Auteur Topic: Wieverdenktwie  (gelezen 18223 keer)

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wieverdenktwie
« Reactie #100 Gepost op: 22-02-2025, 23:17:20 »
In het dagboek heeft ze het erover dat ze met Nora had afgesproken om elkaar verdacht te maken. Met Stijn had ze op de kamer gegierd van het lachen.

Ik zie het, begrijpend lezen is ook een vak ;).

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #101 Gepost op: 23-02-2025, 13:48:28 »
Echt top voor Stijn dat Maaike op Roos zit ::tandpastasmiley::

Ja, hij gaat vast in de finale op Maaike zitten ::jaja::
De Blondine is de Mol :)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #102 Gepost op: 23-02-2025, 13:52:01 »
Echt top voor Stijn dat Maaike op Roos zit ::tandpastasmiley::

Ja, hij gaat vast in de finale op Maaike zitten ::jaja::

Dat zou leuk voor hem zijn, want dan wordt hij de winnaar.
Zou hij dan toch in het busje, ondanks zijn angst, goed hebben geluisterd toen Maaike over The Shining begon?
 :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 23-02-2025, 14:45:48 »
Als ik niet de mol moet geloven is het zo:
Teun, weet ik niet meer zeker, maar volgens mij Roos
Gabriël: Sophie
Ray: Sophie
Bridget: Sam
Sam: Sophie
Nora: had een bondje met Sophie dus gok Roos
Sophie: Roos

Sophie konden achteraf al eerder afschrijven dan toen Sam afviel. En bijna elke afvaller had een tunnelvisie op één kandidaat.

Dus de enigste die niet zijn genoemd bij de afvallers zijn Stijn en Maaike. En Stijn is nu toe echt 100% zeker gezegd door Roos en Maaike is nooit genoemd wat ik weet.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 14:55:45 door Mol1991 »

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #104 Gepost op: 23-02-2025, 19:41:51 »
Wel heel frappant dat we Roos een aflevering geleden nog hoorden biechten dat ze haast niet geloofde dat Stijn de mol kon zijn omdat hij zo druk was en dan ook nog zou moeten mollen. Deze aflevering was hij opeens 100% zeker de mol. Waarschijnlijk wilden ze vorige aflevering nog niet laten zien dat Roos al lang Stijn verdenkt om het nog spannend te houden. Nu we bijna bij de finale zijn mag het voluit op beeld gezegd worden.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 24-02-2025, 09:53:16 »
Als ik niet de mol moet geloven is het zo:
Teun, weet ik niet meer zeker, maar volgens mij Roos
Gabriël: Sophie
Ray: Sophie
Bridget: Sam
Sam: Sophie
Nora: had een bondje met Sophie dus gok Roos
Sophie: Roos

Sophie konden achteraf al eerder afschrijven dan toen Sam afviel. En bijna elke afvaller had een tunnelvisie op één kandidaat.

Dus de enigste die niet zijn genoemd bij de afvallers zijn Stijn en Maaike. En Stijn is nu toe echt 100% zeker gezegd door Roos en Maaike is nooit genoemd wat ik weet.

Dit klopt niet helemaal:

Bij Teun werden in Niet de mol verdachte zaken van 3 kandidaten besproken. Over Roos zei Teun dat hij bedenkingen had over de schaal met spinnen die ze niet vast had gehouden om een haarlok achter haar oor te stoppen. Er kwam ook iets voorbij over Nora maar het meest leek hij Ray te verdenken nadat bleek dat Ray niets had gecommuniceerd over het mingeld tijdens de kraak. Na afloop van de opdracht was Teun hier op zijn minst not amused over, dat was goed te zien na de opdracht.

Gabriel vond inderdaad Sophie heel verdacht vooral het rondjes rennen bij de kraak maar hij vond haar ook zenuwachtig bij Wie van de drie. Volgens mij maakte hij ook nog een opmerking over de opdracht lichaamstaal maar dat weet ik niet meer precies. Hij zat iig bij haar in het groepje.

Ray had een tunnelvisie op Gabriel, zelfs als Gabriel een ander biertje nam vond Ray dat verdacht. Verder verdacht hij Bridget ( door het draakje) en op zijn shortlist stonden ook Maaike en Roos. Hij zal wel gespreid hebben maar is vooral de boot ingegaan door Gabriel.

Verder klopt het: Bridget->Sam  Sam->Sophie
Het bondje Nora/Sophie had Roos als hoofdverdachte.

Bij de tests in de afleveringen zijn Maaike en Stijn wel genoemd:

Teun          Ray gabriel
Gabriel      Teun
Ray             Bridget
Bridget       ?  Tunnelvisie
Sam:           Sophie, Bridget
Sam:           Sophie
Sam:           ? Tunnelvisie
Nora:          Roos
Nora:          Roos
Nora:          Roos, Stijn, Maaike
Sophie:      Maaike
Sophie:      Roos
Sophie:      Stijn, Roos
Sophie:      Roos, Maaike

Stijn:    Roos
Stijn:    Nora
Stijn:    Roos
Stijn:    Sophie, Roos, Maaike
Stijn:    vrijstelling

Roos: Ray, Nora, Maaike
Roos: Sophie,Sam, Bridget,Maaike
Roos: Maaike, Stijn
Roos: Stijn
Roos:  Stijn

Maaike: Sophie
Maaike: Stijn
Maaike: Roos
Maaike: Roos

Ik houd voor mezelf altijd bovenstaand lijstje bij zodat ik het verloop van verdenkingen per kandidaat kan volgen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 24-02-2025, 15:56:46 »
Sophie zei in Niet de Mol dat Gabriël, Ray en Sam nog steeds dachten dat ze de mol was, ze waren stomverbaasd toen ze aankwam bij de afvallershotel. Dus ik geloof dat ook Gabriël en Ray vol op Sophie zaten toen ze eruit gingen net zoals Sam. Of dat hebben ze pas gedacht in het afvallershotel, maar dat denk ik zelf niet, omdat Sophie echt duidelijk zegt nog steeds en dan denk ik dat ze echt afgevallen zijn, omdat ze tunnelde op haar en zeker, omdat ze waarschijnlijk dat in het afvallershotel gehoord heeft van hen.

Maar bedankt voor de verdere info :)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2025, 16:01:03 door Mol1991 »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #107 Gepost op: 24-02-2025, 16:03:19 »
Ik zou als ik dit topic nog zou mogen geloven eigenlijk naar Roos moeten switchen als mol  ::rofl:: Dus als Stijn straks net als Maaike op haar blijkt te zitten.

Daarom denk ik dus dat Stijn naar Maaike 'switcht' en iedereen iedereen verdenkt. Bijna altijd zijn het immers 2 die 1 verdenken.
De Blondine is de Mol :)

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 24-02-2025, 16:40:11 »
Dus ik geloof dat ook Gabriël en Ray vol op Sophie zaten toen ze eruit gingen net zoals Sam.

Ja dat schreef ik toch ook over Gabriel en Sam.... ;)

Gabriel vond inderdaad Sophie heel verdacht vooral het rondjes rennen bij de kraak maar hij vond haar ook zenuwachtig bij Wie van de drie. Volgens mij maakte hij ook nog een opmerking over de opdracht lichaamstaal maar dat weet ik niet meer precies. Hij zat iig bij haar in het groepje.

Van Ray herinner ik me vooral Gabriel en Bridget. Ray reageerde ook erg verbaasd toen Bridget in het afvallershotel kwam. Gabriel was natuurlijk eerder afgevallen dan Ray dus Ray zal zijn verdenkingen aangepast hebben.

Tsja en wat ze dan verder in dat afvallershotel besproken hebben.  Er komt vast meer duidelijkheid in aflevering 10.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 24-02-2025, 16:56:00 »
Ik zou als ik dit topic nog zou mogen geloven eigenlijk naar Roos moeten switchen als mol  ::rofl:: Dus als Stijn straks net als Maaike op haar blijkt te zitten.

Daarom denk ik dus dat Stijn naar Maaike 'switcht' en iedereen iedereen verdenkt. Bijna altijd zijn het immers 2 die 1 verdenken.
Tsja wat wordt het nu hè? Als Stijn nu naar Maaike switcht ligt het er wel erg dik bovenop.......

Een switch van Roos naar Maaike is veel logischer te verklaren omdat Roos vanaf het begin Maaike heeft meegenomen in de test en bij de laatste test aangaf ook een paar vragen op Maaike in te vullen.

Roos: Ray, Nora, Maaike
Roos: Sophie,Sam, Bridget,Maaike
Roos: Maaike, Stijn
Roos: Stijn
Roos:  Stijn

Het klopt iig wel dat de eerste 5 afvallers verkeerd zaten met hun verdenkingen en dat iedereen die Roos heeft genoemd in het spel bleef totdat iedereen die fout zat er uit lag. Nu de laatste Sophie verdenker eruit ligt  en de rest op Roos lijkt te zitten vallen diegenen af die geen troeven hebben of te langzaam is bij test of net meer vragen fout heeft.   ;D

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 24-02-2025, 17:12:02 »

omdat Roos vanaf het begin Maaike heeft meegenomen in de test en bij de laatste test aangaf ook een paar vragen op Maaike in te vullen.

Bij de laatste test zegt ze dat haar mol Stijn is en dat Maaike de beste actrice ever is als zij t is. Nergens geeft ze aan ook vragen op Maaike in te vullen.

In afl 4 en 5 geeft ze niks aan behalve wat opsommingen van mensen .. heel random

In afl 6 geeft ze aan  dat ze Stijn en Maaike verdacht vindt

Afl 7 zegt ze niks behalve dat de mol kapot moet zijn

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 24-02-2025, 17:35:36 »
Afl 7 zegt ze niks behalve dat de mol kapot moet zijn

En dat Stijn in haar ogen dus niet de mol kan zijn omdat het drukke van Stijn en de Mol zijn teveel zou zijn.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 24-02-2025, 17:39:55 »
En dat Stijn in haar ogen dus niet de mol kan zijn omdat het drukke van Stijn en de Mol zijn teveel zou zijn.

Dat zegt ze niet .. ze zegt dat als hij het is ze de hele tijd denkt “well played” en dat klopt toch? Hij played het toch well?

Nergens zegt ze dat hij het niet kan zijn of dat ze hem niet verdenkt.

Edit: en ook al zou t zo zijn (wat ik niet hoor) je kan ook van mening veranderen zoals Sanne Wallis die Thomas pas in de finale verdacht.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2025, 17:42:25 door FS »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 24-02-2025, 18:02:24 »
Bij de laatste test zegt ze dat haar mol Stijn is en dat Maaike de beste actrice ever is als zij t is. Nergens geeft ze aan ook vragen op Maaike in te vullen.

Dat doet ze wel degelijk.....

Edit:
Ik heb al eerder in dit topic genoemd dat het allemaal knip en plakwerk is en dat we maar weinig duidelijke verdenkingen horen. Het zijn van alle kandidaten vooral random uitspraken.

Maar de montage vertelt wel een verhaal en dat is nu dat een switch van Roos naar Maaike meer voor de hand ligt dat een switch van Stijn naar Maaike.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2025, 18:07:48 door Marimol »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 24-02-2025, 18:06:24 »
Ah idd.. als ze wegloopt. Ik zie t nu.

Das best raar om te doen in afl 8

Vooral als je de mol bent. Dan zet je zogenaamd toch gewoon op 1 mol in? Dit valt alleen maar weer op als “raar”

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #115 Gepost op: 24-02-2025, 18:22:23 »
Ah idd.. als ze wegloopt. Ik zie t nu.

Das best raar om te doen in afl 8

Vooral als je de mol bent. Dan zet je zogenaamd toch gewoon op 1 mol in? Dit valt alleen maar weer op als “raar”

Ja bijzondere tactiek.

Als kandidaat zou ze kunnen denken / deels weten dat haar medekandidaten toch vol op haar zitten en dat ze zelf dus best kan spreiden om in ieder geval meer vragen goed te hebben dan degenen die op haar zelf zitten.

Als mol snap ik niet waarom ze dit zou biechten.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 24-02-2025, 18:22:32 »
Ik weet niet hoe openlijk de kandidaten verdenkingen met elkaar bespreken in deze groep. Als Roos doorheeft dat ze als enige op Stijn zit is het natuurlijk vrij veilig om ook nog een paar vragen op Maaike in te zetten

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 24-02-2025, 18:27:58 »
Ja bijzondere tactiek.

Als mol snap ik niet waarom ze dit zou biechten.

Ja precies.
Ik vind verder niks logisch aan Roos als mol. Dit ook niet.

Als kandidaat kan ik t ergens begrijpen. Zelf zou ik t denk niet doen zo. Ze weet mss ook dat Maaike op haar zit. Dus dan is t idd veilig

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 24-02-2025, 19:02:41 »
Ik weet niet hoe openlijk de kandidaten verdenkingen met elkaar bespreken in deze groep. Als Roos doorheeft dat ze als enige op Stijn zit is het natuurlijk vrij veilig om ook nog een paar vragen op Maaike in te zetten

Vreemde opmerking inderdaad. Als kandidaat zou Roos dan echt zeker moeten weten dat iedereen voor haar als nep-mol gaat. Dan kan ze zelf nog lichte twijfel hebben tussen Stijn of Maaike. En dus zal ze altijd net iets minder fout zitten dan de Roos tunnelaars.
Maar…. Dat lijkt me toch risicovol.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 24-02-2025, 20:15:27 »
Ik zag via Facebook iemand zeggen dat waarschijnlijk Roos sinds aflevering 2, de mol Stijn door heeft. Bij die servetten is er waarschijnlijk iets gebeurd dat de doorslag gaf en wat wij niet zagen en ik denk dat dit nog best kan kloppen. En dat ze vanaf daarna dacht ik moet verzorgen om nog verdachtere over te komen dan ik nu al ben om echt kandidaten te laten denken dat ik het ben. En om kijkers op het verkeerde spoor te zetten, zei ze dat ze nog steeds aan het spreiden was. Dit kan makkelijk, is vaker geweest bij een kandidaat die al vroeg de mol doorhad.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2025, 20:26:37 door Mol1991 »