Auteur Topic: [Kandidaat] Pedro  (gelezen 9979 keer)

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Pedro
« Reactie #80 Gepost op: 13-04-2025, 00:48:44 »
Klopt, maar Pedro is ook diegene die aandacht vestigt op de kader met de tekst.
Zou De Mol dit doen? Lijkt mij behoorlijk kandidaats.
...

Ik vind dit juist zeer verdacht dat hij dat opmerkt. Inderdaad merkt hij het kader in het begin al op en roept zoiets als "Daar een gebroken kader, zo raar..." Later (na basktetballen en kegelen met meloenen) gaat Pedro mee in het idee van Jan om om en om een ander stuk gereedschap (noemt men dat gerief in Vlaanderen?) te gebruiken om een meloen te bewerken. Dan merkt Pedro ineens op dat er iets op het kader vescheen. Jan komt met weer met een idee: n.l. dat elke keer dat wanneer er een meloen sneuvelt er een ook nieuw woord in het kader verschijnt. Pedro: "Shit ja, zou dat zo zijn.." En natuurlijk gaat hij mee met Jan's idee om nog meer meloenen te slopen. D.m.v de volledige tekst komen ze uiteindelijk tot de conclusie om beter niets te doen en alle kapotte en hele meloen weer in de kist te spijkeren in de hoop dat er dan niets is veranderd aan de beginsituatie. En dan (ding dong...) stelt Pedro dus nog eens voor de overige, nog hele meloenen (2100 euro) kapot te steken door te berde te brengen dat er wel eens iets in zou kunnen zitten, omdat er 's morgens al een briefje in een meloen verstopt zat.

Zo heeft Pedro (indien hij de mol is) dus twee legitieme argumenten om meloenen te slopen: 1) de tekst ontdekken in het kader; en 2) het eventuele briefje.

Toegegeven: Pedro kan dit als kandidaat gedaan hebben, maar ik denk dat het een mooie tweestrapsraket van mol Pedro was hier.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2025, 00:52:30 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 13-04-2025, 11:22:36 »
En wiens naam zou Jan hebben ingevuld bij vraag 20 denk je?

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 13-04-2025, 17:21:14 »
En wiens naam zou Jan hebben ingevuld bij vraag 20 denk je?

Dat weten we effectief niet
klaar voor de strijd

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #83 Gepost op: 13-04-2025, 21:35:45 »
Lijkt me nu toch echt te obvious. Ook geen handige positie in Ayutthaya.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

« Reactie #84 Gepost op: 13-04-2025, 21:37:12 »
Lijkt me nu toch echt te obvious. Ook geen handige positie in Ayutthaya.
Ik neig naar Alexy of Nimrod.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #85 Gepost op: 13-04-2025, 23:07:32 »
Molalarm... maar tegelijkertijd ligt het er dik bovenop. Zal sowieso de finale wel halen lijkt me. Ik vind dat hij als schatbewaarder weliswaar geen invloed had op het te verdienen bedrag, maar wel op of het verdiend zou gaan worden. Dus zou hem daar niet op afschrijven. En het ging om maar 1.000 euro uiteindelijk natuurlijk.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #86 Gepost op: 13-04-2025, 23:10:33 »
En het ging om maar 1.000 euro uiteindelijk natuurlijk.
En daar had Pedro precies niks mee te maken ;)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #87 Gepost op: 13-04-2025, 23:20:26 »
Ik vind al die ‘maar €1000’ bij elkaar opgeteld de afgelopen opdrachten inmiddels toch wel significant worden voor de lage pot...

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #88 Gepost op: 14-04-2025, 00:21:42 »
Pedro bevestigt eigenlijk alleen maar door weer op de sleutelposities te zitten.

Zorgt er mede bij de DJ's voor om geen voorsprong voor de boot te winnen, zodat er in elk geval op de boot voor de joker (wat steeds geld kost) gekozen zal moeten worden.

Geeft een omfloerste ("Ik heb tot nu toe alle opdrachten al helemaal kunnen meemaken dus nu wil ik me wel opofferen...") uitleg om als schatbewaarder (=vrijstelling) op te treden in de tempel waar hij direct invloed heeft of de door de anderen bijeengeschraapte inzet wel/niet wordt verdiend.

Helikopter/molkoffer, meloenen, vrijstelling, als eerste weg in de trein zodat er tijd is om de molkoffer te openen, heilig boontje spelen bij de lottoballetjes ("NUL balletjes gekocht.")

Op een rare manier geeft dit wel een dilemma, omdat het allemaal te toevallig lijkt voor een gewone kandidaat en ook te veel als mol wegens te obvious.

Maar ik zie geen aanleiding en ook te veel bezwaren bij anderen om nu van Pedro af te stappen.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2025, 00:28:23 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 14-04-2025, 00:29:10 »
Geeft een omfloerste ("Ik heb tot nu toe alle opdrachten al helemaal kunnen meemaken dus nu wil ik me wel opofferen...") uitleg om als schatbewaarder (=vrijstelling) op te treden in de tempel waar hij direct invloed heeft of de door de anderen bijeengeschraapte inzet wel/niet wordt verdiend.

Direct invloed? Hij heeft een kans van 33%. Toegegeven: hij heeft een fantastische pokerface en speelde het heel slim, maar de kans dat de dames zouden winnen was toch 2 op 3.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #90 Gepost op: 14-04-2025, 00:34:38 »
Het is de minst goede positie voor de mol.

Geen invloed in het veld + geen invloed  op wie welk kistje kiest.

Je zit daar als mol letterlijk af te wachten wat n ander doet. Die pokerface is leuk maar heeft echt 0 invloed.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 14-04-2025, 00:35:58 »
Ik verdacht Pedro tot nu toe maar waar ik vorig jaar Charlotte definitief afschreef door de ape's opdracht
moet ik hier ook kritisch naar Pedro kijken en zeggen: de mol wil deze plaats niet.
klaar voor de strijd

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #92 Gepost op: 14-04-2025, 00:42:32 »
Een pokerface voorkomt dat je iets weggeeft maar dan nog blijft het inderdaad gewoon een gok waar je stopt met het eeuwige doordenken, zoals Els en Sarah ook benoemden. Er had deze opdracht net zo goed een paar duizend euro verdiend kunnen worden zonder dat Pedro daar iets aan kon doen. Als er dan toch zes mensen op de positie met meer invloed kunnen komen mag je daar als Mol toch zeker wel bij zitten.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #93 Gepost op: 14-04-2025, 00:43:45 »
En daar had Pedro precies niks mee te maken ;)
Nee behalve een goede bluf (of geluk). Dus dat vind ik dan weer lastig met hem. Het oogt als voorkennis zo van ik heb alles al steeds gespeeld, dus nu wil ik me opofferen. Alsof je weet dat je straks met een goede bluf dat geld kan wegspelen. Alleen is het ook een grote gok als mol die je neemt, dus de voorkeurspositie is wel bij de ballonnen.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #94 Gepost op: 14-04-2025, 07:36:02 »
Ik ben ook nog niet van Pedro af maar de schatbewaarderspositie was inderdaad onmols. Wel heel knap gespeeld.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 14-04-2025, 09:40:22 »
Dat deed Pedro ook goed in de pasvragenopdracht. Maar nu is hij onwaarschijnlijk als mol door zijn positie in de schatkamer.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #96 Gepost op: 14-04-2025, 13:51:57 »
Bij de eliminatie van Els vertoont Pedro alle verschijnselen van iemand die ontdekt dat ie maar ternauwernood is ontsnapt aan eliminatie.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 15-04-2025, 11:29:59 »
Ik ben ook nog niet van Pedro af maar de schatbewaarderspositie was inderdaad onmols. Wel heel knap gespeeld.
Goh ja, het is nu ook niet dat hij heel hard op de proef gesteld werd. En de dames wisten ook dat het geen zin had om een spelletje welles nietes te beginnen. Zij hadden een andere tactiek kunnen hanteren door geen directe eenvoudige vraag te stellen.
Al bij al was die opdracht matig. Ik dacht dat we een variant op carrot in the box gingen zien, tevergeefs.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #98 Gepost op: 15-04-2025, 11:47:15 »
Ja, het viel me ook tegen. Dit was niveau WIDM, van De Mol verwacht je dat het beter in elkaar zit.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #99 Gepost op: 15-04-2025, 13:20:30 »
Kan het zijn dat zijn biecht bij het maken van de test “ik heb Els in het vizier” is ge-edit op deze aflevering, en ze dat fragment erin hebben geplakt om zijn reactie na de eliminatie van Els voor ons ‘begrijpelijk’ en daardoor onmols te maken? Team DeMol is ertoe in staat. 'Kandidaat Pedro is geschokt dat zijn mol eruit vliegt’ kwam voor mij geloofwaardig over.