Auteur Topic: Wieverdenktwie  (gelezen 18264 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: Wieverdenktwie
« Reactie #20 Gepost op: 31-01-2025, 17:10:46 »
Ik heb Sophie al vanaf dag 1 (nee, daarvoor) al in de finale dus mag van mij ::trots::
De Blondine is de Mol :)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #21 Gepost op: 2-02-2025, 01:23:38 »
Sam verdenkt Roos.

Sophie valt snel af.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #22 Gepost op: 2-02-2025, 03:27:40 »
Stijn; Nora
Nora; Roos
Roos; Sophie Sam Bridget Maaike
Maaike; Sophie
Sophie; Maaike
Bridget; tunnelvisie
Sam; Sophie

Weer geen enkele verdenking naar Stijn  ::rofl:: ::love::

Sophie valt snel af.

Ik begon ook te bedenken dat dat spanningsboogje Sophie-Sam nog wel eens snel kan knappen. Ik denk nog niet volgende week. Eerst Roos eruit. Dan gaan we horen dat Nora langzaamaan toch Stijn wat gaat verdenken (doet ze waarschijnlijk al van begin af aan) en dan is dat het finale koppeltje. Ik denk met Sophie erbij.

Sophie valt in elk geval nu echt af als mol he.... drie keer genoemd in de testbiechten..... dit jaar is het weer een klip en klare edit, je kunt zo strepen vanuit het standaard draaiboek: Roos, Sam en Maaike worden ook allemaal als verdacht weggezet ::jaja:: in die volgorde zullen ze waarschijnlijk ook wel het veld gaan ruimen.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 2-02-2025, 08:48:19 »
Stijn; Nora
In mijn herinnering was dit echt zo’n biecht waar zijn echte verdenking uitgeknipt was. Het was zo’n verhaal dat Nora zo stil is en dat je die niet moet vergeten. Ik had niet het idee dat dat zijn hoofdverdachte is (voor mij is Stijn een kandidaat dus heeft hij verdachten 😊)

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 2-02-2025, 11:04:25 »
Die testbiechten zijn natuurlijk altijd montage en knip en plakwerk van uitspraken die door kandidaten zijn gedaan.  We horen niet alle verdenkingen. Er wordt een verhaal verteld dat aan het eind van de rit klopt.

Het verhaal tot nog toe is dat Sam al een tijdje een stevige verdenking heeft op Sofie. Maaike voegt zich nu hierbij. Zij en Sofie verdenken elkaar. Roos verdenkt ze alle 4 dus daar kan nog mee geschoven worden afhankelijk van wie er afvalt.

Dat Stijn Nora noemt lijkt uit de lucht te vallen en vind ik heel raar. In een eerdere test noemde hij Roos. Van Nora hadden we nog geen verdenking gehoord.

Meestal ontstaan er clusters waarbij kandidaten elkaar verdenken.Sam-Sofie-Maaike-Roos.
Stijn en Nora vallen hierbuiten en niemand  verdenkt hen. Potentiele afvallers   ;D

Omdat in de opdracht Onhandige gebaren  onduidelijk wordt gehouden van wie de foto fout gerekend is lijkt het erop dat Stijn er nog wel even inblijft om het spannend te houden tussen Sam en Stijn. Sam is overigens ook nog niet genoemd in de testbiechten.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #25 Gepost op: 2-02-2025, 11:15:08 »
Sam is al vaak genoemd hoor, en in de testbiecht, luister eens goed naar Roos gisteravond....
Die testbiechten zijn natuurlijk altijd montage en knip en plakwerk van uitspraken die door kandidaten zijn gedaan.  We horen niet alle verdenkingen. Er wordt een verhaal verteld dat aan het eind van de rit klopt.

Het verhaal tot nog toe
Zo gaat het ja, en er komt nu dus een bruggetje Nora-Stijn bij op het moment dat Bridget exit is. Niet toevallig lijkt me. Omdat het bruggetje Sam-Sophie al zo oud als de weg naar Rome is denk ik dat het snel afgelopen zal zijn. Meestal storten die vroege bruggetjes in, in een muziekspel zou dit het middenspel zijn en niet de finale.

Wordt dus interessant hoe het verhaal verder verteld gaat worden. Omdat er niks aan Nora plakt kon zij wel eens lang blijven. Wat wordt het volgende cluster? Het is wel duidelijk dat Maaike-Stijn-Bridget een cluster was tegenover Ray-Sophie-Sam. Of Roos ook aan bondjes doet weet ik niet, zij wordt sowieso enorm verdacht door iedereen en zal vast exit zijn nu.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 2-02-2025, 11:53:35 »
Sam is al vaak genoemd hoor, en in de testbiecht, luister eens goed naar Roos

Ja, klopt van de testbiecht van Roos, ik noemde het zelf al  :) met Roos kun je nu schuiven.

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #27 Gepost op: 2-02-2025, 13:27:10 »
In mijn herinnering was dit echt zo’n biecht waar zijn echte verdenking uitgeknipt was. Het was zo’n verhaal dat Nora zo stil is en dat je die niet moet vergeten. Ik had niet het idee dat dat zijn hoofdverdachte is (voor mij is Stijn een kandidaat dus heeft hij verdachten 😊)

Ja, eens. Hoor ik er ook niet in. Ik hoor hier een kandidaat, geen mol, die haar nog niet helemaal af wil schrijven. Dit is geen verdenking.

Van Nora horen we haar #1 mogelijk ook niet. Ze zat eerder vnl. op Sophie, volgens mij. 'Of zit ze me nu te mollen?' o.i.d. - Wie van de Drie?

Heel de bups zit misschien wel op Sophie, die nu een edit krijgt van een winnaar of verliezend finalist. Zo'n edit is logisch als je als mol zoveel wordt verdacht. Anders prikken ervaren Molloten erdoorheen.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 2-02-2025, 15:22:49 »
Ja, eens. Hoor ik er ook niet in. Ik hoor hier een kandidaat, geen mol, die haar nog niet helemaal af wil schrijven. Dit is geen verdenking.

Van Nora horen we haar #1 mogelijk ook niet. Ze zat eerder vnl. op Sophie, volgens mij. 'Of zit ze me nu te mollen?' o.i.d. - Wie van de Drie?

Heel de bups zit misschien wel op Sophie, die nu een edit krijgt van een winnaar of verliezend finalist. Zo'n edit is logisch als je als mol zoveel wordt verdacht. Anders prikken ervaren Molloten erdoorheen.
Sophie zit vanaf afl 2 al op één persoon “ik wil het nu weleens weten”, ::pinokkio:: althans dat wilde de montage ons doen geloven.
Heel verklaarbaar dat ze alom wordt verdacht, want de kandidaten krijgen alles mee i.t.t. de kijker.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 2-02-2025, 15:48:57 »
Sophie zit vanaf afl 2 al op één persoon “ik wil het nu weleens weten”, ::pinokkio:: althans dat wilde de montage ons doen geloven.
Heel verklaarbaar dat ze alom wordt verdacht, want de kandidaten krijgen alles mee i.t.t. de kijker.

En... als Sophie het niet is, is het hopelijk niet weer een naar voren gehaalde testbiecht van een kandidaat, zoals die van Sor in afl. 1 vorig jaar. Bevestigd door zowel Sor als Rik dat hij Anna pas in afl. 2 is gaan verdenken. Die testbiecht was dus van een aflevering later. Ze deden toen ook net alsof hij de mol-vraag in afl. 1 op haar invulde.

Met dit soort misleiding moeten we helaas rekening houden.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 5-02-2025, 11:35:19 »
Hebben we van Stijn al meer verdenkingen gehoord behalve Nora?

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #31 Gepost op: 5-02-2025, 12:22:59 »
Finale Sophie - Sam - Maaike. Duidelijke opbouw.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 5-02-2025, 12:35:12 »
Na de episode met het verstoppen van de servetten zei hij iets over Roos, maar of dat een echte verdenking is?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 5-02-2025, 19:32:26 »

Ja, in aflevering 2 noemde hij Roos bij de test, hij vond het verstoppen van de servet zelfs een superverdachte actie terwijl Roos normaal zo lief en netjes is zegt hij.

Nu dus Nora.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2025, 19:39:49 door Marimol »

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 5-02-2025, 19:52:37 »
Volgens mij had iemand het al eerder gepost, maar ik vond de tekst van Stijn meer klinken als "Je moet niemand uitsluiten, dus ook Nora niet" dan een echte verdenking op Nora. Ik denk niet dat Nora zijn hoofdverdachte is (als er er al van uitgaan dat hij echte verdachten heeft)

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 5-02-2025, 19:58:41 »
Ja, maar dat is vaak zo bij de testbiechten. Het is allemaal knip en plakwerk.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 6-02-2025, 14:44:19 »
Nota houdt voortdurend Roos in de gaten en de laatste aflevering wijst ze zelfs eenmaal naar Roos terwijl ze het heeft over sabotage. Stijn vond allerlei van Roos verdacht de laatste aflevering. Ik denk dat Roos veel meer verdacht wordt dan de montage heeft laten zien.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #37 Gepost op: 6-02-2025, 15:26:32 »
Nora en Roos hebben denk ik een bondje. Ze verspreiden zich bij het spookhuis (nogal bot door Roos, maar Nora begreep het wel).
Bij het dansen en Ankhor Wat ook verspreid over de opdrachten. Misschien dat hier nog een frustratietje zat bij Nora, nou zit ik weer bij het minder interessante deel.
Bij het beeldhouden hielp Nora Roos met haar strategie met de juiste voorzet.
Bij de eliminatie afl. 5 zie je duidelijk contact tussen die twee. En het zijn kamergenoten geweest.

Dit bondje is dan uit beeld gebleven om in ieder geval Roos verdacht neer te kunnen zetten. En zo mogelijk ook Nora.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #38 Gepost op: 6-02-2025, 16:51:20 »
Scherp! Dit grotendeels buiten beeld gehouden bondgenootschap zal dan de komende weken wel worden opgebroken doordat ze gaan afvallen. Ze zijn immers overduidelijk beiden kandidaat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #39 Gepost op: 7-02-2025, 12:36:45 »
tot zover de Samtunnelvisie.

Sam en Sophie zijn duidelijk geschrokken van de eliminatie van Bridget. Zij moeten op zoek naar een nieuwe mol. Nieuwe ronde, nieuwe kansen voor beide kandidaten.

Bij de test zie je Nora en Sam weerspiegeld in een wandspiegel/glas en de rest niet. Zijn zij de finalisten of de afvallers?