Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Wat niet weet - wat niet deert  (gelezen 13170 keer)

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Wat niet weet - wat niet deert
« Reactie #20 Gepost op: 8-02-2025, 21:51:40 »
Ik vond het echt een leuke opdracht! Totaal zinloos wanneer je op zoek wil naar de Mol, maar het quizprincipe was origineel en werkte - dus los van de molkansen - in mijn ogen verrassend goed. Ik zie het zelfs op vergelijkbare wijze best werken als een foute zaterdagavondquiz op RTL, haha!

Wel ook jammer dat de kandidaten die binnen zaten een beetje in de schaduw stonden van de quizzers. Die verdeling had mijns inziens wat gelijker mogen zijn!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #21 Gepost op: 8-02-2025, 21:52:34 »
Er had ook wel wat tactischer gespeeld kunnen worden. Een keertje gokken, of bluffen.
You'll never walk alone

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 8-02-2025, 21:55:38 »
Ik vond het een leuke opdracht, omdat ik gewoon alles wist 😃. Tegelijkertijd viel de opdracht voor mij nogal uit de lucht, net als de vorige keer in China paste de opdracht helemaal niet bij de rest van het seizoen. Leuk voor ons molloten maar de kennis van de deelnemers was gewoon niet groot genoeg om hem echt succesvol te maken.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 8-02-2025, 21:57:01 »
Qua entertainment reset de harde schijf in m'n bovenkamer ongeveer jaarlijks, er zijn films die ik al 6 keer voor het eerst heb gekeken  ::rofl::

« Reactie #24 Gepost op: 8-02-2025, 21:57:57 »
Ik vond het niveau van de vragen best wel laag, maar de kandidaten hebben gewoon allemaal nog nooit widm gekeken ofzo ::rofl::

De kandidaten zijn geen molloten. Het zijn gewoon BN'ers die soms nauwelijks WIDM kijken.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #25 Gepost op: 8-02-2025, 22:03:16 »
De kandidaten zijn geen molloten. Het zijn gewoon BN'ers die soms nauwelijks WIDM kijken.

Dat ze geen molloten zijn, is begrijpelijk.
Maar als ik zelf mee zou doen, zou ik mij op zijn minst inlezen. En dan kom je misschien ook wel op 'Angela Groothuizen' (serieus Nora: Angela Schijf?  ???) en 'We zijn niet in Kiev, vriend' uit.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #26 Gepost op: 8-02-2025, 22:05:07 »
We zijn niet in Kiev vriend is echt een mollotendingetje hoor. Mijn vriendin heeft alle seizoenen gezien en had bij die vraag ook geen flauw benul.
You'll never walk alone

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 8-02-2025, 22:07:31 »
O, ik dacht echt: dat weet je toch?  ::rofl::
Maar er zaten ook ook wel een paar lastige vragen tussen.

Offline moguraa

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 8-02-2025, 22:08:04 »
Ik vond de groepjes zo vreemd en er wordt niet uitgelegd hoe deze verdeling is gemaakt. Sam en Sophie hebben bij de snakes & ladders opdracht ook al vragen beantwoord in een soort quiz vorm. Ik had graag wat van de andere kandidaten in deze opdracht gezien.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 8-02-2025, 22:10:02 »
Erg saaie opdracht. De kandidaten in dat hokje hadden vrijwel niks te doen. Molloten voegden ook niks toe (sorry als jullie meelezen). Vragen waren voor normale kandidaten veel te moeilijk. Zonde van de zendtijd.

« Reactie #30 Gepost op: 8-02-2025, 22:10:47 »
Dat ze geen molloten zijn, is begrijpelijk.
Maar als ik zelf mee zou doen, zou ik mij op zijn minst inlezen. En dan kom je misschien ook wel op 'Angela Groothuizen' (serieus Nora: Angela Schijf?  ???) en 'We zijn niet in Kiev, vriend' uit.
De meesten kijken gewoon even twee seizoenen terug. Het is gewoon een fout van de regie dat ze de inschatting maakten dat de kandidaten dit zouden weten. Vind ik althans

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 8-02-2025, 22:13:00 »
De meesten kijken gewoon even twee seizoenen terug. Het is gewoon een fout van de regie dat ze de inschatting maakten dat de kandidaten dit zouden weten. Vind ik althans

Kan inderdaad zijn dat de meeste vragen toch te moeilijk waren. Jammer dat het spel dan ook wat vastloopt. Het idee erachter vind ik wel oké.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 8-02-2025, 22:13:19 »
Ik denk dat ze vanwege het jubileumjaar de opdracht ondergeschikt hebben gemaakt aan de terugblikken, dat is jammer.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 8-02-2025, 22:15:22 »
Ik had verwacht dat ze bij de tweede ronde zouden omdraaien, dus de quizzers in het molcentrum en de kandidaten die daar zaten aan de desk. Maar misschien hebben de duo's  eerst wel overleg gehad  wie de meeste parate kennis dacht te hebben over widm en dan is het eigenlijk wel logisch wie waar was.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 8-02-2025, 22:16:19 »
Ze hadden de fragmenten ook anders kunnen gebruiken
Nu wist niemand iets en hoefde de mol dus ook niet zijn best te doen om te mollen. Was te makkelijk zo.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 8-02-2025, 22:20:40 »
Is het niet enorm opvallend dat Sophie het woord ether discipline gebruikt in een opdracht en daarna uitgerekend die vraag krijgt?

« Reactie #36 Gepost op: 8-02-2025, 22:21:06 »
Erg saaie opdracht. De kandidaten in dat hokje hadden vrijwel niks te doen. Molloten voegden ook niks toe (sorry als jullie meelezen). Vragen waren voor normale kandidaten veel te moeilijk. Zonde van de zendtijd.

Eens. Als ze ietsje meer hun best hadden gedaan, was het best een leuke opdracht.

-Gewoon alle spelers laten meespelen, niet in duo's
- Als je het antwoord niet weet, druk je op de knop en krijg je van de mol het juiste antwoord in je oortje.
-Vervolgens geef je het antwoord óf bluf je en geef je een verkeerd antwoord
- punten krijg je als je een ander betrapt op een leugen, zelf het antwoord weet of een ander doorhebt als ie de waarheid spreekt.
- Makkelijkere vragen, mag ook gewoon een ander thema zijn, bv Cambodja.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 8-02-2025, 22:21:13 »
Lullige opdracht. Als je in het panel zat kon je niet gokken zonder gebruik te maken van de hulplijn (dat zou opvallend en dom zijn) en bij de hulplijn gold eigenlijk precies hetzelfde. Misschien hadden ze daar een beetje door de porto kunnen mompelen in de hoop dat het antwoord verkeerd verstaan werd, maar dat is ook opvallend. Het enige wat ze konden doen was een hulplijn inschakelen terwijl ze het antwoord zelf wisten, maar hoe kom je daar in godsnaam achter als kijker of kandidaat?

« Reactie #38 Gepost op: 8-02-2025, 22:22:15 »
Kan inderdaad zijn dat de meeste vragen toch te moeilijk waren. Jammer dat het spel dan ook wat vastloopt. Het idee erachter vind ik wel oké.

Ja, op zich wel een leuk idee hoor. Vooral leuk voor ons als kijker en om die terugblikken weer even te zien

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #39 Gepost op: 8-02-2025, 23:10:11 »
Opvallend: de duo's Roos/Sam, Sophie/Nora hadden een blauw lampje. Stijn deed na een druk op de knop een groen lampje branden bij Maaike. Één van hun de mol aangezien groen de kleur van de mol is?  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 8-02-2025, 23:29:25 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023