Auteur Topic: Molbriefing  (gelezen 8108 keer)

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #20 Gepost op: 8-02-2025, 22:34:53 »
Ik vind de molbriefing weinig toevoegen. Rik geeft de mol telkens van die oppervlakkige tips, waarbij ik elke keer zoiets heb van 'ja duh'. Zou de mol die algemeenheden werkelijk nodig hebben? Zo ja, dan hebben we te maken met een erg onzekere mol die constant bevestiging zoekt van Rik (dat kan ik me nauwelijks voorstellen).

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #21 Gepost op: 8-02-2025, 22:44:03 »
Ja, Rik maakt dit jaar zeker kans op de titel 'Meeste Open Deuren Intrappen'....
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #22 Gepost op: 8-02-2025, 22:45:31 »
Ik denk dat de mol het moeilijk heeft, omdat veel kandidaten hem verdenken. Misschien wel alle vier die er nu nog inzitten.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2025, 00:08:28 »
Het voelt niet als echte briefings...

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 9-02-2025, 10:36:50 »
Ik krijg een beetje de indruk dat ze allerlei quotes hebben opgenomen en dat daar achteraf de meest toepasselijke afleveringen bij zijn gezocht. Bij aanvang van deze uitzending dacht ik na de briefing 'oh, er zal wel niet veel gemold worden vandaag' en voilà..

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #25 Gepost op: 9-02-2025, 10:41:03 »
Ik heb ook het idee dat na aflevering 2 er inderdaad enkel ja gesprekjes gemonteerd zijn of zo. Afl 1/2 was nog met de hotelkamer en nu is het kort vraag antwoord. Maar misschien zit daar juist ook wel ergens nog een clue, want Rik doet niet zoals altijd vertellen waar ze zijn en wat ze doen en dan poef.. leader.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

« Reactie #26 Gepost op: 11-02-2025, 04:39:49 »
Ik krijg een beetje de indruk dat ze allerlei quotes hebben opgenomen en dat daar achteraf de meest toepasselijke afleveringen bij zijn gezocht. Bij aanvang van deze uitzending dacht ik na de briefing 'oh, er zal wel niet veel gemold worden vandaag' en voilà..

Heb hetzelfde idee en dat Rik ze dan "puzzels" noemt die wij moeten oplossen  ::rofl:: doeiiii het is zo oppervlakkig, dat het bijna iedereen nog kan zijn, mja vind het wel leuk, maar het voelt niet echt als een briefing of gesprekje tussen de 2..

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 23-02-2025, 01:41:13 »
Rik:
“We hebben elk seizoen een andere mol.
Elk jaar, elke groep heeft zijn eigen mol die op zijn eigen manier saboteert.
Dus.. de juiste mol die bestaat niet.
En toch ook weer wel. Dat ben jij.
Blijf dicht bij jezelf.
Dus doe wat je als kandidaat ook zou doen maar dan minder goed”.

Mol:
“Komt goed”

Het zijn vreemde gesprekjes. Bijna een soort infantiel.

“We hebben elk seizoen een andere mol”
 ::)

Offline Michmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #28 Gepost op: 23-02-2025, 03:06:33 »
Rik:
“We hebben elk seizoen een andere mol.
Elk jaar, elke groep heeft zijn eigen mol die op zijn eigen manier saboteert.
Dus.. de juiste mol die bestaat niet.
En toch ook weer wel. Dat ben jij.
Blijf dicht bij jezelf.
Dus doe wat je als kandidaat ook zou doen maar dan minder goed”.

Mol:
“Komt goed”

Het zijn vreemde gesprekjes. Bijna een soort infantiel.

“We hebben elk seizoen een andere mol”
 ::)

::rofl::

Ja, ik dacht ook even dat ik een tia of zo gehad had. 'Hoorde ik dat nou goed?'   ::)
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline Molleck

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 23-02-2025, 08:19:40 »
Wat mij betreft voegen de molbriefings op deze manier niets toe. Sterker nog, het begint me te irriteren ::ohno:: ::niet-ok::

We horen vooral Rik praten en orders geven “aan de mol”, maar komt allemaal niet geloofwaardig en idd wat infantiel over.

Ik zou het veel interessanter vinden als het een echt fragment uit een briefing zou zijn tussen Rik en de mol, zoals bij onze zuiderburen.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 23-02-2025, 08:33:55 »
Wat mij betreft voegen de molbriefings op deze manier niets toe. Sterker nog, het begint me te irriteren ::ohno:: ::niet-ok::

We horen vooral Rik praten en orders geven “aan de mol”, maar komt allemaal niet geloofwaardig en idd wat infantiel over.

Ik zou het veel interessanter vinden als het een echt fragment uit een briefing zou zijn tussen Rik en de mol, zoals bij onze zuiderburen.

Duidelijk onzekere mol die zich prettig voelt met steun van Rik. Ook niet gek als je tijdens het spel gekozen wordt. Ik heb er geen problemen mee.

Offline Molleck

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 23-02-2025, 10:15:32 »
Duidelijk onzekere mol die zich prettig voelt met steun van Rik. Ook niet gek als je tijdens het spel gekozen wordt. Ik heb er geen problemen mee.

Dus jij gelooft dat dit echt uit de molbriefing komt? Oftewel, jij vindt het wel geloofwaardig overkomen? Geen oordeel, het kan natuurlijk. Het zou mij alleen verbazen.

Het voelt voor mij te gemaakt en helemaal niet persoonlijk. Of de mol nou wel of niet onzeker is..

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 23-02-2025, 10:25:36 »
Precies. Het klinkt alsof Rik keurig, goed articulerend, een tekst opleest.
Een tekst met algemeenheden  die je een mol vertelt als die net is gekozen. Deze tekst wordt nu in fragmenten in de afleveringen gemonteerd met korte antwoorden van de mol.

Een echt gesprek is het niet  ::ohno::

Offline Sophiee

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 23-02-2025, 10:37:04 »

Wij zeiden thuis precies hetzelfde. Rik die een monoloog hield en de mol zei alleen maar iets als "komt goed". Ik wil juist de mol horen en dingen vanuit het perspectief van de mol! "Vandaag ging lekker" of "dat was lastig" etc. Rik hoort hier niet de hoofdrol te hebben
Lurker sinds 2007

« Reactie #34 Gepost op: 23-02-2025, 10:59:01 »
Dit is gewoon script om het spannend te houden. Ik denk niet dat je er iets uit kan halen.
Op een gegeven moment is het te voorspelbaar en minder spannend. Het zal in NL zijn geschreven en opgenomen, na de opnamen in ieder geval..

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 23-02-2025, 11:47:39 »
Bij één molbriefing klopte het audiospoor heel duidelijk niet met de gebruikte audio (ik dacht bij 'De juiste manier van praten'), weet iemand of daar nog iets mee gedaan is? Ik heb er nooit meer iets over gehoord.

Offline Molleck

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 23-02-2025, 12:32:33 »
Ik wil juist de mol horen en dingen vanuit het perspectief van de mol! "Vandaag ging lekker" of "dat was lastig" etc. Rik hoort hier niet de hoofdrol te hebben
Ja precies, dat bedoel ik!

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #37 Gepost op: 23-02-2025, 13:03:40 »
Als je de molbriefing ziet als de uitleg van het thema ‘het edele pad van acht’ dan klopt het weer en krijgt iedere aflevering een thema. Met een briefing heeft het niks te maken.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #38 Gepost op: 23-02-2025, 13:43:16 »
Ze hebben het dit jaar echt te makkelijk gemaakt. Al die uitspraken van de mol waren maar op 1 a 2 mensen te prikken, en toen Nora weg was, was het wel helemaal duidelijk. Dit valt niet meer recht te breien, dan zou er een heel toneelstukje gevraagd moeten worden van een Roos of een Maaike om telkens 'een Stijntje te doen' en zouden al die molbriefings achteraf zijn opgenomen, wat de hele grap eruit haalt dat die mol bijgebriefd zou worden tijdens de serie vanwege het feit dat die nog niet gekozen was voorafgaand de serie. Het is gewoon allemaal nonsens, het is klip en klaar Stijn, en dat weten we nu al na aflevering 2.... TE makkelijk.
De Blondine is de Mol :)

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 23-02-2025, 13:59:50 »
Ik vind het vooral jammer dat de Molbriefing geen echte briefing is, maar Rik die open deuren intrapt. Elke keer denk ik 'welke open deur zal Rik nu weer intrappen?'. Ik kan me niet voorstellen dat de mol daadwerkelijk zo is gebrieft of deze open deuren nodig had. Ik vind het jammer dat de productie het niet heeft aangedurfd om de echte briefing op te nemen of om echt te laten horen hoe de mol zijn taak beleeft (bijv. ik vond het spannend om te doen, maar ben tevreden).