Auteur Topic: [De Mol] Evaluatietopic  (gelezen 3601 keer)

Offline Pjotr1992

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Evaluatietopic
« Reactie #60 Gepost op: Gisteren om 22:38:53 »
Maak alsjeblieft niet de fout die de Nederlanders maken met dat 'laagste pot ooit'-geneuzel etc.

Gelukkig heeft Gilles hierover in Trust Nobody de podcast gezegd dat dat geneuzel bullshit is. ::bravo::

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: Vandaag om 08:41:17 »
Ik vond de molkoffer wel een geslaagd element dat niet te veel aandacht naar zich trok.
Het heeft net voor heel wat extra theorieën gezorgd over wie wat waar uit de koffer kon halen en gebruiken.
Het was ook geen overpowered element, er waren genoeg minder geslaagde sabotages uit de koffer.

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: Vandaag om 16:29:14 »
Wervelend programma, dat altijd veel te snel voorbij is.
Met gewone toffe mensen, die elk op zich boeiend zijn.
24 uur op 24 uur neemt Sarah haar rol op, guitig en bij momenten brutaal, terwijl ze tegelijk een aangename reisgezel is.  Haar tranen bij elk afscheid zijn echt. Respect, het siert jou!
Het gaat jullie allemaal goed!

Speciaal dank aan de mensen die het forum mogelijk maken!

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #63 Gepost op: Vandaag om 22:29:10 »
Ik merk dat ik een beetje dubbel sta t.o.v. dit seizoen. Aan de ene kant heb ik enorm genoten. Je merkt aan alles dat het seizoen gemaakt is met veel liefde. Het blijft gewoon fantastische televisie met mooie opdrachten, een fantastische kandidatengroep, prettige presentatie en originele invalshoeken. Wat dat betreft niets dan lof.

Aan de andere kant overheerst bij mij een gevoel van teleurstelling. Ik had gehoopt dat aflevering 9 die teleurstelling ongedaan zou maken, maar dat is helaas niet gebeurd. Mijn teleurstelling zit hem in de molkoffer. Ik houd ervan dat de mol en de kandidaten enigszins een gelijk speelveld hebben. De mol is ingelicht over de opdrachten, heeft een strategie kunnen bedenken en wellicht ook kunnen oefenen (en daarmee de nodige voordelen t.o.v. de kandidaten), maar moet verder echt proberen op eigen kracht tegen de groep in te gaan. Ik vind er weinig aan om te zien dat de deelnemers heel hard werken en dan onderuit gehaald worden door een ingreep van buitenaf die ze op geen enkele mogelijke manier kunnen beïnvloeden of voorkomen. Denk aan het label met fake op Hildes rug (bovendien totaal onnodig, omdat ze er door haar slechte danskunsten sowieso uitgehaald zou worden). Sarah is naar mijn smaak teveel gestuurd en geholpen door de productie (dit is een productionele keuze, daar kan Sarah niet veel aan doen). Dat ze vervolgens ook nog een touwtje tot haar beschikking krijgt bij de olifanten was voor mij de druppel. Ik vind dit gewoon superjammer, want ik weet zeker dat Sarah ook zonder al die toevoegingen fantastisch had kunnen mollen. Sterker nog, het lijkt erop dat de molkoffer Sarah zelfs heeft tegengehouden bij sommige acties (de bedachte sabotage moest immers doorgang krijgen).

Een ander punt dat in dit topic al vaker is benoemd is de grote invloed van troeven. Er waren teveel opdrachten waarbij deelnemers moesten kiezen tussen troeven of geld. Deelnemers doen steeds vaker mee voor de ervaring en niet voor het geld, dus zullen vrijwel altijd voor de troeven kiezen (al was het maar om niet meteen afgeschreven te worden als mol). Dat Nimrod koos voor 5000 euro en vervolgens direct afviel voorspelt weinig goeds voor volgende seizoenen. Echt jammer, het spel heeft dat niet nodig!