbij, Stijn 5000 eraf' kom ik ook niet. Komende week probeer ik dan vroeg de update voor aflevering 7+8 te plaatsen.

Stijn en Roos 2500 eraf?