Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zout in de wonden strooien  (gelezen 10303 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 8] Opdracht 3 - Zout in de wonden strooien
« Gepost op: 22-02-2025, 18:03:54 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 8.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2025, 21:14:02 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zout in de wonden strooien
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2025, 21:18:59 »
Zout dan toch Maaike zijn?! Ze komt vooralsnog wel erg mols over deze aflevering. Als mol kun je zonder al te veel schuldgevoel iets fout doen bij het lopen met de manden, maar het gaat bij Stijn net iets te goed in mijn ogen.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2025, 21:30:05 »
Was de beste strategie nou om met zn 4en te blijven werken tot er op 4 weegschalen 120kg lag en dan pas de weegschalen 1 voor 1 af te vullen? Of moesten ze per se eerst 1 weegschaal helemaal vullen voordat ze naar de volgende mochten?

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 22-02-2025, 21:43:15 »
Stijn neemt niet de controle over het geld/enveloppen, maar laat dat aan de vrouwen over.

Dat heeft het wel duidelijk gemaakt, toch? Stijn is niet de mol.

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 22-02-2025, 21:46:45 »
Stijn wist dat iedereen voor de enveloppen zou gaan en heeft gezorgd (door veel te vertragen in het begin) dat het 4e kooitje niet open ging.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2025, 21:48:04 »
Dat kun je niet weten, dat is een aanname...

En hetzelfde argument dat vorige week neergehaald werd omtrent het lage bod van Maaike
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2025, 21:50:41 »
Tuurlijk is dat mijn aanname.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2025, 21:58:48 »
Stijn neemt niet de controle over het geld/enveloppen, maar laat dat aan de vrouwen over.

dat is toch logisch.
1. Je weet dat toch iedereen voor een troef gaat.
2. Hij kon zelf niet gaan en geloofwaardig het geld laten liggen. Met een finale vrijstelling voor een troef gaan is verdacht.

Verder lekker de perfecte kandidaat uithangen want hij kon zich hier niet verschuilen als sterk, groot persoon. En dan net niet genoeg tijd om de enige weegschaal die geld kon opleveren te vullen.

Stijn is zo duidelijk de mol.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2025, 22:00:47 »
Stijn wist dat de rest voor een envelop zou gaan. Hij wist ook dat ie geen excuus had om voor een envelop te gaan, dus was het in zijn belang (als mol) om als laatste over te blijven en het nét niet te redden. Raar dat Sophie niet heeft geroepen dat de enveloppen mingeld zouden opleveren ofzo, daarmee had ze het de rest lastiger gemaakt om voor een envelop te gaan en dat had haar potentieel 2 jokers opgeleverd. Zei ze niet op Roos te zitten?

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2025, 22:04:31 »
Dat kun je niet weten, dat is een aanname...

En hetzelfde argument dat vorige week neergehaald werd omtrent het lage bod van Maaike

Dit lijkt me een redelijke logische aanname aangezien alle kandidaten nu zo dicht bij de finale waren. Ze gaan dan toch allemaal voor eventuele jokers. Stijn hoefde geen jokers. Hij wilde alleen maar dat de opdracht net niet zou lukken.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Enigma TV

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 22-02-2025, 22:10:11 »
Dit lijkt me een redelijke logische aanname aangezien alle kandidaten nu zo dicht bij de finale waren. Ze gaan dan toch allemaal voor eventuele jokers. Stijn hoefde geen jokers. Hij wilde alleen maar dat de opdracht net niet zou lukken.

Mwoah, voor hetzelfde geld stond er in de envelop:

"Als jij als laatste een envelop opent, steel jij de finalevrijstelling van de kandidaat die deze bezit."

Het hoeft niet altijd om jokers te gaan. Of wat te denken van de zwarte vrijstelling. Of een antwoord op een finaletestvraag. Ik zou als ik Stijn was ook zéker nog een envelop openen, omdat je gewoon niet weet wat het betekent.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 22-02-2025, 22:12:22 »

"Als jij als laatste een envelop opent, steel jij de finalevrijstelling van de kandidaat die deze bezit."

Het hoeft niet altijd om jokers te gaan. Of wat te denken van de zwarte vrijstelling. Of een antwoord op een finaletestvraag. Ik zou als ik Stijn was ook zéker nog een envelop openen, omdat je gewoon niet weet wat het betekent.

Ik denk dat ze allemaal dezelfde boodschap kregen als Sophie, zodat ze met een smoes de rest ervan konden overtuigen niet voor een envelop te gaan. Ik snap niet dat Sophie dat niet gedaan heeft.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 22-02-2025, 22:13:40 »

uhhh, hoe dat? het is toch duidelijk dat kandidaten altijd voor enveloppen gaan? Wat boeit hem jokers, en als laatste geen geld pakken, omdat je de opdracht niet haalt. prima molactie

Offline Enigma TV

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2025, 22:15:38 »
Ik denk dat ze allemaal dezelfde boodschap kregen als Sophie, zodat ze met een smoes de rest ervan konden overtuigen niet voor een envelop te gaan. Ik snap niet dat Sophie dat niet gedaan heeft.

Dat is niet mijn punt. Stijn wist niet wat er in de envelop van de anderen stond. Voor hetzelfde geld stond in iedere envelop iets anders. Feit blijft dat een finalevrijstelling niet per definitie betekent dat de envelop geen waarde meer voor Stijn heeft.

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 22-02-2025, 22:16:17 »
Ik zou toch niet als mol gokken of Maaike daar 1500 pakt of niet! Als je gewoon zelf naar het kooitje kan gaan. Er was nl helemaal geen overtuiging voor nodig, Maaike was niet vastberaden en er was geen duidelijke afspraak van te voren - naar wat ik kon zien.
Op z'n minst zou ik, als ik dan toch besluit tot het eind te blijven, dan wel erg sturen op het pakken van enveloppen. Interesse wekken. Maar dat gebeurt niet (in beeld).

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 22-02-2025, 22:16:56 »

Als mol weet Stijn waarschijnlijk wat de opdracht is en wat er in de enveloppen zit. De kandidaten niet dus logisch dat zij voor de enveloppen gaan.

Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Enigma TV

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 22-02-2025, 22:18:39 »
Als mol weet Stijn waarschijnlijk wat de opdracht is en wat er in de enveloppen zit. De kandidaten niet dus logisch dat zij voor de enveloppen gaan.

Het gaat over dat hij met een finalevrijstelling toch niets aan de envelop heeft en daarom als laatste zou gaan. Dat heeft niets te maken met of hij wel of niet de Mol is.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 22-02-2025, 22:19:14 »
Dat is niet mijn punt. Stijn wist niet wat er in de envelop van de anderen stond. Voor hetzelfde geld stond in iedere envelop iets anders. Feit blijft dat een finalevrijstelling niet per definitie betekent dat de envelop geen waarde meer voor Stijn heeft.

Ik denk dat ie de mol is en daarom precies wist wat er in de enveloppen stond. Hij wist ook dat hij met z'n vrijstelling wel geld moést pakken en ook dat de rest liever voor een envelop dan voor geld ging. Door als laatste over te blijven en het nét niet te redden heeft ie voor 0 euro gezorgd. Dat is een waterdichte verklaring vanuit de Stijn-tunnel.

Ik zou als mol Stijn als eerste hebben weggewerkt. Hij was de sterkste en had geen belang bij een envelop. Dat spreekt dus tegen iedereen die 0 moeite heeft gedaan om hem eruit te werken, ergo: De rest.

Offline Enigma TV

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 22-02-2025, 22:21:15 »
Wel mooi hoe het punt wat gemaakt werd volledig genegeerd wordt om maar het 'maar Stijn is de Mol'-argument te kunnen maken.  ::)

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 22-02-2025, 22:23:19 »
Wel mooi hoe het punt wat gemaakt werd volledig genegeerd wordt om maar het 'maar Stijn is de Mol'-argument te kunnen maken.  ::)

Ja, dit punt is ook alleen te maken, als Stijn de mol is. Als hij een kandidaat was dan had ie wel wat meer zijn best gedaan om geld te willen pakken.