Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Kluizenaar  (gelezen 20545 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 2] Opdracht 3 - Kluizenaar
« Gepost op: 11-01-2025, 17:53:06 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2025, 21:17:18 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Kluizenaar
« Reactie #1 Gepost op: 11-01-2025, 22:02:31 »
Bizar dat je een deel van je kandidaten niks laat doen op moment dat de rest een opdracht voor maximaal 1250 euro speelt.

De vraag is wil je als mol hierbij zijn om dat bedrag zo laag mogelijk te houden of neem je het risico dat hier de volle buit wordt binnengehaald .

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 11-01-2025, 22:05:30 »
Ik denk dat ik als mol liever een groot had weggespeeld op de markt, ik denk niet dat je significant kunt mollen bij die kluis.

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2025, 22:16:09 »
Je wil op beide plekken zitten.

Rik briefde de mol met de woorden: probeer niet op te vallen. Zorg dat jouw acties onopvallend zijn. En als ze opvallend zijn zorg dan dat je het juiste motief hebt.

En dat had roos! Ze molt maar heeft als goed motief om niet meer kandidaten van een joker te voorzien. Dat wil je als kandidaat ook. Geen extra jokers. En als Mol natuurlijk geen extra geld!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #4 Gepost op: 11-01-2025, 22:20:15 »
Je wilt hier als mol wellicht ook zitten om het spel op weg te helpen ;) Naast dat je extra invloed hebt op minder geld verdienen/ kisten dicht kunnen laten.
Meer L

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2025, 22:20:28 »

En dat had roos! Ze molt maar heeft als goed motief om niet meer kandidaten van een joker te voorzien. Dat wil je als kandidaat ook. Geen extra jokers. En als Mol natuurlijk geen extra geld!

Ja, eens. Daar zat ik ook aan te denken.
Keerzijde is dan wel dat ze zich bij Stijn in de kijker heeft gespeeld. Dus ik twijfel wel of dit de meest handige strategie was als ze de mol is.
Maar met het motief zat het wel goed.  ::jaja::

Edit: wat ik dat wel weer vreemd vind (als Roos de mol is) dat ze meteen die sleutel in haar zak steekt en Sophie het spel op gang brengt (tenzij Roos als mol denkt dat het handig is om hier te vertragen).
« Laatst bewerkt op: 11-01-2025, 22:22:47 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2025, 22:21:40 »
Of Stijn, die heeft pas een goed motief: Roos zei...

Wat ik niet begreep van Sophie: als kandidaat wil je die joker toch? Je weet het aantal servetten dat gevonden is. Dat aantal klopt niet met de code. Dan gok je toch zelf: misschien heeft de mol een of twee servetten weggegooid en probeer je toch gewoon alle mogelijkheden die vlakbij de code zitten?
« Laatst bewerkt op: 11-01-2025, 22:23:59 door widm1992 »

Offline Frietei

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2025, 22:27:17 »
De mol is bekend, het is Sophie. Zij liet namelijk duidelijk voorkennis-gedrag zien. Sophie ging zonder enige aanleiding terug naar het restaurant ging om toch nog naar servetten te zoeken. Waarom zou ze dat doen? Dit duidt op voorkennis waardoor ze wist dat het aantal van Roos/Stijn niet klopte. Wilde ze het achtergehouden servet vinden en daarmee als mol zijnde Roos/Stijn heel verdacht maken? Dat is de enige verklaring die ik kan bedenken. En dan moet zij dus wel de mol zijn.

Offline Lucy

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
« Reactie #8 Gepost op: 11-01-2025, 22:29:13 »
Ze hebben toch gewoon de code geprobeerd en geconcludeerd dat er iets niet klopte? Ik vind het een heel logische redenatie om dan te denken dat er misschien nog ergens een of meer servetten liggen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2025, 22:31:00 »
Bizar dat je een deel van je kandidaten niks laat doen op moment dat de rest een opdracht voor maximaal 1250 euro speelt.

De vraag is wil je als mol hierbij zijn om dat bedrag zo laag mogelijk te houden of neem je het risico dat hier de volle buit wordt binnengehaald .
Die keuze is arbitrair. Maar wat wel opvalt, 2 spelers zitten op een sleutelpositie, 1 pakt mingeld, 4 laten zich pakken waardoor ze geen geld verdienen en in de 3e opdracht kunnen mollen. Allemaal eventueel mols.

Maar Nora en Maaike echter, pakken èn geld, èn kunnen dus niet mollen in opdracht 3. Die krijgen wel minpunten.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #10 Gepost op: 11-01-2025, 22:34:14 »
De grammofoonopdracht was toch duidelijk lijkt me? De plaat opzetten betekende dat  in het restaurant een clue te horen zou zijn. Suf dat ze het niet lukte de plaat op te zetten. Of het was Roos die de platenspeler meteen molde...

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2025, 22:36:36 »
De grammofoonopdracht was toch duidelijk lijkt me? De plaat opzetten betekende dat  in het restaurant een clue te horen zou zijn. Suf dat ze het niet lukte de plaat op te zetten. Of het was Roos die de platenspeler meteen molde...
Ja, en Sophie zei nog, "wat random dat de muziek steeds aangaat". Zou je dat als mol doen?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2025, 22:50:52 »
Ik vond dat er best wat kippen zonder kop (met slaaptekort?) rondliepen daar  ::rofl:: Kun je als mol best een beetje brutaal doen...

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 11-01-2025, 23:10:33 »

Bij de kraak was max 3000 te verdienen en daar was min geld in het spel dus waar wil de mol zitten? Individueel hadden de krakers weinig invloed, ze waren afhankelijk van de instructies die ze kregen en namen slechts 1 voorwerp per persoon mee. De beste molpositie hier was die van Ray en Gabriel.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 11-01-2025, 23:38:52 »
Ja eens, voor mij de reden om over te stappen naar gabriel (ook door gedrag) en Ray ook, maar das meer een wensmol 😜

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 11-01-2025, 23:40:08 »
Waarom was de beste positie die van Ray en Gabriel? Dat lijkt mij juist niet. Als de mol de veldspelers al naar voorwerpen met vingerafdrukken zou leiden, dan is er altijd nog de extra check op vingerafdrukken. In het veld hoeft de mol alleen een duur (als in mingeld) voorwerp meenemen. Er is er maar één de mol in die bus en er zit een kandidaat naast je. In het veld ben je alleen.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 11-01-2025, 23:43:12 »
De mol zat in de kluis, dat kan bijna niet anders. Je laat je hier als mol niet buitenspel zetten.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #17 Gepost op: 11-01-2025, 23:55:31 »
Mee eens, Ray en Gabriël potloodstreep doorheen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #18 Gepost op: 12-01-2025, 00:17:57 »
Door Ray niet... die kon er immers niet omheen dat hij in die positie zou belanden. Niet opvallen, had Rik nog gezegd. Hij was wel enorm opgevallen als hij geweigerd had om in de controlekamer plaats te nemen.....
De Blondine is de Mol :)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #19 Gepost op: 12-01-2025, 00:41:34 »
Zit wat in. Maar potlood is zo uit te gummen.  ;D