Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Bekokstoven  (gelezen 10999 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 8] Opdracht 1 - Bekokstoven
« Gepost op: 22-02-2025, 18:04:25 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 8.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2025, 20:38:45 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Bekokstoven
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2025, 20:47:58 »
Ze kunnen dus wel leuke opdrachten verzinnen!

(Alleen wel jammer van het jureren)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2025, 21:32:08 »
In de laatste aflevering zien we dat Stijn een paar hele verkeerde aanwijzingen gaf. Hoe konden ze anders verliezen tov een geblinddoekte kok met een berg salmiakpoeder in het gerecht.

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 22-02-2025, 21:38:36 »
Leuke opdracht.
Wel jammer dat 2 man alleen staan. Dat moltt lekker. Idd Stijn geeft iets verkeerds door

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 22-02-2025, 21:51:55 »
Maaike gooit melk om, lepeltjes ergens anders inleggen, vis te klein snijden, ei niet opkloppen(hier is het misgegaan! Een geklopt ei gaart anders dan een rauw ei... al helemaal als je het in een stoofpan doet)

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2025, 21:55:54 »
Volgens mij is het mis gegaan bij de zaadjes van de rode pepertjes. De instructie van Stijn is daar net even weggeknipt.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2025, 21:56:57 »
Jammer dat we de jury niet hebben zien oordelen. En ook jammer dat we ook niet kunnen weten of Stijn hier nog onzinnige aanwijzingen heeft gegeven. Hier kan de edit een hele grote rol spelen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2025, 22:29:15 »
Bij Moltalk zag je wel dat salmiak in het eten best lekker is, dus misschien was dit de reden en dat Sophie per ongeluk die andere kok hielp.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2025, 22:41:39 »
Bij Moltalk zag je wel dat salmiak in het eten best lekker is, dus misschien was dit de reden en dat Sophie per ongeluk die andere kok hielp.

Sophie is de mol niet, dus waarom zou ze dat hebben gedaan?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2025, 22:45:59 »
Sophie is de mol niet, dus waarom zou ze dat hebben gedaan?
Ik zei per ongeluk dus niet bewust.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 22-02-2025, 22:47:49 »
Ik zei per ongeluk dus niet bewust.

Maar dan is er toch geen oorzakelijk verband met de smaak van het gerecht, zoals jij suggereerde?

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 22-02-2025, 22:49:35 »
Volgens mij mocht ze toch zelf een kruid kiezen...?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 22-02-2025, 22:55:43 »
Maar dan is er toch geen oorzakelijk verband met de smaak van het gerecht, zoals jij suggereerde?
Nou misschien wel, we weten dit niet zeker.
Want Rick-Paul proefde het ook in moltalk (soort van zelfde gerecht) en hij vond dat andere lekkerdere dus met salmiak. Ik weet die andere zijn echt professioneel mensen die dit vaker doen, maar misschien heeft dit onbewust wel een beter smaak gemaakt, want Sophie deed er echt veel in. Of de andere hebben het echt heel erg verprutst met z’n tweeën en met hulp van Stijn.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2025, 23:15:07 »
Nou misschien wel, we weten dit niet zeker.
Want Rick-Paul proefde het ook in moltalk (soort van zelfde gerecht) en hij vond dat andere lekkerdere dus met salmiak. Ik weet die andere zijn echt professioneel mensen die dit vaker doen, maar misschien heeft dit onbewust wel een beter smaak gemaakt, want Sophie deed er echt veel in. Of de andere hebben het echt heel erg verprutst met z’n tweeën en met hulp van Stijn.

Sophie had die opdracht goed en ze was de mol niet, dus ze was er echt op uit om het gerecht te verpesten. Ook de productie, omdat het ingrediënt er niet in hoorde. Het ging er ook niet om of het lekkerder of minder lekker was, het ging erom of het leek op het gerecht van de chef. Blijkbaar hebben Maaike en Roos een gerecht gemaakt dat teveel afweek. De vraag is of dat aan Maaike en Roos of Stijn lag.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 22-02-2025, 23:18:23 »
Sophie had die opdracht goed en ze was de mol niet, dus ze was er echt op uit om het gerecht te verpesten. Ook de productie, omdat het ingrediënt er niet in hoorde. Het ging er ook niet om of het lekkerder of minder lekker was, het ging erom of het leek op het gerecht van de chef. Blijkbaar hebben Maaike en Roos een gerecht gemaakt dat teveel afweek. De vraag is of dat aan Maaike en Roos of Stijn lag.
Oké zou zeker kunnen.
Ik gok vooral aan Stijn, ook al deed Maaike het hier ook niet zo heel goed vond ik. In begin ging het nog, maar daarna verprutste zij het ook wel echt vond ik.

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #15 Gepost op: 22-02-2025, 23:19:11 »
Stijn zegt wel de goede instructies, maar hij drukt niet altijd de portofoon in.
Bijvoorbeeld bij het eitje die ze eerst moeten scrambelen, het enige dat door is gekomen is dat de helft van het ei erin moet.
Dus er is met de porto gesjoemeld.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 22-02-2025, 23:22:04 »
Oké zou zeker kunnen.
Ik gok vooral aan Stijn, ook al deed Maaike het hier ook niet zo heel goed vond ik. In begin ging het nog, maar daarna verprutste zij het ook wel echt vond ik.

Ik vind het jammer dat de productie hier erg veel vrijheid had om bepaalde acties weg te monteren of te benadrukken. Als Stijn de mol is moet ie ergens een compleet onzinnige aanwijzing hebben gegeven of iets hebben overgeslagen, maar dat laten ze natuurlijk niet zien. Bij Maaike en Sophie (die met z'n tweeën zijn en het moeilijker hebben) is dat al iets gemakkelijker. Ik had ook graag gezien wat het jury-oordeel was, zodat we in ieder geval een idéé hadden van waar het fout is gegaan.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 22-02-2025, 23:22:55 »
Stijn zegt wel de goede instructies, maar hij drukt niet altijd de portofoon in.
Bijvoorbeeld bij het eitje die ze eerst moeten scrambelen, het enige dat door is gekomen is dat de helft van het ei erin moet.

Het was een telefoon en volgens mij zagen we de hele tijd dat zij hoorden wat hij zei.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #18 Gepost op: 22-02-2025, 23:24:14 »
Slimme molactie.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 22-02-2025, 23:36:44 »
Aan het begin van de opdracht ging het al mis met Stijns instructies. Hij laat de uiteinden van de bosui afsnijden, terwijl de chef ook het groen nog meesnijdt en gebruikt in het gerecht. Dat is meteen al een duidelijk verschil met het origineel. Zo heb ik meerdere onduidelijkheden gehoord, waarbij het voor Maaike en Roos onmogelijk was om het juiste te doen. Als ik de mol was zou ik ook altijd de positie van Stijn kiezen, hij kan in zijn eentje de opdracht verpesten zonder dat de anderen dat kunnen controleren, een perfecte molpositie dus.